Wymiana rozrządu w delcie.
http://images28.fotosik.pl/200/4425bf5d24b26e88.jpg[/img]
1. atakujemy i wyciągamy zbiornik płynu wyrównawczego(śrubokręt gwiazdkowy) .
http://images33.fotosik.pl/254/16ab3b95d02c37d2.jpg[/img]
2.ściągamy osłone okienka (klucz 8) , przez nie będziemy blokowac wał, i ew. można obrócić na znaki
http://images27.fotosik.pl/213/c8e2a9d5fbb8d240.jpg[/img]
3. ustawiamy rozrząd na znaki, kręcimy wałem dopóki w okienkach nie pojawią sie podcięcia na kołach zębatych
http://images31.fotosik.pl/254/998870d4fa3fc943.jpg[/img]
a w tym ciemnym okienku znak na kole zamachowym ma sie pokrywać z znakiem 0 stopni. lusterko sie przyda
http://images32.fotosik.pl/230/81740d690f6531a2.jpg[/img]
4.ściągamy pasek od alternatora i pompy wodnej, popuszczmy śruby pokazane na zdjęciu (jedna jest pod alternatorem rozmiar 19, ta od góry klucz 17, a naciąg to 13 ).
http://images33.fotosik.pl/254/48944ecd7ca67d1c.jpg[/img]
5. ściągamy prawe koło, odkręcamy plastikową osłonę (klucz 8), trzeba nią pomanewrować troche.
http://images23.fotosik.pl/213/05fa33583542078e.jpg[/img]
6. ściagamy pasek od wspomagania (klucz 17) dolną śrubę lepiej odkręcić od dołu, od strony koła.
http://images23.fotosik.pl/213/4b2c839b32ad9f23.jpg[/img]
7.no i mamy taki widok. odkręcamy 4 śruby od koła pasowego (klucz imbusowy 6) trzeba uważać żeby ich nie zepsuć, mozna puknac małym młotkiem od czoła żeby sie zruszyły troche.
http://images25.fotosik.pl/213/ae2f01f9e79d751d.jpg[/img]
8. odkręcamy dolne śruby od osłony (klucz 10)
http://images32.fotosik.pl/253/764307d6d0252608.jpg[/img]
9. a teraz górne śrubki.
http://images29.fotosik.pl/213/6804a437d9bcc0dc.jpg[/img]
10. mamy taki widok. odkręcamy rolkę od paska balansowego (klucz 13), wyciągamy pasek i rolkę.
http://images23.fotosik.pl/213/23e3fec24a278f5e.jpg[/img]
11. mamy rolkę, ściągamy pierścień segera i mozemy ją rozebrać. Łozysko w niej to 6005 RS
http://images30.fotosik.pl/214/81de0f23b5262924.jpg[/img]
12.odkręcamy rolkę paska rozrządu (imbus 8).
http://images31.fotosik.pl/254/ef6fc578a182160f.jpg[/img]
13. odkręcamy koło zębate wałka balansowego (klucz 19). możemy zablokowac je starym paskiem balansowym oplatając go wokół koła i innych elementów, a jak nie to dużymi szczypcami przez cienkie deseczki, tylko że wtedy trzeba drugą osobę.
http://images26.fotosik.pl/214/ce5fb19bbba65b8e.jpg[/img]
14. odkręcamy dużą śrubę na wale (klucz 22). jest mocno dokręcona, i ma LEWY GWINT. trzeba zablokowac wał, najlepiej śrubokrętem przez okienko z kroku 2.
http://images33.fotosik.pl/254/926adfbec8984578.jpg[/img]
15. oto mamy rolki. łozysko na prawej rolce to 6008 RS
http://images33.fotosik.pl/254/44e84f984832d84a.jpg[/img]
16. na wale i na obudowie mamy dodatkowo znak.
http://images34.fotosik.pl/254/d2823741edd3154b.jpg[/img]
17. sprawdzamy ustawienie znaków, zakładamy koło od wałka balansowego, dosyć dobrze dokręcamy, przykręcamy lekko rolkę od paska rozrządu, zakładamy pasek. zakładamy najpierw na wał, później na koło od wałka wydechowego, później wałek ssący i na końcu rolką. jak w żadnym miejscu nie jest luźny to naciągamy (trzeba coś włożyć w te dwa małe otwory w rolce) i dokręcamy rolkę. sprawdzamy ustawienie.
http://images34.fotosik.pl/254/7a3c44f2f400eabf.jpg[/img]
18. tak wygląda znak na kole od wałka balansowego punkcik taki.
http://images34.fotosik.pl/254/4a731fefb595cc69.jpg[/img]
19.a tutaj znak na wałku balansowym i obudowie pompy wody
http://images25.fotosik.pl/213/b2a95cc7f4e2f72e.jpg[/img]
20. tutaj jest znak dla drugiego koła
http://images31.fotosik.pl/254/98cf4dc49ec164d7.jpg[/img]
21. przykręcamy duże koło. znak na nim ma sie pokrywać z znakiem na wale, zresztą, śruby pasują tylko w jednej pozycji.
http://images29.fotosik.pl/213/62c797b087d18cb4.jpg[/img]
22. ustawiamy wałki balansowe na znaki (wał ma być ustawiony jak przy ustawianiu rozrządu) i zakładamy rolkę i pasek. mozna sie zdenerwować, ale da sie to zrobić. naciągamy pasek balansowy i już prawie gotowe.
http://images28.fotosik.pl/214/fa55a8b1e7080037.jpg[/img]
23. sprawdzamy wszystko jeszcze raz. później zakładamy obudowę.
24. zakładamy koło pasowe (najlepiej z założonym paskiem od wspomagania, później go ciężko wcisnąc.
25. później pasek od alternatora i naciągamy. ma sie delikatnie uginać.
no i osłona przy kole, koło, zbiornik wyrównawczy, zatykamy okienko no i gotowe.
wielkie to urosło, jakbym o czymś zapomniał, albo były pytania to mowic.