Strona 2 z 3

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

: 31 gru 2007, 0:55
autor: BJK
A ja przytoczę ten artykuł:
:link:
I tyle na temat legalności.

Ze swojej strony powiem, że kolega do A4 z soczewkowymi reflektorami założył HID 4800 i przyznam, że nie oślepia. Ale do zwykłych reflektorów... W UK widuję takich "oryginałów" i "tjuningowców" i mnie szlag trafia. Prawda, sam mam przestawione światła i trochę oślepiam, ale te pseudo-xenony to jest totalna porażka.

...

: 31 gru 2007, 7:45
autor: larry123
też miałem hidy i w kappie nie jest to szczęśliwe rozwiązanie ale na upartego :)
oddałem na przeróbkę reflektory kappy na soczewki granica światła jest. ale nie wiem czy dobrze zrobiłem, ;0 mam reflektory oryginalne ksenonowe do kappy i jeszcze sie waham czy je sprzedać
a co do oślepiania to łatwo dość co i jak, wystarczy podjechać do auta i zobaczyć czy światło pada na twarz kierowcy jadącego z przeciwnej strony.

o oryginalne światła ksenonowe do lybry są dostępne na allegro, juz za ok 1000 - 1300 zl.

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

: 10 sty 2008, 23:11
autor: Wolek
Zupełnie nie zgadzam się z takimi opiniami, że dokładany xenon razi a oryginalny nie itp. Samopoziomowanie działa w momencie wikszego załadowania samochodu (więcej osób, bagaż), a w żadnym wypadku nie nadąża na małych wzniesieniach czy dziurach w drodze.... nie oszukujmy się.... Poza tym spryskiwacze i poziomowanie dotyczyło homologacji fabrycznej nowych samochodów bodajże po 98 roku a nie starszych aut. Czysto teoretycznie można prowadzić różne niezdrowe dywagacje na ten temat, a ja powiem kilka rzeczy. Po pierwsze zgodze się z tym, że dokładane xenony rażą, ale tylko w barwie 8000K w zwyż i ze źle ustawionymi światłami. Niebieski xenon, nie dość, że oślepia ( najbardziej nieprzyjazna barwa dla oczu w nocy) to jeszcze gó.... daje jak na przykład popada deszcz. Natomiast xenon 6000K i niższe temperatury świeci krystalicznie białym światłem, świetny na deszcz, mrzawkę i o zmroku. Nie lubię bezmyślego generalizowania, że to jest SUPER a to BEEE. Nikt nigdy mi jeszcze nie mrugał, kilka razy jechałem samochodami kumpli a ni za mną moim i nie ma opcji typu oślepianie. Poza tym dużo bardziej razi źle ustawiony halogen bo żółte światło mimo mniejszego natężenia jest bardziej drażniące dla oka. Nie mówię już o jakichś 10 kontrolach policji, która ANI SŁOWEM nie skomentowała moich świateł :!: Mam w mojej dedrze Bi-Xenon 6000K i spisuje się rewelacyjnie a co do opowieści typu: brak granicy światła-cienia, rozpraszanie światła itp to proszę sobie darować.... Niżej załączam link do zdjęć i tematu. Zdjęcia moich lamp robione w nocy. Co prawda telefonem, ale dokładnie widać jak świecą lampy:

Mój temat z moimi lampami

A tu dla sceptyków mały artykuł:

Xenon vs. policja

Proszę nie komentować w stylu: ale lampa ma homologację h4, ale to tamto itp. Chodzi o fakty: policjant wyjaśnia, diagnosta zatwierdza, lampa spełnia normy emitowanego światła. Koniec i kropka... Pomijam fakt, że np w USA większość starych aut ma podokładane xenony i tam jakoś prawo ich nie ściga więc może warto się zastanowić czy rzucamy sloganami czy faktami :!:

P.S. Link może nie do końca zwiazany z samymi xenonami, ale dopiero tu dokładnie widać jak rozkłada się światło xenonowe z moich lamp i nie może tu być mowy o żadnym rozproszeniu. Barwa wydaje się niebieskawa z powodu świecących do okoła pomarańczowych lamp przy drodze :)

Moja dedra - parking LIDL

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

: 10 sty 2008, 23:21
autor: Taz
co do artykułu z elektrody to zwróć uwagę że policjant waży słowa i cały czas mówi o całych reflektorach ksenonowych a nie zestawach HID wkładanych do reflektorów przystosowanych do żarówek halogenowych.

PS. Jestem dociekliwy bo od podstawówki klepią nam że mamy czytać dokładnie i ze zrozumieniem :)

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

: 10 sty 2008, 23:30
autor: Wolek
Zauważ, że gdyby chodziło o całe lampy xenonowe to nie musiał byś jechać po żadne zaświadczenie bo one są homologowane więc są jednoznacznie zgodne z przepisami :roll: . Artykuł tyczy się kitów HID do lamp halogenowych i tego samego tyczy się wywiad z policjantem 8) Szkoda natomiast, że każdy kto czyta moje posty i ogląda zdjęcia moich lamp po obejżeniu zdjęć omija temat rozpraszania światła, braku granicy światła-cienia itp :lol:

BJK: Możesz uzasadnić co w twoim przekonaniu oznacza "zwykły" reflektor?? Domyślam się, że chodzi o lampę bez soczewki?? Hmmm a co z saabami, volvo, renault laguna, mercedesami okularnikami, przynajmniej połową jakończyków, nowymi mitsubischi pajero i innymi terenówkami, większością nowych tirów?? One wszystkie mają "zwykłe" lampy xenonowe....

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

: 10 sty 2008, 23:48
autor: topcio
faktycznie jak się pauzuje na ścianie to wyraźnie widać granicę światła

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

: 11 sty 2008, 0:08
autor: Taz
Wolek, co do granicy światła nie mam żadnych zastrzeżeń.. baa, powiem więcej - jak tylko w 100% zalegalizują HIDy, to będę ich gorącym zwolennikiem (do temp. 6000K) - jednak na tą chwilę w przekonaniu moim i jeszcze kilku osób w Polsce są one nielegalne...

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

: 11 sty 2008, 8:45
autor: BJK
"Wolek" pisze: BJK: Możesz uzasadnić co w twoim przekonaniu oznacza "zwykły" reflektor?? Domyślam się, że chodzi o lampę bez soczewki?? Hmmm a co z saabami, volvo, renault laguna, mercedesami okularnikami, przynajmniej połową jakończyków, nowymi mitsubischi pajero i innymi terenówkami, większością nowych tirów?? One wszystkie mają "zwykłe" lampy xenonowe....
Zwykły reflektor: nie-ksenon fabryczny (czyli te wszystkie żarówki typu "H"), a nie auta które mają xenony nie-soczewkowe, bo te są w pełni homologowane i na ulicy nie oślepiają tak jak np Toyota Celica z mniej więcej początku lat 90-tych (która to wersja tego modelu? 5?) z niebiesko-białymi lampami, które walą w oczy niczym kibol bejsbolem po plecach...

PS. Kolega z klubu Audi A4 jechał na święta do PL. Ma reflektory soczewkowe i założył ten zestaw HID - dobrze wygląda, mówi, że świeci lepiej, ALE jak jechał do kraju (autem) to co 150-200km się musiał zatrzymywać, żeby przetrzeć te reflektory, bo nic nie widział. Dlatego właśnie xenony są FABRYCZNIE wyposażane w spryskiwacze.
Ten znajomy już sobie wrzucił do auta zwykłe żarówki H7 i zapowiedział, że każdy wyjazd ponad 300km będzie je zakładał.

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

: 11 sty 2008, 13:02
autor: topcio
"BJK" pisze:..... jak jechał do kraju (autem) to co 150-200km się musiał zatrzymywać, żeby przetrzeć te reflektory, bo nic nie widział. Dlatego właśnie xenony są FABRYCZNIE wyposażane w spryskiwacze.
Ten znajomy już sobie wrzucił do auta zwykłe żarówki H7 i zapowiedział, że każdy wyjazd ponad 300km będzie je zakładał.

A czy przy obecnej pogodzie zwykłych H7 to już nie trzeba przecierać?

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

: 11 sty 2008, 17:55
autor: Wolek
Wydaje mi się to dość niedorzeczne :wink: . Jak mógł nic nie widzieć przez brudne xenony a będzie lepiej widział dzięki zwykłym h7-kom ?? Przecież chyba logiczne jest, że mocnijesze światło w brudnej lampie świeci i tak lepiej niż słabsze... Poza tym spryskiwacze lamp xenonowych mają za zadanie nie dopuszczać do rozproszenia światła przez brud, żeby ci z naprzeciwka też coś widzieli 8) . A co do rażenia przez xenon w lampie H to też się z tobą nie zgodzę. Poprostu po montazu HID-ów trzeba zmienić geometrię lap, wyregulować je i przede wszystki opuścić, ponieważ xenon ma o wiele większy zasięg i problem z głowy.

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

: 11 sty 2008, 18:10
autor: topcio
Zachowanie kąta światła:
Precyzyjnie ustawiona ogniskowa powoduje, że wymiana żarówki halogenowej na żarówkę ksenonową nie powoduje znacznej deformacji strumienia światła, szczególnie w przypadku lamp soczewkowych.



z tego wychodzi, że nawet regulować nie trzeba. Aczkolwiek w celach marketingowych można wszystko napisać 8)

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

: 11 sty 2008, 18:29
autor: BJK
"topcio1" pisze:
"BJK" pisze:..... jak jechał do kraju (autem) to co 150-200km się musiał zatrzymywać, żeby przetrzeć te reflektory, bo nic nie widział. Dlatego właśnie xenony są FABRYCZNIE wyposażane w spryskiwacze.
Ten znajomy już sobie wrzucił do auta zwykłe żarówki H7 i zapowiedział, że każdy wyjazd ponad 300km będzie je zakładał.

A czy przy obecnej pogodzie zwykłych H7 to już nie trzeba przecierać?

Koleś od 11 lat jest w UK, od 7 jeździ własnym autem do Polski na święta. I mówi, że po raz pierwszy musiał przecierać światła. Ma tak jak pisałem xenony 4800, które jednak są słabsze od 6000 czy innych, wyższych liczb. I skoro twierdził, że musiał przecierać, bo nic nie widział to widocznie tak było. A o zwykłych żarówkach nie wspominał.
Skoro lampy są przygotowane do zwykłych żarówek dlaczego NA SIŁĘ wciskać tam xenony? Zwłaszcza, że jest dyskusja czy są legalne i są ludzie, którzy narzekają, że auta z takimi zestawami rażą.

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

: 11 sty 2008, 18:54
autor: Simon
Któryś raz już widzę taką dyskusję na forum, i zwykle do niczego ona nie prowadzi, bo nikt nikogo i tak nie przekona.

homologacja homologacją
przeglądy przeglądami
ale fakt jest taki, że uniwersalne HIDy bardzo często oślepiają. Wielu z nas przekonało się o tym organoleptycznie i nie musi przytaczać zeznań kolegów, mądrych artykułów ani paragrafów, żeby to potwierdzić. Oślepiają i tyle.

Najśmieszniejsze jest że amatorzy uniwersalnych HIDów bardzo często nie zakładają ich po to, żeby poprawić sobie widoczność, tylko żeby strzelić sobie szpanerskiego tjuna ( nie traktujcie tego personalnie :) ).

A wracając do tematu. Nie lepiej poszukać sobie oryginalnych lybrowych ksenonów z jakiegos rozbitka? Widziałem chyba ostatnio nawet na allegro za 400 zł/szt z przetwornicą. Drożej ale przynajmniej oryginalne, legalne, samopoziomujące i łatwo założyć. A stare lampy można próbować sprzedać.

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

: 11 sty 2008, 18:59
autor: Przemo
"Simon" pisze:A wracając do tematu. Nie lepiej poszukać sobie oryginalnych lybrowych ksenonów z jakiegos rozbitka? Widziałem chyba ostatnio nawet na allegro za 400 zł/szt z przetwornicą. Drożej ale przynajmniej oryginalne, legalne, samopoziomujące i łatwo założyć. A stare lampy można próbować sprzedać.
Samo poziomowanie nie jest taką prostą sprawą bo czujniki nie znajdują się w lampach tylko w tylnym zawieszeniu :!:

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

: 12 sty 2008, 18:14
autor: Wolek
Moje lampy na przykład mają hydrauliczne samopoziomowanie, a spryskiwacze też dołożę ze względu na wygodę, szczególnie podczas zimowych podróży na trasie. Nie trzeba czyścić lamp.