Strona 2 z 3

Kappa - patent na niedogrzany silnik

: 07 lis 2008, 20:06
autor: argenta67
"skyblu" pisze:a termostat mam prawie nowy
i w zimie 70 st... :cry:

osłonka = 85st :D (w korkach też)

Wiatraki włączają się z powodu temperatury i ciśnienia freonu w klimie, choć temp silnika jest niska to wiatrak chodzi.

Kappa - patent na niedogrzany silnik

: 07 lis 2008, 22:44
autor: rak
Krzyśku niedawno miałem ten sam problem temperatura od czasu do czasu dochodziła do 60-70 st C a w trasie wskazówka oscylowała przy 50 st C a do tego jeszcze włączały się wętylatory. Po wymianie termostatu i czujnika niebieskiego (oczywiście u Rafała) problemy się skończyły. Pozdrawiam i radzę szybko naprawić bo robi się zimno.

Kappa - patent na niedogrzany silnik

: 07 lis 2008, 22:52
autor: skyblu
"rak" pisze:Krzyśku niedawno miałem ten sam problem temperatura od czasu do czasu dochodziła do 60-70 st C a w trasie wskazówka oscylowała przy 50 st C a do tego jeszcze włączały się wętylatory. Po wymianie termostatu i czujnika niebieskiego (oczywiście u Rafała) problemy się skończyły. Pozdrawiam i radzę szybko naprawić bo robi się zimno.
:? co to czujnik niebieski :?

Kappa - patent na niedogrzany silnik

: 07 lis 2008, 22:58
autor: rak
Mam wersje Kappy która w termostacie ma dwa czujniki jeden czerwony a drugi niebieski ( to ich kolory). Jeden jest do sterowania na wentylatory a drugi na tablicę (chyba?) o ile dobrze zapamiętałem to co mówił Rafał.

Kappa - patent na niedogrzany silnik

: 07 lis 2008, 23:40
autor: skyblu
"rak" pisze:Mam wersje Kappy która w termostacie ma dwa czujniki jeden czerwony a drugi niebieski ( to ich kolory). Jeden jest do sterowania na wentylatory a drugi na tablicę (chyba?) o ile dobrze zapamiętałem to co mówił Rafał.
ok dzięki
pozdro :D :D :D

Kappa - patent na niedogrzany silnik

: 08 lis 2008, 9:12
autor: prezesjm
Wszystkie modele kapp mają dwa czujniki. Niebieski typu NTC jest do ECU silnika i nie ma najmniejszego wpływu na wiatraki. Czujnik czerwony typu PTC jest wykorzystywany do wskaźnika temperatury na zegary i do sterowania wiatrakami . Ze względu na zupełnie odmienne charakterystyki pracy czujniki są niezamienne i oznaczone innymi kolorami. Co jesień to jest dyskusja na temat temperatury w Kappie. Na ten temat było już wiele napisane, wystarczy poszukać. Jedynie co po obserwacjach mogę dodać:
1. Modele po modernizacji mają lepiej oprogramowane zegary, temperatura jest lepiej wskazywana, modele JTD ze sprawnymi termostatami z reguły pokazują w granicach 90 stC.
2. W starszych modelach wskazywanie 70-80 w trasie jest zupełnie normalne i TTTM. W korkach temperatura wskazuje na 90-100 i włączają się wiatraki. Piszę wskazuje - więc to co pokazuje wskaźnik jednak rozmija się troszku z temperaturą faktyczną silnika. Pomiary temperatury wskazują że temperatura silnika podczas jazdy oscyluje w granicach 80-90 stC.
Początki otwarcia termostatów w Kappach są ustawione dość nisko, dokumentacja podaje że w zależności od modelu nawet w okolicach 78 st.C.

Zasłonięcie chłodnicy tekturką wyłącza z działania układ klimy, wzrasta temperatura i ciśnienie czynnika co może powodować włączanie się wiatraka/ów .

Kappa - patent na niedogrzany silnik

: 08 lis 2008, 9:33
autor: skyblu
Zawsze, tak jak i w tym przypadku, z uwagą czytam co pisze prezejsm tak jak i w tym temacie wielkie dzieki : yesyes : :D
czy jest to coś pod pokrywą na lewym nadkolu?moja niewiedza jest dość znaczna, ale kupić, wyjąć i wpiąć nowy mogę sam :wink: :D choć tam wszystko czarne, zapewne się mylę proszę o info :D

Re: Kappa - patent na niedogrzany silnik

: 08 lis 2008, 9:41
autor: Egon
"Kojot" pisze:Witam.
Jak już się zorientowałem wiele Kappowiczów ma spory problem z złapaniem optymalnej temperatury w swoich Kapustach.
Oczywiście winą może być termostat, ale powiem szczerze, że nie zawsze.
Natomiast jest jeden patent, który był stosowany w większości Ikarusów :roll: ... mianowicie przysłonięcie chłodnice kartonem.
Może to i śmieszne, ale u nas w serwisie co drugi właściciel Kappy ma subtelną tekturkę.

____ Najlepiej złączyć dwie warstwy tektury i ładnie obkleić taśmą.

Podstawowe wymiary osłony.

http://img146.imageshack.us/img146/5051 ... we3.th.png[/img]http://img146.imageshack.us/images/thpix.gif[/img]


Tekturka w wykonaniu moim.

http://img503.imageshack.us/img503/3461 ... fl4.th.jpg[/img]http://img503.imageshack.us/images/thpix.gif[/img]


a tak osłona prezentuje się na samochodzie.

http://img134.imageshack.us/img134/9498 ... ub5.th.jpg[/img]http://img134.imageshack.us/images/thpix.gif[/img]



p.s wszelkie watpliwości postaram się wyjaśnić
p.s temat może powędrować na góre jeżeli FP uzna, że warto 8)

jesli masz sprawny termostat to płyn nie jest puszczany na chłodnice dopuki nie osiagnie danej temperatury i zastwanianie chłodnicy nic ci nie pomoże (u mnie pocztek otwarcia ok 70 stopni) i wtedy juz bardzo dobrze grzeje, zatem twoj pomysł JEST BEZSENSU !!!
jeśli mamy dobry termostat i załóżmy ze przy 70 st. otwiera sie i płyn jest puszczany na chłodnice to jeśli ja wtedy zastawimy to nie bedzie schładzany, silnik bedzie się bardziej nagrzewał i przy staniu w korku lub ostrzejszej jeżdzie może dojść do przegrzania silnika uszkodzenia uszczelki pod głowicą lub samej głowicy

taki patent jak opisujesz ma sens tylko wtedy jak mamy popsuty termostat ale z nowym termostatem i tak się szybciej nagrzeje niż z popsutym i tekturka

Kappa - patent na niedogrzany silnik

: 08 lis 2008, 9:51
autor: prezesjm
To co jest na lewym nadkolu to skrzynka z bezpiecznikami i przekaźnikami. Nie ma wpływu na temperaturę chyba że jest uszkodzona, wewnętrzne zwarcia lub uszkodzenia przekaźników co może powodować niekontrolowane włączanie wiatraków. Najczęściej jest problem styku na czujniku czerwonym lub przerwa w obwodzie. Jak już pisałem układ jest tak skonstruowany że w przypadku przerwy w obwodzie lub złego styku włączają się wiatrak/i na chłodnicy. Nie można wykluczyć awarii presostatu na filtrze klimy, jego awaria także powoduje włączanie się wiatraków.

Re: Kappa - patent na niedogrzany silnik

: 09 lis 2008, 20:15
autor: Kojot
Widzę, ze jeszcze mało wiesz ...
Jak napisałem, że termostat mam sprawny to jest prawda.
Znam multum przypadków gdzie klima sprawna, wiatraki sprawne, termostat sprawny a silnik jak się nie odgrzewa tak się nie dogrzewa. :wink: Chcesz spotkamy się w ASO i zobaczymy .. ?

Re: Kappa - patent na niedogrzany silnik

: 09 lis 2008, 22:51
autor: Egon
"Kojot" pisze:
"Egon" pisze:
Widzę, ze jeszcze mało wiesz ...
Jak napisałem, że termostat mam sprawny to jest prawda.
Znam multum przypadków gdzie klima sprawna, wiatraki sprawne, termostat sprawny a silnik jak się nie odgrzewa tak się nie dogrzewa. :wink: Chcesz spotkamy się w ASO i zobaczymy .. ?
nowe silniki zwłaszcza diesle słabo się nagrzewają zima ciężko osiągnąć daną temperaturę zwłaszcza na niskich obrotach ale przy sprawnym termostacie zasłonienie chłodnicy nic nie daje bo skoro płyn i tak nie jest do niej puszczany to nic to nie pomoże, chyba że tyle że mniej zimnego powietrza dostaje się do komory silnika ale wątpie by to coś zmieniło

Kappa - patent na niedogrzany silnik

: 09 lis 2008, 23:27
autor: alan0104
moim zdaniem mozna roznie na na to patrzyc i obstawiac "za" lub "przeciw". faktem jest jednak, ze niektore marki samochochod posiadaja w swoim wyposazeniu orginalne elementy do zaslanienia gornej czesci chlodnicy. z sam mam takowa do swojej delty td. zaklada sie ja do wewn strony grila na okres zimowy. jesli chodzi o mnie, raz zakladalem, raz nie. roznice jednak zauwazylem przy wiekszych mrozach i przy szybkiej jezdzie pozamiejskiej. silnik szybciej lapal swoja optymalna temp.

Re: Kappa - patent na niedogrzany silnik

: 24 paź 2010, 20:37
autor: annubis17
Chłodnica cała zasłonięta i ledwo co się wskaźnik wychyla ponad pierwszą kreskę przy jeździe w mieście... Grrrr... : cenzura :

Re: Kappa - patent na niedogrzany silnik

: 24 paź 2010, 21:30
autor: Gros
annubis17 pisze:Chłodnica cała zasłonięta i ledwo co się wskaźnik wychyla ponad pierwszą kreskę przy jeździe w mieście... Grrrr... : cenzura :
walnięty termostat i jest pełen przepływ przez chłodnice :D

Re: Kappa - patent na niedogrzany silnik

: 24 paź 2010, 23:01
autor: annubis17
gros pisze:
annubis17 pisze:Chłodnica cała zasłonięta i ledwo co się wskaźnik wychyla ponad pierwszą kreskę przy jeździe w mieście... Grrrr... : cenzura :
walnięty termostat i jest pełen przepływ przez chłodnice :D
Też mi się tak wydaje, ale aż tak mocno by chłodził żeby w mieście przy zasłoniętej chłodnicy na pierwszej kresce siedział? Dwa razy tylko od czasu jak ją mam wskaźnik stanął na połowie.
Zwolniony z pracy, bez zarobków i jeszcze samochód się buntuje :/ : cenzura :