Kappa - i co dalej?

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5431
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: Tomzik » 08 gru 2013, 22:40

Turbawka to turbawka, jednak mniej popularna i jednak trochę inaczej się nią jeździ (większy "fan", mimo wciąż tapczanowego zawieszenia).

Gdyby nie to, że auto ma swoje lata i odstaje już mocno z wyposażeniem oraz coraz trudniej o części to pewnie bym je sobie jeszcze zostawił, bo moim skromnym zdaniem bardzo przyjemnie się nim podróżuje.

Nie jestem osobą, która ponad wszystko wychwala Kappę i uważa ją za cud techniki, ale gdyby tylko miała te 5-6 lat zamiast 13 to na pewno bym nie szukał następcy na obecną chwilę.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6903
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: wujekp » 08 gru 2013, 22:54

jakubg pisze:
No cóż. To witam w klubie. Też "tęsknię" za Kappą. Ale wiem że do Kappy nie wrócę. Z powodów dla których ją sprzedałem. Gdybym miał takie warunki jak Kuba ;) to bym nigdy Kappy nie sprzedał.
Rozumiem, że chodzi o mieszkaniowe warunki i okolice :)
Oczywiście. A konkretnie to o sąsiada, którego masz pod nosem, nie boi się ogarniać takich starych rupieci i do tego robi to za niewiele więcej niż czapkę gruszek. :D
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Co zamiast Kappy?

Post autor: Nat » 09 gru 2013, 1:36

SIWY155 pisze:
luka pisze:Volvo S60 minimum to 2,5 140 i 170 KM, z tym ze ten pierwszy nie jedzie, potem 2.0 T 180 KM - mniej spotykane, wszystkie 5 cylindrowe, fajne auta, ale też dosyć kosztowne.
Luka widzę, że lubisz chyba volvo...co zatem sądzisz o s40 od roku 2004?
Zadaj sobie pytanie, czego oczekujesz od auta. Jeśli szukasz czegoś na poziomie Focusa, to S40 jest ciekawą dla niego alternatywą.
Silniki w mk2 (2004 rok) najczęściej te same, ta sama płyta podłogowa itp itd. W Volvo wykonanie jest staranniejsze, a wyposażenie zwykle bogatsze.
Psuje się toto z częstotliwością Focusa. Jeśli bardziej Ci się od Forda podoba, to czemu nie?
Szwedzka motoryzacja została tak samo rozwalona jak Lancia - Saaby od lat były jedynie restylingowanymi Oplami, Volvo - Fordem. Zupełnie jak Lancia (Bravo, Punto, Idea itp) a ostatnio woyager itp. Takie np. S40 produkowali w Belgii.
W zamian oczywiście masz tańsze części, bo wiele pasuje od Focusa.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Co zamiast Kappy?

Post autor: FXX » 09 gru 2013, 2:01

Nat pisze:Szwedzka motoryzacja została tak samo rozwalona jak Lancia - Saaby od lat były jedynie restylingowanymi Oplami, Volvo - Fordem. Zupełnie jak Lancia (Bravo, Punto, Idea itp) a ostatnio woyager itp. Takie np. S40 produkowali w Belgii.
Tylko, że w przeciwieństwie do Saaba i Lancii, rozwalona szwedzka motoryzacja w postaci Volvo, sprzedawała się dobrze, co by nie powiedzieć bardzo dobrze ;) Do tego oferowali i nadal oferują dość szeroką gamę modelową - łączna liczba modeli jest równa oferowanej przez trio Lancia, Alfa, Jeep.
Co do silników to tylko mniejsze jednostki do 2.0l włącznie to jednostki pochodzące z Forda bądź tworzone wspólnie z Fordem. Reszta to już "volvowskie" konstrukcje i to udane konstrukcje.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: Nat » 09 gru 2013, 3:18

Widać do Fordów klienci mieli większe zaufanie, niż do Fiatów i Opli. ;)
Zauważ też, że Volvo, w przeciwieństwie do Saaba czy Lancii, poszło w modę na suvy.
Nawet jeśli Volvo sprzedawało się lepiej (trudno, by sprzedawała się gorzej od takiej np. Lancii) ale i tak wpadło w ręce czajników z Geely.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Co zamiast Kappy?

Post autor: Dudi » 09 gru 2013, 7:27

Nat pisze: Takie np. S40 produkowali w Belgii.
NedCar Holandia.
Ostatnio BMW rozważało, żeby uruchomić tam produkcję kolejnej generacji Mini, ale na razie sprawa ucichła.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: FXX » 09 gru 2013, 8:17

Nat pisze:Widać do Fordów klienci mieli większe zaufanie, niż do Fiatów i Opli. ;)
Zauważ też, że Volvo, w przeciwieństwie do Saaba czy Lancii, poszło w modę na suvy.
Nawet jeśli Volvo sprzedawało się lepiej (trudno, by sprzedawała się gorzej od takiej np. Lancii) ale i tak wpadło w ręce czajników z Geely.
Pójście w modę na SUVy to dużo powiedziane, bo jedynie powstanie XC60 było wywołane modą na te samochody. XC90 powstało wcześniej niż zapanowała moda w Europie. Poza tym niestety, ale Saab i Lancia nie byli po prostu w stanie pójść w ten segment, nie oferując nawet modeli w podstawowych segmentach (do niedawna Lancia jeszcze oferowała tylko trzy modele - Deltę, Musę i Ypsilon. Gdyby nie przejęcie Chryslera do tej pory nie mieli by czegoś w segmencie E, a nawet mimo to nie mają niczego w D.
Imho to, że wpadło w ręce czajników z Geely jest dla nich lepsze niż tkwienie pod Fordem.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
luka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1139
Rejestracja: 29 cze 2012, 12:42
Lokalizacja: Tczew/Subkowy

Re: Co zamiast Kappy?

Post autor: luka » 09 gru 2013, 11:23

SIWY155 pisze:
luka pisze:Volvo S60 minimum to 2,5 140 i 170 KM, z tym ze ten pierwszy nie jedzie, potem 2.0 T 180 KM - mniej spotykane, wszystkie 5 cylindrowe, fajne auta, ale też dosyć kosztowne.
Luka widzę, że lubisz chyba volvo...co zatem sądzisz o s40 od roku 2004?
Posiadałem 850 potem XC70, parę lat na volvoforum.pl,
Jeżeli chodzi o S40, to jakoś do mnie nie przemawia, duzo gorsze wykonanie niż w wyżsych modelach, bardziej budżetowy, do tego ciasny w środku, miałem wrażenie że w focusie było więcej miejsca, dużo lepsze wykonanie niż w fordzie i ciekawsze wnętrze. Dużo wspólnego z focusem, użytkownicy nadmiernie nie narzekali, ale dużo tańszy focus też zbierał dobre opinie. S60 to już inny samochód, S80 nie porównując. XC70 okazało się dosyć kosztowne, ale wrażenia z jazdy i wnętrza rekompensowały wszystko, podobnie jak w AR 166. :D

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Co zamiast Kappy?

Post autor: Nat » 09 gru 2013, 11:36

Dudi pisze:
Nat pisze: Takie np. S40 produkowali w Belgii.
NedCar Holandia.
Ostatnio BMW rozważało, żeby uruchomić tam produkcję kolejnej generacji Mini, ale na razie sprawa ucichła.
Volvo S40 produkowano w Gandawie, a to jakby na mapę nie patrzeć - Belgia, nie Holandia.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Co zamiast Kappy?

Post autor: Dudi » 09 gru 2013, 11:45

Nat pisze:
Dudi pisze:
Nat pisze: Takie np. S40 produkowali w Belgii.
NedCar Holandia.
Ostatnio BMW rozważało, żeby uruchomić tam produkcję kolejnej generacji Mini, ale na razie sprawa ucichła.
Volvo S40 produkowano w Gandawie, a to jakby na mapę nie patrzeć - Belgia, nie Holandia.
Zależy, o której wersji i roczniku S40 mówimy.
Bo właśnie od 2004 roku przenieśli produkcję, ale to już była zdaje się nowa generacja.
A ja pomyślałem o tej najbardziej znanej z naszych ulic.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: Nat » 09 gru 2013, 11:54

Spójrz na pierwszy post tematu, dyskutujemy o 2004, czyli początku drugiej generacji S40 :!:
Auto pierwszej generacji to był zupełnie inny samochód - restylingowana Carisma.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: SIWY155 » 09 gru 2013, 19:18

Zatem pozostawiam na placu boju 159 1.8 oraz X-type 2,1 jeśli obroni się w kwestii korozji, ale na pewno nie w cenie powyzej 20k.Volvo s40 faktycznie głupi pomysł bo za tę samą cenę Alfa będzie o 3 lata młodsza.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: Dudi » 09 gru 2013, 19:39

SIWY155 pisze:Zatem pozostawiam na placu boju 159 1.8 oraz X-type 2,1 jeśli obroni się w kwestii korozji, ale na pewno nie w cenie powyzej 20k.Volvo s40 faktycznie głupi pomysł bo za tę samą cenę Alfa będzie o 3 lata młodsza.
Dobrze zawęziłeś : ok2 :
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: SIWY155 » 09 gru 2013, 20:40

Jest jeszcze jeden pomysł, który nie mieści się w założeniach wstępnych ale ułatwia i przyspiesza transakcję.Mianowicie powstało pytanie czy przyjąłby w rozliczeniu 147 1,6 105 KM LPG 5-D salon 2008 i się zastanawiam i bynajmniej nie odrzucam:-)
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: Nat » 09 gru 2013, 20:46

SIWY155 pisze:Volvo s40 faktycznie głupi pomysł bo za tę samą cenę Alfa będzie o 3 lata młodsza.
Bardzo słusznie. : yesyes :
To efekt uprzedzeń Polaków do motoryzacyjnej włoszczyzny. Cechy, którą tak bardzo sobie cenimy przy zakupie używanych italiańców : ok2 :
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”