Kappa - czujnik załączania wentylatora
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12141
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa - Czujnik załanczania wentylatora
znaczy się, zamiast I załącza się odrazu II
Odp: Kappa - Czujnik załanczania wentylatora
dokładnie tak, to jest to,Krzys pisze:To jest coś takiego OPORNIK . Także przymierzam się do wymiany, narazie mam kabelki złączone i działa tylko 2 bieg.
tylko typ silnika etc. nie wiem? czy ta część ma jakieś preferencje silnikowe,
kupiłem w A.S.24
pozdro

- Krzys
- Forumowicz/ka
- Posty: 672
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród
Odp: Kappa - Czujnik załanczania wentylatora
Znaczy się tak.topcio1 pisze:znaczy się, zamiast I załącza się odrazu II

Odp: Kappa - Czujnik załanczania wentylatora
no i ja zaraz zamówię bo sprawdzałem i okazało się ze jest nadpalony
Odp: Kappa - Czujnik załanczania wentylatora
Mam podobny problem z chłodzeniem u mnie w aucie :/ niestety wentylator załącza się "jak chce". Mianowicie podczas stania w korkach wskaźnik temperatury silnika dochodzi do 3/4 a wentylator się nie załącza. Owszem, gdy klima pracuje czasem się włączy ale w więkoszoci wypadków nie chodzi przez co silnik się strasznie gdzeje. Przeczytałem wszystkie posty powyżej i zacznę od bezpieczników. Jednak jest u mnie też wtyczka (BEZ ŻADNEGO OPORNIKA) nad wiatrakiem chłodnicy i nie wiem czy tam powinien byc ten "opornik" czy też nie i czy to przez to wentylator nie chodzi... Orientowałem się z zakupem tego opornika i jest tragedia... nigdzie nie ma. Czy ktos ma ew. sposób jak to obejść ale żeby wentylator zaczął pracować? Sorry jeśli czegoś nie załapałem z postów powyżej ale niestety sprawy czysto techniczne odnośnie samochodów są dla mnei jak czarna magia 

Odp: kappa, gdzie znajduje się czujnik załanczania wentylato
Trzeba tu dodać, że ostatnia "seria" Kappy nie ma dwóch czujników tylko jeden na trzy piny i to on za wszystko jest odpowiedzialny.prezesjm pisze:Wiecie , już tyle razy na ten temat było to pisane że wstyd już to jeszcze raz wyjaśniać. W Kappie NIE MA wyłącznika załączającego wentylator(y) na chłodnicy. Wentylatorami steruje układ zegarów na desce rozdzielczej. Korzysta z czujnika CZERWONEGO . Niebieski jest do ECU tylko i wyłącznie. Faktycznie zdjęcie wtyczki z czujnika czerwonego powinno załączyć wentylaor(y). Jeśli podasz model silnika to coś bliżej podpowiemy.
Odp: Kappa - Czujnik załączania wentylatora
Moja, niestety nie jest "ostatnią serią" a raczej wręcz przeciwnie
Dałem w podpisie że 2.0l 20V bez turbo 1995r. ale coś się nie chce wyświetlać... Mniejsza z tym. Wczoraj zajrzałem pod maskę i faktycznie są 2 "czujniki" Czerwony i niebieski. Tak naprawdę to dalej nie bardzo wiem jak rozwiązać problem nie załączającego się w porę wentylatora i co może być tego przyczyną. Załącza się "od czasu do czasu" bez względu na to, czy silnik jest bardzo nagrzany czy nie, ale tylko pod warunkiem że klimatyzacja pracuje.
PS - spróbuje ostatecznie odpiąć ten czerwony czujnik, ale chciałbym zrobić wszytko jak należy, bo też mi się szykuje dłuższa trasa i nie chciałbym mieć żadnych rewelacji po drodze...
Mam odpowiedź na wszystkie (no może prawie wszystkie
) Troski w temacie słabego chłodzenia wentylatora pod warunkiem, że nie jest on uszkodzony
Wybaczcie, że opiszę to bardzo po laicku 
Otóż jeśli problem jest związany z niezałączającym się wentylatorem (szczegóły powyżej) u mnie wystarczyło zdjąć izolację z kabelków które idą nad wiatrakiem przy chłodnicy i do których powinien być podłączony wspominany wczesniej oporniczek. należy skręcić te kabelki razem, zalutować, zawinąć izolacją i cieszyć się załączającym i chłodzącym wentylatorem
Oczywiście w tym przypadku załącza się tylko 2 bieg ale podobnież w niczym to nie przeszkadza a cała operacja jest darmowa
Choć ja niestety zapłaciłem 50zł za tą wiedze... Piszę, żeby inni już nie musieli płacić 

PS - spróbuje ostatecznie odpiąć ten czerwony czujnik, ale chciałbym zrobić wszytko jak należy, bo też mi się szykuje dłuższa trasa i nie chciałbym mieć żadnych rewelacji po drodze...
Mam odpowiedź na wszystkie (no może prawie wszystkie



Otóż jeśli problem jest związany z niezałączającym się wentylatorem (szczegóły powyżej) u mnie wystarczyło zdjąć izolację z kabelków które idą nad wiatrakiem przy chłodnicy i do których powinien być podłączony wspominany wczesniej oporniczek. należy skręcić te kabelki razem, zalutować, zawinąć izolacją i cieszyć się załączającym i chłodzącym wentylatorem



Odp: Kappa - Czujnik załączania wentylatora
Odgrzewam temat ale....
U mnie jest tak. Odpalam zimne auto i po zaraz uruchamiają się obydwa wiatraki. Temperatura silnika rośnie i dochodzi do połowy po czym wskazówka zatrzymuje się pionowo. Mam tylko dylemat dlaczego od samego początku pracują oba wiatraki. Poczytałem forum i zaeksperymentowałem z odłączeniem wtyczki od termostatu. Po odłączeniu wystarczy przekręcić kluczyk bez odpalania i wiatraki już pracują. Z wtyczką wciśniętą załączały się dopiero po odpaleniu silnika. Z tego co czytałem pierwszy wiatrak powinien się uruchamiać przy 90 st a drugi przy 100 st. Ma ktoś pomysł co może być nie tak? A jak jest u Was? Dobrze by było znać opinie użytkowników silnika JTD.
U mnie jest tak. Odpalam zimne auto i po zaraz uruchamiają się obydwa wiatraki. Temperatura silnika rośnie i dochodzi do połowy po czym wskazówka zatrzymuje się pionowo. Mam tylko dylemat dlaczego od samego początku pracują oba wiatraki. Poczytałem forum i zaeksperymentowałem z odłączeniem wtyczki od termostatu. Po odłączeniu wystarczy przekręcić kluczyk bez odpalania i wiatraki już pracują. Z wtyczką wciśniętą załączały się dopiero po odpaleniu silnika. Z tego co czytałem pierwszy wiatrak powinien się uruchamiać przy 90 st a drugi przy 100 st. Ma ktoś pomysł co może być nie tak? A jak jest u Was? Dobrze by było znać opinie użytkowników silnika JTD.
Odp: Kappa - Czujnik załączania wentylatora
u mnie był winny opornik,można go spotkać na allegro.
pozdrawiam...
pozdrawiam...
jest laguna II 3.0 V6 24V
Była AR 166 3,0 V6 24V
Była Lancia Kappa 2,0 20V
Była AR 33ie i wiele innych
Stanisław tel.668 373 464
Była AR 166 3,0 V6 24V
Była Lancia Kappa 2,0 20V
Była AR 33ie i wiele innych
Stanisław tel.668 373 464
Odp: Kappa - Czujnik załączania wentylatora
Bez klimy też chodzą dwa. A można jakoś sprawdzić ten opornik miernikiem? Czy wymienić metodą chybił trafił.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12141
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa - Czujnik załączania wentylatora
tak, sprawdź oporność- jeśli jest zepsuty to nie przewodzi prądu- tylko najpierw odłącz przewody.
Odp: Kappa - Czujnik załączania wentylatora
Oki. Dzięki
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 84
- Rejestracja: 12 cze 2009, 23:30
- Lokalizacja: Legionowo
Odp: Kappa - Czujnik załączania wentylatora
W Kappie 2.4 TDs powinien być opornik R30, czy R50? Bo znalazłem nowe zamienniki po 35zł, a nie mogę za Chiny nic odczytać ze starego.
-- 05 Wrz 2009, 07:22 --
Czy właściciele tdsów mogliby się wypowiedzieć?. Oznaczenia widać na oporniku z zewnątrz(przynajmniej jeśli jest oryginalny).
-- 05 Wrz 2009, 07:22 --
Czy właściciele tdsów mogliby się wypowiedzieć?. Oznaczenia widać na oporniku z zewnątrz(przynajmniej jeśli jest oryginalny).
Odp: Kappa - Czujnik załączania wentylatora
Topcio a o co chodzi jeśli przewodzi prąd ? i po podpięciu przewodów wentylatory chodzą na pół gwizdka ?
Właśnie jestem po demontażu i są 30 a dokładniej O,30 Ohm gdzie znalazłeś po 35 PLN ?!
chyba muszę wymienić a w ASo 120 ,-
pozdro
Właśnie jestem po demontażu i są 30 a dokładniej O,30 Ohm gdzie znalazłeś po 35 PLN ?!
chyba muszę wymienić a w ASo 120 ,-
pozdro
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm