Crash testy i... wypadki

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!
Awatar użytkownika
Weeb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 402
Rejestracja: 16 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: W-wa

Crash testy...

Post autor: Weeb » 20 lut 2008, 14:14

O kurde jestem w szoku z tym Mercedesem. Toż to już klasa średnia wyższa a uderzenie głową w ramę drzwi to totalna porażka.

Konstrukcyjnie W124 było bardziej dopracowane ... :?
Pozdrawiam
Łukasz
------------------------------------------------------------------------
Była ostra Włoszka Lancia Kappa 3.0 '97

Awatar użytkownika
Łukasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 446
Rejestracja: 30 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Dąbrowa

Crash testy...

Post autor: Łukasz » 20 lut 2008, 16:45

"Simon" pisze:nie no, stilon bardzo daje rade. chyba najlepiej wypadł
ale na alfie 156 to sie zawiodłem
147-ka tez jest mocno pogieta a i lybra cudem bezpieczenstwa nie jest
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps



Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Crash testy...

Post autor: grzole » 21 lut 2008, 16:37

"Sixt" pisze:

8O 8O 8O Urwalo ludzikowi glowe 8O 8O 8O
Nurtuje mnie pytanie jak w zderzeniu z takim drzewem wypadają lepiej zaprojektowane auta?
Sierra to pokazówka jak zrobić mało odporne na zgniatanie auto o niskiej sztywności nadwozia godnej Tico. Moim zdaniem jedną z zasadniczych przyczyn śmierci Mariana Bublewicza nie było to, że jechał właśnie tym modelem auta podczas feralnego Rajdu Dolnośląskiego. Wiedząc o tym jak jest to mało bezpieczne auto (potwierdzone mi przez biegłego sądowego ds motoryzacji i ruchu drogowego) wolałem przez ileś tam lat korzystać z Polonezów niż kupować Favoritę czy właśnie rzeczoną Sierrę...
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Sixt

Crash testy...

Post autor: Sixt » 21 lut 2008, 18:15

"grzole" pisze:Nurtuje mnie pytanie jak w zderzeniu z takim drzewem wypadają lepiej zaprojektowane auta?
Sierra to pokazówka jak zrobić mało odporne na zgniatanie auto o niskiej sztywności nadwozia godnej Tico. Moim zdaniem jedną z zasadniczych przyczyn śmierci Mariana Bublewicza nie było to, że jechał właśnie tym modelem auta podczas feralnego Rajdu Dolnośląskiego. Wiedząc o tym jak jest to mało bezpieczne auto (potwierdzone mi przez biegłego sądowego ds motoryzacji i ruchu drogowego) wolałem przez ileś tam lat korzystać z Polonezów niż kupować Favoritę czy właśnie rzeczoną Sierrę...



Nawiazujac dalej do sparingow z drzewami wydaje mi sie ze w starciu z drzewem zawsze bedzie wygrana drzewa przez KO 8O Chyba ze jego przeciwnikiem bedzie Husqvarna albo STIHL ale chyba nie o to chodzi :D

Nie znam okolicznosci i dokladnych przyczyn smierci s.p. Mariana Bublewicza ale wydaje mi sie ze prawa fizyki zadzialaly w tym przypadku i w konsekwencji nawet gdyby jechal ....... [w tym miejscu wpisac pojazd uznawany za bezpieczny] to niestety skonczyloby sie podobnie.

Awatar użytkownika
robert199
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 295
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Crash testy...

Post autor: robert199 » 21 lut 2008, 20:43

mnie najbardziej interesuje jak by wypadła kappa w testach zderzeniowych, jest to chyab ta sama konstrukcja co saab 9000, przynajmniej podłużnice, podłoge i pzredni słupek ma tej samej konstrukcji
ani saaba ani kappy ani alfy 166 crash testów nie znalazłem.
ma może ktos takie informacje??

a co do sierry to przecierz przy 50km/h zachowała sie jak kazde inne auto

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Crash testy...

Post autor: Nat » 21 lut 2008, 20:51

Saab 9000 to chyba raczej Thema...
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Jarek_Lu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 427
Rejestracja: 05 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin

Crash testy...

Post autor: Jarek_Lu » 21 lut 2008, 21:07

"grzole" pisze: wolałem przez ileś tam lat korzystać z Polonezów niż kupować Favoritę
Ja też koniec 80 i początek 90 przejeździłem Polonezami , rzeczywiście jak na tamte czasy były bardzo solidne , później Fiat Tipo , no ten crasch to taki sobie , no ale Golfik to już zupełne przerażenie.
Generalny dystrybutor własnego czasu.

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Crash testy...

Post autor: grzole » 22 lut 2008, 0:06

"Sixt" pisze: Nie znam okolicznosci i dokladnych przyczyn smierci s.p. Mariana Bublewicza ale wydaje mi sie ze prawa fizyki zadzialaly w tym przypadku i w konsekwencji nawet gdyby jechal ....... [w tym miejscu wpisac pojazd uznawany za bezpieczny] to niestety skonczyloby sie podobnie.
Prawa fizyki są stałe ale budowane auta posiadają zastosowane różne jakościowo materiały i konstrukcyjne rozwiązania. Sierra choć ładna niestety była tylko nie do końca udanym eksperymentem na drodze do automatyzacji/robotyzacji produkcji u Forda. W stosunku do Taunusa zmniejszono 3,5 krotnie liczbę punktów zgrzewanych łączących elementy składowe nadwozia. Taunus jako poprzednik Sierry był spawany ręcznie (jak PF 125p) zaś Sierra wzorem Poloneza była spawana poprzez roboty na zautomatyzowanej linii. Niestety usiłowanie skrócenia czasu produkcji nadwozia, zastosowania mniej energochłonnej technologii zgrzewania (mniej spawów to mniej kW zużytych a będących istotnym kosztem działania fabryki) spowodowało takie a nie inne efekty. Również usiłowanie skrócenia procesu projektowego poprzez pierwsze zastosowania komputerów do obliczeń i symulacji wytrzymałościowych były grzechem pierworodnym tego Forda. Kto nie wierzy niech pogada z blacharzami co naprawiali Sierry - mają opinię równie miękkich co japończyki z tego samego okresu.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Crash testy...

Post autor: Nat » 27 lut 2008, 9:04

Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
maciej_ignys
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2070
Rejestracja: 08 lip 2007, 0:00
Skype: ohydek
Lokalizacja: Leszno

Top Gear - Jeremy robi crash test !

Post autor: maciej_ignys » 27 lut 2008, 11:16

Pewnie wiele osób to widziało i pewnie jest to zgrabnie złożony montażyk...
...ale i tak robi wrażenie 8O

Awatar użytkownika
BJK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 351
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa (wcześniej Piła, Szczecin, Londyn)
Kontakt:

Crash testy...

Post autor: BJK » 27 lut 2008, 13:49

Robi wrażenie, ale po takim czymś nie powinien był być w stanie wysiąść z auta o własnych siłach, tylko powinni mu z kolan kierownicę wyciągać :?

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Crash testy...

Post autor: Nat » 27 lut 2008, 14:52

Rozwalili Renault Alpine :cry:
Co za barany :klnie: !
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Crash testy...

Post autor: Dudi » 27 lut 2008, 16:00

8O 8O 8O 8O :kopara: :kopara: :kopara:
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”