Strona 2 z 18
Re: 3,0 lepsze
: 08 mar 2008, 19:10
autor: Kmicic
"Orsya" pisze:
i tu się zgodzę - w ub. tygodniu w mojej alfie wymieniano rozrząd, pompę wody, świece i pasek klinowy i odbyło się bez wyciągnia silnika
Pięknie. Ja nie mam 3.0 Thesis tylko 2.0 T. Swoją wiedzę na temat 3.0 (Thesis bo o tym ten wątek) czerpie z ust Damiana z LT. Zadzwoń, zapytaj jak to widzą.
Ja w tym czasie idę zadbać o chromy

Thesis
: 29 mar 2008, 11:20
autor: mirek0p
Witam
Od jakiegoś czasu przymierzam się do kupna Thesis,byłem oglądać 3.0 ,2002 ,170 tkm ale stan auta katastrofa.Przeglądam forum i nie wiem na jaki silnik się zdecydować.Jtd 150 kM jest za słaby,175 kM to chyba ten sam silnik z podniesionym ciśnieniem wtrysku a dół silnika to początkowa konstrukcja 2.4 tds.Czy 3.2 to nowa jednostka czy "ulepszona stara 3.0.Często słyszę o za małych mocach silników Thesis.Bardzo dużo jeżdzę i potrzebuję dynamicznej bryki ,dlatego rozważam 3.2 + ciekły wtrysk gazu będzie to około 250 kM w porównaniu do 200-205 kM po czipowaniu diesla ,może

Przy okazji gazu ,pamiętam czasy kiedy się mówiło że 'ropa " do osobówki to profanacja.
Thesis
: 29 mar 2008, 11:30
autor: Pablo
Od kiedy 3.2 ma 250 KM? 230 nominalnie przy 6200 obr/min. No i moment obrotowy max.289 przy 4800 gdy w 2.4 JTD 380 przy 2000 obr/min. Skutecznie wyleczyłem się z benzyny od lipca ubiegłego roku

Thesis
: 29 mar 2008, 18:31
autor: mirek0p
około 250kM będzie z ciekłym wtryskiem LPG
Thesis
: 29 mar 2008, 18:45
autor: Łukasz
Roznice miedzy 3 a 3.2 to tylko inny wał korbowy i elektronika. Tuleje i blok sa takie same. 250km moze byc ale po paru zabiegach ktore doprowadza silnik do parametrow alfy gta. koncern celowo ograniczyl moce w innych modelach jak np AR166 3.2 czy AR GT.
Thesis jest ciezka limuzyna stad jedyne rozsadne rozwiazanie to:
3.0-3.2 lub podkrecony diesel oczywiscie w automacie.
Co do gazu w fazie ciekłej to odradzam ta generacje z racji ciaglych problemow z pompami lpg w zbiorniku. Sekwencyjny wtrysk jest dzisiaj juz na tyle zawansowany, ze spokojnie wystarczy do tego nie nowoczesnego juz silnika
Thesis
: 29 mar 2008, 18:58
autor: mirek0p
Kappą dojeżdzam do 400 tkm ,od nowości ciekły wtrysk gazu G 3 ja przejechałem ponad 100 tkm .System G3 jest po prostu świetny a mityczna pompa w zbiorniku prosta jak budowa cepa ,wymaga dolania oleju +- co 50 tkm.Moc silnika podnosi ciekły gaz,a jeśli w alfie jest więcej to jest dodatkowe pole manewru.
Thesis
: 29 mar 2008, 19:16
autor: Dudi
Owszem w Alfach silnik 3.2 ma moc 260KM, co do konstrukcji to nie wiem czy ja tu czegoś nie czaje, ale 3.0 i 3.2 to dwa kompletnie różne silniki przecież. 3.0 to silnik skonstruowany przez Alfe, a silnik 3.2 ma przede wszystkim bezpośredni wtrysk i został skonstruowany we współpracy z GM.
Thesis
: 29 mar 2008, 19:23
autor: mirek0p
To 3.2 jest całkowicie nową konstrukcją

Thesis
: 29 mar 2008, 20:25
autor: Orsya
Panowie,
obaj macie rację i nie macie racji
Generalnie należy pamiętać, że silnik w 166 3.2 to jest stara konstrukcja alfowa, taka jak w mojej GTA oraz GT i on ma moc 240KM.
Natomiast 3.2 w 159 to jest wersja GM z Holdena czy czegoś tam jeszcze, nie pamiętam dokładnie, i rzeczywiście on ma moc 260KM.
Jednakże charakterystki obu silników są inne, w szczególności momentu obrotwego i jego dostępności. Ten w 159 ciągnie mniej więcej do 5 tys. obr. i potem już nic się z niego nie wyciśnie, ten u mnie i w 166 żyje mocno pow. 4 tys. obr., choć na niskich obrotach też świetnie daje radę

Thesis
: 29 mar 2008, 21:59
autor: Tomzik
A rozważał kolega opcję 2,0 Turbo 185KM i chipa, który podnosi moc chocby do poziomu tego samego silnika w Kappie (220KM)? Moment obrotowy pozostał taki sam jak w K, czyli 309Nm a to więcej i pewnie "niżej" niźli w 3,0/3,2.. Poza tym pewnie jest możliwość wyciagnięcia jeszcze więcej, wszak silniki turbo są bardzo podatne na chip tuning.. Oczywiście przeholować też nie ma co, ale zakładam, że jeśli stać Cię na Thesisa to i na profesjonalny zakład tuningowy, który wie co robi..
Thesis
: 29 mar 2008, 22:51
autor: Kmicic
Zalecam lekturę danych katalogowych. Thesis 2.0 Turbo ma najlepsze osiągi. Z racji manualnej skrzyni rownież.
Thesis
: 30 mar 2008, 11:13
autor: Łukasz
spoko trafne uwagi ale:
2.0T nie bylo w automacie
Kolega chce zagazowac auto a gaz+czips=nie najlepsze polaczenie
Thesis
: 30 mar 2008, 11:56
autor: mirek0p
No i znowu dylemat.Przed zakupem kappy często przeglądałem forum i kupiłem drugie oglądane auto ,strzał w dziesiątkę .Teraz wybiorę na podstawie stanu technicznego a silnik trudno jaki trafię to będzie oprócz JTD 150kM.
Thesis
: 30 mar 2008, 12:08
autor: mirek0p
Co do gazu Panowie V generacja np.Vialle G3 nie ma co porównywać nawet z najlepszymi sekwencjami to całkiem inna bajka ,najprościej -zasada działania jest podobna jak w benzynie lub dieslu.Pod kontem benzynowej Thesis przyglądam się włoskiej instalacji JTG firmy ICOM ale przeraża mnie zamontowanie wtryskiwaczy tzn.nierównomierne umieszczenie w kolektorach dolotowych.
Thesis
: 30 mar 2008, 12:18
autor: mirek0p
Przy okazji pytanie do kolegów mających Thesis gdzie można zdobyć jakąś instrukcję po polsku.