Lybra - Xenony po raz enty...
: 19 mar 2008, 14:10
Precz z pseudo ksenonami 

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia
https://forum.lanciapolska.org/
Co do reflektorów w Lybrze to wygląda jakby kto inny robił prawy, a kto inny lewy. Jak w LT mi wymienili prawy, to okazała się, że prawie każdy obłazi i w 50% z nich nie działała regulacja wysokości. Lewe wszystkie były dobre... dziwne, nie?"Simon" pisze:no ja własnie nie wiem czemu ona ma służyć tym bardziej że u mnie ta folia jest koloru... brunatnego, a jej ubytki są znaczneChyba ją spoleruję jakąś pastą lekkościerną.
"Łukasz" pisze:Co prawda żarnik lepiej skupia światło "na soczewce" ale lampy xenonowe występowały również bez gładkiego szkła. Przykład to Lybra, Kappa czy np grupa Mercedesa c,e,s-klasy. Światła xenonowe typu "soczewka" mniej oślepiają niż reflektory projekcyjne. Ja u siebie pokombinowałem trochę z HID-ami i rezultaty nie są najgorsze. czekam na wiosnę i wtedy trochę się z tym pobawię. Zakupiłem zestaw(raczej ten droższy) 6000k. Początkowo poświata była lekko niebieska, obecnie po 4 miesiącach trochę się rozświeciły i poświata jest niebieskawo-fioletowa. Oczywiście najwięcej jest światła białego. Największa zaleta jest to, ze widzę 3 razy lepiej i więcej niż na zwykłych halogenach. Wada to to, ze trochę oślepia i na tym skupie swoja uwagę w najbliższym czasie. Miałem robić soczewkę, ale jest z tym za dużo roboty. Mam już swój patent ale o tym później.
Co do legalności xenonow to jest to dla mnie temat śmiech na sali i nic więcej.
oryginalne fabryczne xenony:
Laguna II kolegi samopoziomowanie zdechło dawno temu
Audi A6 ciotki samopoziomowanie zdechło jeszcze dawniej
Vectra B 2.5 spryskiwacze miziają lekusieńko gładki plastik reflektorów których nie myją!!! Co 150km musieliśmy stawać i czyści "szkła bo nic nie było widać" Oczywiście spryskiwacze sa sprawne.
A TERAZ HICIOR!!!
Mój wujas ma Lybrę sprowadzona ze Szwajcarii. Tam są wypasione wersje wiec i chłopak miał oryginalne spryskiwacze reflektorów. Miał bo najpierw zaczął cieknąć jeden-wymiana potem drugi. Wujas się wl i zaślepił je.
Dla tych co chcą zrobić sobie spryskiwacze, proponuje dobrać te ze skody Octavii I można je pomalować i zamontować w dowolny sposób-nie są drogie
Umówmy się, ze temat typu legalności xenonow to jak temat wytarcia dupy szkłem.
Ja swoje wiem już na ten temat podparte przede wszystkim praktyka a nie teoria pod-czytana z netu.
Chciałbym by wypowiadali się tutaj ludzie, którzy posiadają wiedzę na temat oświetlenia w samochodach.
pewnie że warto, ale to nie takie proste"tomms" pisze:Skoro nie działa samopoziomowanie, nawalają spryskiwacze to dalej idąc tą drogą nie wymieniajmy także przepalonych żarówek stopu - w końcu nie są nam bezpośrednio potrzebne. Jeśli coś nie działa to wypadało by naprawić. Swoją drogą sam chętnie widziałbym u siebie lampy ksenonowe, nie oszukujmy się jednak - zestawy z Allegro nie są zgodne z przepisami. Może jednak zamiast wydać 400zł na Hid-y warto kupić nowe oryginalne lampy?
To także znalazłem ale głównie chodziło mi o niezbędność spryskiwaczy i samopoziomowania w przypadku dokładanego HID'a"Taz" pisze:dudekken, zapewne znalazłeś tez w internecie informację, że reflektor dostaje homologację razem ze źródłem światła, więc zakładając HIDa z żarówką typu H tracisz homologację na całą lampę. Nie wiem natomiast czy w homologacji reflektora (jako całości - czyli jako kompletnego urządzenia do świecenia) są zapisy odnośnie spryskiwaczy i samopoziomowania. Może ktoś ma dostęp do treści homologacji reflektorów jakiegoś konkretnego auta? Pracuje ktoś może w ASO i może zdobyć takie informacje o jakimkolwiek aucie?