Strona 2 z 4

Re: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia

: 02 wrz 2013, 20:18
autor: herakles
witam
czy można bez większego problemu włożyć do kappy silnik 2.0 16v turbo z fiata coupe? tzn podmienić goły silnik i zamontować osprzęt ze starego silnika? padła mi panewka już 2 raz w historii po przejechaniu 35 tys km i nie wróżę już żywota staremu silnikowi i najchętniej zmieniłbym go na inny a mam okazję kupić z fiata coupe
pozdrawiam

Odp: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia

: 02 wrz 2013, 21:45
autor: dawidson
Słupki ma te same.

"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.com

Re: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia

: 04 wrz 2013, 0:32
autor: herakles
to znaczy?

Odp: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia

: 04 wrz 2013, 0:38
autor: dawidson
To znaczy że goły blok silnika i goła głowica są takie same. Reszta się różni. Osprzęt jest inny (całkiem inny dolot), inne jest też sterowanie silnikiem. Fiat Coupe jeździ na innym układzie wtryskowym niż Lancia Kappa.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Re: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia

: 04 wrz 2013, 0:56
autor: herakles
No to git, a mocowanie łap podchodzi tak samo?

Odp: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia

: 04 wrz 2013, 1:05
autor: dawidson
Nie wiem. Sprawdź zwyczajnie w Eper czy numery bloków są te same i będziesz wiedział.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Re: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia

: 04 wrz 2013, 6:12
autor: topcio
Różne są wałki rozrządu, w jednym czujnik Halla jest na ssaniu a w drugim na wydechu.

Odp: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia

: 04 wrz 2013, 7:20
autor: dawidson
topcio1 pisze:Różne są wałki rozrządu, w jednym czujnik Halla jest na ssaniu a w drugim na wydechu.
Co wynika z innego wtrysku. Właśnie dlatego pisałem: goły blok i goła głowica.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Re: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia

: 04 wrz 2013, 9:21
autor: topcio
Wałek wydechowy Fiata jest ssącym w Kappie a wydech trzeba wziąć ze starego silnika.

Odp: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia

: 04 wrz 2013, 10:03
autor: dawidson
Jesteś pewien? Wałek wydechowy z coupe turbo raczej dość łagodny jest. Na dolotowy wręcz zbyt łagodny... Do tego w zestawie z tak samo łagodnym wałkiem na wydech?
"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.blogspot.com

Re: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia

: 04 wrz 2013, 10:07
autor: topcio
dawidson pisze:Jesteś pewien? Wałek wydechowy z coupe turbo raczej dość łagodny jest. Na dolotowy wręcz zbyt łagodny...
Trudno mówić o pewności, ale wiem, że gość wkładając silnik z Kappy do Fiata użył wałka ssącego a wydechowy zostawił u sprzedawcy, który potem trafił do mnie.

Edit
Wg eper wałek jest ten sam 7646086

Re: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia

: 13 lis 2013, 0:34
autor: herakles
Kolejne pytanie. Czy różni się jakoś silnik uturbiony 16v od tego bez turbo? Mam tutaj na myśli że tak powiem hardware silnika w stylu wału, korbowodów itp.?

Odp: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia

: 13 lis 2013, 1:33
autor: dawidson
Blok jest inny, ale różnice są małe i wynikają tylko z takich rzeczy jak np czujnik spalania stukowego. Bez większych problemów da się je wymieniać.

Wał jest taki sam w silnikach 2,0: 8v/8vT/16v/16vT.

Korby są takie same w 16v i 16vT.

Tłoki w 16v i 16vT są inne co wynika z innego CR.

Głowice są takie same.

Turbo ma inne zawory wydechowe (wypełnione sodem - "sodium filled").

Turbo ma inne wałki rozrządu.

Turbo ma inny kolektor ssący (różnice wynikają z innych czujników). Zależnie od tego do jakiego auta szedł silnik występowały różne kolektory: Integrale, Thema Turbo, Coupe/Delta Turbo, Thema VIS, Coupe/Delta NA.

Turbo najprawdopodobniej ma inną pompę oleju a NAPEWNO ma podaną inną specyfikację minimalnego dopuszczalnego ciśnienia oleju przy 100st.C.: 1,1bar/idle i 5,5bar/4000RPM. W wypadku silnika NA jest to 0,8 i 4. Zaznaczam, że wartości przy 4000 nie jestem pewien. Tych dla wolnych obrotów jestem.
Naturalnie może być tak, że zwyczajnie są dopuszczalne różne stopniowo graniczne minimalnego ciśnienia wynikającego z fizycznego zużycia pompy a same pompy są z obu wypadkach identyczne.



"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.blogspot.com

Re: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia

: 13 lis 2013, 9:44
autor: carincton
Strach kupowac auto z turbo.

Odp: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia

: 13 lis 2013, 9:45
autor: dawidson
carincton pisze:Strach kupowac auto z turbo.
Bo?

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.blogspot.com