Lybra - Akumulator - wymiana

Awatar użytkownika
ARman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 18 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Litwa, Wilno
Kontakt:

Lybra - Akumulator - wymiana

Post autor: ARman » 25 wrz 2008, 6:12

Aby wiedzieć czy radioodtwarzacz jest zakodowany potrzeba:
Obrazek
Teraz: Lancia Delta 1.9 TwinTurbo
Wczesniej: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 06 / Lancia Thesis 2.4 JTD 03 / Alfa Romeo 166 2.4 JTD 02 / Lancia Thema 2.5 Turbo DS LS 94 /Fiat Brava 1.8 16V ELX / Lancia Lybra SW 2.4jtd 01 / Lancia Dedra SW 1.9tds LS 98 / Lancia Kappa 2.4tds 96 / Lancia Dedra 1.9tds 96 / Alfa Romeo 75 2.0TS 90

bartek42
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 121
Rejestracja: 28 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Łabiszyn/Bydgoszcz

Lybra - Akumulator - wymiana

Post autor: bartek42 » 25 wrz 2008, 14:51

To wiem :) Mój radioodtwarzacz nie jest zakodowany... Tylko jak sprawdzić (ewentualnie gdzie się dowiedzieć) czy po odłączeniu akumulatora będę potrzebował jeszcze jakieś inne kody? :)

Awatar użytkownika
ARman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 18 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Litwa, Wilno
Kontakt:

Lybra - Akumulator - wymiana

Post autor: ARman » 25 wrz 2008, 16:51

ja dzis sprawdzilem, bylem w serwisie, i potrzeba bylo odlaczyc akumulator, po padlaczeniu - radio dziala (tryb code, nie zakodowane), tylko trzeba bylo wystawic zegarek i date, a tak wszystko ok.
Teraz: Lancia Delta 1.9 TwinTurbo
Wczesniej: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 06 / Lancia Thesis 2.4 JTD 03 / Alfa Romeo 166 2.4 JTD 02 / Lancia Thema 2.5 Turbo DS LS 94 /Fiat Brava 1.8 16V ELX / Lancia Lybra SW 2.4jtd 01 / Lancia Dedra SW 1.9tds LS 98 / Lancia Kappa 2.4tds 96 / Lancia Dedra 1.9tds 96 / Alfa Romeo 75 2.0TS 90

Awatar użytkownika
teemka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 714
Rejestracja: 26 sie 2007, 0:00
Skype: CZĘŚCI LANCIA LYBRA
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Lybra - Akumulator - wymiana

Post autor: teemka » 18 paź 2008, 18:47

z tego co mi wiadomo to standardowe radia w lybrze maja tak ze kod jest opcjonalny czyli jesli wpisze go uzytkownik to jest a jesli nie to nie ma i mozna se odlaczac aku tyle razy ile sie chce i nic sie nie dzieje.
Teraz mam u siebie radio z Navi i GSM- podejrzewam ze tutaj obligatoryjnie po odlaczeniu aku radio bedzie wolac o kod- sam go nie mam wiec tez sie boje tego mometu.

I teraz do uzytkownikow radia z Navi i GSM- macie tu jakies doswiadczenie, czy kod jest zawsze czy tez jest opcjonalny. Czy mozna jakos sprawdzic z poziomu radia czy jest on ustawiony badz jaki on jest??
WŁOSZKI W POSIADANIU: ALFA 147 BY ZENDER 180KM / ALFA ROMEO 166 2.4 JTDM 20V 175KM
LANCIA LYBRA SW 2.4JTD 150KM (Emblema) / LANCIA LYBRA SW 1.9JTD 115KM (Intensa)

Szukasz części do Lancii Lybry? Napisz!

Awatar użytkownika
Moglaj
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 526
Rejestracja: 06 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: wroclaw/olkusz

Lybra - Akumulator - wymiana

Post autor: Moglaj » 18 paź 2008, 22:46

Ja mam własnie opcje z Navi i zawsze musze wpisywac kod ics po odłaczeniu klemy .
Była lancia dedra 2,0tds ,Teraz lancia lybra 2,4 jtd

shap

Re: Lybra - Akumulator - wymiana

Post autor: shap » 17 gru 2010, 9:06

Też mam z navi i tez zawsze wpisuje kod po odłączeniu aku.

andrzej50
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 28 sty 2010, 18:20
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lybra - Akumulator - wymiana

Post autor: andrzej50 » 17 gru 2010, 16:00

Moja też jest z navi i tez zawsze wpisuje kod po odłączeniu akumulatora,
przy kupnie nie zwróciłem uwagi na brak kodów,to uzyskanie kosztowało
prawie 500zł

Lancia Lybra 1,9 jtd

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Re: Lybra - Akumulator - wymiana

Post autor: dr_scott » 17 gru 2010, 16:10

Polecam tylko i wyłącznie Bosch S4 bądź S5 o odpowiednich parametrach. Akumulatory nie do zajechania i zawsze zapewniają pewny rozruch.
Mam serię Silver (obecny S4) od 5 lat w Dedrze 1.9 TDs i jeszcze nigdy mnie nie zawiódł. Rozruchy przy -25 st. po kilku dniach stania na mrozie. A mojego diesla zapalić nie tak łatwo jak JTD. Dlatego polecam z czystym sumieniem.
Brat kupił S4 do Lybry 1.9 JTD i jest zadowolony. Pewny rozruch zawsze i w arktycznych warunkach.
Szwagier kupił S4 do Lybry 1.9 JTD - zadowolony.
Drugi brat kupił S4 do VW 1.9 TDI - zadowolony.
Kumpel kupił S5 do Multipli 1.9 JTD - zadowolony.

Nie kupujcie wynalazków. Postawcie na jakość - BOSCH. I wcale nie tak drogo!!

Pozdro. To nie reklama, to dobra rada!
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

Awatar użytkownika
markiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1553
Rejestracja: 06 paź 2009, 18:57
Imię: Jerzy
Lokalizacja: AYLESBURY U.K

Re: Lybra - Akumulator - wymiana

Post autor: markiz » 17 gru 2010, 18:47

andrzej50 pisze:Moja też jest z navi i tez zawsze wpisuje kod po odłączeniu akumulatora,
przy kupnie nie zwróciłem uwagi na brak kodów,to uzyskanie kosztowało
prawie 500zł

Lancia Lybra 1,9 jtd
Kto Cię tak naciągnął : czerwona : Trzeba było poczytać w odpowiednim dziale.Sam to przerabiałem i opisałem.
Pozdrawiam markiz
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia

Awatar użytkownika
pabloz8
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 47
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:50
Skype: pabloz8
Lokalizacja: Człuchów/pomorskie

Re: Lybra - Akumulator - wymiana

Post autor: pabloz8 » 17 gru 2010, 19:07

dr_scott pisze:Polecam tylko i wyłącznie Bosch S4 bądź S5 o odpowiednich parametrach. Akumulatory nie do zajechania i zawsze zapewniają pewny rozruch.
Mam serię Silver (obecny S4) od 5 lat w Dedrze 1.9 TDs i jeszcze nigdy mnie nie zawiódł. Rozruchy przy -25 st. po kilku dniach stania na mrozie. A mojego diesla zapalić nie tak łatwo jak JTD. Dlatego polecam z czystym sumieniem.
Brat kupił S4 do Lybry 1.9 JTD i jest zadowolony. Pewny rozruch zawsze i w arktycznych warunkach.
Szwagier kupił S4 do Lybry 1.9 JTD - zadowolony.
Drugi brat kupił S4 do VW 1.9 TDI - zadowolony.
Kumpel kupił S5 do Multipli 1.9 JTD - zadowolony.

Nie kupujcie wynalazków. Postawcie na jakość - BOSCH. I wcale nie tak drogo!!

Pozdro. To nie reklama, to dobra rada!
Z tym Boschem, to nie do końca tak różowo, jak piszesz. Ja mam Boscha 2 lata i w tym roku już dwa razy mi padł i to przy niedużym mrozie w garażu. Wszystko zależy od stylu jazdy, a raczej częstotliwości i długości. Jak mało się jeździ na krótkich odcinkach, to jest stale niedoładowany i padnie nawet po jednym sezonie zimowym, a lybra ma sporo gadżetów, które lubią prąd : beczy : . Przy słabym akumulatorze przy odpalaniu wszystkie kody padają, liczniki dzienne się kasują, średnie żużycia paliwa w ICS także i po odpaleniu auta zaczynasz zabawę od nowa.
A tak na marginesie w Merivie mam 7 letnią Vartę jeszcze z fabryki i pali na mrozie bez żadnego ale :D
"Kto nie dąży do rzeczy niemożliwych nigdy ich nie osiągnie? M. Oyama
jest Lybra SW 2,4 JTD i C-Max 2,0 TDCI, teraz doszedł żabojad MEGANE IV
Meriva 1,7 CDTI też była
był VW Polo

andrzej50
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 28 sty 2010, 18:20
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lybra - Akumulator - wymiana

Post autor: andrzej50 » 17 gru 2010, 20:19

Serwis autoryzowany Wrocław,ale jak zamawiałem kody nie miałem pojęcia o istnieniu
forum Lancia.

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1417
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Re: Lybra - Akumulator - wymiana

Post autor: kaeres » 19 gru 2010, 9:04

Nie było już szans na mój stary akumulator.
Wymiana w sumie w bardzo korzystnej cenie bo za Bosch S4 72Ah 680A zapłaciłem z wymianą na miejscu 295zł.
Problem mam jedynie (nie zauważyłem bo nie ja zakładałem), że biegun + ma mniejszą średnicę niż klema.
I powstaje problem, że się zsuwa.
Czym mogę obłożyć biegun aby dobrze przewodził prąd ?
Ołowiu nie mam ani miedzi.
Czy może to być zwykła blaszka ?
Nie zaśniedzieje, nie będzie robiła przebić ?

argenta67

Re: Lybra - Akumulator - wymiana

Post autor: argenta67 » 19 gru 2010, 10:07

kaeres pisze:Nie było już szans na mój stary akumulator.
Wymiana w sumie w bardzo korzystnej cenie bo za Bosch S4 72Ah 680A zapłaciłem z wymianą na miejscu 295zł.
Problem mam jedynie (nie zauważyłem bo nie ja zakładałem), że biegun + ma mniejszą średnicę niż klema.
I powstaje problem, że się zsuwa.
Czym mogę obłożyć biegun aby dobrze przewodził prąd ?
Ołowiu nie mam ani miedzi.
Czy może to być zwykła blaszka ?
Nie zaśniedzieje, nie będzie robiła przebić ?
Sprawdź to dokładnie czy faktycznie jest mniejsza tj zmierz na innym akumulatorze i na tym nowym i zrób to suwmiarką, jeśli to nowy akumulator to jedź z reklamacją bo jest to wada i trzeba to zrobić szybko bo później nie będą chcieli gadać i powiedzą, że klema jest zużyta.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra - Akumulator - wymiana

Post autor: Dudi » 19 gru 2010, 10:27

Może Ci sprzedali akumulator do Forda???? Tyle, że oba bieguny musiałyby byś mniejsze.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1417
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Re: Lybra - Akumulator - wymiana

Post autor: kaeres » 19 gru 2010, 16:32

Są widocznie dwa rodzaje tych samych akumulatorów.
http://www.akumulatorybosch.pl/akumulatory_s4.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
kliknijcie na samym dole w zakładkę Numeracja i parametry akumulatorów Bosch S4 i na samym dole są dwa rodzaje biegunów lecz dla różnych pojemności.
Ten 72Ah 680A powinien mieć ten grubszy i sądzę, że ma ale i tak jest za mały.
No nic będę dzwonił w poniedziałek i zobaczymy co poradzą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”