Strona 2 z 17

Lybra - Xenony po raz enty...

: 19 mar 2008, 14:10
autor: aro
Precz z pseudo ksenonami :evil:

Lybra - Xenony po raz enty...

: 19 mar 2008, 15:29
autor: STOD
Nie wiem co z tymi światłami .Ja mam dobrze ustawione i porównywałem z A4 kolegi z 2004 roku(bez xenonów oczywiście) i u mnie świeca (zgodnei stwierdziliśmy ) trochę lepiej! Sa bardzo dobre światła!Może mam żarówki jakieś inne?!No bo czytam o tych słabych światłach i się dziwie...A w porównaniu do mojej 626 z 1995 to w ogóle mam tu szperacze :D Mówię o mijania oczywiście.

Lybra - Xenony po raz enty...

: 19 mar 2008, 15:30
autor: Simon
mijania w miare ok, ale drogowe do dupy. Mógłbym na nich jeździć ciagle i chyba bym nikogo nie oslepił. Jak są włączone to i tak... ciągle chce je odruchowo włączać bo ciemno mi :)

Lybra - Xenony po raz enty...

: 20 mar 2008, 7:06
autor: STOD
W nocy zamiast jeździć na "drogowych" trzeba siedzieć w domu, a najlepiej spać.I problem znika :D

Co do tej folii , to myślałem najpierw ,że może był bity przodem i ma nowe lampy i dlatego folia jest.I wy też to macie teraz się dowiaduje.

Lybra - Xenony po raz enty...

: 20 mar 2008, 11:44
autor: Taz
gładki klosz jest w autach, które mają soczewkowe reflektory. Ksenony w kappie czy w lybrze nie miały gładkich szyb.

Lybra - Xenony po raz enty...

: 20 mar 2008, 12:16
autor: tomms
Dla tych co maja problemy z oświetleniem a nie chcą łamać przepisów proponuję : Skracamy linki.php lub philipsa vision plus. O dziwo w moim autku światła działają b. dobrze ( także długie)

Lybra - Xenony po raz enty...

: 20 mar 2008, 12:29
autor: Toper
"Simon" pisze:no ja własnie nie wiem czemu ona ma służyć tym bardziej że u mnie ta folia jest koloru... brunatnego, a jej ubytki są znaczne :) Chyba ją spoleruję jakąś pastą lekkościerną.
Co do reflektorów w Lybrze to wygląda jakby kto inny robił prawy, a kto inny lewy. Jak w LT mi wymienili prawy, to okazała się, że prawie każdy obłazi i w 50% z nich nie działała regulacja wysokości. Lewe wszystkie były dobre... dziwne, nie?

Co do jasności: kupiłem Osram Nightbreaker i jest REWELACYJNIE!!! POLECAM!!!

Pozdrawiam
Toper

Lybra - Xenony po raz enty...

: 20 mar 2008, 21:58
autor: Łukasz
Co prawda żarnik lepiej skupia światło "na soczewce" ale lampy xenonowe występowały również bez gładkiego szkła. Przykład to Lybra, Kappa czy np grupa Mercedesa c,e,s-klasy. Światła xenonowe typu "soczewka" mniej oślepiają niż reflektory projekcyjne. Ja u siebie pokombinowałem trochę z HID-ami i rezultaty nie są najgorsze. czekam na wiosnę i wtedy trochę się z tym pobawię. Zakupiłem zestaw(raczej ten droższy) 6000k. Początkowo poświata była lekko niebieska, obecnie po 4 miesiącach trochę się rozświeciły i poświata jest niebieskawo-fioletowa. Oczywiście najwięcej jest światła białego. Największa zaleta jest to, ze widzę 3 razy lepiej i więcej niż na zwykłych halogenach. Wada to to, ze trochę oślepia i na tym skupie swoja uwagę w najbliższym czasie. Miałem robić soczewkę, ale jest z tym za dużo roboty. Mam już swój patent ale o tym później.
Co do legalności xenonow to jest to dla mnie temat śmiech na sali i nic więcej.
oryginalne fabryczne xenony:
Laguna II kolegi samopoziomowanie zdechło dawno temu
Audi A6 ciotki samopoziomowanie zdechło jeszcze dawniej
Vectra B 2.5 spryskiwacze miziają lekusieńko gładki plastik reflektorów których nie myją!!! Co 150km musieliśmy stawać i czyści "szkła bo nic nie było widać" Oczywiście spryskiwacze sa sprawne.
A TERAZ HICIOR!!!
Mój wujas ma Lybrę sprowadzona ze Szwajcarii. Tam są wypasione wersje wiec i chłopak miał oryginalne spryskiwacze reflektorów. Miał bo najpierw zaczął cieknąć jeden-wymiana potem drugi. Wujas się w : cenzura : l i zaślepił je.
Dla tych co chcą zrobić sobie spryskiwacze, proponuje dobrać te ze skody Octavii I można je pomalować i zamontować w dowolny sposób-nie są drogie
Umówmy się, ze temat typu legalności xenonow to jak temat wytarcia dupy szkłem.
Ja swoje wiem już na ten temat podparte przede wszystkim praktyka a nie teoria pod-czytana z netu.
Chciałbym by wypowiadali się tutaj ludzie, którzy posiadają wiedzę na temat oświetlenia w samochodach.

Lybra - Xenony po raz enty...

: 20 mar 2008, 23:11
autor: dudekken
"Łukasz" pisze:Co prawda żarnik lepiej skupia światło "na soczewce" ale lampy xenonowe występowały również bez gładkiego szkła. Przykład to Lybra, Kappa czy np grupa Mercedesa c,e,s-klasy. Światła xenonowe typu "soczewka" mniej oślepiają niż reflektory projekcyjne. Ja u siebie pokombinowałem trochę z HID-ami i rezultaty nie są najgorsze. czekam na wiosnę i wtedy trochę się z tym pobawię. Zakupiłem zestaw(raczej ten droższy) 6000k. Początkowo poświata była lekko niebieska, obecnie po 4 miesiącach trochę się rozświeciły i poświata jest niebieskawo-fioletowa. Oczywiście najwięcej jest światła białego. Największa zaleta jest to, ze widzę 3 razy lepiej i więcej niż na zwykłych halogenach. Wada to to, ze trochę oślepia i na tym skupie swoja uwagę w najbliższym czasie. Miałem robić soczewkę, ale jest z tym za dużo roboty. Mam już swój patent ale o tym później.
Co do legalności xenonow to jest to dla mnie temat śmiech na sali i nic więcej.
oryginalne fabryczne xenony:
Laguna II kolegi samopoziomowanie zdechło dawno temu
Audi A6 ciotki samopoziomowanie zdechło jeszcze dawniej
Vectra B 2.5 spryskiwacze miziają lekusieńko gładki plastik reflektorów których nie myją!!! Co 150km musieliśmy stawać i czyści "szkła bo nic nie było widać" Oczywiście spryskiwacze sa sprawne.
A TERAZ HICIOR!!!
Mój wujas ma Lybrę sprowadzona ze Szwajcarii. Tam są wypasione wersje wiec i chłopak miał oryginalne spryskiwacze reflektorów. Miał bo najpierw zaczął cieknąć jeden-wymiana potem drugi. Wujas się w : cenzura : l i zaślepił je.
Dla tych co chcą zrobić sobie spryskiwacze, proponuje dobrać te ze skody Octavii I można je pomalować i zamontować w dowolny sposób-nie są drogie
Umówmy się, ze temat typu legalności xenonow to jak temat wytarcia dupy szkłem.
Ja swoje wiem już na ten temat podparte przede wszystkim praktyka a nie teoria pod-czytana z netu.
Chciałbym by wypowiadali się tutaj ludzie, którzy posiadają wiedzę na temat oświetlenia w samochodach.


:pifko: O i nareszcie ktoś konkretnie coś powiedział. Jestem za...
Poza tym to czekamy na jakieś konkrety co i jak bo chciałbym zamontować u siebie taki zestawik HID.

Lybra - Xenony po raz enty...

: 20 mar 2008, 23:37
autor: tomms
Skoro nie działa samopoziomowanie, nawalają spryskiwacze to dalej idąc tą drogą nie wymieniajmy także przepalonych żarówek stopu - w końcu nie są nam bezpośrednio potrzebne :) . Jeśli coś nie działa to wypadało by naprawić. Swoją drogą sam chętnie widziałbym u siebie lampy ksenonowe, nie oszukujmy się jednak - zestawy z Allegro nie są zgodne z przepisami. Może jednak zamiast wydać 400zł na Hid-y warto kupić nowe oryginalne lampy?

Lybra - Xenony po raz enty...

: 20 mar 2008, 23:44
autor: dudekken
Dziś z ciekawości dzwoniłem dowiedzieć się o cenę oryginalnych nowych reflektorów + urządzenie samopoziomujące z okablowaniem... cena uwaga to jedyne tylko marne 3.000PLN (bez montażu)
Pozazdrościć tym których na nie stać...

Lybra - Xenony po raz enty...

: 20 mar 2008, 23:45
autor: Simon
"tomms" pisze:Skoro nie działa samopoziomowanie, nawalają spryskiwacze to dalej idąc tą drogą nie wymieniajmy także przepalonych żarówek stopu - w końcu nie są nam bezpośrednio potrzebne :) . Jeśli coś nie działa to wypadało by naprawić. Swoją drogą sam chętnie widziałbym u siebie lampy ksenonowe, nie oszukujmy się jednak - zestawy z Allegro nie są zgodne z przepisami. Może jednak zamiast wydać 400zł na Hid-y warto kupić nowe oryginalne lampy?
pewnie że warto, ale to nie takie proste
bo jeśli chcesz być taki zgodny z przepisami to oprócz lamp musisz dołożyć samopoziomowanie ( tylne zawieszenie ) i spryskiwacze... stąd cały ten temat...

jak chyba jednak poprzestanę na tych Nightbreakerach i może uda mi się spolerować tę syfiastą folie z lamp.

Lybra - Xenony po raz enty...

: 22 mar 2008, 13:17
autor: dudekken
Postanowiłem trochę poszperać w sieci i znaleźć nieco informacji na temat wymagań odnośnie spryskiwaczy i samo poziomowania, a dowiedziałem się że:

Jeżeli auto fabrycznie montowane ma reflektory xenonowe, to aby przejść proces homologacji powinno być wyposażone w wysokociśnieniowe spryskiwacze lub wycieraczki, i posiadać system samopoziomowania. Dotyczy to jednak homologacji, czyli zatwierdzenia do sprzedaży nowego samochodu. W przypadku przeróbek przepisy nie mówią nic na temat specjalnych wymagań co do lamp xenonowych.

Obowiązujące ?Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdów? o reflektorach mówi jedynie o ich ilości, barwie światła, rozmieszczeniu, sposobie przełączania, widocznej granicy światła-cienia, ustawieniu świateł, i sile świecenia. Nie ma tam rozróżnienia na światła zwykłe i wyładowcze, nie ma też mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. Wynika z tego, że dodatkowe systemy nie są wymagane (ale oczywiście możliwe do zainstalowania).

O ile system czyszczenia jest dosyć łatwy do zrealizowania i raczej potrzebny (brud zbierając się na szybach reflektorów ogranicza strumień światła i rozprasza go, powodując oślepianie innych), to system samopoziomowania jest bardzo drogi i trudny do zrealizowania. Większość samochodów wyposażonych jest w elektryczny korektor ustawienia świateł w kabinie kierowcy, więc mając świadomość posiadania bardzo silnych świateł, dobrze jest korygować ustawienie w przypadku obciążenia tyłu.

A tutaj znajdziecie konkretny zestaw Xenon z homologacją.

Lybra - Xenony po raz enty...

: 22 mar 2008, 13:27
autor: Taz
dudekken, zapewne znalazłeś tez w internecie informację, że reflektor dostaje homologację razem ze źródłem światła, więc zakładając HIDa z żarówką typu H tracisz homologację na całą lampę. Nie wiem natomiast czy w homologacji reflektora (jako całości - czyli jako kompletnego urządzenia do świecenia) są zapisy odnośnie spryskiwaczy i samopoziomowania. Może ktoś ma dostęp do treści homologacji reflektorów jakiegoś konkretnego auta? Pracuje ktoś może w ASO i może zdobyć takie informacje o jakimkolwiek aucie?


PS. :link: Polecam szczególnie drugą stronę, bo tam wszystko wyjaśniłem :)

Lybra - Xenony po raz enty...

: 22 mar 2008, 14:04
autor: dudekken
"Taz" pisze:dudekken, zapewne znalazłeś tez w internecie informację, że reflektor dostaje homologację razem ze źródłem światła, więc zakładając HIDa z żarówką typu H tracisz homologację na całą lampę. Nie wiem natomiast czy w homologacji reflektora (jako całości - czyli jako kompletnego urządzenia do świecenia) są zapisy odnośnie spryskiwaczy i samopoziomowania. Może ktoś ma dostęp do treści homologacji reflektorów jakiegoś konkretnego auta? Pracuje ktoś może w ASO i może zdobyć takie informacje o jakimkolwiek aucie?
To także znalazłem ale głównie chodziło mi o niezbędność spryskiwaczy i samopoziomowania w przypadku dokładanego HID'a