Strona 2 z 5
Thema - silnik 2.5td
: 05 sty 2008, 17:26
autor: mario09
Oj rozbiral, rozbieral i to nie raz. W tym temacie jest nas tylko dwoch. Fakt, zebami napedzana jest pompa oleju, pompa wspomagania (sluzy rowzniez jako wakumpompa)i pompa wtryskowa. Trzeba sie przylozyc, zeby to dobrze zlozyc. Albo znaczyc, albo pilnowac, zeby sie to wszystko nie rozjechalo. Juz Ci moge powiedziec, że musisz miec odpowiednia grubosc uszczelki pod ten dekiel czyli 0,6-0,7 mm. Jesli zamontujesz ciensza to wal bedzie obcieral o ta panewke uszczelniajaca kolo zebate pompy wtryskowej.
Thema - silnik 2.5td
: 05 sty 2008, 22:19
autor: slawektg
Nie mialem problemu z poskladaniem tegoż.uszczelke mam 0.6mm.czy potwierdzasz,ze vakumpompa moze wydawac odglosy jak bębenek?co powiesz o cisnieniu tloczenia pompy wtryskowej?czy twoja dymi?jak zapala?co z halasliwoscia silnika?pracuje z poglosem basowym ,czy lekko?ogolnie jest glosny,czy nie?czuc wibracje przy obr.pow.3500?
Thema - silnik 2.5td
: 06 sty 2008, 11:34
autor: slawektg
Windforce!czy Twoj silnik ma jakas elektronike,czy normalna pompe wtryskowa na linke?
Thema - silnik 2.5td
: 06 sty 2008, 15:19
autor: Windforce
jest na linke ale jest tam jakis taki prosty komputer do sterowania silnikiem... nazywal sie ECO chyba... kiedys jakis szpec mi to tlumaczyl...
Ogolnie pompa jest na linke...
Thema - silnik 2.5td
: 06 sty 2008, 18:07
autor: mario09
"slawektg" pisze:Nie mialem problemu z poskladaniem tegoż.uszczelke mam 0.6mm.czy potwierdzasz,ze vakumpompa moze wydawac odglosy jak bębenek?co powiesz o cisnieniu tloczenia pompy wtryskowej?czy twoja dymi?jak zapala?co z halasliwoscia silnika?pracuje z poglosem basowym ,czy lekko?ogolnie jest glosny,czy nie?czuc wibracje przy obr.pow.3500?
U mnie takie dzwieki wydaje pompa wspomagania (jeden ciork bo to 2w1). Ogolnie silnik nie nalezy do cichych. Nie mam czarnego dymu po odpaleniu, natomiast jak wyprzedzam i mu dobrze wcisne, to chmure ciemna za soba zostawia. Poki co wtryskow nie ruszam, ale jak zaczne robic ta pompe to moze sie skusze na sprawdzenie cisnienia. Nie wiem jakie cisnienie powinna miec pompa, ale moja akurat jest ok. bo w sobote na 15to stopniowym mrozie po nocy zapalil bez problemu (dwa razy z rzedu rozgrzewalem swiece).
Thema - silnik 2.5td
: 06 sty 2008, 22:17
autor: slawektg
Widzisz,u mnie nie dymi podczas jazdy.nawet jak dobrze depne.w trasie spala tak ok.8ltr.mam chyba problem z termostatem,bo caly czas mam temp.na min.moze dlatego takie spalanie po miescie...(ktotkie odcinki)co do pompy,bo nie rozbieralem samej pompy,jak to wyglada w srodku,co powoduje taki dzwiek?mozna taka pompe kupic?czy ducato ma tez taka pompe?co radzisz?do szalu mnie ten dzwiek doprowadza,ale wspomaganie mam dobre.
Thema - silnik 2.5td
: 08 sty 2008, 19:53
autor: mario09
Znam ten bol, sam tez mecze sie z tym dzwiekie. Poki co nie moge dostac pompy. Dzwonilem do goscia z Lublina (znalazlem ogloszenie na alledrogo), ale ten mowi, ze ma ta pompe uszkodzona. Ogonie ja juz tak jezdze od marca zeszlego roku

Thema - silnik 2.5td
: 09 sty 2008, 18:53
autor: slawektg
A jak u Ciebie z dzwiekiem ssania silnika?jak zdejmiesz rure od intercoolera tak,zeby ciagnal rura co idzie nad glowica to teztak glosno siorbie?moj bardzo basowo.jak przygazuje,to az bebenki faluja w uszach.zawory sprawdzone(jak robilem silnik)luzy ok,szczelnosc gniazd,itd.
Thema - silnik 2.5td
: 10 sty 2008, 6:18
autor: mario09
Nie sprawdzalem, ale az taki dzwiek (o jakim piszesz) to sie nie wydobywa z mojego silnika.
Thema - silnik 2.5td
: 10 sty 2008, 19:05
autor: slawektg
Kurcze,myslalem,ze to dosyc popularny silnik.a tu nikt po za nami sie nie wypowiada...czyzby tylko w naszych cos sie dzialo,a reszta to jak nowe i nikt nic nie wie?

Thema - silnik 2.5td
: 10 sty 2008, 21:01
autor: mario09
Themek w dieslu na forum jest jak na lekarstwo.
Thema - silnik 2.5td
: 12 sty 2008, 18:30
autor: slawektg
A czy cos Ci wiadomo o praktycznych mozliwosciach przestawienia rozrzadu?czy cos takiego moze wystapic?kol zebatych jest wiele.zasadniczo ustawiajac wal na znaki i ustalajac polozenie napedu pompy wtryskowej na kolek plus ustawienie walka rozrzadu na kolek powinno byc ok.ale czy napewno?moze cos po drodze jest jeszcze istotne?czy to jest rozrzad kolizyjny?przestawienie rozrzadu spowoduje spotkanie tloka z zaworami?co jeszcze mozna sprawdzic?czy pompa oleju musi byc zsynchronizowana z reszta,czy nie?
Thema - silnik 2.5td
: 13 sty 2008, 17:45
autor: mario09
Z tego co wiem, pompa oleju nie ma swojego stalego punktu przy ustawieniu kol rozrzadu. Nie wiem natomiast jak jest z z rozrzadem pod wzglegem kolizyjnym (nie testowalem tego na swoim silniku.

). O ile kola zebate sa oryginalne to nie powinno byc problemu z ustawieniem.
A propos - coraz gorzej zaczyna dziac sie z moja pompa wspomagania. Coraz dziwniejsze dzwieki zaczyna wydawac

Thema - silnik 2.5td
: 13 sty 2008, 19:19
autor: Windforce
Mario wymien lepiej ten plyn.. czasem trzeba... potem bedzietrzeba kupic i plyn i pompe
NIc innego chyba sie nie da zrobic...
Thema - silnik 2.5td
: 14 sty 2008, 16:15
autor: mario09
"Windforce" pisze:Mario wymien lepiej ten plyn.. czasem trzeba... potem bedzietrzeba kupic i plyn i pompe
NIc innego chyba sie nie da zrobic...
Plyn byl zmieniony, nie pomoglo.