Wszystkie te urządzenia co wymieniłeś nie mają nic ze sobą wspólnego tylko tyle, że działają w jednym aucie, każde to urządzenie działa nie zależnie od drugiego. Ich wspólnota polega na tym, iż w kluczyku jest pastylka immo i pilot do C.Z i jeśli jest opcja alarmu. C.Z ma swój niezależny przekaźnik i jeśli jest pilot to po prostu nim steruje a immo i ta dioda to zupełnie oddzielny obwód. A propos dioda jest tylko takim info ale też nic od niej nie zależy a nawet jej działanie miesza w głowie jak auto nie chce zapalić.laminiarz pisze:Nie jestem konstruktorem tego immobilizera, dlatego nie mogę odpowiadać, ani za sposób działania, ani za układ połączeń.
Staram się - przy okazji naprawiania własnego immo - przekazać zdobytą wiedzę wszystkim potrzebującym.
Jeżeli posiadasz wiedzę na temat immo, wszyscy użytkownicy forum LKP będą ci wdzięczni, jeżeli pomożesz w opracowaniu tego tematu.
Immo jest połączone z fabrycznym sterownikiem zamka centralnego, a dopiero z niego jest podpięcie do diody immo. Spodziewam się (tylko na podstawie schematu z "contatto), że odłączenie (albo awaria) fabrycznego centralnego, może spowodować brak pracy diody immo.
Użyłem sformułowania "aktywnie współpracują", (chociaż coraz bardziej dochodzę do wniosku że lepsze byłoby "biernie współpracują") - które być może nie jest zbyt adekwatne do stanu rzeczy, ale też zamierzam systematycznie poprawiać ten tekst, po to by mógł służyć ludziom.
Sam mam poważny problem z immo, które jak na razie częściowo naprawiłem (bez czerwonego kluczyka, bo to był cytat z fabrycznej instrukcji użytkownika) - link tu opis mojej usterki - za wszelką pomoc będę wdzieczny
Nie uzurpuję sobie wyłączności na prawdę - jak napisałem w poście - jest to materiał opracowany na podstawie dostępnej literatury fabrycznej, oraz długotrwałej lektury różnych forów dyskusyjnych. Stąd też nie wykluczam pewnych błędów, które jak zaznaczyłem, będę starał się skorygować.
Pozdrawiam
P.S. co z twoim linkiem ? http://www.forum.lanciapolska.org/viewt ... 7&start=15 server error 404 !
Lancia Code - immobilizer
Odp: Lancia Code - immobilizer
- laminiarz
- Specjalista ds. części zamiennych
- Posty: 287
- Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
- Lokalizacja: Katowice
Odp: Lancia Code - immobilizer
.
Ostatnio zmieniony 19 paź 2009, 18:46 przez laminiarz, łącznie zmieniany 3 razy.
Odp: Lancia Code - immobilizer
kol Laminiarz napisał:
Jeżeli działanie tej diody (a raczej brak działania) miesza w głowie jak auto nie zapali, to dowodzi istnienia związku przyczynowo-skutkowego między sprawnością np. centralnego zamka (fabrycznego) a diagnozowaniem immobilizera.
Ze tak po chłopsku zapytam ,czy Ty czasami nie jestes rzeczoznawcą?może Tys inżynier .Nie udawadniaj tu nikomu,że imo i centralny zamek ba nawet autoalarm mają ze sobą tyle wspólnego ,ze jedno bez drugiego nie może działać.Kolego nie siej ludziom mętliku imo i centralny mają ze sobą tyle wspólnego co nic.Jedyną wspólną rzeczą jaka łączy te rzeczy to jak wczesniej pisał kol argenta67 to to,że transponder imo i pilot centralnego zamka/autoalarmu/są umieszczone we wspólnej obudowie pt."kluczyk"
Jeżeli działanie tej diody (a raczej brak działania) miesza w głowie jak auto nie zapali, to dowodzi istnienia związku przyczynowo-skutkowego między sprawnością np. centralnego zamka (fabrycznego) a diagnozowaniem immobilizera.
Ze tak po chłopsku zapytam ,czy Ty czasami nie jestes rzeczoznawcą?może Tys inżynier .Nie udawadniaj tu nikomu,że imo i centralny zamek ba nawet autoalarm mają ze sobą tyle wspólnego ,ze jedno bez drugiego nie może działać.Kolego nie siej ludziom mętliku imo i centralny mają ze sobą tyle wspólnego co nic.Jedyną wspólną rzeczą jaka łączy te rzeczy to jak wczesniej pisał kol argenta67 to to,że transponder imo i pilot centralnego zamka/autoalarmu/są umieszczone we wspólnej obudowie pt."kluczyk"

Odp: Lancia Code - immobilizer
Jak Ktoś kiedyś pisał:
Nie dyskutuj z..............
Resztę pozostawiam bez komentarza,żeby nie robić śmietnika z tego forum.
Nie dyskutuj z..............
Resztę pozostawiam bez komentarza,żeby nie robić śmietnika z tego forum.
- laminiarz
- Specjalista ds. części zamiennych
- Posty: 287
- Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
- Lokalizacja: Katowice
Odp: Lancia Code - immobilizer
Proszę wszystkich którym pierwszy post pomógł zrozumieć jakiekolwiek kwestie związane z immo , a szczególnie do tych którzy starają się pomóc innym koleżankom i kolegom z klubu (nawet jeśli tak jak ja jeszcze nie są jego członkami), o zgłaszanie swoich spostrzeżeń, celem ulepszenia pierwotnego opisu.
P.S. niektóre posty nie wyświetlają mi się, ale chyba nie będę próbował tego zmienić.
P.S. niektóre posty nie wyświetlają mi się, ale chyba nie będę próbował tego zmienić.
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2009, 19:39 przez laminiarz, łącznie zmieniany 2 razy.
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Odp: Lancia Code - immobilizer
Laminarz,
bardzo Ci dziękuję za rzeczowy i ciekawy opis.
To bardzo cieszy, bo po to przecież jest forum, by dzielić się wiedzą. Do czego zachęcam wszystkich, którzy mają coś pozytywnego do powiedzenia
bardzo Ci dziękuję za rzeczowy i ciekawy opis.
To bardzo cieszy, bo po to przecież jest forum, by dzielić się wiedzą. Do czego zachęcam wszystkich, którzy mają coś pozytywnego do powiedzenia

Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat

Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?

Odp: Lancia Code - immobilizer
Nat bez urazy ale jan....... jedyny jest w tym wątku co napisał właściwe zakończenie bo jeśli ktoś nie zna od podszewki np elektroniki Kappy to i tak niczego z tego tematu nie wyniesie, zależność i współdziałanie elementów tu opisanych i tak pozostało bez odkrycia a powiem więcej jest jeszcze bardziej zakręcone. Ja znam wszystko o czym tu było napisane "na wylot" i wiem dobrze, że z tego nic nie wynika a i nikt się nie przyzna " zrobiłem to i to i spier...... się".jan123456 pisze:Jak Ktoś kiedyś pisał:
Nie dyskutuj z..............
Resztę pozostawiam bez komentarza,żeby nie robić śmietnika z tego forum.
Ostatni przykład z Rafałem i niemamocnym, co ze współpracy wynikło.
Odp: Lancia Code - immobilizer
Kol.argenta67 npisał:
Ja znam wszystko o czym tu było napisane "na wylot" i wiem dobrze, że z tego nic nie wynika a i nikt się nie przyzna " zrobiłem to i to i spier...... się".
Ja nie jedno imo spierd
i zakupiłem w celach edukacyjnych i widziałem ima i ecu po takich "fachowcach"
jak założyciel postu.Moje wypowiedzi miały przybliżyć w jako taki sposób postepowania przez laików/ludzi ,którzy nie mają zielonego pojęcia/z imobiliserem.Jednakże póki są tacy ludzie jak są jeszcze długo będę miał zajęcie.Więc daruję sobie poprawianie i tak niereformowalnych.A z drugiej strony uważam ,że forum ma rozjaśnić tym co nie wiedzą a nie gmatwać i wprowadzać wręcz błąd ludzi ,nie mających zielonego pojęcia.
Ja znam wszystko o czym tu było napisane "na wylot" i wiem dobrze, że z tego nic nie wynika a i nikt się nie przyzna " zrobiłem to i to i spier...... się".
Ja nie jedno imo spierd

jak założyciel postu.Moje wypowiedzi miały przybliżyć w jako taki sposób postepowania przez laików/ludzi ,którzy nie mają zielonego pojęcia/z imobiliserem.Jednakże póki są tacy ludzie jak są jeszcze długo będę miał zajęcie.Więc daruję sobie poprawianie i tak niereformowalnych.A z drugiej strony uważam ,że forum ma rozjaśnić tym co nie wiedzą a nie gmatwać i wprowadzać wręcz błąd ludzi ,nie mających zielonego pojęcia.
Odp: Lancia Code - immobilizer
Jan....... niestety są ludzie dla, których code1 to temat nie do ogarnięcia a tak faktycznie to dopiero code2 zaczyna być tym co może sprawić trochę kłopotu, choć i do code2 jest awaryjne uruchamianiejan123456 pisze:Kol.argenta67 npisał:
Ja znam wszystko o czym tu było napisane "na wylot" i wiem dobrze, że z tego nic nie wynika a i nikt się nie przyzna " zrobiłem to i to i spier...... się".
Ja nie jedno imo spierdi zakupiłem w celach edukacyjnych i widziałem ima i ecu po takich "fachowcach"
jak założyciel postu.Moje wypowiedzi miały przybliżyć w jako taki sposób postepowania przez laików/ludzi ,którzy nie mają zielonego pojęcia/z imobiliserem.Jednakże póki są tacy ludzie jak są jeszcze długo będę miał zajęcie.Więc daruję sobie poprawianie i tak niereformowalnych.A z drugiej strony uważam ,że forum ma rozjaśnić tym co nie wiedzą a nie gmatwać i wprowadzać wręcz błąd ludzi ,nie mających zielonego pojęcia.
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Odp: Lancia Code - immobilizer
argenta67 pisze:Nat bez urazy ale jan....... jedyny jest w tym wątku co napisał właściwe zakończenie bo jeśli ktoś nie zna od podszewki np elektroniki Kappy to i tak niczego z tego tematu nie wyniesie, zależność i współdziałanie elementów tu opisanych i tak pozostało bez odkrycia a powiem więcej jest jeszcze bardziej zakręcone. Ja znam wszystko o czym tu było napisane "na wylot" i wiem dobrze, że z tego nic nie wynika a i nikt się nie przyzna " zrobiłem to i to i spier...... się".
Żadnej przyczyny dla urazy nie widzę.

Panowie, jeśli uważacie, że w opisie są zasadnicze błędy, to prośba do Was - czy moglibyście je konkretnie wskazać? A jeśli to trudne, to może napisac to tak, jak uwazacie, że byłoby poprawnie?
Z góry ogromnie Wam za to dziękuję

Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat

Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?

- laminiarz
- Specjalista ds. części zamiennych
- Posty: 287
- Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
- Lokalizacja: Katowice
Odp: Lancia Code - immobilizer
Mój apel o zgłaszanie własnych uwag jest aktualny. Mam nadzieję, że pomoże komuś przy pierwszych kontaktach z Lancią (do zakupu której każdego zachęcam, szczególnie Kappy jtd), choćby tylko do utargowania ceny z powodu brakującego trzeciego kluczyka.
Nie ma w tym tekście wiedzy tajemnej, 95% to wiedza z instrukcji fabrycznej przetłumaczona z "polskiego na nasze".
Natomiast mam dodatkową prośbę do autorów postów, aby wykreślili zbędne (ich zdaniem) fragmenty, by lektura była krótsza i bardziej treściwa.
Nie ma w tym tekście wiedzy tajemnej, 95% to wiedza z instrukcji fabrycznej przetłumaczona z "polskiego na nasze".
Natomiast mam dodatkową prośbę do autorów postów, aby wykreślili zbędne (ich zdaniem) fragmenty, by lektura była krótsza i bardziej treściwa.
Odp: Lancia Code - immobilizer
Nat, słuchaj są ludzie co maja wiedzę i ją praktycznie wykorzystują i są tacy co naczytali się "głupot" producenta, który tworzy coś wedle określonych zasad i zna tylko jedna drogę i jak czytam to Q
szlag mnie trafia bo nie jest to już teraz zgodne z rzeczywistością a jeszcze bardziej mnie WQ
jak ktoś mnie właśnie blokuje dostęp po tym jak ja napisałem, że można i że tak mam a jakiś sprzedawca zza biurka wyczytał coś gdzieś i próbuje wmówić innym, że tylko on ma racje. Z tego tematu zniknęło trochę postów tego 





Odp: Lancia Code - immobilizer
laminiarz pisze:Mój apel o zgłaszanie własnych uwag jest aktualny. Mam nadzieję, że pomoże komuś przy pierwszych kontaktach z Lancią (do zakupu której każdego zachęcam, szczególnie Kappy jtd), choćby tylko do utargowania ceny z powodu brakującego trzeciego kluczyka.
Nie ma w tym tekście wiedzy tajemnej, 95% to wiedza z instrukcji fabrycznej przetłumaczona z "polskiego na nasze".
Natomiast mam dodatkową prośbę do autorów postów, aby wykreślili zbędne (ich zdaniem) fragmenty, by lektura była krótsza i bardziej treściwa.
Kolego Laminiarz:
Uważam ,że forum ma ludziom pomagać a nie siać ferment,i robić ludziom wodę z mózgu.Zapytam inaczej ,czy Ty kiedykolwiek robiłeś włoską furmankę????W/g mnie nie,popraw mnie jesli się mylę.
Kol.argenta67 uważam ,że szkoda prądu i wiecznie udowadniać ,że po nocy jest dzień a po dniu jest noc-dzieki siejącym ferment ludziom ,którzy naczytali sie literatury.Jak ktoś pisze ,że nie da rady dorobić kluczyka nie mając matki i karty kodowej do code1 to niech dalej tkwi w przekonaniu ,że tak ma być.Ma zawsze wybór pojdjechać do serwisu.Nic tu po mnie.
Odp: Lancia Code - immobilizer
jan123456 trzymajmy się kupy, gówna nikt nie ruszyjan123456 pisze:laminiarz pisze:Mój apel o zgłaszanie własnych uwag jest aktualny. Mam nadzieję, że pomoże komuś przy pierwszych kontaktach z Lancią (do zakupu której każdego zachęcam, szczególnie Kappy jtd), choćby tylko do utargowania ceny z powodu brakującego trzeciego kluczyka.
Nie ma w tym tekście wiedzy tajemnej, 95% to wiedza z instrukcji fabrycznej przetłumaczona z "polskiego na nasze".
Natomiast mam dodatkową prośbę do autorów postów, aby wykreślili zbędne (ich zdaniem) fragmenty, by lektura była krótsza i bardziej treściwa.
Kolego Laminiarz:
Uważam ,że forum ma ludziom pomagać a nie siać ferment,i robić ludziom wodę z mózgu.Zapytam inaczej ,czy Ty kiedykolwiek robiłeś włoską furmankę????W/g mnie nie,popraw mnie jesli się mylę.
Kol.argenta67 uważam ,że szkoda prądu i wiecznie udowadniać ,że po nocy jest dzień a po dniu jest noc-dzieki siejącym ferment ludziom ,którzy naczytali sie literatury.Jak ktoś pisze ,że nie da rady dorobić kluczyka nie mając matki i karty kodowej do code1 to niech dalej tkwi w przekonaniu ,że tak ma być.Ma zawsze wybór pojdjechać do serwisu.Nic tu po mnie.


- tomek
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6852
- Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Brodnica
- Kontakt:
Odp: Lancia Code - immobilizer
Panowie, nie unoscie sie.
Napiszcie post, ktory wg Was zawiera kwintesencje tematu i dajcie mi znac. Zablokuje go i nie bedzie dyskusji w temacie. Niestety ja nie wypowiem sie merytorycznie ale na tym polega forum dyskusyjne, ze sie dyskutuje.
Wie tylko, ze jak mialem kappe (rok produkcji 1995) kupiona ok. 2002 to bez problemu dorobilem kluczyk z kluczyka zwyklego i przez caly czas uzytkowania auta (56 miesiecy) korzystalem z kluczyka dorobionego - bez zadnych problemow.
Napiszcie post, ktory wg Was zawiera kwintesencje tematu i dajcie mi znac. Zablokuje go i nie bedzie dyskusji w temacie. Niestety ja nie wypowiem sie merytorycznie ale na tym polega forum dyskusyjne, ze sie dyskutuje.
Wie tylko, ze jak mialem kappe (rok produkcji 1995) kupiona ok. 2002 to bez problemu dorobilem kluczyk z kluczyka zwyklego i przez caly czas uzytkowania auta (56 miesiecy) korzystalem z kluczyka dorobionego - bez zadnych problemow.