Lybra - montaż haka holowniczego

Rafako

Odp: Sprzedam lub zamienię Lancia Kappa 2.0 20VT TURBO

Post autor: Rafako » 13 gru 2009, 21:38

Kondziu pisze:
Rafako pisze:Kolego, piszesz że zamienisz na Lybrę SW z hakiem. Mała uwaga z mojej strony: Lybra nie jest KONSTRUKCYJNIE przystosowana do montażu haka. Miej to na uwadze, bo jeśli staniesz się posiadaczem takiej Lybry, w której jakiś "magister z szopy" zamontował hak a inny "profesor dyagnosta" wbił go w dowód to może się okazać...
...że gdy po raz 284 będziesz ciągnął ciężką przyczepkę, "znienacka" ucieknie ci ona razem z częścią płyty podłogowej ;)
Miej mą radę na uwadze.
Jak w sobotę o tym mówiłeś to aż nie chciało mi się wierzyć i sprawdziłem.
Hak do Lybry jest w katalogu Lineaccessori 2002, do SW i Berliny jest taki sam nr.50900654.
Sprawdź jeszcze raz tą informację bo było by dziwne gdyby Lancia oferowała coś czego teoretycznie nie można zamontować.
Wiesz, może do Berliny można ale co do SW to:
1. Diagnosta poinformował mnie przy okazji pierwszego przeglądu rozszerzonego, że auto nie jest przystosowane do montaży haka (przynajmniej takie dane są w bazie danych w SKP).
2. W dokumentach niemieckich:
a) w starym Briefie, wydanym w 2001 roku, jest niby informacja o dopuszczalnej masie przyczepy (z hamulcem 1400 kg, bez hamulca 400 kg), nie ma informacji o typie homologacji dla haka.
b) w nowym dowodzie tych danych już nie ma, zamiast tego są kreski, co oznacza, że nie ma takiej opcji.
Reasumując:
Sugeruję, że ten fakt wynika z doświadczenia, czyli - na początku być może dopuszczali zakładanie haka ale po jakimś czasie okazało się, że buda nie wytrzymuje obciążeń i się rozłazi, więc producent zmienił zalecenia co do tego modelu (patrz choćby akcje usuwania usterek w wyprodukowanych samochodach, czy skracanie interwału wymiany paska rozrządu pod wpływem doświadczenia i praktyki).
Innego racjonalnego wytłumaczenia nie ma :D
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Pingvin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1423
Rejestracja: 30 gru 2008, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: PWL/FZ

Odp: Sprzedam lub zamienię Lancia Kappa 2.0 20VT TURBO

Post autor: Pingvin » 13 gru 2009, 22:49

Niedawno całkiem w którejś z gazet motoryzacyjnych czytałem, że od roku 2000 na polskim rynku był jeden samochód konstrukcyjnie nieprzystosowany do ciągnięcia przyczepy - Daewoo Tico. Na jakim źródle polegał ten artykuł niestety nie wiem.

Kondziu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 16 kwie 2007, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Sprzedam lub zamienię Lancia Kappa 2.0 20VT TURBO

Post autor: Kondziu » 14 gru 2009, 17:13

Rafako pisze:
Kondziu pisze:
Rafako pisze:Kolego, piszesz że zamienisz na Lybrę SW z hakiem. Mała uwaga z mojej strony: Lybra nie jest KONSTRUKCYJNIE przystosowana do montażu haka. Miej to na uwadze, bo jeśli staniesz się posiadaczem takiej Lybry, w której jakiś "magister z szopy" zamontował hak a inny "profesor dyagnosta" wbił go w dowód to może się okazać...
...że gdy po raz 284 będziesz ciągnął ciężką przyczepkę, "znienacka" ucieknie ci ona razem z częścią płyty podłogowej ;)
Miej mą radę na uwadze.
Jak w sobotę o tym mówiłeś to aż nie chciało mi się wierzyć i sprawdziłem.
Hak do Lybry jest w katalogu Lineaccessori 2002, do SW i Berliny jest taki sam nr.50900654.
Sprawdź jeszcze raz tą informację bo było by dziwne gdyby Lancia oferowała coś czego teoretycznie nie można zamontować.
Wiesz, może do Berliny można ale co do SW to:
1. Diagnosta poinformował mnie przy okazji pierwszego przeglądu rozszerzonego, że auto nie jest przystosowane do montaży haka (przynajmniej takie dane są w bazie danych w SKP).
2. W dokumentach niemieckich:
a) w starym Briefie, wydanym w 2001 roku, jest niby informacja o dopuszczalnej masie przyczepy (z hamulcem 1400 kg, bez hamulca 400 kg), nie ma informacji o typie homologacji dla haka.
b) w nowym dowodzie tych danych już nie ma, zamiast tego są kreski, co oznacza, że nie ma takiej opcji.
Reasumując:
Sugeruję, że ten fakt wynika z doświadczenia, czyli - na początku być może dopuszczali zakładanie haka ale po jakimś czasie okazało się, że buda nie wytrzymuje obciążeń i się rozłazi, więc producent zmienił zalecenia co do tego modelu (patrz choćby akcje usuwania usterek w wyprodukowanych samochodach, czy skracanie interwału wymiany paska rozrządu pod wpływem doświadczenia i praktyki).
Innego racjonalnego wytłumaczenia nie ma :D
Serdecznie pozdrawiam.
Hak do Lybry jest w katalogu Lineaccessori 2002, do SW i Berliny jest taki sam nr.50900654
Ale być może jest tak jak mówisz, trzeba to po prostu sprawdzić w FAP lub u producenta.
Fiat Linea 1.4 + Niewiadów N126E

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12139
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Sprzedam lub zamienię Lancia Kappa 2.0 20VT TURBO

Post autor: topcio » 14 gru 2009, 19:33

Pingvin pisze:Niedawno całkiem w którejś z gazet motoryzacyjnych czytałem, że od roku 2000 na polskim rynku był jeden samochód konstrukcyjnie nieprzystosowany do ciągnięcia przyczepy - Daewoo Tico. Na jakim źródle polegał ten artykuł niestety nie wiem.
a widziałem Tico z hakiem - nawet przyczepką ciągnął
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

zbebus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 161
Rejestracja: 30 wrz 2008, 0:00

Odp: Lybra - montaż haka holowniczego

Post autor: zbebus » 15 gru 2009, 13:07

witam,
tak się troszkę wtrącę, ale montaż haka do lybry opisany jest w Instrukcji Obsługi Samochodu, która można ściągnąć ze strony fiat auto poland.
w punkcie Holowanie Przyczepy na tronie 171.
oraz na stronie 269 podana jest tabela z maksymalnymi obciążeniami haka holowniczego dla każdego modelu lybry:)
pozdrawiam
-------------------------

Krzysiek82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 963
Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg

Odp: Lybra - montaż haka holowniczego

Post autor: Krzysiek82 » 15 gru 2009, 14:22

Dokładnie. W drukowanej też jest o tym rozdział.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Sprzedam lub zamienię Lancia Kappa 2.0 20VT TURBO

Post autor: Dudi » 15 gru 2009, 15:20

Rafako pisze: (przynajmniej takie dane są w bazie danych w SKP).
Złe dane mają w tej bazie. Jak Lybra może nie być przystosowana do montażu haka 8-O 8-O 8-O
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Sprzedam lub zamienię Lancia Kappa 2.0 20VT TURBO

Post autor: Toper » 03 mar 2010, 23:25

Panowie, chciałbym odgrzebać temat, bo albo do Punto II albo do Lybry potrzebuję założyć hak. Znalazłem takie coś w katalogu:
dwa haki bosala, jeden automatyczny z szybkim mechanizmem demontowania kuli, drugi bez
Podoba mi się ten mechanizm szybkiego demontażu. Widziałem to w akcji na nowej Cromie, to po zdjęciu kuli nawet nie widać, że tam jest hak zainstalowany. Czy podobnie jest w Lybrze?
Coś doczytałem, że żeby założyć w Lybrze hak, to trzeba coś konstrukcyjnego, jakieś wzmocnienia dokupić, to prawda?
Czy coś innego niż BOSAL możecie polecić? Niestety ten fajny Bosal, to aż 1000zł kosztuje :(

Pozdrawiam

Krzysiek82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 963
Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg

Odp: Lybra - montaż haka holowniczego

Post autor: Krzysiek82 » 04 mar 2010, 8:37

Ja mam taki właśnie demontowany. Jakiej marki, to napiszę potem bo nie pamiętam. Mogę zdjęcie też zrobić w razie czego. Ja go nie kupowałem, kupiłem samochód z takim zamontowanym. Praktycznie widać tylko złącze elektryczne i to mocowanie do haka no i tą całą konstrukcję przymocowaną do spodu samochodu. Za to nic nie wystaje jak patrzymy z boku.

Awatar użytkownika
piureczko
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 44
Rejestracja: 01 maja 2010, 22:56
Imię: GRZEGORZ
Lokalizacja: TYCHY "ALASKA"

Re: Lybra - montaż haka holowniczego

Post autor: piureczko » 09 lip 2010, 6:27

witam trochę odkopie temat :)
zamontowałem sobie hak (SAM)
i teraz mam problem z instalacją elektryczną :(
możecie mi powiedzieć gdzie sie wpiąć do instalacji elektrycznej ??
trzeba ciągnąć wiązkę do bezpieczników czy wystarczy sie wpiąć do świateł ??
bo nie mam modułu i wiązki , na allegro znalazłem coś takiego;

http://allegro.onet.pl/item1096193270_u ... a_e20.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lybra - montaż haka holowniczego

Post autor: Toper » 09 lip 2010, 10:46

piureczko pisze:witam trochę odkopie temat :)
zamontowałem sobie hak (SAM)
i teraz mam problem z instalacją elektryczną :(
możecie mi powiedzieć gdzie sie wpiąć do instalacji elektrycznej ??
trzeba ciągnąć wiązkę do bezpieczników czy wystarczy sie wpiąć do świateł ??
bo nie mam modułu i wiązki , na allegro znalazłem coś takiego;

http://allegro.onet.pl/item1096193270_u ... a_e20.html" onclick="window.open(this.href);return false;
jaki hak kupiłeś?
Dużo roboty?

Awatar użytkownika
piureczko
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 44
Rejestracja: 01 maja 2010, 22:56
Imię: GRZEGORZ
Lokalizacja: TYCHY "ALASKA"

Re: Lybra - montaż haka holowniczego

Post autor: piureczko » 09 lip 2010, 12:33

hak mam bosal bez ściąganej kulki (zwykły)
2 godzinki roboty (samu)
trzeba wywiercić 9 dziur :)

Awatar użytkownika
piureczko
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 44
Rejestracja: 01 maja 2010, 22:56
Imię: GRZEGORZ
Lokalizacja: TYCHY "ALASKA"

Re: Lybra - montaż haka holowniczego

Post autor: piureczko » 09 lip 2010, 21:29

dzisiaj po robocie pojeździłem po elektromechanikach i warsztatach montujących haki wszyscy mi powiedzieli że do mojej Lybry (99 rok) nie jest wymagany MODUŁ STERUJĄCY ŚWIATŁAMI PRZYCZEPY bo ten rocznik (od 1999 do 2004) nie był montowany komputer z pełną obsługą instalacji elektrycznej , w instrukcji obsługi pisze ;

" Do podłączenia elektrycznego należy użyć złącza 7 lub 13 stykowego 12
Volt DC (tabela CUNA/UNI i ISO
/DIN) z uwzględnieniem ewentualnych
zaleceń dodatkowych i/lub uzupełniających
producenta tego haka."

pokazali mi tą tabele (i tak nic nie zrozumiałem) tam nic takiego nie pisze ze jest potrzebny moduł .

i doradzili mi żebym sprawdził czy mi komputer pokaże błąd jak wymienię żarówkę na spaloną albo jak podłącze dodatkową żarówkę

jutro sprawdzę i coś napisze

lybra1,9
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 213
Rejestracja: 30 maja 2010, 18:14
Lokalizacja: wojciechów

Re: Odp: Lybra - hak holowniczy

Post autor: lybra1,9 » 10 lip 2010, 7:30

Gość pisze:Montując hak musisz koniecznie zastosować powtarzalnik/lub w/g ciebie moduł/
JESLI NIE ZASTOSUJESZ MODUŁU /CZY JAK TO NAZYWASZ/NA BANK ROZPIE.....LICZNIK.WSZYSTKIE POŁĄCZENIA LUTUJEMY NIE NA SZYBKOZŁĄCZE.I JESZCZE WĄZNA RZECZ ZASILANIE MODUŁU NIE NALEŻY BRAĆ ZE WZMACNIACZA LUB ZMIENIARKI CD/BO NAJBLIŻEJ/TYLKO Z PRZEKAŻNIKA OTWIERANIA TYLNEJ KLAPY TEN MASZ NAJBILŻEJ

Kolego piureczko zastosuj sie do tej uwagi a pozwoli to Ci uniknąć wielu problemów w dalszej eksploatacji autka.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
piureczko
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 44
Rejestracja: 01 maja 2010, 22:56
Imię: GRZEGORZ
Lokalizacja: TYCHY "ALASKA"

Re: Lybra - montaż haka holowniczego

Post autor: piureczko » 15 lip 2010, 23:36

kupiłem coś takiego http://allegro.onet.pl/show_item.php?item=1134378602" onclick="window.open(this.href);return false; i jutro biorę sie za montaż

mam jeszcze jedno pytanie
gdzie sie podpiąć do zasilania ??
bezpośrednio pod akumulator ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”