Lybra - tlucze zawieszenie z prawej strony
Odp: Lybra - tlucze zawieszenie z prawej strony
Kupiłem wahacze TRW za 270 PLN. Okazało się po ich wymianie że nadal są stuki. Diagnozę że powodem są wahacze postawili diagności z dwóch stacji serwisowych ( pojechałem bo uważałem że przy ich wyposażeniu mają większe możliwości zdiagnozowania zawieszenia niż ja w moich skromnych warunkach warsztatowych ). Podejrzewałem gumy na stabilizatorze. Aby je wyeliminować zdjąłem łączniki i podwiązałem stabilizator do karoserii. Bez zmian. W końcu zacząłem szarpać kołami w linii poziomej i usłyszałem delikatne stuki. Ściagnąłem końcówki drążków kierowniczych (gałki ) - okazały się lużne ( diagności je całkiem wykluczyli jako przyczynę stuków ).
Na kierownicy nie czułem żadnych objawów. Zamówiłem końcówki TRW i po południu wymienię, okaże się czy to już koniec problemu.
Na kierownicy nie czułem żadnych objawów. Zamówiłem końcówki TRW i po południu wymienię, okaże się czy to już koniec problemu.
-
- Klubowicz
- Posty: 611
- Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Odp: Lybra - tlucze zawieszenie z prawej strony
280 u Qlo i 380 w LTDudi pisze:A gdzie kupujesz???Bo ja w zeszłym roku kupiłem TRW po 240pln/szt???kartonik pisze:Ale TRW za 280 czy 380 zl??? Bo ja mam wycene na TRW rozniaca sie o 100 zljaro1959 pisze: Założyłem również TRW - ciekawe ile wytrzymają na naszych drogach.Ciekawostka...

-- 25 Maj 2009, 11:30 --
Ja w poprzedniej lybrze jak mialem uszkodzone koncowki drazkow kierowniczych, to bylo zdecydowanie czuc ich niedowlad na kierownicy. Zdecydowanie. I to przy jezdzie na wprost, w prawo, w lewo - to specyficzny wedlug mnie rodzaj usterki. U mnie jest dosyc symptomatycznie, bo tylko przy skreconych kolach w lewo - zadnych stukow przy jezdzie na wporst czy w prawo. No ale moge sie mylic.jaro1959 pisze:Kupiłem wahacze TRW za 270 PLN. Okazało się po ich wymianie że nadal są stuki. Diagnozę że powodem są wahacze postawili diagności z dwóch stacji serwisowych ( pojechałem bo uważałem że przy ich wyposażeniu mają większe możliwości zdiagnozowania zawieszenia niż ja w moich skromnych warunkach warsztatowych ). Podejrzewałem gumy na stabilizatorze. Aby je wyeliminować zdjąłem łączniki i podwiązałem stabilizator do karoserii. Bez zmian. W końcu zacząłem szarpać kołami w linii poziomej i usłyszałem delikatne stuki. Ściagnąłem końcówki drążków kierowniczych (gałki ) - okazały się lużne ( diagności je całkiem wykluczyli jako przyczynę stuków ).
Na kierownicy nie czułem żadnych objawów. Zamówiłem końcówki TRW i po południu wymienię, okaże się czy to już koniec problemu.
A ci mechanicy zwracaja koszt wymiany nieuszkodzonego elementu, bo to rozumiem byla ich decyzja, nie Twoja, ze wahacz do wymiany???
Odp: Lybra - tlucze zawieszenie z prawej strony
Decyzja była moja, bo widziałem z kanału te luzy na wahaczu w momencie jak włączali szarpak.
Nie chcę sugerować, ale w Oplu miałem stuki przy uszkodzonym górnym łożysku amortyzatora, lecz każda marka ma charakterystyczne bolączki, np. w Peugeocie co dwa miesiące wymieniałem gumy na stabilizatorze (nie mówiąc o zawieszeniu tylnym które na naszych drogach jest tragedią)
Nie chcę sugerować, ale w Oplu miałem stuki przy uszkodzonym górnym łożysku amortyzatora, lecz każda marka ma charakterystyczne bolączki, np. w Peugeocie co dwa miesiące wymieniałem gumy na stabilizatorze (nie mówiąc o zawieszeniu tylnym które na naszych drogach jest tragedią)
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Odp: Lybra - tlucze zawieszenie z prawej strony
Ja miałem z końcówkami dokładnie to samo. Żadnych objawów na kierownicy, a tłukły się niemiłosiernie.jaro1959 pisze:Kupiłem wahacze TRW za 270 PLN. Okazało się po ich wymianie że nadal są stuki. Diagnozę że powodem są wahacze postawili diagności z dwóch stacji serwisowych ( pojechałem bo uważałem że przy ich wyposażeniu mają większe możliwości zdiagnozowania zawieszenia niż ja w moich skromnych warunkach warsztatowych ). Podejrzewałem gumy na stabilizatorze. Aby je wyeliminować zdjąłem łączniki i podwiązałem stabilizator do karoserii. Bez zmian. W końcu zacząłem szarpać kołami w linii poziomej i usłyszałem delikatne stuki. Ściagnąłem końcówki drążków kierowniczych (gałki ) - okazały się lużne ( diagności je całkiem wykluczyli jako przyczynę stuków ).
Na kierownicy nie czułem żadnych objawów. Zamówiłem końcówki TRW i po południu wymienię, okaże się czy to już koniec problemu.
Poduszka i łożysko amortyzatora z prawej mam teraz do wymiany, ale akurat to uszkodzenie bardzo łatwo samemu rozpoznać.
Wahacze TRW w LT po 380????




Ja u nich w zeszłym roku kupiłem po 240pln

- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Odp: Lybra - tlucze zawieszenie z prawej strony
Ja też płaciłem taką cenę (w LT). Aż tak poszło do góry? Jutro jadę na mały przegląd i się dowiem jak duży mnie wyrok czeka.Dudi pisze:A gdzie kupujesz???Bo ja w zeszłym roku kupiłem TRW po 240pln/szt???kartonik pisze:Ale TRW za 280 czy 380 zl??? Bo ja mam wycene na TRW rozniaca sie o 100 zljaro1959 pisze: Założyłem również TRW - ciekawe ile wytrzymają na naszych drogach.Ciekawostka...
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
Odp: Lybra - tlucze zawieszenie z prawej strony
Ja już mam po problemie. Wymieniłem przed chwilą końcówki drążków i w aucie cisza całkowita.
Wniosek z tego jeden: uważajcie na werdykty wyroczni w osobach niektórych diagnostów.
Wniosek z tego jeden: uważajcie na werdykty wyroczni w osobach niektórych diagnostów.
Odp: Lybra - tlucze zawieszenie z prawej strony
No dobra ale jak się uchronić skoro ja np. nie jestem mechanikiem i się nie znam ?jaro1959 pisze:Ja już mam po problemie. Wymieniłem przed chwilą końcówki drążków i w aucie cisza całkowita.
Wniosek z tego jeden: uważajcie na werdykty wyroczni w osobach niektórych diagnostów.
Jest jakaś oczywista oznaka że to są końcówki drążków a nie cały wahacz do wymiany ?
Przy końcówkach drążków powinno jakoś kółko latać gdy je chwycimy i poruszamy na boki ?
Odp: Lybra - tlucze zawieszenie z prawej strony
Jak złapiesz za koło i będziesz wykonywał krótkie, ale energiczne szarpnięcia to przy luzie na końcówce drążka będzie słyszalny delikatny stuk (przynajmniej u mnie tak było).