Strona 2 z 3

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

: 12 sty 2006, 17:14
autor: mario09
"grzesko" pisze:Ten wezyk wyrownawczy w dedrze jest podlaczony do termostatu i jest obieg wody zamknietyhttp://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C693549
Panowie zle sie zrozumielismy. Ja pisze tu o tym wezyku wychodzacym z korka, a Wy o tym, ktory doprowadzony jest z termostatu do obudowy zbiormiczka (i to oczywiscie jest powrot).

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

: 12 sty 2006, 20:05
autor: Anonymous
Faktycznie,no to ten wyglada jako odpowietrznik-nadmiar plynu

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

: 13 sty 2006, 0:34
autor: sloneczna
Ja tak mam jak na fotce jest zaznaczone.I jet tam jeszcze na środku zbiornika jakiś czujnik nie ma go na fotce (chyba od poziomu płynu)

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

: 08 lut 2006, 0:26
autor: Roger7
"PeGaZ" pisze: Ja też w sumie mam problem z mazaniem szyb - ale to nie zależy od płynu. Co ciekawe - lewa (czyli moja wycieraczka) - Motgumu ze spojlerem działa rewelacyjnie, zaś ta po prawej - pasażera - trochę używana Valeo działa kiepsko....
Czy ta po stronie pasażera (czyli 530 mm) też może być ze spoilerem ?
Takie tylko widziałem w jednym markecie z Motgumu (a te z Torellem007 chwalicie) ?

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

: 08 lut 2006, 10:33
autor: Krzysiek
Nie dolewajcie innych płynów do chłodnicy. Chodzi o to że płyny są na różnych bazach. Uszczelki zastosowane w k i testowane na Paraflu (czyli na bazie z której jest produkowane Paraflu) mogą być nieodporne na inną bazę. W 95% nic się nie stanie, jednak niebezpieczeństow jest a płyn Paraflu wcale nie jest wiele droższy i wymienia się go co kilka lat.

A ja mam inne pytanie. Przes pewien czas walczyłem z poziomem płynu w zbiorniczku wyrównawczym (cały czas mówimy o Kappie). Nigdy nie mam nawet min. Tzn mam gdy mocno zagrzeję silnik (włączy się dmuchawa). Na zimnym to w połowie między min a dnem. Gdy wleję na min to za kilka dni już go nie ma. Jeżdzę tak już kilka lat i nic się nie dzieje. Ogrzewanie działa normalnie brak innych niepokojących objawów. Też tak macie?

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

: 08 lut 2006, 11:01
autor: tomek
"Krzysiek" pisze:Nie dolewajcie innych płynów do chłodnicy.
Ja od 3.5 roku jezdze na Shellu (wymieniony ponownie na jesieni) i nic sie nie dzieje.

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

: 08 lut 2006, 11:29
autor: mario09
"Krzysiek" pisze:A ja mam inne pytanie. Przes pewien czas walczyłem z poziomem płynu w zbiorniczku wyrównawczym (cały czas mówimy o Kappie). Nigdy nie mam nawet min. Tzn mam gdy mocno zagrzeję silnik (włączy się dmuchawa). Na zimnym to w połowie między min a dnem. Gdy wleję na min to za kilka dni już go nie ma. Jeżdzę tak już kilka lat i nic się nie dzieje. Ogrzewanie działa normalnie brak innych niepokojących objawów. Też tak macie?
Uszczelka pod glowica.
Tez tak mam. Juz od okolo roku co jakis miesiac dolewam ok. 300-500ml.

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

: 08 lut 2006, 11:40
autor: Anonymous
Miałem tak w swojej dedrze że mi płyn gdzieś uciekał, okazało sie że na zbiorniczku wyrównawczym, tam dochodzi wężyk ten cieńki, była za luźna klamra, i tam sobie pomalutku uciekał, nie było widać wycieków, ani żadnych plam, zmieniłem opaske i jest pięknie, teraz mam nawt ciśnie w zbiorniczku :wink:

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

: 08 lut 2006, 11:43
autor: tomek
"mario09" pisze: Uszczelka pod glowica.
Tez tak mam. Juz od okolo roku co jakis miesiac dolewam ok. 300-500ml.
To zobaczymy kiedy padnie silnik!!!
Jezeli to uszcelka pod lowica to trzeba ja jak najszybciej wymienic!

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

: 08 lut 2006, 13:20
autor: PeGaZ
"Krzysiek" pisze:A ja mam inne pytanie. Przes pewien czas walczyłem z poziomem płynu w zbiorniczku wyrównawczym (cały czas mówimy o Kappie). Nigdy nie mam nawet min. Tzn mam gdy mocno zagrzeję silnik (włączy się dmuchawa). Na zimnym to w połowie między min a dnem. Gdy wleję na min to za kilka dni już go nie ma. Jeżdzę tak już kilka lat i nic się nie dzieje. Ogrzewanie działa normalnie brak innych niepokojących objawów. Też tak macie?
A ja mam tak, że na ok. 3-4 tys km ubędzie mi od max do połowy między max i min. Ale przyczyna u mnie to lekkie cieknięcie (widać tylko lekkie "zatłuszczenie") na przewodzie dochodzącym do reduktora gazu. Widzę, że Ty też masz LPG, więc może wypadałoby posprawdzać wszystkie przewody z nim związane?

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

: 08 lut 2006, 13:32
autor: mario09
"tomek" pisze:
"mario09" pisze: Uszczelka pod glowica.
Tez tak mam. Juz od okolo roku co jakis miesiac dolewam ok. 300-500ml.
To zobaczymy kiedy padnie silnik!!!
Jezeli to uszcelka pod lowica to trzeba ja jak najszybciej wymienic!
Poki co nie ruszam bo stan rzeczy sie nie zmienia. Jesli tylko zaobserwuje szybsze ubywanie plynu to z marszu zabiore sie za naprawe.

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

: 09 lut 2006, 11:55
autor: sanchez
"mario09" pisze:
"Krzysiek" pisze:A ja mam inne pytanie. Przes pewien czas walczyłem z poziomem płynu w zbiorniczku wyrównawczym (cały czas mówimy o Kappie). Nigdy nie mam nawet min. Tzn mam gdy mocno zagrzeję silnik (włączy się dmuchawa). Na zimnym to w połowie między min a dnem. Gdy wleję na min to za kilka dni już go nie ma. Jeżdzę tak już kilka lat i nic się nie dzieje. Ogrzewanie działa normalnie brak innych niepokojących objawów. Też tak macie?
Uszczelka pod glowica.
Tez tak mam. Juz od okolo roku co jakis miesiac dolewam ok. 300-500ml.
Jaka tam uszczelka!??, Krzysiek napisał że już parę lat tak jeździ. Gdyby to była uszczelka to już by z silnika nic nie zostało.
Mam podobne ostatnio podobne objawy, i u mnie przyczyna jest następująca i banalna:
Na przewodzie z układu chłodzenia jest zrobione odejście do parownika (założony trójnik) potrafi nawet po paru miesiącach od założenia puszczać płyn. U mnie to jest przyczyną ubywania płynu. Nawet nie trzeba go wymieniać tylko wyjąć przesmarować czymś, wyczyścić i na parę miesięcy jest spokój. Krzysiek, może masz to samo :?:

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

: 09 lut 2006, 12:05
autor: wujek
Witam,
Dokładnie, połączenia na trójnikach do ogrzewania parownika i podłączenia węży przy parowniku są miejscami, w których "lubią" pojawić się nieszczelności. Trudne do wychwycenia, potafiły mi wypuścić litr płynu w ciągu tygodnia.
Pozdrawiam

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

: 09 lut 2006, 12:30
autor: mario09
W moim przypadku nadal podtrzymuje swoja wersje. Obieg wody w instalacji mam szczelny w 100%. Plynu mi ubywa od ok. roku.

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

: 09 lut 2006, 15:03
autor: wujek
Witam,
W moim przypadku nadal podtrzymuje swoja wersje. Obieg wody w instalacji mam szczelny w 100%. Plynu mi ubywa od ok. roku.
W takim razie, poza opisaną uszczelką pod głowicą, niewielkie ubytki mogą wystąpić w uszczelnieniu pompy wodnej (czasem towarzyszy temu popiskiwanie pompy) oraz w układzie nagrzewnicy (zwiększone zaparowywanie szyb).
Pozdrawiam
PS
Są dostępne, podobno, opalizujące dodatki do płynu chłodniczego, ułatwiające lokalizację drobnych, dokuczliwych nieszczelności.