co do wymiany to też polecam całośc - miałem zrobic fotorelacje ale zapomniałem - dla zainteresowanych słuze radą:
1. podnieść auto na lewarku z przodu od strony pasażera ( przechył auta)
2. odkręcić przewód mały przelewowy od termostatu
3. podstawić miskę pod auto w okolicach termostatu - troche płynu stracimy ale nie trzeba zlewac całości z układu
4. teraz poluzowujemy trzy sruby mocujące kolanko termostatu - powinno sie rozszczelnić i zacząć wyciekac płyn
5. jeżeli wyleci wszystko co mogło odkręcamy przewód od termostau - ten gruby idący do chłodnicy
6. odkręcamy do końca te trzy sruby od kolanka termostatu i zdejmujemy kolanko z termostatem
7. na 99% rozszczelni sie częśc srodkowa kolanka termostatu z podstawa ( całe to kolanko złożone jest tak jakby z 3 części - podstawa - potem środkowy pierścień na którym są czyjniki temperatury - 2 wtyczki ; trzecia częśc to właśnie to kolanko które zdmontowaliśmy.
8. nie proponuje demontować części z czujnikami temperatury - wystarczy osuszyć okolice i nałożyć czerwonego silikonu - powinno wystarczyć - tak samo nakładamy silikon na kolanko czekamy 15 minut az nie bedzie klejący i wszystko razem skręcamy.
9. podłączamy przewody ewentualnie czujniki i zalewamy płynem
10. zdejmujemy z podnośnika i odpalamy silnik
11. browar do ręki - czekamy aż silnik sie nagrzeje - właczy sie wentylator, wyłaczy, jeszcze raz włączy - kontrolujemy poziom płynu
12. na drugi dzien rano uzupełniamy płyn jak brakuje
zalecam koncentrat RAVENOL - zostawiasz stary płyn a dolewasz koncentratu i ewentualnie troche wody destylowanej.
porady odnośnie silnika 3.0 V6 nie wiem jak jest w mniejszych - chyba analogicznie
mam nadzieję ze choc troche komus pomogłem
