Kappa - czujnik załączania wentylatora

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12141
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - Czujnik załanczania wentylatora

Post autor: topcio » 19 maja 2009, 17:44

znaczy się, zamiast I załącza się odrazu II
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Odp: Kappa - Czujnik załanczania wentylatora

Post autor: skyblu » 19 maja 2009, 23:05

Krzys pisze:To jest coś takiego OPORNIK . Także przymierzam się do wymiany, narazie mam kabelki złączone i działa tylko 2 bieg.
dokładnie tak, to jest to,
tylko typ silnika etc. nie wiem? czy ta część ma jakieś preferencje silnikowe,
kupiłem w A.S.24
pozdro :D

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Odp: Kappa - Czujnik załanczania wentylatora

Post autor: Krzys » 20 maja 2009, 6:11

topcio1 pisze:znaczy się, zamiast I załącza się odrazu II
Znaczy się tak. :D

Awatar użytkownika
kamyk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 247
Rejestracja: 01 maja 2007, 0:00
Imię: Kamil
Lokalizacja: Radom

Odp: Kappa - Czujnik załanczania wentylatora

Post autor: kamyk » 20 maja 2009, 11:05

no i ja zaraz zamówię bo sprawdzałem i okazało się ze jest nadpalony

Awatar użytkownika
Vico
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 114
Rejestracja: 07 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Radom

Odp: Kappa - Czujnik załanczania wentylatora

Post autor: Vico » 01 lip 2009, 14:11

Mam podobny problem z chłodzeniem u mnie w aucie :/ niestety wentylator załącza się "jak chce". Mianowicie podczas stania w korkach wskaźnik temperatury silnika dochodzi do 3/4 a wentylator się nie załącza. Owszem, gdy klima pracuje czasem się włączy ale w więkoszoci wypadków nie chodzi przez co silnik się strasznie gdzeje. Przeczytałem wszystkie posty powyżej i zacznę od bezpieczników. Jednak jest u mnie też wtyczka (BEZ ŻADNEGO OPORNIKA) nad wiatrakiem chłodnicy i nie wiem czy tam powinien byc ten "opornik" czy też nie i czy to przez to wentylator nie chodzi... Orientowałem się z zakupem tego opornika i jest tragedia... nigdzie nie ma. Czy ktos ma ew. sposób jak to obejść ale żeby wentylator zaczął pracować? Sorry jeśli czegoś nie załapałem z postów powyżej ale niestety sprawy czysto techniczne odnośnie samochodów są dla mnei jak czarna magia ;)

argenta67

Odp: kappa, gdzie znajduje się czujnik załanczania wentylato

Post autor: argenta67 » 02 lip 2009, 7:30

prezesjm pisze:Wiecie , już tyle razy na ten temat było to pisane że wstyd już to jeszcze raz wyjaśniać. W Kappie NIE MA wyłącznika załączającego wentylator(y) na chłodnicy. Wentylatorami steruje układ zegarów na desce rozdzielczej. Korzysta z czujnika CZERWONEGO . Niebieski jest do ECU tylko i wyłącznie. Faktycznie zdjęcie wtyczki z czujnika czerwonego powinno załączyć wentylaor(y). Jeśli podasz model silnika to coś bliżej podpowiemy.
Trzeba tu dodać, że ostatnia "seria" Kappy nie ma dwóch czujników tylko jeden na trzy piny i to on za wszystko jest odpowiedzialny.

Awatar użytkownika
Vico
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 114
Rejestracja: 07 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Radom

Odp: Kappa - Czujnik załączania wentylatora

Post autor: Vico » 02 lip 2009, 8:15

Moja, niestety nie jest "ostatnią serią" a raczej wręcz przeciwnie :D Dałem w podpisie że 2.0l 20V bez turbo 1995r. ale coś się nie chce wyświetlać... Mniejsza z tym. Wczoraj zajrzałem pod maskę i faktycznie są 2 "czujniki" Czerwony i niebieski. Tak naprawdę to dalej nie bardzo wiem jak rozwiązać problem nie załączającego się w porę wentylatora i co może być tego przyczyną. Załącza się "od czasu do czasu" bez względu na to, czy silnik jest bardzo nagrzany czy nie, ale tylko pod warunkiem że klimatyzacja pracuje.
PS - spróbuje ostatecznie odpiąć ten czerwony czujnik, ale chciałbym zrobić wszytko jak należy, bo też mi się szykuje dłuższa trasa i nie chciałbym mieć żadnych rewelacji po drodze...

Mam odpowiedź na wszystkie (no może prawie wszystkie :D ) Troski w temacie słabego chłodzenia wentylatora pod warunkiem, że nie jest on uszkodzony :) Wybaczcie, że opiszę to bardzo po laicku :P

Otóż jeśli problem jest związany z niezałączającym się wentylatorem (szczegóły powyżej) u mnie wystarczyło zdjąć izolację z kabelków które idą nad wiatrakiem przy chłodnicy i do których powinien być podłączony wspominany wczesniej oporniczek. należy skręcić te kabelki razem, zalutować, zawinąć izolacją i cieszyć się załączającym i chłodzącym wentylatorem : yesyes : Oczywiście w tym przypadku załącza się tylko 2 bieg ale podobnież w niczym to nie przeszkadza a cała operacja jest darmowa :) Choć ja niestety zapłaciłem 50zł za tą wiedze... Piszę, żeby inni już nie musieli płacić ;)

Awatar użytkownika
Kozi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 633
Rejestracja: 30 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań=>Buk

Odp: Kappa - Czujnik załączania wentylatora

Post autor: Kozi » 28 sie 2009, 20:56

Odgrzewam temat ale....

U mnie jest tak. Odpalam zimne auto i po zaraz uruchamiają się obydwa wiatraki. Temperatura silnika rośnie i dochodzi do połowy po czym wskazówka zatrzymuje się pionowo. Mam tylko dylemat dlaczego od samego początku pracują oba wiatraki. Poczytałem forum i zaeksperymentowałem z odłączeniem wtyczki od termostatu. Po odłączeniu wystarczy przekręcić kluczyk bez odpalania i wiatraki już pracują. Z wtyczką wciśniętą załączały się dopiero po odpaleniu silnika. Z tego co czytałem pierwszy wiatrak powinien się uruchamiać przy 90 st a drugi przy 100 st. Ma ktoś pomysł co może być nie tak? A jak jest u Was? Dobrze by było znać opinie użytkowników silnika JTD.
Pozdrawiam

Kozi

Obrazek
Lancia Kappa SW 2.4 JTD 2000' - Jest
Lancia Delta 1.8 8V 1994 - Była

argenta67

Odp: Kappa - Czujnik załączania wentylatora

Post autor: argenta67 » 28 sie 2009, 21:17

A klimę wyłączałeś?

Awatar użytkownika
Stanisław
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 132
Rejestracja: 12 maja 2009, 22:05
Lokalizacja: Todzia

Odp: Kappa - Czujnik załączania wentylatora

Post autor: Stanisław » 28 sie 2009, 21:22

u mnie był winny opornik,można go spotkać na allegro.
pozdrawiam...
jest laguna II 3.0 V6 24V
Była AR 166 3,0 V6 24V
Była Lancia Kappa 2,0 20V
Była AR 33ie i wiele innych
Stanisław tel.668 373 464

Awatar użytkownika
Kozi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 633
Rejestracja: 30 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań=>Buk

Odp: Kappa - Czujnik załączania wentylatora

Post autor: Kozi » 28 sie 2009, 21:28

Bez klimy też chodzą dwa. A można jakoś sprawdzić ten opornik miernikiem? Czy wymienić metodą chybił trafił.
Pozdrawiam

Kozi

Obrazek
Lancia Kappa SW 2.4 JTD 2000' - Jest
Lancia Delta 1.8 8V 1994 - Była

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12141
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - Czujnik załączania wentylatora

Post autor: topcio » 28 sie 2009, 21:34

tak, sprawdź oporność- jeśli jest zepsuty to nie przewodzi prądu- tylko najpierw odłącz przewody.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Kozi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 633
Rejestracja: 30 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań=>Buk

Odp: Kappa - Czujnik załączania wentylatora

Post autor: Kozi » 28 sie 2009, 21:44

Oki. Dzięki
Pozdrawiam

Kozi

Obrazek
Lancia Kappa SW 2.4 JTD 2000' - Jest
Lancia Delta 1.8 8V 1994 - Była

iniemamocny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 84
Rejestracja: 12 cze 2009, 23:30
Lokalizacja: Legionowo

Odp: Kappa - Czujnik załączania wentylatora

Post autor: iniemamocny » 05 wrz 2009, 7:24

W Kappie 2.4 TDs powinien być opornik R30, czy R50? Bo znalazłem nowe zamienniki po 35zł, a nie mogę za Chiny nic odczytać ze starego.

-- 05 Wrz 2009, 07:22 --

Czy właściciele tdsów mogliby się wypowiedzieć?. Oznaczenia widać na oporniku z zewnątrz(przynajmniej jeśli jest oryginalny).

Awatar użytkownika
mikaeltdi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1263
Rejestracja: 13 lut 2007, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce

Odp: Kappa - Czujnik załączania wentylatora

Post autor: mikaeltdi » 05 wrz 2009, 13:35

Topcio a o co chodzi jeśli przewodzi prąd ? i po podpięciu przewodów wentylatory chodzą na pół gwizdka ?

Właśnie jestem po demontażu i są 30 a dokładniej O,30 Ohm gdzie znalazłeś po 35 PLN ?!
chyba muszę wymienić a w ASo 120 ,-

pozdro
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”