Strona 2 z 13

Odp: Volvo V40 vs. Nissan Primera

: 08 lip 2009, 23:43
autor: Nat
JTD jest supernowoczesnym dieslem. :)

Jeżdżę i dieslem i benzyną. Prawdziwe auto jest na benzynę.

Odp: Volvo V40 vs. Nissan Primera

: 09 lip 2009, 8:28
autor: Dudi
Nat pisze:JTD jest supernowoczesnym dieslem. :)

Jeżdżę i dieslem i benzyną. Prawdziwe auto jest na benzynę.
Prawdziwe sportowe auto jest na benzynę.
Wszystkie inne mogą mieć obojętnie co. Co się komu podoba. Ciekawe jak zaczniemy jeździć jakimiś elektrycznymi wynalazkami. :roll:

Odp: Volvo V40 vs. Nissan Primera

: 09 lip 2009, 14:39
autor: Art92
Jtd nie sa az tak supernowoczesne.

Odp: Volvo V40 vs. Nissan Primera

: 09 lip 2009, 14:49
autor: tomek
Taz pisze: koszt bezpośredni 100km: 6,72x3,90=26,21zł

koszt bezpośredni 100km: 12,50x1,94=24,25zł
U mnie troche inaczej
ON:25,67
PB:25,62

Troche OT ale:
Rzeczywiscie w kosztach PB/LPG czesto wygrywa. Mialem 3 kolejne auta z LPG w tym Kappe (zbiornik 85 l) i BMW (zbiornik 40 l) o ile w Kappie przeszkadzalo mi tylko to, ze nie moglem wrzucic nart do auta, to w BMW czeste tankowanie, zwlaszcza za granica.
Srednie, dlugoterminowe spalanie BMW mialem na poziomie 12,5 l PB (ok. 15-16 l. gazu) w Passacie mam 7.2. W moim przypadku: PB/LPG= ~32, ON:~27.

Diesel przy dluzszym jezdzeniu na chwile obecna jest bardziej oplacalny.
( Passacie roznica 1.8FSI 118KW/2.0 TDI 103KW) to 7800, gdyby zalozyc porzadna instalke do Paska to roznica jest na poziomie 3-4 tys. Moim zdaniem lepszy diesel ;)

Odp: Volvo V40 vs. Nissan Primera

: 09 lip 2009, 14:54
autor: Nat
tomek pisze:Srednie, dlugoterminowe spalanie BMW mialem na poziomie 12,5 l PB (ok. 15-16 l. gazu) w Passacie mam 7.2. W moim przypadku: PB/LPG= ~32, ON:~27.
haha Ciekawe porównanie. :D Dwóch różnych aut, o różnej masie, różnych silnikach, różnej mocy, róznym paliwie :lol: A jaki był cel takiego porównania? ;)

Odp: Volvo V40 vs. Nissan Primera

: 09 lip 2009, 14:58
autor: tomek
Nat pisze:A jaki był cel takiego porównania? ;)
Moje samozadowlenie z wyboru ;)

Odp: Volvo V40 vs. Nissan Primera

: 09 lip 2009, 16:10
autor: aro
Art92 pisze:Jtd nie sa az tak supernowoczesne.
A co powiesz o TDI? Słyszałes może o mJtd?

Odp: Volvo V40 vs. Nissan Primera

: 09 lip 2009, 17:21
autor: Art92
Mi chodziło o silniki montowane w Lybrach czyli jtd,mjtd to zupelnie cos innego,silniki są nowoczesne,wysilone a tym samy drozsze w utrzymaniu od starszych jtd.na dodatek slyszalem ze w 1.3 mjtd są problemy z filtrami DPF.Chociaz uważam ze Fiatowskie silniki diesla są jednymi z najlepszych na świecie.A co do tdi (z pompowtryskami) to jakby nie patrzeć są nowoczesne ale ceny napraw są zbyt duże.Ogólnie chodziło mi o to ze nowoczesne silniki diesla są o wiele bardziej drogie w utrzymaniu w porównaniu z benzyniakami

Odp: Volvo V40 vs. Nissan Primera

: 09 lip 2009, 17:21
autor: Dudi
aro pisze:
Art92 pisze:Jtd nie sa az tak supernowoczesne.
A co powiesz o TDI? Słyszałes może o mJtd?
Ale mJTD to nie JTD.

Odp: Volvo V40 vs. Nissan Primera

: 09 lip 2009, 17:35
autor: Nat
Art92 pisze:na dodatek slyszalem ze w 1.3 mjtd są problemy z filtrami DPF.Chociaz uważam ze Fiatowskie silniki diesla są jednymi z najlepszych na świecie.
Filtr cząstek stałych jest kłopotliwy chyba w silnikach wszystkich marek (np. w Mazdzie tez narzekają). Szczególnie pośród tych co codzień w korkach męczą auta i nie "przedmuchują liści" i nie wypalają sadz z filtra.
Art92 pisze:A co do tdi (z pompowtryskami) to jakby nie patrzeć są nowoczesne ale ceny napraw są zbyt duże.Ogólnie chodziło mi o to ze nowoczesne silniki diesla są o wiele bardziej drogie w utrzymaniu w porównaniu z benzyniakami
Pompowtryskiwacze nowoczesne? One są tak przestarzałe, że nawet koncern VAG (słynący z niechęci do nowinek technicznych) juz sie z tej technologi wycofał i trzepie common raile na licencji konkurencji.

Poza tym istotnie, sa halasliwe i paskudnie drogie w naprawie .

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG

: 09 lip 2009, 18:29
autor: Taz
Pociachałem temat i zrobiłem taki oto :)


Kurde, nie mogę pozbyć się wrażenia, że baaaaardzo podobny temat już kiedyś był na forum. Ale miliard kombinacji szukania nie przyniósł rezultatu. Może był w HP i poszedł w kosmos...
W każdym bądź razie ten jest w technicznym i nie zginie :)

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG

: 09 lip 2009, 18:43
autor: Dudi
Taz pisze:Pociachałem temat i zrobiłem taki oto :)


Kurde, nie mogę pozbyć się wrażenia, że baaaaardzo podobny temat już kiedyś był na forum. Ale miliard kombinacji szukania nie przyniósł rezultatu. Może był w HP i poszedł w kosmos...
W każdym bądź razie ten jest w technicznym i nie zginie :)
Dokładnie i był, ja też doskonale pamiętam i chyba zaciętą dyskusje prowadziłem z Tomzikiem. I też szukałem, ale nie mogę znaleźć. :|

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

: 09 lip 2009, 19:01
autor: Art92
Pompowtryskiwacze dawały duze mozliwości dzieki duzemu cisnieniu wtrysku

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

: 09 lip 2009, 19:12
autor: Dudi
Art92 pisze:Pompowtryskiwacze dawały duze mozliwości dzieki duzemu cisnieniu wtrysku
Dawały duże możliwości tylko jeśli chodzi o ciśnienie wtrysku.
Jeśli chodzi o spełnianie norm czytości, kultury pracy nie dawały żadnych możliwości.

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

: 09 lip 2009, 19:30
autor: Art92
no własnie o to chodzi :) dlatego nigdy nie chwalilem tego rozwiazania ale doceniam zalety.