Strona 2 z 3
Kappa - patent na niedogrzany silnik
: 07 lis 2008, 20:06
autor: argenta67
"skyblu" pisze:a termostat mam prawie nowy
i w zimie 70 st...
osłonka = 85st

(w korkach też)
Wiatraki włączają się z powodu temperatury i ciśnienia freonu w klimie, choć temp silnika jest niska to wiatrak chodzi.
Kappa - patent na niedogrzany silnik
: 07 lis 2008, 22:44
autor: rak
Krzyśku niedawno miałem ten sam problem temperatura od czasu do czasu dochodziła do 60-70 st C a w trasie wskazówka oscylowała przy 50 st C a do tego jeszcze włączały się wętylatory. Po wymianie termostatu i czujnika niebieskiego (oczywiście u Rafała) problemy się skończyły. Pozdrawiam i radzę szybko naprawić bo robi się zimno.
Kappa - patent na niedogrzany silnik
: 07 lis 2008, 22:52
autor: skyblu
"rak" pisze:Krzyśku niedawno miałem ten sam problem temperatura od czasu do czasu dochodziła do 60-70 st C a w trasie wskazówka oscylowała przy 50 st C a do tego jeszcze włączały się wętylatory. Po wymianie termostatu i czujnika niebieskiego (oczywiście u Rafała) problemy się skończyły. Pozdrawiam i radzę szybko naprawić bo robi się zimno.

co to czujnik niebieski

Kappa - patent na niedogrzany silnik
: 07 lis 2008, 22:58
autor: rak
Mam wersje Kappy która w termostacie ma dwa czujniki jeden czerwony a drugi niebieski ( to ich kolory). Jeden jest do sterowania na wentylatory a drugi na tablicę (chyba?) o ile dobrze zapamiętałem to co mówił Rafał.
Kappa - patent na niedogrzany silnik
: 07 lis 2008, 23:40
autor: skyblu
"rak" pisze:Mam wersje Kappy która w termostacie ma dwa czujniki jeden czerwony a drugi niebieski ( to ich kolory). Jeden jest do sterowania na wentylatory a drugi na tablicę (chyba?) o ile dobrze zapamiętałem to co mówił Rafał.
ok dzięki
pozdro

Kappa - patent na niedogrzany silnik
: 08 lis 2008, 9:12
autor: prezesjm
Wszystkie modele kapp mają dwa czujniki. Niebieski typu NTC jest do ECU silnika i nie ma najmniejszego wpływu na wiatraki. Czujnik czerwony typu PTC jest wykorzystywany do wskaźnika temperatury na zegary i do sterowania wiatrakami . Ze względu na zupełnie odmienne charakterystyki pracy czujniki są niezamienne i oznaczone innymi kolorami. Co jesień to jest dyskusja na temat temperatury w Kappie. Na ten temat było już wiele napisane, wystarczy poszukać. Jedynie co po obserwacjach mogę dodać:
1. Modele po modernizacji mają lepiej oprogramowane zegary, temperatura jest lepiej wskazywana, modele JTD ze sprawnymi termostatami z reguły pokazują w granicach 90 stC.
2. W starszych modelach wskazywanie 70-80 w trasie jest zupełnie normalne i TTTM. W korkach temperatura wskazuje na 90-100 i włączają się wiatraki. Piszę wskazuje - więc to co pokazuje wskaźnik jednak rozmija się troszku z temperaturą faktyczną silnika. Pomiary temperatury wskazują że temperatura silnika podczas jazdy oscyluje w granicach 80-90 stC.
Początki otwarcia termostatów w Kappach są ustawione dość nisko, dokumentacja podaje że w zależności od modelu nawet w okolicach 78 st.C.
Zasłonięcie chłodnicy tekturką wyłącza z działania układ klimy, wzrasta temperatura i ciśnienie czynnika co może powodować włączanie się wiatraka/ów .
Kappa - patent na niedogrzany silnik
: 08 lis 2008, 9:33
autor: skyblu
Zawsze, tak jak i w tym przypadku, z uwagą czytam co pisze
prezejsm tak jak i w tym temacie wielkie dzieki
czy jest to coś pod pokrywą na lewym nadkolu?moja niewiedza jest dość znaczna, ale kupić, wyjąć i wpiąć nowy mogę sam

choć tam wszystko czarne, zapewne się mylę proszę o info

Re: Kappa - patent na niedogrzany silnik
: 08 lis 2008, 9:41
autor: Egon
jesli masz sprawny termostat to płyn nie jest puszczany na chłodnice dopuki nie osiagnie danej temperatury i zastwanianie chłodnicy nic ci nie pomoże (u mnie pocztek otwarcia ok 70 stopni) i wtedy juz bardzo dobrze grzeje, zatem twoj pomysł JEST BEZSENSU !!!
jeśli mamy dobry termostat i załóżmy ze przy 70 st. otwiera sie i płyn jest puszczany na chłodnice to jeśli ja wtedy zastawimy to nie bedzie schładzany, silnik bedzie się bardziej nagrzewał i przy staniu w korku lub ostrzejszej jeżdzie może dojść do przegrzania silnika uszkodzenia uszczelki pod głowicą lub samej głowicy
taki patent jak opisujesz ma sens tylko wtedy jak mamy popsuty termostat ale z nowym termostatem i tak się szybciej nagrzeje niż z popsutym i tekturka
Kappa - patent na niedogrzany silnik
: 08 lis 2008, 9:51
autor: prezesjm
To co jest na lewym nadkolu to skrzynka z bezpiecznikami i przekaźnikami. Nie ma wpływu na temperaturę chyba że jest uszkodzona, wewnętrzne zwarcia lub uszkodzenia przekaźników co może powodować niekontrolowane włączanie wiatraków. Najczęściej jest problem styku na czujniku czerwonym lub przerwa w obwodzie. Jak już pisałem układ jest tak skonstruowany że w przypadku przerwy w obwodzie lub złego styku włączają się wiatrak/i na chłodnicy. Nie można wykluczyć awarii presostatu na filtrze klimy, jego awaria także powoduje włączanie się wiatraków.
Re: Kappa - patent na niedogrzany silnik
: 09 lis 2008, 20:15
autor: Kojot
Widzę, ze jeszcze mało wiesz ...
Jak napisałem, że termostat mam sprawny to jest prawda.
Znam multum przypadków gdzie klima sprawna, wiatraki sprawne, termostat sprawny a silnik jak się nie odgrzewa tak się nie dogrzewa.

Chcesz spotkamy się w ASO i zobaczymy .. ?
Re: Kappa - patent na niedogrzany silnik
: 09 lis 2008, 22:51
autor: Egon
"Kojot" pisze:"Egon" pisze:
Widzę, ze jeszcze mało wiesz ...
Jak napisałem, że termostat mam sprawny to jest prawda.
Znam multum przypadków gdzie klima sprawna, wiatraki sprawne, termostat sprawny a silnik jak się nie odgrzewa tak się nie dogrzewa.

Chcesz spotkamy się w ASO i zobaczymy .. ?
nowe silniki zwłaszcza diesle słabo się nagrzewają zima ciężko osiągnąć daną temperaturę zwłaszcza na niskich obrotach ale przy sprawnym termostacie zasłonienie chłodnicy nic nie daje bo skoro płyn i tak nie jest do niej puszczany to nic to nie pomoże, chyba że tyle że mniej zimnego powietrza dostaje się do komory silnika ale wątpie by to coś zmieniło
Kappa - patent na niedogrzany silnik
: 09 lis 2008, 23:27
autor: alan0104
moim zdaniem mozna roznie na na to patrzyc i obstawiac "za" lub "przeciw". faktem jest jednak, ze niektore marki samochochod posiadaja w swoim wyposazeniu orginalne elementy do zaslanienia gornej czesci chlodnicy. z sam mam takowa do swojej delty td. zaklada sie ja do wewn strony grila na okres zimowy. jesli chodzi o mnie, raz zakladalem, raz nie. roznice jednak zauwazylem przy wiekszych mrozach i przy szybkiej jezdzie pozamiejskiej. silnik szybciej lapal swoja optymalna temp.
Re: Kappa - patent na niedogrzany silnik
: 24 paź 2010, 20:37
autor: annubis17
Chłodnica cała zasłonięta i ledwo co się wskaźnik wychyla ponad pierwszą kreskę przy jeździe w mieście... Grrrr...

Re: Kappa - patent na niedogrzany silnik
: 24 paź 2010, 21:30
autor: Gros
annubis17 pisze:Chłodnica cała zasłonięta i ledwo co się wskaźnik wychyla ponad pierwszą kreskę przy jeździe w mieście... Grrrr...

walnięty termostat i jest pełen przepływ przez chłodnice

Re: Kappa - patent na niedogrzany silnik
: 24 paź 2010, 23:01
autor: annubis17
gros pisze:annubis17 pisze:Chłodnica cała zasłonięta i ledwo co się wskaźnik wychyla ponad pierwszą kreskę przy jeździe w mieście... Grrrr...

walnięty termostat i jest pełen przepływ przez chłodnice

Też mi się tak wydaje, ale aż tak mocno by chłodził żeby w mieście przy zasłoniętej chłodnicy na pierwszej kresce siedział? Dwa razy tylko od czasu jak ją mam wskaźnik stanął na połowie.
Zwolniony z pracy, bez zarobków i jeszcze samochód się buntuje :/
