Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny
Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny
Poczytajcie ciekawe zestawienie informacji o źródłach światła (nawet zaskoczyło mnie to, że miłośnik ślepowrony na masce jako taniego substytutu bycia władcą pierścieni spłodził taki elaborat). Polecam uwadze część dotyczącą homologacji i rozróżnienia wkładek do lamp soczewkowych i do paraboidalnych. link na autokącik
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny
Tak jak obiecałem tak zrobiłem. Co prawda jakość zdjęć znacznie odbiega od ideału
(nokia n70 2Mpx), ale wyraźnie widać jak kładzie się strumień światła. Na dwóch lub trzech światło wyszło w ogóle soczyście niebieskie, ale w rzeczywistości jest całkowicie białe, tak jak na reszcie fotek. Myślę, że te zdjęcia powinny rozwiać wszelkie mity co do rozpraszania strugi światła ponad miarę przez klosz h4 i brak granic światło-cień. A niżej dzisiejsza sesja















A tu link do identycznegozestawu jak mój i dwóch podobnych (pierwszy to mój):
mój bixenon
bixenon h4
bixenon h4

















A tu link do identycznegozestawu jak mój i dwóch podobnych (pierwszy to mój):
mój bixenon
bixenon h4
bixenon h4
Ostatnio zmieniony 24 lis 2007, 23:20 przez Wolek, łącznie zmieniany 1 raz.
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2
- Taz
- Klubowicz
- Posty: 4095
- Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
- Imię: Irek
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny
pogrzebałem w internecie i zamiast znaleźć odpowiedzi znalazłem następne wątpliwości:
Podobno reflektor dostaje homologację razem ze źródłem światła (żarówką, żarnikiem).
Zakładając że to zdanie jest prawdą można wnioskować, że zmiana żarówki na inny typ (np HID) powoduje utratę homologacji na cały reflektor (zestaw HID ma homologację ale tylko na samego siebie, nie ma homologacji na reflektor). Chyba że homologacja reflektora (oznaczona za pomocą litery E i jakichś cyfr oznaczających dokładnie nr homologacji) dopuszcza stosowanie oprócz standardowej żarówki halogenowej również żarnika ksenonowego - w takim przypadku stosowanie HIDa jest dozwolone.
W innym przypadku policja powinna zabierać dowód rejestracyjny.
To taki mój wywód - sprostujcie mnie jeśli nie mam racji.
A w ogóle to najlepiej by było pogadać z DOBRYM diagnostą i MĄDRYM policjantem (ma ktoś świeczkę? to pójdę poszukać takiego
), którzy poparli by swoje zdanie konkretnymi paragrafami.
Podobno reflektor dostaje homologację razem ze źródłem światła (żarówką, żarnikiem).
Zakładając że to zdanie jest prawdą można wnioskować, że zmiana żarówki na inny typ (np HID) powoduje utratę homologacji na cały reflektor (zestaw HID ma homologację ale tylko na samego siebie, nie ma homologacji na reflektor). Chyba że homologacja reflektora (oznaczona za pomocą litery E i jakichś cyfr oznaczających dokładnie nr homologacji) dopuszcza stosowanie oprócz standardowej żarówki halogenowej również żarnika ksenonowego - w takim przypadku stosowanie HIDa jest dozwolone.
W innym przypadku policja powinna zabierać dowód rejestracyjny.
To taki mój wywód - sprostujcie mnie jeśli nie mam racji.
A w ogóle to najlepiej by było pogadać z DOBRYM diagnostą i MĄDRYM policjantem (ma ktoś świeczkę? to pójdę poszukać takiego

'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
'07 Fiat Sedici 1.6 4x4
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
'07 Fiat Sedici 1.6 4x4
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
- Taz
- Klubowicz
- Posty: 4095
- Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
- Imię: Irek
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny
Więc jednak HID jest nielegalny na 99%

Ten 1% to na wypadek jakby mi ktoś pokazał homologację swojego reflektora, w której jest napisane, że może być zarówno żarówka H jak i żarnik ksenonowy.

Ten 1% to na wypadek jakby mi ktoś pokazał homologację swojego reflektora, w której jest napisane, że może być zarówno żarówka H jak i żarnik ksenonowy.
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
'07 Fiat Sedici 1.6 4x4
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
'07 Fiat Sedici 1.6 4x4
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny
HID jest nielegalny na 100% ponieważ żadna lampa przeznaczona do żarówek halogenowym nie ma takiej homologacji.
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny
Taz`iku drogi , tu masz całkowita rację. Pewne podzespoły samochodu podlegają homologacji ( słynne E coś tam) i oczywiście to prawda że jedne z tych elementów to reflektory. reflektory są homologowane na konkretne źródło światła o ściśle określonej mocy. reflektor to nie jest idealne źródło światła, wytwarza on strumień światła oświetlający drogę i generuje też masę światła które jest nieodpowiednie z punktu widzenia innych użytkowników drogi. To drugie określają stosowne przepisy i normy. Jeżeli ktoś homologuje reflektor do żarówki halogenowej wytwarzającej powiedzmy X lumenów strumienia światła to reflektor "produkuje" x/50 światła niepożądanego. Jest to w normie i zupełnie dopuszczalne przez stosowne normy. teraz do takiego reflektora zakładamy lampę ksenonową która produkuje X razy 25 strumienia światła to automatycznie taki reflektor produkuje x/2 światła niepożądanego co może powodować oślepianie innych kierowców a już na pewno nie spełnia taki reflektor norm dotyczących rozkładu światła. Z tego powodu utrata homologacji na światła może i powinna być przyczyną utraty dowodu rejestracyjnego lub brakiem akceptacji zmian podczas przeglądu technicznego. Teksty panów ze stacji diagnostycznej na temat oślepiania czy nie to możemy sobie włożyć wiadomo gdzie, większość stacji posiada tylko prosty przyrząd do sprawdzania granicy światło -cień który nic nie mówi o świetle rozproszonym. Nikomu nie życzę wypadku w którym jakiś cwany gość wjedzie w nas czy do rowu i głównym argumentem będzie to że on nic nie widział bo oślepił go gość w Hidach. Sprawa jest przegrana na 100 %. Chciałem ten problem przedstawić tylko z punktu widzenia kodeksu drogowego i oczywiście zdaję sobie sprawę że jest wiele na rynku reflektorów które mniej lub bardzie nadają się do takiej przeróbki. Nie jesteśmy w stanie bez kosztownych badań sprawdzić czy dany reflektor nadaje się do przeróbki czy nie. Nie mieszkamy w Stanach ale powoli zmierzamy do państwa gdzie świadomość i chęć do uzyskania odszkodowania jest coraz wyższa. Myślmy więc przed faktem.
- Taz
- Klubowicz
- Posty: 4095
- Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
- Imię: Irek
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny
Ha! Więc jednak nie jestem "malkontentem" jak napisał Wolek. Domagam się kwiatów i przeprosin w telewizji Trwam 
a tutaj jeszcze jeden artykuł do poczytania -->

a tutaj jeszcze jeden artykuł do poczytania -->

'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
'07 Fiat Sedici 1.6 4x4
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
'07 Fiat Sedici 1.6 4x4
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny
Co do tego oślepiania to nie to końca jest tak jak piszesz. Zakładając że reflektor jest sprawny i światło/cień jest dobrze wyregulowane to oślepianie będzie znikome. Problem jest w tym że lampy przystosowane do xenonów mają samo poziomowanie zapobiegające oślepianiu podczas jazdy po nierównościach lub podjazdach. Tak dla bezpieczeństwa to radzę wybierać zestawy o temp. 5000K bo wtedy nie widać tej niebieskiej poświaty która sugeruje że to HID.
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny
Zakładam że odnosisz się do mojego postu. Wyraźnie nie przeczytałeś mojego postu ze zrozumieniem. Ustawienie reflektora nie ma w tym przypadku nic do rzeczy. Zresztą jak pisali poprzednicy homologacja dla reflektora jest zrobiona dla określonego źródła światła. Zmiana tego źródła powoduje utratę homologacji i czy to się podoba komuś czy nie, powoduje że takie źródło światła jest NIELEGALNE a to jest podstawa do uzyskania negatywnego wyniku badania okresowego. Nie ma znaczenia czy oślepiamy czy nie, chciałem tylko podkreślić nielegalność takiego rozwiązania."mariusz76" pisze:Co do tego oślepiania to nie to końca jest tak jak piszesz. Zakładając że reflektor jest sprawny i światło/cień jest dobrze wyregulowane to oślepianie będzie znikome. Problem jest w tym że lampy przystosowane do xenonów mają samo poziomowanie zapobiegające oślepianiu podczas jazdy po nierównościach lub podjazdach. Tak dla bezpieczeństwa to radzę wybierać zestawy o temp. 5000K bo wtedy nie widać tej niebieskiej poświaty która sugeruje że to HID.
Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny
Moje lampy świcą na żywo na czysto biały kolor (z resztą widać na większości zdjęć). Poza tym po co wałkować temat teori ile razy jest większe rozproszenie światła skoro widać na zdjęciach?? Lampa świeci jak z ekstra mocnym h4 i nie ma żadnyhc plam po bokach ani nic takiego. Poza tym jak już wcześniej pisałem MAM SAMOPOZIOMOWANIE PNEUMATYCZNE
Poza tym widzę, że nikt nie odniósł się do tego co pisałem o żarówkach h4 pod stary typ lamp i tylko jedna osoba odniosła się do artykułu, do którego załączyłem link. Rozmawiajmy na temat bo wykładów o nielegalności, tym co pisze na lampach i teoretyzowania na temat rozpraszania światła jest w internecie tysiące
Pozdrawiam!


Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny
Jednak nie poczytałeś mojego postu ze zrozumieniem. Nie ma tu nic do rzeczy czy masz samopoziomowanie czy spryskiwacze reflektorów. Twoje subiektywne zdanie też nie ma nic do rzeczy. Masz reflektory homologowane do żarówek halogenowych o mocy 65/55 wat i zastosowanie innych źródeł światła powoduje utratę homologacji co jest równoznaczne z utratą uprawnień do poruszania się na drogach publicznych. Stosowanie żarówek H4 pod stary typ lamp jest tak samo nielegalne jak stosowanie ksenonów pod lampy przystosowane pod H4 czy inny rodzaj żarówki halogenowej. Zrozum to z punktu widzenia prawnego jest nielegalne co jest jednoznaczne z pozycja przegrana w sądzie w przypadku wypadku. Sędzia nie będzie brał pod uwagę twoich czy cudzych opinii tylko ma za zadanie orzekać zgodnie z obowiązującymi przepisami. Jeśli Cię stać to oddaj reflektor do specjalistycznego badania który wyraźnie stwierdzi że twój reflektor zasilany palnikiem ksenonowym jest zgodny z obowiązującymi normami , wytwarza strumień świetlny zgodnie ze stosownymi normami, posiada światłość mieszczącą sie w normie a wtedy żaden sąd Ci nie zagrozi. To jest tylko wykładnia z punktu widzenia kodeksu drogowego. Reszta jest nieistotna, zależy od Ciebie czy przekraczasz przepisy kodeksu czy nie."Wolek" pisze:Moje lampy świcą na żywo na czysto biały kolor (z resztą widać na większości zdjęć). Poza tym po co wałkować temat teori ile razy jest większe rozproszenie światła skoro widać na zdjęciach?? Lampa świeci jak z ekstra mocnym h4 i nie ma żadnyhc plam po bokach ani nic takiego. Poza tym jak już wcześniej pisałem MAM SAMOPOZIOMOWANIE PNEUMATYCZNEPoza tym widzę, że nikt nie odniósł się do tego co pisałem o żarówkach h4 pod stary typ lamp i tylko jedna osoba odniosła się do artykułu, do którego załączyłem link. Rozmawiajmy na temat bo wykładów o nielegalności, tym co pisze na lampach i teoretyzowania na temat rozpraszania światła jest w internecie tysiące
Pozdrawiam!
Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny
Wszyscy już do tego doszliśmy że to jest nielegalne ale odnośnie tego oślepiania to już teoryzujemy. Mijałem w nocy wiele aut z HID'ami i poza tym że od razu widać mocniejszy strumień światła to oślepianie jest minimalne, na pewno mniejsze niż źle ustawionego reflektora ze zwykłą żarówką.
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny
No i tak dokładnie jest. Pozdrawiam."mariusz76" pisze:Wszyscy już do tego doszliśmy że to jest nielegalne ale odnośnie tego oślepiania to już teoryzujemy. Mijałem w nocy wiele aut z HID'ami i poza tym że od razu widać mocniejszy strumień światła to oślepianie jest minimalne, na pewno mniejsze niż źle ustawionego reflektora ze zwykłą żarówką.
Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny
Zrobiłem dziś 1200km. Mijałem kilka kontorli policyjnych i żaden nawet nie popatrzył na lampy. Napotkałem też dużo autek z dołożonymi xenonami (widać odrazu, ponieważ większość kupuje 8000K, które są ewidentnie niebieskie) i żadne nie oślepiało, natomiast oślepiało mnóstwo aut ze źle ustawionymi halogenami. Natomiast jeśli chodzi o bzpieczeństwo jazdy to bez porównania... Tym bardziej, że cały czas lał deszcz a mmentami padał śnieg. Na mokrym świeca jak na suchym albo lepiej
. Jestem bardzo zadowolony 


Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2
Xenony, HIDy, wzmacniane żarówki itp. - temat ogólny
jeśli chodzi o samopoziomowanie to nie działa to przy wjeździe w dziure...