Lybra 2.4 JTD - dlaczego tak dymi..???

bartek42
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 121
Rejestracja: 28 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Łabiszyn/Bydgoszcz

Lybra - dlaczego tak dymi..??? 2.4 jtd

Post autor: bartek42 » 25 sie 2008, 11:01

Może to kwestia podłego paliwa... Moja dymi mniej po zatankowaniu Shell V-Power Diesel :) ale za to zaczęła pluć "włosami" z wydechu 8O

fasola22
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 06 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: OSTRZESZÓW

dlaczego dymi?

Post autor: fasola22 » 27 sie 2008, 21:04

witam ponownie
no ja właśnie kupiłem taki tani przepływomierz chyba nawet na allegro , chciałem zaoszczedzxic ale teraz żałuje ! chyba kupie orginał jak tak mowicie , że to bedzie przyczyną. dymi na czarno jak depne ostro to naprawde aż wstyd że taka lancia tak kopci......
zazdroszcze tym co nie kopcą szczesciarze :-)

Awatar użytkownika
mmilon
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 20 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Lybra - dlaczego tak dymi..??? 2.4 jtd

Post autor: mmilon » 28 sie 2008, 9:04

przyczynę dymienia w kontekście przepływomierza możesz w łatwy sposób sprawdzić, odepnij go i jeżeli przy przyspieszaniu przestanie kopcić to nie będziesz miał wątpliwości. U mnie po wymianie na ten włoski przepływomierz za 190 zł auto przyspieszało na jedynce jak kangur:), długo nic, później nagle skok i czarna chmura z nieprzepalonego paliwa za mną, drugi przepływomierz, który podobno był z wkładem Boscha, ale w serwisie stwierdzili, że nawet obok Boscha nie leżał, zlikwidował kopcenie, ale auto nie chciało jechać (jedziło tylko bez przepływomierza i to jak;) teraz wymienili mi na oryginalnego Boscha (byłem przy tym, patrzyłem na ręce i widziałem co przywiózł kurier - pudełko, hologram). Po wymianie jest ok, auto przyspiesza i pędzi tak jakby przepływomierza nie było.
świeżo upieczony...

Awatar użytkownika
makar70
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 87
Rejestracja: 08 lis 2009, 12:02
Lokalizacja: kozienice

Re: Lybra - dlaczego tak dymi..??? 2.4 jtd

Post autor: makar70 » 13 kwie 2011, 3:52

panowie wrócę do tematu moja lucynka dymi na biało trochę na niebiesko jak odpalę i czuć przepalony olej 1.9 105 kucyków
Lybra 1.9 JTD kombi

sel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 25 paź 2009, 8:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Lybra - dlaczego tak dymi..??? 2.4 jtd

Post autor: sel » 13 kwie 2011, 6:38

Diagnozę postawi dobry mechanik,nie naciągacz. Pewnie uszczelka pod głowicą i uszczelniacze zaworowe do wymiany, przy okazji sprawdzenie szczelności zaworów, ewentualne ich dotarcie. Jeżeli pożera olej przez uszczelniacze to w chwili zimnego rozruchu pojawia chmurka niebieskiego dymu.
Lancia Lybra 1.9JTD 2000r.

HERBINEK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 177
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: L U B I N

Re: Lybra - dlaczego tak dymi..??? 2.4 jtd

Post autor: HERBINEK » 13 kwie 2011, 12:25

Sprawny diesel ma puszczać chmurę ale przy ostrym deptaniu i powinna być mała a jeżeli kolega ma chmur jak z czarnobyla to na 100% coś leży. Napisz ile autko ma przejechane... ja stawiam na wtryski.

ksk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 266
Rejestracja: 03 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra - dlaczego tak dymi..??? 2.4 jtd

Post autor: ksk » 13 kwie 2011, 15:47

Bzdura. Diesel Dieslowi nie równy. Nowe z filtrami cząsteczek stałych nie mają nawet sadzy w rurze wydechowej, nie ma mowy o dymieniu.
Generacja CommonRail (np. JTD) przy mocnym depnięciu też nie powinna puszczać żadnej chmurki. Tutaj jest przypadek gdzie użytkownik nie dał za wygraną gdy Lybra zaczęła leciutko poddymiać:
:link:
Okazało się, że była subtelna nieszczelność na rurze dolotowej do kolektora ssącego.

Natomiast starsze Diesele oczywiście - dymią.
Lancia Lybra Intensa SW 1.9 JTD

Krzysiek82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 963
Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg

Re: Lybra - dlaczego tak dymi..??? 2.4 jtd

Post autor: Krzysiek82 » 13 kwie 2011, 21:23

ksk pisze:Bzdura. Diesel Dieslowi nie równy. Nowe z filtrami cząsteczek stałych nie mają nawet sadzy w rurze wydechowej, nie ma mowy o dymieniu.
Generacja CommonRail (np. JTD) przy mocnym depnięciu też nie powinna puszczać żadnej chmurki. Tutaj jest przypadek gdzie użytkownik nie dał za wygraną gdy Lybra zaczęła leciutko poddymiać:
:link:
Okazało się, że była subtelna nieszczelność na rurze dolotowej do kolektora ssącego.

Natomiast starsze Diesele oczywiście - dymią.
No nie do końca. Nawet JTD przy ostrym bucie (gaz w podłogę) puści bączka lekko czarnego. Ale LEKKO czarnego. I to jest w porządku. Przy TDI to i tak nie ma o czym mówić - nasze JTD generują prawie bezbarwne spaliny.

Maly11
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 21
Rejestracja: 02 kwie 2011, 17:36
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lybra - dlaczego tak dymi..??? 2.4 jtd

Post autor: Maly11 » 13 kwie 2011, 21:55

Przyczyną pojawiającego sie dymienia w silnikch JTD, może być spadek wydolności sprężarki. Koszt regeneracji we wrocku to ok 1 kPLN.
Lancia Lybra SW 2,4 JTD

monry
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 161
Rejestracja: 17 lis 2009, 22:46
Lokalizacja: Poznań

Re: Lybra - dlaczego tak dymi..??? 2.4 jtd

Post autor: monry » 14 kwie 2011, 12:00

Krzysiek82 pisze:
ksk pisze:Bzdura. Diesel Dieslowi nie równy. Nowe z filtrami cząsteczek stałych nie mają nawet sadzy w rurze wydechowej, nie ma mowy o dymieniu.
Generacja CommonRail (np. JTD) przy mocnym depnięciu też nie powinna puszczać żadnej chmurki. Tutaj jest przypadek gdzie użytkownik nie dał za wygraną gdy Lybra zaczęła leciutko poddymiać:
:link:
Okazało się, że była subtelna nieszczelność na rurze dolotowej do kolektora ssącego.

Natomiast starsze Diesele oczywiście - dymią.
No nie do końca. Nawet JTD przy ostrym bucie (gaz w podłogę) puści bączka lekko czarnego. Ale LEKKO czarnego. I to jest w porządku. Przy TDI to i tak nie ma o czym mówić - nasze JTD generują prawie bezbarwne spaliny.
Bzdura. Tak jak już ksk napisał, JTD należy już do tej generacji silników, które w pełni sprawne nie mają prawa puścić żadnego dymku w żadnej sytuacji.

Krzysiek82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 963
Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg

Re: Lybra - dlaczego tak dymi..??? 2.4 jtd

Post autor: Krzysiek82 » 15 kwie 2011, 17:38

monry pisze:
Krzysiek82 pisze:
ksk pisze:Bzdura. Diesel Dieslowi nie równy. Nowe z filtrami cząsteczek stałych nie mają nawet sadzy w rurze wydechowej, nie ma mowy o dymieniu.
Generacja CommonRail (np. JTD) przy mocnym depnięciu też nie powinna puszczać żadnej chmurki. Tutaj jest przypadek gdzie użytkownik nie dał za wygraną gdy Lybra zaczęła leciutko poddymiać:
:link:
Okazało się, że była subtelna nieszczelność na rurze dolotowej do kolektora ssącego.

Natomiast starsze Diesele oczywiście - dymią.
No nie do końca. Nawet JTD przy ostrym bucie (gaz w podłogę) puści bączka lekko czarnego. Ale LEKKO czarnego. I to jest w porządku. Przy TDI to i tak nie ma o czym mówić - nasze JTD generują prawie bezbarwne spaliny.
Bzdura. Tak jak już ksk napisał, JTD należy już do tej generacji silników, które w pełni sprawne nie mają prawa puścić żadnego dymku w żadnej sytuacji.
Bzdury to Wy panowie piszecie. Nie ma takiego diesla, który nie puści nic na choćby leciutko czarnego. Ja nie mówię o obłoku czarnej sadzy, ale jak depniecie pedał gazu do samej podłogi, to uwierzcie mi, że za Wami delikatny (lekki, ale jednak) obłoczek będzie. A wiecie czemu? To wynika z konstrukcji silnika. Zanim turbina da porcję wymaganego powietrza, to Wy więcej dajecie paliwa do komory silnika mimo przepływomierza, który ma niby dobrać optymalnie wszystko do kupy.

I jeszcze jedno: jeśli dla Was to bzdura, to dlaczego teraz są turbiny ze zmienną geometrią? Dlaczego masa powietrza jest mierzona objętościowo i temperaturowo, a nie jak kiedyś? Zastanówcie się chwilę, to będziecie mieli odpowiedź.

Jak już mówiłem w JTD mamy prawie bezbarwne spaliny. Ale jak na np. postoju depniecie w podłogę to zobaczycie leciutki obłoczek już koloru czarnego (nie mocnego, ale jednak).

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10686
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - dlaczego tak dymi..??? 2.4 jtd

Post autor: FXX » 15 kwie 2011, 17:47

monry pisze:Bzdura. Tak jak już ksk napisał, JTD należy już do tej generacji silników, które w pełni sprawne nie mają prawa puścić żadnego dymku w żadnej sytuacji.
To wytłumacz mi dlaczego dlaczego nie raz widziałem nowe Audi, BMW, Hondę czy cokolwiek innego z Dieslem i przy porządnym depnięciu minimalnie lekki czarny dymek był ?
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
Rutuś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2497
Rejestracja: 17 mar 2011, 22:44
Imię: Leszek
Lokalizacja: Warszawa-WJ

Re: Lybra 2.4 JTD - dlaczego tak dymi..???

Post autor: Rutuś » 15 kwie 2011, 22:25

Proponuję rozpocząć poszukiwania od sprawdzenia przewodów gumowych w moim 1,9JTD w zeszłym roku przetarł mi się gumowy przewód od EGR czarny dym i sadza właśnie przy przyśpieszaniu teraz padł przewód dolotowy turbina-intercoler objaw podobny.Sytuacja już opanowana i żadnego dymienia nie ma.
jest Lancia Delta 1.6 2010 Alfa Romeo Mito 1.4 16V 2010 Alfa Romeo Giulietta 1.4 2011

była Lancia Lybra SW 1.9JTD 2003 Fiat Grande Punto 1.4 2005

monry
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 161
Rejestracja: 17 lis 2009, 22:46
Lokalizacja: Poznań

Re: Lybra - dlaczego tak dymi..??? 2.4 jtd

Post autor: monry » 15 kwie 2011, 23:43

FXX pisze:
monry pisze:Bzdura. Tak jak już ksk napisał, JTD należy już do tej generacji silników, które w pełni sprawne nie mają prawa puścić żadnego dymku w żadnej sytuacji.
To wytłumacz mi dlaczego dlaczego nie raz widziałem nowe Audi, BMW, Hondę czy cokolwiek innego z Dieslem i przy porządnym depnięciu minimalnie lekki czarny dymek był ?
Wystarczy, że miał wykonany "odpowiedni" chip tuning. Nie wiem dlaczego akurat tamte dymiły, silniki wysokoprężne fabrycznie mają ustawianą tzw granicę dymienia przy takich parametrach, aby z rury nie wydobywał się dym - możliwe, że w takim razie nie wszystkie i niektóre marki dopuszczają lekkie dymienie, ale na pewno nie jest to dopuszczalne przy pierwszych JTD (z ciekawości sprawdzaliśmy nawet dla potwierdzenia dzisiaj ze znajomym w 11letniej alfie). Polecam lekturę "Diagnozowanie silników wysokoprężnych" Hubertus Günther dla ciekawskich.

Awatar użytkownika
lgurbiel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 594
Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
Imię: Leszek
Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka

Re: Lybra 2.4 JTD - dlaczego tak dymi..???

Post autor: lgurbiel » 16 kwie 2011, 7:03

Moja Lyberka nie puszcza dymu. EGR zaślepiony. Filtry wymienione, układ powietrzny turbo szczelny.
Sprawdzałem 3 warianty:
1- odpięty przepływomierz -przyspieszenie OK. dymku brak.
2- Przepływka z allegro za 99 zł-przyspieszenie OK dymku brak.
3- Przepływka Bosch - j.w
Ja nie czuję różnicy.(nie licząc portfela)
Kiedyś na forum pisałem o przepływkach, temat z wynikami pomiarów w czasie jazdy.

Jedynie spalanie może się zmniejszyło na Boschu. Ale i cieplejsze dni nastały :?:
Latem ponowię pomiary przepływek i zobaczę, bo nie widzą specjalnie różnicy jadąc z zaintalowanym Boschem za 380 zł i z tą z allegro za 99 zł.
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”