Strona 2 z 3
kappa - ciśnienie doładowania w 2.4jtd
: 28 sty 2009, 13:34
autor: STOD
Gdzieś czytałem i było coś o tym też na forum,że wersja 136 konna nie ma zmiennej geometrii.
kappa - ciśnienie doładowania w 2.4jtd
: 28 sty 2009, 13:54
autor: dexus
Kappa 136km ma zmienna geometrie (wiem bo miałem zaciętą

)
kappa - ciśnienie doładowania w 2.4jtd
: 28 sty 2009, 14:38
autor: STOD
Czyli ja też mam zmienną?! No proszę, nowoczesność w polu i w zagrodzie

lancia kappa 2.4jtd turbo
: 29 sty 2009, 15:31
autor: Luk
Już znalazłem usterke zawór przepuszcza i dla tego sie nie zbiera. dzwoniłem do znajomego z serwisu fiata i powierział , ciśnienie ma byc 1 bar przy zatkanym zawoże a mi troszke przepuszcza 0.2bara i dlatego jest mulasta. POZDRO
kappa-ciśnienie doładowania 2.4jtd
: 30 sty 2009, 18:44
autor: Luk
Ja mam kappe 136KM z roku98 i w kolektorze jest zawór . Zadziwoniłem do znajomego z serwisu fiata i powiedział że ciśnienie ma być 1 bar ja mam 0.8 bara coś przepuszcza tak więc sie wyjaśniło trzeba dać więcej gazu i trzymać 3000 obr. tociągnie. Dęde chciał wymienić zawór .POZDRO

kappa - ciśnienie doładowania w 2.4jtd
: 05 lut 2009, 10:19
autor: szeler
spróbuj wyczyścić ten zawór i zobaczysz czy wszystko zadziała ..powinno pomóc
a jak nie to zaślep na chwilkę i zobaczysz czy warto w nowy inwestować ..
Najpierw sprawdź przyczynę ,później naprawiaj a nigdy odwrotnie
kappa - ciśnienie doładowania w 2.4jtd
: 13 mar 2009, 20:42
autor: awaria09
a u mnie w kappie 2.4jtd 136km 98' zmienna geometria przy turbinie.też zacięta kierownica po czyszczeniu śmiga jak talala..pozdrawiam
kappa - ciśnienie doładowania w 2.4jtd
: 13 mar 2009, 23:05
autor: Kis79
bzdura nie kazda 2.4 jtd ma zmienna geometrie, nie rozpowszechniajcie bzdur
kappa - ciśnienie doładowania w 2.4jtd
: 14 mar 2009, 9:16
autor: jc406
Może uściślijmy na koniec nomenklaturę: chodzi nie o zmienną geometrię łopatek turbiny tylko tzw. kierownic spalin kierujących gazy spalinowe pod odpowiednim kątem (w zależności od prędkości obrotowej silnika i jego chwilowego obciążenia) na łopatki turbiny. Dzięki temu można poprawić chrakterystykę silnika (np. zwiększyć moment oobrotowy przy niskich obrotach)
kappa - ciśnienie doładowania w 2.4jtd
: 14 mar 2009, 17:07
autor: awaria09
dokładnie o to chodzi..
kappa - ciśnienie doładowania w 2.4jtd
: 14 mar 2009, 17:32
autor: Kis79
kappa - ciśnienie doładowania w 2.4jtd
: 14 mar 2009, 17:53
autor: awaria09
no ta to nie...może od td...
kappa - ciśnienie doładowania w 2.4jtd
: 14 mar 2009, 18:00
autor: KGB
skoro 1.9jtd 105KM nie ma kierownicy spalin ,to i 2.4jtd 136KM nie powinna miec ,bo cisnienie doladowania maja na podobnym poziomie
te silniki powinny miec doladowanie na poziomie ~0.6 bara przy obrotach mocy maxymalnej
wczesniej (w okolicach momentu max) doladowanie jest pewnie ~ 1bar ,ale jak zatnie sie zawor upustowy spalin to doladowanie drastycznie spada
kappa - ciśnienie doładowania w 2.4jtd
: 14 mar 2009, 18:29
autor: awaria09
no to ja już nie wiem a kłócił się nie będę. w mojej lanci jest sprężarka garret vnt.
kappa - ciśnienie doładowania w 2.4jtd
: 14 mar 2009, 19:07
autor: krl
W 2.4JTD (100kw) są rózne turbosprężarki ale akurat w Kappie ma być Garret VNT25, który ma zmienną geometrię.