Lybra - tlucze zawieszenie z prawej strony

Awatar użytkownika
jaro1959
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 410
Rejestracja: 20 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Odp: Lybra - tlucze zawieszenie z prawej strony

Post autor: jaro1959 » 25 maja 2009, 10:22

Kupiłem wahacze TRW za 270 PLN. Okazało się po ich wymianie że nadal są stuki. Diagnozę że powodem są wahacze postawili diagności z dwóch stacji serwisowych ( pojechałem bo uważałem że przy ich wyposażeniu mają większe możliwości zdiagnozowania zawieszenia niż ja w moich skromnych warunkach warsztatowych ). Podejrzewałem gumy na stabilizatorze. Aby je wyeliminować zdjąłem łączniki i podwiązałem stabilizator do karoserii. Bez zmian. W końcu zacząłem szarpać kołami w linii poziomej i usłyszałem delikatne stuki. Ściagnąłem końcówki drążków kierowniczych (gałki ) - okazały się lużne ( diagności je całkiem wykluczyli jako przyczynę stuków ).
Na kierownicy nie czułem żadnych objawów. Zamówiłem końcówki TRW i po południu wymienię, okaże się czy to już koniec problemu.

kartonik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 611
Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Lybra - tlucze zawieszenie z prawej strony

Post autor: kartonik » 25 maja 2009, 11:27

Dudi pisze:
kartonik pisze:
jaro1959 pisze: Założyłem również TRW - ciekawe ile wytrzymają na naszych drogach.
Ale TRW za 280 czy 380 zl??? Bo ja mam wycene na TRW rozniaca sie o 100 zl :roll: Ciekawostka...
A gdzie kupujesz???Bo ja w zeszłym roku kupiłem TRW po 240pln/szt??? :roll:
280 u Qlo i 380 w LT :roll:

-- 25 Maj 2009, 11:30 --
jaro1959 pisze:Kupiłem wahacze TRW za 270 PLN. Okazało się po ich wymianie że nadal są stuki. Diagnozę że powodem są wahacze postawili diagności z dwóch stacji serwisowych ( pojechałem bo uważałem że przy ich wyposażeniu mają większe możliwości zdiagnozowania zawieszenia niż ja w moich skromnych warunkach warsztatowych ). Podejrzewałem gumy na stabilizatorze. Aby je wyeliminować zdjąłem łączniki i podwiązałem stabilizator do karoserii. Bez zmian. W końcu zacząłem szarpać kołami w linii poziomej i usłyszałem delikatne stuki. Ściagnąłem końcówki drążków kierowniczych (gałki ) - okazały się lużne ( diagności je całkiem wykluczyli jako przyczynę stuków ).
Na kierownicy nie czułem żadnych objawów. Zamówiłem końcówki TRW i po południu wymienię, okaże się czy to już koniec problemu.
Ja w poprzedniej lybrze jak mialem uszkodzone koncowki drazkow kierowniczych, to bylo zdecydowanie czuc ich niedowlad na kierownicy. Zdecydowanie. I to przy jezdzie na wprost, w prawo, w lewo - to specyficzny wedlug mnie rodzaj usterki. U mnie jest dosyc symptomatycznie, bo tylko przy skreconych kolach w lewo - zadnych stukow przy jezdzie na wporst czy w prawo. No ale moge sie mylic.

A ci mechanicy zwracaja koszt wymiany nieuszkodzonego elementu, bo to rozumiem byla ich decyzja, nie Twoja, ze wahacz do wymiany???

Awatar użytkownika
jaro1959
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 410
Rejestracja: 20 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Odp: Lybra - tlucze zawieszenie z prawej strony

Post autor: jaro1959 » 25 maja 2009, 13:27

Decyzja była moja, bo widziałem z kanału te luzy na wahaczu w momencie jak włączali szarpak.
Nie chcę sugerować, ale w Oplu miałem stuki przy uszkodzonym górnym łożysku amortyzatora, lecz każda marka ma charakterystyczne bolączki, np. w Peugeocie co dwa miesiące wymieniałem gumy na stabilizatorze (nie mówiąc o zawieszeniu tylnym które na naszych drogach jest tragedią)

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Lybra - tlucze zawieszenie z prawej strony

Post autor: Dudi » 25 maja 2009, 14:41

jaro1959 pisze:Kupiłem wahacze TRW za 270 PLN. Okazało się po ich wymianie że nadal są stuki. Diagnozę że powodem są wahacze postawili diagności z dwóch stacji serwisowych ( pojechałem bo uważałem że przy ich wyposażeniu mają większe możliwości zdiagnozowania zawieszenia niż ja w moich skromnych warunkach warsztatowych ). Podejrzewałem gumy na stabilizatorze. Aby je wyeliminować zdjąłem łączniki i podwiązałem stabilizator do karoserii. Bez zmian. W końcu zacząłem szarpać kołami w linii poziomej i usłyszałem delikatne stuki. Ściagnąłem końcówki drążków kierowniczych (gałki ) - okazały się lużne ( diagności je całkiem wykluczyli jako przyczynę stuków ).
Na kierownicy nie czułem żadnych objawów. Zamówiłem końcówki TRW i po południu wymienię, okaże się czy to już koniec problemu.
Ja miałem z końcówkami dokładnie to samo. Żadnych objawów na kierownicy, a tłukły się niemiłosiernie.

Poduszka i łożysko amortyzatora z prawej mam teraz do wymiany, ale akurat to uszkodzenie bardzo łatwo samemu rozpoznać.

Wahacze TRW w LT po 380???? 8-O 8-O 8-O :-?
Ja u nich w zeszłym roku kupiłem po 240pln :-?
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Odp: Lybra - tlucze zawieszenie z prawej strony

Post autor: Sebastian » 25 maja 2009, 17:34

Dudi pisze:
kartonik pisze:
jaro1959 pisze: Założyłem również TRW - ciekawe ile wytrzymają na naszych drogach.
Ale TRW za 280 czy 380 zl??? Bo ja mam wycene na TRW rozniaca sie o 100 zl :roll: Ciekawostka...
A gdzie kupujesz???Bo ja w zeszłym roku kupiłem TRW po 240pln/szt??? :roll:
Ja też płaciłem taką cenę (w LT). Aż tak poszło do góry? Jutro jadę na mały przegląd i się dowiem jak duży mnie wyrok czeka.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Awatar użytkownika
jaro1959
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 410
Rejestracja: 20 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Odp: Lybra - tlucze zawieszenie z prawej strony

Post autor: jaro1959 » 25 maja 2009, 19:13

Ja już mam po problemie. Wymieniłem przed chwilą końcówki drążków i w aucie cisza całkowita.
Wniosek z tego jeden: uważajcie na werdykty wyroczni w osobach niektórych diagnostów.

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1417
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Odp: Lybra - tlucze zawieszenie z prawej strony

Post autor: kaeres » 26 maja 2009, 12:55

jaro1959 pisze:Ja już mam po problemie. Wymieniłem przed chwilą końcówki drążków i w aucie cisza całkowita.
Wniosek z tego jeden: uważajcie na werdykty wyroczni w osobach niektórych diagnostów.
No dobra ale jak się uchronić skoro ja np. nie jestem mechanikiem i się nie znam ?
Jest jakaś oczywista oznaka że to są końcówki drążków a nie cały wahacz do wymiany ?
Przy końcówkach drążków powinno jakoś kółko latać gdy je chwycimy i poruszamy na boki ?

Awatar użytkownika
jaro1959
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 410
Rejestracja: 20 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Odp: Lybra - tlucze zawieszenie z prawej strony

Post autor: jaro1959 » 26 maja 2009, 14:14

Jak złapiesz za koło i będziesz wykonywał krótkie, ale energiczne szarpnięcia to przy luzie na końcówce drążka będzie słyszalny delikatny stuk (przynajmniej u mnie tak było).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”