Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
: 18 wrz 2009, 14:36
Nie rób tego faktycznie, nie warte czasu i zajętego na forum miejsca. Wiele dobrego powiedzieć się nie da.junak pisze: O wrażeniach z jazdy VW 1.9 TDi nie będę sie wypowiadał.
Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia
https://forum.lanciapolska.org/
Nie rób tego faktycznie, nie warte czasu i zajętego na forum miejsca. Wiele dobrego powiedzieć się nie da.junak pisze: O wrażeniach z jazdy VW 1.9 TDi nie będę sie wypowiadał.
Nie bądźmy aż tak zaszufladkowani.gfu pisze:Nie rób tego faktycznie, nie warte czasu i zajętego na forum miejsca. Wiele dobrego powiedzieć się nie da.junak pisze: O wrażeniach z jazdy VW 1.9 TDi nie będę sie wypowiadał.
Który trwa właśnie do owych 2000rpm, bo wtedy właśnie kończy się cała akcja- jak nożem uciął. Odnoszę wrażenie, że ten silnik został zestrojony wyłącznie do ruszania spod świateł. Cała zabawa od startu do 2000 rpm. Na trasie, w czasie normalnej jazdy 1,9 TDI, 2.0 TDI , 2.5 TDI zawsze plączą mi się pod kołami - dużo dymu ale zupełnie bez ogniakaeres pisze: 130-150 konny 1.9TDI potrafi wprawić w osłupienie.
Jest dość brutalny ale przy 2krpm wywołuje niepohamowany uśmiech na twarzy.
A skąd kolega czerpie takie informacjegfu pisze:
Na marginesie ciekawe jak będą jeździły nowe auta VAG od tego roku wyposażane w diesle z Fiat Power Train ? Początkowo tylko 2.4, ale docelowo również 1.9 jtdm.
Dokładnie. VAG zaczyna stosować w końcu CR w dieslach (wynalazek Fiata), ale nie ma zamiaru wkładać silników Fiata, tylko swoje. Po prostu odchodzą od pompowtryskiwaczy na rzecz Common Raila.Dudi pisze:A skąd kolega czerpie takie informacjegfu pisze:
Na marginesie ciekawe jak będą jeździły nowe auta VAG od tego roku wyposażane w diesle z Fiat Power Train ? Początkowo tylko 2.4, ale docelowo również 1.9 jtdm.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bo z tego co mi wiadomo to one są tylko zasilane przez Common Rail, ale z Dieslami Fiata to mają raczej mało wspólnego.
Widzę, że jesteś teoretykiem i gdzieś tam dzwoni ale nie w tym kościelegfu pisze:Który trwa właśnie do owych 2000rpm, bo wtedy właśnie kończy się cała akcja- jak nożem uciął. Odnoszę wrażenie, że ten silnik został zestrojony wyłącznie do ruszania spod świateł. Cała zabawa od startu do 2000 rpm. Na trasie, w czasie normalnej jazdy 1,9 TDI, 2.0 TDI , 2.5 TDI zawsze plączą mi się pod kołami - dużo dymu ale zupełnie bez ogniakaeres pisze: 130-150 konny 1.9TDI potrafi wprawić w osłupienie.
Jest dość brutalny ale przy 2krpm wywołuje niepohamowany uśmiech na twarzy.Dopiero 3.0 TDI jest dla Lybry wyzwaniem nie do pokonania. Za to porównywalny pod względem osiągów jest 2.2 HDI. Jechałem kiedyś przez godzinę za takim Peugeotem 308 "wyposażonym" w żwawego kierowcę i dopiero po godzinie popełnił drobny błąd, który oczywiście skwapliwie wykorzystałem
![]()
Teraz dobrze nie pamiętam, a nie chce mi się szukać, ale był to raport o wynikach finansowych w branży motoryzacyjnej za rok 2008, planach inwestycyjnych na rok 2009 i ważniejszych fuzjach/umowach handlowych pomiędzy największymi koncernami motoryzacyjnymi świata opublikowany bodaj w Londynie lub NY. Informacja była prosta i zwięzła: VAG podpisał umowę o współpracy handlowej z Fiat Powertrain na dostawę wysokoprężnych jednostek napędowych o pojemności 2.4 l do wszystkich nowych aut klasy średniej grupy VAG. Umowa została podpisana w grudniu 2008r. W komunikacie podano informację, że VAG nie wyklucza rozszerzenia współpracy na dostawy innych jednostek wysokoprężnych.Dudi pisze:A skąd kolega czerpie takie informacjegfu pisze:
Na marginesie ciekawe jak będą jeździły nowe auta VAG od tego roku wyposażane w diesle z Fiat Power Train ? Początkowo tylko 2.4, ale docelowo również 1.9 jtdm.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bo z tego co mi wiadomo to one są tylko zasilane przez Common Rail, ale z Dieslami Fiata to mają raczej mało wspólnego.
Jeździłem różnymi VW z silnikami TDI i mam pewne obserwacje, moim zdaniem układ napędowy jest tak zestrojony, że bardzo dobrze sprawuje się przy starcie spod świateł. Bardzo szybko traci wigor i robi to gwałtownie. Nie będę się spierał, czy to 2000rpm, czy może 2800rpm. Jak dla mnie takie strojenie jest bardzo efektowne ale nie efektywne. Ten silnik prawie nie ma wyższego zakresu obrotów i mimo sporej wartości momentu jest bardzo mało elastyczny. To głównie miałem na myśli.kaeres pisze:gfu pisze:kaeres pisze: Widzę, że jesteś teoretykiem i gdzieś tam dzwoni ale nie w tym kościele
Który silnik turbo diesla kończy ciąg na 2000rpm ?
Jest wręcz odwrotnie.
1.9TDI bez żadnych przeróbek typu box czy chip ma dość sporą turbo dziurę i poniżej 2000rpm nie ma praktycznie nic.
Nie zmienia to faktu, że te silniki na prawdę potrafią bardzo dużo.
Poza tym w Peugeot 308 nie ma silnika 2.2HDI
Eee tam jakieś bajki nam tu wciskasz. Znajdź to "na papierze" to może mnie przekonasz.gfu pisze:Teraz dobrze nie pamiętam, a nie chce mi się szukać, ale był to raport o wynikach finansowych w branży motoryzacyjnej za rok 2008, planach inwestycyjnych na rok 2009 i ważniejszych fuzjach/umowach handlowych pomiędzy największymi koncernami motoryzacyjnymi świata opublikowany bodaj w Londynie lub NY. Informacja była prosta i zwięzła: VAG podpisał umowę o współpracy handlowej z Fiat Powertrain na dostawę wysokoprężnych jednostek napędowych o pojemności 2.4 l do wszystkich nowych aut klasy średniej grupy VAG. Umowa została podpisana w grudniu 2008r. W komunikacie podano informację, że VAG nie wyklucza rozszerzenia współpracy na dostawy innych jednostek wysokoprężnych.Dudi pisze:A skąd kolega czerpie takie informacjegfu pisze:
Na marginesie ciekawe jak będą jeździły nowe auta VAG od tego roku wyposażane w diesle z Fiat Power Train ? Początkowo tylko 2.4, ale docelowo również 1.9 jtdm.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bo z tego co mi wiadomo to one są tylko zasilane przez Common Rail, ale z Dieslami Fiata to mają raczej mało wspólnego.
Tu chodzi bardziej oto, że jak wygłaszasz jakieś dość kontrowersyjne teorie to należałoby się wysilić i to udowodnić bo jak powiem, że jutro będzie koniec świata - ale nie chce mi się Ciebie przekonywać 100% dowodami to mnie wyśmiejesz, tak ?gfu pisze:Bo akurat chce mi się Ciebie przekonywać. Wyrosłem już z tego, że mi zależy na przekonywaniu innych i na tym co kto sobie myśli. Bardziej skupiam się na tym co sam myślę
No to w takim wypadku 99,99% użytkowników tego forum zostaje ze świadomością, że silniki JTD Fiata nigdy nie trafią do grupy VW, bo to po prostu nierealne jest (nie wiem jakim jesteś "procentem" tego forum, ale to by musiał wujekp przeliczyćgfu pisze:Bo akurat chce mi się Ciebie przekonywać. Wyrosłem już z tego, że mi zależy na przekonywaniu innych i na tym co kto sobie myśli. Bardziej skupiam się na tym co sam myślę