Strona 2 z 2

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

: 14 lut 2008, 17:14
autor: qiub555
spokojnie wyjdzie bez rozbierania wydechu, proponuję tylko przywiązać jakiś sznurek do wtyczki żeby było lepiej wciagnąć końcówkę do góry.

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

: 14 lut 2008, 19:58
autor: kretekpodnietek
nie musisz wiele babrać, sonda jest przed katalizatorem od góry na wierzchu, czyli wchodzisz w kanał, bierzesz klucz 22, i bez problemów odkręcasz.wkręcasz nową i ot, cała filozofia :D jeszcze tylko kabelki i wszystko. równie dobrze, kable możesz zrobić przed wkręceniem. góra pół godziny roboty

myśle że u mnie i u Ciebie wydechy są podobne, więc procedura też.

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

: 14 lut 2008, 21:07
autor: striff
dzieki wielkie za porady :)) , jutro powinna byc sonda a w poniedzialek bede mial wolny podnosnik i biore sie do roboty :))
napisze jak bedzie zrobione.. pozdrawiam serdecznie :)

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

: 21 lut 2008, 20:40
autor: striff
witam !!!
wczoraj wymienilem sonde i..... wydaje mi sie ze to byla przyczyna.
dla porownania przedstawiam wyniki z analizy spalin.

G-KAT 2002r. CO: 900obr - 0.02%vol; 3000obr - 0.15%vol
G-KAT 2005r. CO: 900obr - 0.00%vol; 3000obr - 0.01%vol
28.01.2008r. CO: 900obr - 0.78%vol; 3000obr - 2.84%vol
20.02.2008r. CO: 900obr - 0.02%vol; 3000obr - 0.03%vol

poziom HC rowniez sie zmniejszyl:

28.01.2008r. HC: 900obr - 152ppm; 3000obr - 123ppm
20.02.2008r. HC: 900obr - 14ppm; 3000obr - 11ppm

zatankowalem za 50zl, na razie przejechane 50km i paliwo nadal jest :D zobaczymy jak dlugo :))
pozdrawiam....

UWAGA! nie warto kupowac oryginalow, do lancii wystarczy uniwersalna sonda bosch'a na przyklad z allegro dokladnie taka sama jak oryginal a nie wydajemy na nia 300zl tylko jedyne 85zl.

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

: 15 kwie 2008, 22:19
autor: darko81
Witam. U mnie okazała się też uszkodzona sonda lambda. Było zwarcie na niej. Koszt nowej 180 zł. Po za tym walnięty był silnik krokowy, zacinał się. Od razu widać efekty: auto nie jest przymulone i ładnie przyśpiesza :) no i kontrolka się nie świeci. Pozdrawiam

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

: 16 kwie 2008, 8:53
autor: dawidson
u mnie kontrolka tez zaczela ostatnio swiecic. przyczyna: uszkodzony potencjometr przepustnicy. jak na koniec tygodnia nie bede polmartwy to wymienie ;)

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

: 16 kwie 2008, 21:20
autor: pew
"striff" pisze: termostat mam sprawny w 100%, po przejechaniu ok 3-4km mam juz 90* i tak sie utrzymuje bez wzgledu na predkosc itp.
no to może mi ktoś powie jaka jest prawidłowa temperatura dla silnika? bo mi po przejechaniu ok. 3-4 km wchodzi na 70* i tak się utrzymuje bez względu na prędkość ...

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

: 16 kwie 2008, 21:50
autor: kretekpodnietek
90 stopni ma być. być może masz uszkodzony czujnik temperatury. u mnie u mnie tak było.

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

: 16 kwie 2008, 21:58
autor: pew
"kretekpodnietek" pisze:90 stopni ma być. być może masz uszkodzony czujnik temperatury. u mnie u mnie tak było.
nie sądzę - przy pompowaniu sprzęgłem szybko skacze mi do 90* i odpala wiatrak, po wydostaniu się z korków z powrotem dość szybko schodzi do 70* ...

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

: 17 kwie 2008, 10:52
autor: Snooki
"pew" pisze:
"kretekpodnietek" pisze:90 stopni ma być. być może masz uszkodzony czujnik temperatury. u mnie u mnie tak było.
nie sądzę - przy pompowaniu sprzęgłem szybko skacze mi do 90* i odpala wiatrak, po wydostaniu się z korków z powrotem dość szybko schodzi do 70* ...


Według mnie masz walniety termostat i nie zamyka do końca. bynajmniej u mbie było tak ze w korkach szybko do 90 dochodził a w trasie ledwo 50 było

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

: 17 kwie 2008, 14:26
autor: kretekpodnietek
a skoro tak, to termostat, wiele razy o tytm było. częsta przypadłosc włoszek :d

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

: 19 kwie 2008, 10:04
autor: pew
No i widzicie koledzy a 3 mechaników juz mi mówiło że jeśli trzyma te 70 stopni to termostat jest OK ...

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

: 19 kwie 2008, 17:34
autor: dawidson
obstawiam niezamykajacy/domykajacy sie termostat i byc moze walniety czujnik temp plynu dajacy sygnal dla ECU.
U mnie temp w czasie skacze miedzy okolo 70 a 90. nigdy nie ma tak aby temp stala na 70 niezaleznie od temp, stylu jazdy itp.