Strona 2 z 2

Re: Kappa - zawieszenie nivomat

: 12 lip 2013, 16:14
autor: jakubg
Kozi płaciłeś za Nivo a nie amortyzatory utwardzane elektrycznie.

Re: Kappa - zawieszenie nivomat

: 12 lip 2013, 18:54
autor: wojciech711
panowie :D oryginalne NIVO serwis sprzedawał za przeszło 3tys jakieś dwa lata temu 8-O
AS24 rzeczywiście kiedyś je miał w ofercie za 1500zł ale to było dawno a dzisiaj nie chcą rozmawiać na ten temat : beczy :
ta firma z trójmiasta rzeczywiste regeneruję amorki typu NIVO ale głównie do mercedesa i volvo :D
jak im zaproponowałem KAPPE SW to stwierdzili że mogą spróbować i dają 20 procent szans na sukces : gafa :
ponoć NIVO kappy SW zasadniczo się różni od tych marek które mają opanowane : beczy :

Re: Kappa - zawieszenie nivomat

: 13 lip 2013, 0:29
autor: Michor
różni się zasadniczo tym że jest "samopompujące" a nie ma zewnętrznej pompy.

I tutaj robi się problem, bo w amorze jest komora z gazem pod ciśnieniem która działa jako "pompa".
Podejrzewam że rozszczelnienie tego jest jednorazowe...


Ciekawe za to, czy dało by się np. zaadoptować pompę np. z omegi i przerobić to na "zewnętrzne" zasilanie ... hmm...

Schemat ideowy nivo
Obrazek

Re: Kappa - zawieszenie nivomat

: 13 lip 2013, 12:28
autor: szymon30
za 1500 to bym pewnie kupił ale w tej chwili powiedzeli ok 3tys.. bede szukal regeneracji

Re: Kappa - zawieszenie nivomat

: 13 lip 2013, 13:05
autor: carincton
Napisałem do firmy podanaj wyżej i odpisali mi, że nivomatów w Kappie nie robią.

Re: Kappa - zawieszenie nivomat

: 18 lip 2013, 22:44
autor: szymon30
Witam

Chciałbym odświeżyć temat, wygląda na to ze dam sobie spokój z aktywnymi amorami i założe zwykłe. Kilka pytań:
1.Czy na pewno zwykłe amortyzatory będą pasować ? ktoś już to robił ?

2. Jaka firmę polecacie ? skłaniam się do KYB ale obawiam się czy kapeć się będzie na nich prowadził równie dobrze co jego właściciel :)

Re: Kappa - zawieszenie nivomat

: 19 lip 2013, 8:02
autor: jakubg
1. Na 100% będą pasować.
2. KYB powinny dać radę. Zobacz czy Sachs nie dostaniesz.

BTW. Troszkę się pomieszały pojęcia.
Nivomaty były w coupe/SW z tyłu one się samopoziomują.
Tu kolega ma 4 elektronicznie utwardzane amortyzatory z centralkami Magneti Marelli w bagażniku.

Re: Kappa - zawieszenie nivomat

: 19 lip 2013, 11:02
autor: Michor
nivomatów nie było w Coupe moim zdaniem.

Re: Kappa - zawieszenie nivomat

: 19 lip 2013, 13:27
autor: jakubg
Możesz to jakoś potwierdzić?

Re: Kappa - zawieszenie nivomat

: 19 lip 2013, 15:07
autor: Michor
Serwisówka do Kappy mówi o nivo tylko w kontekście SW.
A swoją drogą, skoro miałby być w coupe, to dlaczego nie ma w sedanach?

EDIT:
Sprawdziłem też Epera, i jakoś w coupe są tylko 2 typy amorów do wyboru....
Jeden z opcją E002 (aktywne tłumienie)
Drugi bez tej opcji.

Jeżeli rzeczywiście miałoby być nivo to:
Wszystkie coupe bez aktywnego zawieszenia powinny mieć nivo.
A chyba tak nie jest z tego co ja kojarzę....

Re: Kappa - zawieszenie nivomat

: 19 lip 2013, 15:28
autor: jakubg
To by wiele wyjaśniało. Zatem w coupe są aktywne (z utwardzaniem) lub zwykłe. Dzięki.

Re: Kappa - zawieszenie nivomat

: 19 lip 2013, 15:30
autor: Michor
Służę pomocą (i rzeczami z serwisówki):)

Re: Kappa - zawieszenie nivomat

: 19 lip 2013, 20:28
autor: SEBAkappa
w mojej Coupetce są amorki jak ja je nazywam dwustronnego działania, więc można, a nawet trzeba je nazwać aktywnymi ale czytałem gdzieś na forum jak mnie pamięć nie myli, że ktoś miał w Coupe nivomat ale możecie mnie zabić, a i tak sobie nie przypomnę kto to pisał :D

Re: Kappa - zawieszenie nivomat

: 19 lip 2013, 20:46
autor: intuos
Czytam i czytam, a rzeczywistość:

w kappie występowały 3 typy zawieszenia
-typ 1 : (zwykłe amortyzatory - dwustronnego działania) -podkreślam, jest to standardowe zawieszenie. Amorki dwustronnego działania podobno mają lepszą charakterystykę tłumienia. Zawieszenie to obejmuje Sedan,Coupe, a w SW są one na przedniej osi.
-typ 2 : (stosowane tylko w SW - nivomaty) Amortyzator posiada układ zamkniętych komór dążących do zachowania jednego poziomu statycznego wychyłu/poziomu. Były one stosowane wyłącznie na tylnej osi wersji SW.
-typ 3 : ( zmiennej charakterystyce tłumienia drgań, sterowanej elektronicznie) system ten był stosowany tylko w sedanie i coupe, zawsze w układzie na obie osie. Ten sam system działa w thesisie, tyle że tam jest to standard.

Re: Kappa - zawieszenie nivomat

: 22 lip 2013, 20:29
autor: szymon30
Witam,
Mały update tematu, wyjąłem całego McPersona z tyłu i okazało się, że to KYB, więc już chyba nie oryginał. Dzwoniłem też do tej firmy z Gdańska i Pan mówił, że Ok, że robili już regenerację aktywnych amortyzatorów do Lanci, cena 550 zł/szt. Wyślę jedną sztukę na próbę a jak będzie dobrze, to potem resztę. W tej chwili mam inny problem, bo pan mechanik miał wymienić tuleje w zawieszeniu przednim a zniszczył wahacz, więc na szybko szukam wahacza. Pozdrawiam.