Strona 2 z 2

Re: Kappa - alternator

: 13 gru 2015, 10:44
autor: Borek
Bartek-Lodz pisze:Najtaniej idzie założyć ciut mniejsze kółko o krótszy pasek.
Żeby podbić nieco obroty alternatora? Pomysł wygląda nieźle, ja zauważyłem u siebie nieznaczny spadek napięcia na jałowych (750rpm silnika) ale jak się podbije obroty silnika już do 850 to napięcie jest maksymalne (14,2V bodajże). Nie wpływa to na żywotność alternatora gdy się używa silnika jak należy?

Re: Kappa - alternator

: 13 gru 2015, 13:16
autor: Bartek-Lodz
Ja w jednej Kappie podniosłem wolne obroty z 690 na 850 mówimy o V6 i problem z ładowaniem zniknął z tym, że ten silnik jest po jakiejś modyfikacji i lepiej pracuje na ciut zwiększonych wolnych obrotach. W drugiej Kappie założyłem kółko od Alfy 164 i krótszy pasek - problem również został rozwiązany. Nowy altek to koszt grubo ponad 1000 PLN.