Post
autor: wzorekk » 15 maja 2012, 19:51
Witam Koledzy i Koleżanki,
Udzielę się troszkę i poproszę o pomoc.
Trochę tych tematów już było ale przedstawię swój problem może ktoś coś doradzi.
Mianowicie autko stało u blacharza potem u mechanika i tak w sumie u blacharza wyładowali mi akumulator do zera znaczy nie zakręcił. Odpaliłem na kable i pojechałem do domu, nie ładowałem akumulatora nie był nowy takli kupiłem z autkiem ale w zimie na mrozach palił bez problemów najmniejszych. Tydzień później do mechanika wymienić sprzęgło i koło dwumasę. I teraz kłopoty.
Wsiadam rano do auta przekręcam kluczyk i kontrolka ESP nie gaśnie:/ hmmm zapalam autko jedzie ABS działa. przejechałem kawałem zgasiłem przekręciłem kluczyk i kontrolka normalnie zgasła odpaliłem i znów zapaliła się pojechałem dalej i za kawałek znów zgasiłem i przekręciłem i zgasła i już nie zaświeciła po odpaleniu. Jeździłem cały dzień i spokój. następny dzień wsiadam do autka dopiero pod wieczór przekręcam i znów nie gaśnie zapaliłem próbowałem skasować błąd U1601 magistrala CAN i jakieś błędy od kąta skrętu i kół, nie udało się skasować. Samochód pochodził z 5 minut i zgasiłem po przekręceniu ponownym zgasła i błąd się wykasował. Następnego dnia rano wsiadam przekręcam znów nie zgasła pochodził z 5 minut ruszyłem zgasiłem i ponownie przekręcam i zgasła i po postoju w pracy 8 godzin tez zgasła. Wieczorem skasowałem błąd U1601 i kolejny od kąta skrętu, tyle, że jak się nie świeci kontrolka to czujnik pokazuje stopnie kąta skrętu i ESP działa normalnie. Dopiero na następny dzień rano znów nie zgasła dopiero jak ujechałem ze 150 metrów chwilkę pochodził na wolnych i zgasiłem. Potem przekręcam i zgasła odpaliłem i amen spokój przez dzień.
Jeszcze dodam, że pomyślałem ze to może wina akumulatora.
Zmierzyłem napięcia rano i tak:
bez obciążenia: 12,4 V
po przekręceniu kluczyka(bez rozruchu): 11,2-11,4V
ładowanie 13,9-14,1V
Napięcie przez dzień kiedy kontrolka się nie zapala to:
bez obciążenia:12,6-12,8V
po przekręceniu kluczyka(bez rozruchu): 12,2-12,4V (czasem do 11,8-9)
Ładowanie jest ok ale i tak kwalifikuje mi sie do wymiany jakieś koło paska wieloklinowego bo jak zimny to stuka czasem i piszczy przez 5 minutek jakieś.
Akumulator podpiąłem pod ładowanie ale z 5 A spadło do 0 prawie w 20 minut
Pobór prądu przy zamkniętym samochodzie to jakieś 0,05A zmierzone dokładnymi cęgami i profesjonalnym miernikiem.
Proszę o sugestie
Pozdrawiam
Tomek
Lybra SW 2,4 JTD 150KM Executive, 2003r