Strona 2 z 4

Re: Lybra 2.4JTD - różnica w mocy

: 18 gru 2007, 19:55
autor: Przemo
"Sebastian" pisze:
"Przemo" pisze: Sprawdź kompresję może silnik w kiepskim stanie :!: Może się okazać że tylko remoncik mu pomoże.
To akurat b. mało prawdopodobne.
Auto jest dosyć młode i ma niecałe 100 kkm przebiegu.

Pozdrawiam.
Wszytko jest możliwe. Ja o firmie w której kupiłeś swoją Lancię mam bardzo złe zdanie i w przebiegi wielu samochodów, które posiadają nie wierze :) Ja tylko tak przypuszczam zawsze można dla pewności to zbadać

Lybra 2.4JTD - różnica w mocy

: 18 gru 2007, 20:01
autor: Simon
8O

Mam nadzieję, że rozwiejesz tę wątpliwość zanim ja zdecyduje się kupić coś od LT. Ale wiek i przebieg ( o ile oryginalny ) auta oraz błahość objawów raczej nie wskazywałyby na jakieś tragiczne usterki.

Lybra 2.4JTD - różnica w mocy

: 18 gru 2007, 20:05
autor: Przemo
"Simon" pisze:8O

Mam nadzieję, że rozwiejesz tę wątpliwość zanim ja zdecyduje się kupić coś od LT. Ale wiek i przebieg ( o ile oryginalny ) auta oraz błahość objawów raczej nie wskazywałyby na jakieś tragiczne usterki.
Nic więcej nie będę mówił w tej sprawie bo jest wiele osób które podzielają moje zdania a i znajdzie się wielu przeciwników. Była kiedyś bardzo ostra dyskusja na ten temat.
Jedna rada traktuj ich jako zwykłych handlarzy i będzie dobrze :) Nie bój się wytykać wad itd.

Re: Lybra 2.4JTD - różnica w mocy

: 18 gru 2007, 20:07
autor: Sebastian
"Przemo" pisze: Wszytko jest możliwe. Ja o firmie w której kupiłeś swoją Lancię mam bardzo złe zdanie i w przebiegi wielu samochodów, które posiadają nie wierze :) Ja tylko tak przypuszczam zawsze można dla pewności to zbadać
Oczywiście, i dzięki za wskazówkę.


Pozdrawiam.

Lybra 2.4JTD - różnica w mocy

: 18 gru 2007, 20:12
autor: Sebastian
"Przemo" pisze: Nic więcej nie będę mówił w tej sprawie bo jest wiele osób które podzielają moje zdania a i znajdzie się wielu przeciwników. Była kiedyś bardzo ostra dyskusja na ten temat.
Jedna rada traktuj ich jako zwykłych handlarzy i będzie dobrze :) Nie bój się wytykać wad itd.

Tyle, że ja absolutnie nie zamierzam postępować inaczej.

Ja do tej pory mam zastrzeżenia do LT - jak na razie są to kwestie organizacyjne i inne. Opiszę je jak dojdę do końca procesu wyprowadzania auta na prostą.

U mnie sprawa jest prosta - ja jestem uczciwy i tego oczekuję od drugiej strony. I tyle.

'Problem' z głośnością mojego egzemplarza pojawił się od początku użytkowania auta przeze mnie - na tą chwilę szukam przyczyny.
Nad rozwiązaniem będę się zastanawiał po prawidłowej diagnozie przyczyny.


Pozdrawiam.

Lybra 2.4JTD - różnica w mocy

: 20 gru 2007, 7:27
autor: adrianolkusz
Panowie trochę z temtu zbaczacie. Mam jeszcze jedną uwagę. Skoro 150KM było produkowane dopiero od 2001 albo puźniej to czy można po numerze VIN sprawdzić moc silnika :?:

Lybra 2.4JTD - różnica w mocy

: 20 gru 2007, 7:51
autor: Sebastian
"adrianolkusz" pisze:Panowie trochę z temtu zbaczacie. Mam jeszcze jedną uwagę. Skoro 150KM było produkowane dopiero od 2001 albo puźniej to czy można po numerze VIN sprawdzić moc silnika :?:
Wieczorem podam Ci model silnika - popatrzę w książce jak on jest oznaczony.

Pozdrawiam.

Lybra 2.4JTD - różnica w mocy

: 20 gru 2007, 8:18
autor: kartonik
"adrianolkusz" pisze:Panowie trochę z temtu zbaczacie. Mam jeszcze jedną uwagę. Skoro 150KM było produkowane dopiero od 2001 albo puźniej to czy można po numerze VIN sprawdzić moc silnika :?:
tak

Lybra 2.4JTD - różnica w mocy

: 20 gru 2007, 19:05
autor: adrianolkusz
To git... tylko pewnie będę miał problem ze sprawdzeniem VIN-u będąc poza miejscem zamieszkania... chyba tylko jakaś kafejka internetowa...

Lybra 2.4JTD - różnica w mocy

: 20 gru 2007, 20:41
autor: buzdo
Witam Kolegów,

Od około 2 miesięcy użytkuję Lybrę 2.4 JTD Intensę z 2004 r., również nabytą w LT. Mój egzemplarz spala w krakowskich korkach (a są ostatnio spore) według wskazań komputera 10 - 11 l/100 km (średnia prędkość ca. 17-22km/h) trasy o długości około 10 km. Na trasie jest naturalnie dużo lepiej i komputer pokazuje w okolicach 6 l przy dłuższej jeździe 120 - 130 km/h.

Moja Lyberka ma 150 KM. Objawów, które omawialiście wyżej nie zauważyłem. Auto sprawuje się identycznie przy właściwie każdej sensownej prędkości obrotowej, nic się nie tłucze, nie drży. Jak na diesla jest bardzo ciche. Moje jedyne zastrzeżenia to troszkę za mało precyzyjna skrzynia biegów, ale autko ma trochę ponad 100 kkm, więc nie ma o co kopii kruszyć :)

Szczerze polecam samochód - jest wygodny, szybki, a jak się orientowałem w Krakowie serwisowanie też nie rujnuje budżetu.

Wiem, że OT ale słów kilka o współpracy z LT: w moim przypadku nie mogę powiedzieć złego słowa. Dostrzeżone drobne defekty auta zostały usunięte, uzyskałem pomoc w ubezpieczeniu auta na miejscu w Łodzi i ...zaczynam zbierać na Thesisa z LT :) Oczywiście Lybra zostanie dla żony.

Raz jeszcze polecam autko, jest bardzo fajne i w moim przypadku wystarczająco pojemne (kombi).

Rozmawiałem w LT luźno o chipowaniu - rzeczywiście 2,4 JTD dobrze znosi takie działania. Zastanawiam się tylko po co to robić, skoro przy 150 KM i 308 nM samochód naprawdę jest w stanie wyprzedzić każdego zawalidrogę :)

Lybra 2.4JTD - różnica w mocy

: 20 gru 2007, 21:34
autor: adrianolkusz
Witam Ziomala ;) A możesz powiedzieć gdzie w Krakowie jest serwis Lanci :?:

Lybra 2.4JTD - różnica w mocy

: 20 gru 2007, 22:08
autor: buzdo
Witam ponownie :)

Temat był poruszany częściowo na forum. Jeżeli chodzi Ci stricte o Autoryzowany Serwis to o ile dobrze pamiętam uprawnienia takie ma Viamot na Zakopiańskiej. Znam tą firmę ze współpracy w ramach innych marek i jest w mojej ocenie jedną z droższych w mieście nawet w konkurencji z innymi ASO. Nie wiem, czy mają pracowników znających dobrze specyfikę Lancii - przy czym 2.4 JTD też pojawia się w Fiatach, więc pewnie nie jest w tej sprawie źle.

Z zakładów nieautoryzowanych najczęściej padają informacje o warsztacie na Saskiej, jest też zakład w Swoszowicach zajmujący się Alfami i Lanciami (bodajże Alfaserwis - ma stronę w sieci). W przypadku obu zakładów słyszałem różne również przeciwstawne opinie. Nie wypowiadam własnej skoro nie miałem na razie konieczności osobistej wizyty :)

Kolega, prywatnie fan włoskich marek zaawansowanych, polecił mi zakład w Krakowie przy ul. Karpińskiego 9A (boczna Łużyckiej), gdzie w jego odczucie włoskie auta mają dobrą opiekę. Osobiście jeszcze tam nie wstępowałem, ale pewnie po Nowym Roku zajrzę bo odnoszę wrażenie, że warto wymienić w mojej Lybrze olej do skrzyni biegów.

Na forum padały też nazwy ASO Fiata przy ul. Barbary i ASO Fiata w Wieliczce. Dodatkowo w Borku Fałęckim działa ciepło wspominany przez Forumowiczów Diesel Service, który zapewne pomoże przy ewentualnych problemach z JTD.

Mam nadzieję, że chociaż troszkę pomogłem :) Żartobliwie dodam, że pozostaje jeszcze serwis LT w Łodzi. W sumie gdy jedzie się w Polskę można się umówić i coś tam ponaprawiać o ile nie jest to jakiś temat cięższego kalibru.

Pozdrawiam Ziomala :)

Lybra 2.4JTD - różnica w mocy

: 21 gru 2007, 8:49
autor: Sebastian
"buzdo" pisze:Jak na diesla jest bardzo ciche. Moje jedyne zastrzeżenia to troszkę za mało precyzyjna skrzynia biegów, ale autko ma trochę ponad 100 kkm, więc nie ma o co kopii kruszyć :)
Mówisz, że jest ciche? U mnie silnik jest naprawdę b. słyszalny, a do tego wydaje z siebie dziwny dźwięk (wycie) - pomimo wymiany wszystkich poduszek pod silnikiem auto całe drży na wolnych obrotach i szarpie (fakt, że lekko) podczas gaszenia go.

Co do skrzyni - u mnie też jest słabo precyzyjna - np. haczy II bieg.


Ps. Muszę chyba poszukać kogoś z Lybrą 2.4 SW i się przejechać - będę miał porównanie.

Pozdrawiam.

Lybra 2.4JTD - różnica w mocy

: 21 gru 2007, 9:38
autor: buzdo
Witam,

Sebastianie ! Objawy, które opisujesz odpowiadają objawom, które miał mój kolega w stosunkowo młodym Mondeo TDCI. Po kilku nieudanych próbach diagnozy ostatecznie ustalono, że przyczyną tych niepokojących zachowań było koło dwumasowe, więc może również warto sprawdzić ten element ? Co do wycia to niekoniecznie musi być usterka, widziałem kilka samochodów z turbosprężarkami, gdzie te ostatnie pracowały właśnie dość głośno, choć brak było innych typowych objawów, że turbo dogorywa.
Pozdrawiam serdecznie.

Lybra 2.4JTD - różnica w mocy

: 21 gru 2007, 10:19
autor: haha
Zgadzam się z Buzdo ,prawdopodobnie masz walnięte kolo dwu masowe
cytat z forum - link poniżej
"Powracając do koła dwumasowego - awarie dotycżą uszkodzeń mechanizmu sprężynowego w jego nierozbieralnym wnętrzu, wyrobień łożyska pomiędzy dwoma masami, a to z kolei przekłada się na znaczny w zrost hałaśliwości i zanik tłumienia drgań w dolnym zakresie obrotów silnika. Na początku zaczyna się niewinnie - podwyższona głośność przy gwałtownej zmianie obrotów. Niekiedy jest to telepanie jednostki napędowej na wolnych obrotach, zanikające przy niewielkim naciśnięciu pedału gazu. W skrajnych wypadkach słychać metaliczne tarcie przy gwałtownym ruszaniu lub hamowaniu silnikiem, a we wzierniku koła zamachowego widać błyszczące, metaliczne płatki. (uszkodzenie łożyska i wzajemne ocieranie mas wirójących)"
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3110
http://forum.q-servicetruck.org/viewtopic.php?p=19

ze względu na koszty naprawy to życzę ci aby to jednak się nie potwierdziło.