Strona 2 z 2

Kappa - patent na centralny zamek

: 10 wrz 2008, 20:35
autor: PAHO
pierwszy silniczek spalony, nie do naprawy :evil: drugi jutro

Kappa - patent na centralny zamek

: 11 wrz 2008, 9:20
autor: stabraf
Mi spasował wirnik z takiego wetylatorka, tylko musiałem ośki z obu stron podocinać
:link:
Jeśli stojan jest ok to warto spróbować :wink:

Kappa - patent na centralny zamek

: 11 wrz 2008, 11:29
autor: tomas
Cześć

Ten materiał z forum Alfy naprawdę niezły.
Zachęciło mnie to do spróbowania przywrócenia sprawności oryginalnym ryglom.

W woli ciekawości, w ryglach są mikrowyłączniki z blaszkami i bez. Ile i jakie są w przednim, a jakie w tylnim.


Pozdrawiam Tomasz

Kappa - patent na centralny zamek

: 11 wrz 2008, 19:06
autor: PAHO
a ja kupiłem 2 używki za 150pln jutro odbieram, ciekawe ile pociągną :P

Kappa - patent na centralny zamek

: 06 paź 2008, 21:28
autor: krg1
A ja sie podlacze pod temat mam juz zamki wyciagniete z auta ale mam problem z rozebraniem, wkrety odkrecone nity rozwiercone tylko nie niewiem jak zdemontowac ta wajche co idze do klamki czy ktos moze mi pomoc?

Kappa - patent na centralny zamek

: 07 paź 2008, 12:36
autor: tomas
Cześć krg1

Jestem autorem tego wątku i właśnie dzisiaj rozbierałem też dwa zamki.
Tego ramienia od klamki nie musisz rozwalać rozwiercać itp., on schodzi razem z plastykową obudową i bebechy na wierzchu. U mnie silniczki kompletnie rozwalone, porozpadane komutatory i szczotki wręcz zmielone. Uszkodzenia silniczków takie że nie zawsze drzwi chcą się ryglować z powodu zablokowania silniczka(czyli auto pod blokiem z otwartymi drzwiami). Wracam jednak do pomysłu zastąpienia oryginalnych silników zewnętrznymi siłownikami master.

LINIK


Mam już zamówiony jeden na próbę. Jak zamontuję zrobię jakąś foto relację.

Pozdrawiam Tomasz

Kappa - patent na centralny zamek

: 25 paź 2008, 12:55
autor: tomas
Witam

Zapraszam na foto-relację montażu zewnętrznych siłowników.
Nowy wątek TUTAJ

Pozdrawiam Tomasz

Re: Kappa - patent na centralny zamek

: 14 wrz 2010, 9:04
autor: luki
Witam,

Potwierdzam działanie patentu polegające na przeczyszczeniu silniczka.
Po wymontowaniu zamka, odkęceniu 3 śrubek i delikatnym rozwierceniu 2 nitów od strony plastikowej osłony, pozostaje rozebrać sam silniczek. Silniczek rozpowłowiłem nożem i znalazłem przyczynę, dlaczego zamek czasami działał a czasami nie. Na komutatorze zebrał się brud (w szczególności w tych rowkach) i to powodowało, że szczotki nie miały dobrego styku.
Po tym zabiegu zamek zaczął działać prawidłowo.
Przedstawiony sposób może jest pracochłonny, ale zdecydowanie najtańszy. Zobaczymy na jak długo wystarczy takie czyszczenie.