Strona 2 z 2
Lybra - zapala się kontrolka
: 20 lut 2009, 23:01
autor: niedxwiedx
Witam ponownie
Jednak to żadna z waszych propozycji uszkodzenia:
Wymieniłem FILTR OLEJU, CZUJNIK DOŁADOWANIA,ŚWIECE ŻAROWE
i nadal pojawia się ta nieszczęsna kontrolka w wraz z obniżeniem mocy
Macie jeszcze jakieś propozycje aby rozwiązac ów problem
Pozdr
Lybra - zapala się kontrolka
: 21 lut 2009, 9:17
autor: Kis79
mirek0p pisze:"harnas" pisze:"mirek0p" pisze:Wszystkie Jtd 2.4 mają turbiny zmienną geometrię
z tego co wiem 2,4jtd o mocy 135km -stała geometria, 140 i 150km zmienna, ale ekspertem nie jestem...
Począwszy od 136 kM Jtd mają zmienną geometrię różnią się od pozostałych sterowaniem geometrii
ty na powaznie? ogladales turbo od 136 koni? Bo ja mam taka , i oprocz wg jakiegos sterowania tam nie widze
w 136 jest ihi
w 140 - 150 garett
pozatym - wg EPER
wersja 136 - nie widze sterowania zmienna geometria
wresje 140 - 150 - elektrozawor sterujacy zmienna geometria
Lybra - zapala się kontrolka
: 21 lut 2009, 13:20
autor: niedxwiedx
Czyli Lybra 2,4 JTD 99KW Ma rozbieralną turbinę do wyczyszczenia czy nie
bo już nic z tego nie rozumiem
Lybra - zapala się kontrolka
: 21 lut 2009, 15:21
autor: Kis79
nic nie rozbieraj. Jak ci malo kucy, to mozesz zmierzyc cisnienie doladowania
Lybra - zapala się kontrolka
: 21 lut 2009, 16:34
autor: niedxwiedx
Sprawdzałem na komputerze i turbina jest ok
jak wspomniałem wcześniej czujnik doładowania wymieniłem bo komputer wskazywał jego awarie.
I nadal po 2-3 tysiące wskazuje awarie komory silnika
Podłączyliśmy pod komputer i turbina daje moc ale przerywa
Lybra - zapala się kontrolka
: 21 lut 2009, 17:51
autor: Kis79
jak masz lybre z 2001 roku to jakim cudem masz 99kw? masz elektrozawor na przednim pasie?
Lybra - zapala się kontrolka
: 22 lut 2009, 11:13
autor: Dawka
"Kis79" pisze:w 136 jest ihi
w 140 - 150 garett
Tutaj się nie zgodzę, ihi była montowana w kappie TDS, przerabiał to już kolega Krl któremu to ktoś wstawił turbine od tds, a powinna być Garrett VNT25, która ma zmienną geometrię.
A jak się zabrać za czyszczenie tego czujnika doładowania ?? Gdzie go dokładnie szukać ??
Lybra - zapala się kontrolka
: 23 lut 2009, 9:19
autor: Lechu
Często zdarzą się, że wskazanie błędne wskazanie czujnika ciśnienia jest mylone z jego awarią, a sedno może leżeć gdzie indziej. Ja dorzucę swój przypadek, otóż przepływomierz wskazywał za niską temperaturę, więc paliwa dostawało się zbyt bogato i kończyło się właśnie na przeładowaniu. Odepnij wtyczkę od przepływomierza i zobacz czy jest różnica.
Lybra - zapala się kontrolka
: 23 lut 2009, 15:34
autor: Kis79
"Dawka" pisze:"Kis79" pisze:w 136 jest ihi
w 140 - 150 garett
Tutaj się nie zgodzę, ihi była montowana w kappie TDS, przerabiał to już kolega Krl któremu to ktoś wstawił turbine od tds, a powinna być Garrett VNT25, która ma zmienną geometrię.
A jak się zabrać za czyszczenie tego czujnika doładowania ?? Gdzie go dokładnie szukać ??
prosze cie, zobacz co jest w eperze, sugerowalem sie nim. Po vinie wyskakuje IHI.
Zrobie chyba fotke turbiny zeby rozwiac watpliwosci
Lybra - zapala się kontrolka
: 24 lut 2009, 11:56
autor: MICHU
sprawdź przewody gumowe od elektrozaworu do turbiny i od elektrozaworu do silnika - wystarczy, że są sparciałe wtedy dostaje się lewe powietrze czego skutkiem jest kontrolka i spadek mocy u mnie to m.in pomogło.
Lybra - zapala się kontrolka
: 24 lut 2009, 21:10
autor: mirek0p
"Dawka" pisze:"Kis79" pisze:w 136 jest ihi
w 140 - 150 garett
Tutaj się nie zgodzę, ihi była montowana w kappie TDS, przerabiał to już kolega Krl któremu to ktoś wstawił turbine od tds, a powinna być Garrett VNT25, która ma zmienną geometrię.
A jak się zabrać za czyszczenie tego czujnika doładowania ?? Gdzie go dokładnie szukać ??
Wszystkie Jtd mają turbo ze zmienną geometrią ale "polak potrafi"
ja mam Garreta tak jak pisze kolega w 2.4 Jtd 136 kM 1999 rok
a czujnik jest wkręcony w kolektor ssący od strony pompy CR na jedną srubę klucz 10,u mnie całkowicie był zapchany sadzą.
Natomiast EGR najlepiej zaślepić.
Lybra - zapala się kontrolka
: 24 lut 2009, 22:37
autor: Kis79
"mirek0p" pisze:"Dawka" pisze:"Kis79" pisze:w 136 jest ihi
w 140 - 150 garett
Tutaj się nie zgodzę, ihi była montowana w kappie TDS, przerabiał to już kolega Krl któremu to ktoś wstawił turbine od tds, a powinna być Garrett VNT25, która ma zmienną geometrię.
A jak się zabrać za czyszczenie tego czujnika doładowania ?? Gdzie go dokładnie szukać ??
Wszystkie Jtd mają turbo ze zmienną geometrią ale "polak potrafi"
ja mam Garreta tak jak pisze kolega w 2.4 Jtd 136 kM 1999 rok
a czujnik jest wkręcony w kolektor ssący od strony pompy CR na jedną srubę klucz 10,u mnie całkowicie był zapchany sadzą.
Natomiast EGR najlepiej zaślepić.
zmienic eper i vin ????
teoria spisku nawet do nas doszla
ps. ja mam lybre 2000 z niemiec, sam po nia pojechalem, jestem 2 właścicielem. Pewnie jakis podstepny polak wykradl moja lybre i zmienil w niej turbo i przy okazji numer vin. Do tego zmienil program eper.
Mnie osobiście wali czy mam zmienna czy nie . oby dzialala jak najdluzej

Lybra - zapala się kontrolka
: 25 lut 2009, 0:52
autor: mirek0p
"Kis79" pisze:"mirek0p" pisze:"Dawka" pisze:"Kis79" pisze:w 136 jest ihi
w 140 - 150 garett
Tutaj się nie zgodzę, ihi była montowana w kappie TDS, przerabiał to już kolega Krl któremu to ktoś wstawił turbine od tds, a powinna być Garrett VNT25, która ma zmienną geometrię.
A jak się zabrać za czyszczenie tego czujnika doładowania ?? Gdzie go dokładnie szukać ??
Wszystkie Jtd mają turbo ze zmienną geometrią ale "polak potrafi"
ja mam Garreta tak jak pisze kolega w 2.4 Jtd 136 kM 1999 rok
a czujnik jest wkręcony w kolektor ssący od strony pompy CR na jedną srubę klucz 10,u mnie całkowicie był zapchany sadzą.
Natomiast EGR najlepiej zaślepić.
zmienic eper i vin ????
teoria spisku nawet do nas doszla
ps. ja mam lybre 2000 z niemiec, sam po nia pojechalem, jestem 2 właścicielem. Pewnie jakis podstepny polak wykradl moja lybre i zmienil w niej turbo i przy okazji numer vin. Do tego zmienil program eper.
Mnie osobiście wali czy mam zmienna czy nie . oby dzialala jak najdluzej

Ja w/g epera i nr vin mam mieć 140 kM a w rzeczywistości jest 136 koni znając włoskie fantazje trzeba ostrożnie podchodzić do eperu napewno nie jest to prawda objawiona ,nieprzewidzianych jest trochę więcej rzeczy .
Prostym sposobem poznania czy jest zmienna geometria czy nie to noga w "pedał" i jeżeli w pewnym momencie wciśnie w fotel to

Lybra - zapala się kontrolka
: 25 lut 2009, 7:59
autor: Kis79
"mirek0p" pisze:"Kis79" pisze:"mirek0p" pisze:"Dawka" pisze:"Kis79" pisze:w 136 jest ihi
w 140 - 150 garett
Tutaj się nie zgodzę, ihi była montowana w kappie TDS, przerabiał to już kolega Krl któremu to ktoś wstawił turbine od tds, a powinna być Garrett VNT25, która ma zmienną geometrię.
A jak się zabrać za czyszczenie tego czujnika doładowania ?? Gdzie go dokładnie szukać ??
Wszystkie Jtd mają turbo ze zmienną geometrią ale "polak potrafi"
ja mam Garreta tak jak pisze kolega w 2.4 Jtd 136 kM 1999 rok
a czujnik jest wkręcony w kolektor ssący od strony pompy CR na jedną srubę klucz 10,u mnie całkowicie był zapchany sadzą.
Natomiast EGR najlepiej zaślepić.
zmienic eper i vin ????
teoria spisku nawet do nas doszla
ps. ja mam lybre 2000 z niemiec, sam po nia pojechalem, jestem 2 właścicielem. Pewnie jakis podstepny polak wykradl moja lybre i zmienil w niej turbo i przy okazji numer vin. Do tego zmienil program eper.
Mnie osobiście wali czy mam zmienna czy nie . oby dzialala jak najdluzej

Ja w/g epera i nr vin mam mieć 140 kM a w rzeczywistości jest 136 koni znając włoskie fantazje trzeba ostrożnie podchodzić do eperu napewno nie jest to prawda objawiona ,nieprzewidzianych jest trochę więcej rzeczy .
Prostym sposobem poznania czy jest zmienna geometria czy nie to noga w "pedał" i jeżeli w pewnym momencie wciśnie w fotel to

znaczy ze naladowal sie boost i lecimy , a do tego nie trzeba zmiennej geometri.
