Niedawno przerabiałem konserwację zamka i mechanizmu podnośnika szyby. Generalnie drzwi idzie bez problemu rozebrać, ale trzeba wiedzieć co po kolei odkręcać i odczepiać.
Sam zamek centralny jest spoko dopóki nie zaczyna szwankować. A zaczyna szwankować jak się zacina bądź zamarza. Jak zamarznie to *** zbita, bo kluczykiem się go nie otworzy i żadne odpinanie kabelków nic nie da. Trzeba się po prostu pozbyć wilgoci ze mechanizmu i nie będzie zamarzał
Sam mechanizm wygląda na nierozbieralny, ale można zalać go najpierw czymś czyszczącym - denaturat albo ropa? a potem naoliwić wszystko co się da i do środka zatankować oleju

Smaru raczej nie używać, bo nie dotrze wszędzie i bardzo gęstnieje na mrozie.
Jeśli ktoś chce wyłączyć centralny zamek to najprościej wyjąć bezpiecznik od zamków. Trzeba jednak pamiętać, że nie będzie się także zamykał bagażnik, a raz otwarta klapka paliwa pozostanie otwarta na zawsze (do momentu ponownego wsadzenia bezpiecznika i zamknięcia zamka).
I jeszcze jedna rada. Należy zwrócić uwagę na cięgno prowadzące do guzika zamykania zamka czy aby nie jest pokrzywione. Inaczej mówiąc guzik musi chodzić w otworze tapicerki luźno i nie klinować się pod kątem. Bo jak się klinuje to siłownik go nie wypchnie (to często występuje w tylnych drzwiach).
Proponuję na wiosnę lub latem zrobić generalną konserwację zamków i podnośników szyb. Wtedy nie będzie wilgoci, a temperatura będzie znośniejsza. Browarka można wypić. No i zimą nie przyjdzie nam już wsiadać przez bagażnik
pozdrawiam!
ps. chętnie pomogę w zdalnym rozbieraniu drzwi jeśli ktoś ma problemy.