Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

qiub555
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 02 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: wrocław

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

Post autor: qiub555 » 14 lut 2008, 17:14

spokojnie wyjdzie bez rozbierania wydechu, proponuję tylko przywiązać jakiś sznurek do wtyczki żeby było lepiej wciagnąć końcówkę do góry.

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

Post autor: kretekpodnietek » 14 lut 2008, 19:58

nie musisz wiele babrać, sonda jest przed katalizatorem od góry na wierzchu, czyli wchodzisz w kanał, bierzesz klucz 22, i bez problemów odkręcasz.wkręcasz nową i ot, cała filozofia :D jeszcze tylko kabelki i wszystko. równie dobrze, kable możesz zrobić przed wkręceniem. góra pół godziny roboty

myśle że u mnie i u Ciebie wydechy są podobne, więc procedura też.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
striff
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 10 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

Post autor: striff » 14 lut 2008, 21:07

dzieki wielkie za porady :)) , jutro powinna byc sonda a w poniedzialek bede mial wolny podnosnik i biore sie do roboty :))
napisze jak bedzie zrobione.. pozdrawiam serdecznie :)
Lancia Delta II 1.6 8v

Awatar użytkownika
striff
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 10 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

Post autor: striff » 21 lut 2008, 20:40

witam !!!
wczoraj wymienilem sonde i..... wydaje mi sie ze to byla przyczyna.
dla porownania przedstawiam wyniki z analizy spalin.

G-KAT 2002r. CO: 900obr - 0.02%vol; 3000obr - 0.15%vol
G-KAT 2005r. CO: 900obr - 0.00%vol; 3000obr - 0.01%vol
28.01.2008r. CO: 900obr - 0.78%vol; 3000obr - 2.84%vol
20.02.2008r. CO: 900obr - 0.02%vol; 3000obr - 0.03%vol

poziom HC rowniez sie zmniejszyl:

28.01.2008r. HC: 900obr - 152ppm; 3000obr - 123ppm
20.02.2008r. HC: 900obr - 14ppm; 3000obr - 11ppm

zatankowalem za 50zl, na razie przejechane 50km i paliwo nadal jest :D zobaczymy jak dlugo :))
pozdrawiam....

UWAGA! nie warto kupowac oryginalow, do lancii wystarczy uniwersalna sonda bosch'a na przyklad z allegro dokladnie taka sama jak oryginal a nie wydajemy na nia 300zl tylko jedyne 85zl.
Lancia Delta II 1.6 8v

darko81
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Zduńska Wola

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

Post autor: darko81 » 15 kwie 2008, 22:19

Witam. U mnie okazała się też uszkodzona sonda lambda. Było zwarcie na niej. Koszt nowej 180 zł. Po za tym walnięty był silnik krokowy, zacinał się. Od razu widać efekty: auto nie jest przymulone i ładnie przyśpiesza :) no i kontrolka się nie świeci. Pozdrawiam
LANCIA DELTA II 1,6

dawidson

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

Post autor: dawidson » 16 kwie 2008, 8:53

u mnie kontrolka tez zaczela ostatnio swiecic. przyczyna: uszkodzony potencjometr przepustnicy. jak na koniec tygodnia nie bede polmartwy to wymienie ;)

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

Post autor: pew » 16 kwie 2008, 21:20

"striff" pisze: termostat mam sprawny w 100%, po przejechaniu ok 3-4km mam juz 90* i tak sie utrzymuje bez wzgledu na predkosc itp.
no to może mi ktoś powie jaka jest prawidłowa temperatura dla silnika? bo mi po przejechaniu ok. 3-4 km wchodzi na 70* i tak się utrzymuje bez względu na prędkość ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

Post autor: kretekpodnietek » 16 kwie 2008, 21:50

90 stopni ma być. być może masz uszkodzony czujnik temperatury. u mnie u mnie tak było.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

Post autor: pew » 16 kwie 2008, 21:58

"kretekpodnietek" pisze:90 stopni ma być. być może masz uszkodzony czujnik temperatury. u mnie u mnie tak było.
nie sądzę - przy pompowaniu sprzęgłem szybko skacze mi do 90* i odpala wiatrak, po wydostaniu się z korków z powrotem dość szybko schodzi do 70* ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
Snooki
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 296
Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
Imię: Riczard
Lokalizacja: Warszawa

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

Post autor: Snooki » 17 kwie 2008, 10:52

"pew" pisze:
"kretekpodnietek" pisze:90 stopni ma być. być może masz uszkodzony czujnik temperatury. u mnie u mnie tak było.
nie sądzę - przy pompowaniu sprzęgłem szybko skacze mi do 90* i odpala wiatrak, po wydostaniu się z korków z powrotem dość szybko schodzi do 70* ...


Według mnie masz walniety termostat i nie zamyka do końca. bynajmniej u mbie było tak ze w korkach szybko do 90 dochodził a w trasie ledwo 50 było
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

Post autor: kretekpodnietek » 17 kwie 2008, 14:26

a skoro tak, to termostat, wiele razy o tytm było. częsta przypadłosc włoszek :d
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

Post autor: pew » 19 kwie 2008, 10:04

No i widzicie koledzy a 3 mechaników juz mi mówiło że jeśli trzyma te 70 stopni to termostat jest OK ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

dawidson

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

Post autor: dawidson » 19 kwie 2008, 17:34

obstawiam niezamykajacy/domykajacy sie termostat i byc moze walniety czujnik temp plynu dajacy sygnal dla ECU.
U mnie temp w czasie skacze miedzy okolo 70 a 90. nigdy nie ma tak aby temp stala na 70 niezaleznie od temp, stylu jazdy itp.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”