Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Awatar użytkownika
Alexander
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 49
Rejestracja: 05 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Świebodzice

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: Alexander » 27 sie 2007, 9:28

Wielki dzięki za informacje teraz mam za co zj : cenzura : mechanika i go zmienić.
Była Lancia Kappa 2.4l sedan, a teraz będzie 2.0T Coupe:)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12144
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: topcio » 14 wrz 2007, 13:20

no i klamka zapadła- jadę wyciągnąć wał. Zobaczymy co z tego wyjdzie :wink:
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12144
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: topcio » 21 wrz 2007, 20:30

wyszło szydło z worka. Wał już był szlifowany i majster spier... robote a w dodatku nie trzymał osi dlatego rozbił panewki. Teraz jest wyrównany na II szlif ale musiałem dobierać panewki korbowe z DEDRY 1,9TD ( dwa komplety) teraz ma być cacy. W niedzielę złożę go do kupy i zobaczymy czy się remontuje silnik w Lucynie :wink:
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12144
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: topcio » 27 wrz 2007, 10:26

wyjęty, przeszlifowany, złożony- narazie przez pierwsze 2 godziny chodzi pięknie, ciśnienie oleju bomba ale spier... montaż skrzyni biegów i musiałem ją jeszcze raz wyjmować. No i dodatkowy koszt łożyska sprzęgła bo się ztuningowało przy wadliwym montażu :cry:
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12144
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: topcio » 05 paź 2007, 19:28

po remoncie pierwsze wrażenie bomba. Drugie-bomba. Silnik zaczoł dużo ciszej pracować, zupałnie inna jazda. dodatkowo rozciągnołem sprężyne na zaworze pompy oleju o 3 mm. Za tydzień jadę do Zakopca jeśli wróci to od dziś jestem dwoma rękami Za remontem.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: makek » 05 paź 2007, 21:40

"topcio1" pisze:, ciśnienie oleju bomba ale spier... :cry:
Można wiedzieć jakie są wartości tych ciśnień, tzn. temperatura/obroty/ciśnienie.
I ewentualnie jaki olej.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12144
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: topcio » 06 paź 2007, 13:47

silnik zalałem Castrolem mineralnym, ciśnienia jako takiego nie mierzyłem ze wzgl. na bardzo zły dostęp, ale przed remontam przy 1000rpm kontr ciś. się świeciła a teraz przy 90 st.C zapala się po ko. 2 sekundach od zgaszenia silnika a to raczej dobrze.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
maciek_czer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: maciek_czer » 06 paź 2007, 15:45

Prześledziłem ten temat i jedno mi przychodzi do głowy... Czemu boicie się remontów??? Czyżby mechanicy się bali?? Szlif wału wcale nie jest drogi tylko pazerność mechaników nie zna granic. Szlif wału nie kosztuje więcej niż 500 zł (częstochowa najdroższy specjalista). Co innego 3.0, 2.5, 2.0 V6 (alfa lancia) tam wał nie jest przeznaczony do szlifu wg. producenta, ale są specjaliści którzy po szlifie utwardzają wał powierzchniowo (czyli tak jak w wytwórni) i po założeniu panewek nadwymiarowych które są dostępne wszystko chodzi jak nowe (chyba że ktoś szlifuje wał nie utwardza i zakłada panewki wtedy nie ma prawa chodzić długo taki silnik...) Panewki też nie są tragedią nawet do bardzo starych aut. Tylko mechaniorą niechce się jeździć za częściami. Jeszcze nigdy od 8 lat nie zdarzyło mi się nie dostać panewek, zaworów, prowadnic, pierścieni czy tłoków do jakiegoś auta. I bynajmniej nie mówię o oryginalnych częściach których cena przyprawia o zawał, tylko o markowych zamiennikach takich jak: Mahle, Kolbenschmit, Goetze itd. czy tańszych: Elring, Reinz itd. Cena kapitalki (robocizna) też nie jest najgorsza wg. moich danych do 700 zł biorą warsztaty oczywiści plus wszystko inne (szlify, części, oleje, płyny). A ogólnie chyba lepiej zrobić remont czy średniaka niż kupować silnik, który glebnie po 5000 km i winnego nie widać, bo sprzedający mówił że igla, emeryt jeździł itd. Prawie każdy silnik jest przystosowany do naprawy głownej, tylko strach? nie chęć mechaników i ich pazerność powoduje że remonty silników nie są popularną naprawą silnika. Lepiej wymienić klientowi silnik, a jak glebnie to wina tego co ten silnik sprzedał prawda że proste? A właściciel auta siwieje i płaci i to dużo. Może wygląda to na atak na mechaników, ale sam nim jestem i poprostu znam to (przynajmniej w Częstochowie) od podszewki. Także niebać się!
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12144
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: topcio » 07 paź 2007, 11:11

Prawdę piszesz. Mechanicy chcieli 700-1000 pln za wyjęcie wał, w końcu zdecydowałem się zrobić to samemu( trochę bałem się wagi silnika). Wyjęcie i rozbiórka zajeła mi 12 godzin.
Koszty:
szlif wału -200 pln
panewki gł. FM -220pln
2 kompl panewek korbowych do Dedry 1,9TD -160 pln
simering wału przód -16pln
sprzęgło kpl- 800,80 pln
silikon- 20pln
do tego oczywiście olej, filtr,
Składanie silnika zajeło 3 h
włożenie do samochodu 8 h
W sumie prosta robota :) a ile radości
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
bolek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 489
Rejestracja: 03 sie 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Olsztyn

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: bolek » 07 paź 2007, 11:38

"topcio1" pisze:Prawdę piszesz. Mechanicy chcieli 700-1000 pln za wyjęcie wał
Czyli wcale nie tak wiele. Zakładając, że sprawny mechanik zrobiłby tą całą robotę w czasie o połowę krótszym czyli 10 godzin, czyli 70-100zł/h to niezbyt wygórowana/normalna stawka w miarę przyzwoitym warsztacie.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12144
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: topcio » 07 paź 2007, 12:52

też pomyślałem, że warto by było wydać te 700pln, ale odczuwam większy sentyment do wozu no i satysfakcja (jak w reklamie Warki). Następna sprawa to znaleźć mechanika, któremu można ufać- a ja już kilka razy się naciołem.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
bolek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 489
Rejestracja: 03 sie 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Olsztyn

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: bolek » 07 paź 2007, 13:03

"topcio1" pisze:też pomyślałem, że warto by było wydać te 700pln, ale odczuwam większy sentyment do wozu no i satysfakcja
tu się zgadzam. satysfakcja jest murowana + wiedza którą można się podzielić na forum - bezcenne :)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12144
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: topcio » 07 paź 2007, 14:39

to fakt, przy drugim podejściu wyjęcie i włożenie skrzyni biegów 3h i odjazd, wiele razy podejmowany był temat rozrządu- ja zrobiłem swoje znaki i poszło bez najmniejszego problemu (jak silnik jest na wierzchu jest dużo łatwiej) :D
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
maciek_czer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: maciek_czer » 07 paź 2007, 18:03

Mechanicy chcieli 700-1000 pln za wyjęcie wał
Chyba muszę zrobic podwyżkę! Za wyciągnięcie silnika i zrobienie wału i panewek tyle chcieli?? Ja pisałem o kapitalce, a nie o panewkach i wale. Chyba, że w Częstochowie jest tak tanio! U nas koło 400 by wzięli (sam bym tyle wziął). Z drugiej jednak strony Czestochowa to dziwne miasto, a mechaników jest tu jak przysłowiowych psów. Może to czyni ceny tak niskimi, choć wiem, że wielu mechaników by się za to nie zabrało. Nie wiem jak u Was ale u nas mechanik bierze jeszcze 15 - 20% ceny części jak sam kupuje. Zniżki w sklepach mają właśnie taki poziom, a mechanik sprzedaje je w tzw. detalu. Prosty rachunek skoro częsci do kapitalki wyjdą 4000 zł. to mechanik 800 bierze w kieszeń plus robocizna. Nie wiem, ale tak to wygląda w Częstochowie, choc są i tacy co marży na częsci doliczą 100% zwłaszcza jak widza Alfę czy Lancię. Także trzeba uważać, a swoją drogą interesuje mnie bardzo jak to wygląda w innych regionach Polski.
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12144
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: topcio » 07 paź 2007, 19:00

Z mechanikami to miałem szopkę: u tego co chciał 700 wcześniej robiłem uszczelnienie miski oleju, wymiennika ciepła przy filtrze oleju i wymiana simeringu na wałku rozrz. zapłaciłem 250 lub 300 juz nie pamiętam a przy okazji pękła mu pokrywa wałków i pokleił ją poxiliną. Kępa centrum 1000 na początek jak będą problemy to więcej :D (oczywiśćie sama robota) trzeci stwierdził że się dogadamy ale jego pracownik szepce mi na boku żebym dał sobie spokój bo mają tylko dwa komplety płaskich kluczy i żadnych więcej narzędzi bo tak w sumie to oni zajmują się pomocą drogową(zajebista firma) tym systemem moje lenistwo poszło na bok i wziołem się sam.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”