Strona 2 z 3
Odp: Sprzedam lub zamienię Lancia Kappa 2.0 20VT TURBO
: 13 gru 2009, 21:38
autor: Rafako
Kondziu pisze:Rafako pisze:Kolego, piszesz że zamienisz na Lybrę SW z hakiem. Mała uwaga z mojej strony: Lybra
nie jest KONSTRUKCYJNIE przystosowana do montażu haka. Miej to na uwadze, bo jeśli staniesz się posiadaczem takiej Lybry, w której jakiś "magister z szopy" zamontował hak a inny "profesor dyagnosta" wbił go w dowód to może się okazać...
...że gdy po raz 284 będziesz ciągnął ciężką przyczepkę, "znienacka" ucieknie ci ona razem z częścią płyty podłogowej

Miej mą radę na uwadze.
Jak w sobotę o tym mówiłeś to aż nie chciało mi się wierzyć i sprawdziłem.
Hak do Lybry jest w katalogu Lineaccessori 2002, do SW i Berliny jest taki sam nr.50900654.
Sprawdź jeszcze raz tą informację bo było by dziwne gdyby Lancia oferowała coś czego teoretycznie nie można zamontować.
Wiesz, może do Berliny można ale co do SW to:
1. Diagnosta poinformował mnie przy okazji pierwszego przeglądu rozszerzonego, że auto nie jest przystosowane do montaży haka (przynajmniej takie dane są w bazie danych w SKP).
2. W dokumentach niemieckich:
a) w starym Briefie, wydanym w 2001 roku, jest niby informacja o dopuszczalnej masie przyczepy (z hamulcem 1400 kg, bez hamulca 400 kg), nie ma informacji o typie homologacji dla haka.
b) w nowym dowodzie tych danych już nie ma, zamiast tego są kreski, co oznacza, że nie ma takiej opcji.
Reasumując:
Sugeruję, że ten fakt wynika z doświadczenia, czyli - na początku być może dopuszczali zakładanie haka ale po jakimś czasie okazało się, że buda nie wytrzymuje obciążeń i się rozłazi, więc producent zmienił zalecenia co do tego modelu (patrz choćby akcje usuwania usterek w wyprodukowanych samochodach, czy skracanie interwału wymiany paska rozrządu pod wpływem doświadczenia i praktyki).
Innego racjonalnego wytłumaczenia nie ma

Serdecznie pozdrawiam.
Odp: Sprzedam lub zamienię Lancia Kappa 2.0 20VT TURBO
: 13 gru 2009, 22:49
autor: Pingvin
Niedawno całkiem w którejś z gazet motoryzacyjnych czytałem, że od roku 2000 na polskim rynku był jeden samochód konstrukcyjnie nieprzystosowany do ciągnięcia przyczepy - Daewoo Tico. Na jakim źródle polegał ten artykuł niestety nie wiem.
Odp: Sprzedam lub zamienię Lancia Kappa 2.0 20VT TURBO
: 14 gru 2009, 17:13
autor: Kondziu
Rafako pisze:Kondziu pisze:Rafako pisze:Kolego, piszesz że zamienisz na Lybrę SW z hakiem. Mała uwaga z mojej strony: Lybra
nie jest KONSTRUKCYJNIE przystosowana do montażu haka. Miej to na uwadze, bo jeśli staniesz się posiadaczem takiej Lybry, w której jakiś "magister z szopy" zamontował hak a inny "profesor dyagnosta" wbił go w dowód to może się okazać...
...że gdy po raz 284 będziesz ciągnął ciężką przyczepkę, "znienacka" ucieknie ci ona razem z częścią płyty podłogowej

Miej mą radę na uwadze.
Jak w sobotę o tym mówiłeś to aż nie chciało mi się wierzyć i sprawdziłem.
Hak do Lybry jest w katalogu Lineaccessori 2002, do SW i Berliny jest taki sam nr.50900654.
Sprawdź jeszcze raz tą informację bo było by dziwne gdyby Lancia oferowała coś czego teoretycznie nie można zamontować.
Wiesz, może do Berliny można ale co do SW to:
1. Diagnosta poinformował mnie przy okazji pierwszego przeglądu rozszerzonego, że auto nie jest przystosowane do montaży haka (przynajmniej takie dane są w bazie danych w SKP).
2. W dokumentach niemieckich:
a) w starym Briefie, wydanym w 2001 roku, jest niby informacja o dopuszczalnej masie przyczepy (z hamulcem 1400 kg, bez hamulca 400 kg), nie ma informacji o typie homologacji dla haka.
b) w nowym dowodzie tych danych już nie ma, zamiast tego są kreski, co oznacza, że nie ma takiej opcji.
Reasumując:
Sugeruję, że ten fakt wynika z doświadczenia, czyli - na początku być może dopuszczali zakładanie haka ale po jakimś czasie okazało się, że buda nie wytrzymuje obciążeń i się rozłazi, więc producent zmienił zalecenia co do tego modelu (patrz choćby akcje usuwania usterek w wyprodukowanych samochodach, czy skracanie interwału wymiany paska rozrządu pod wpływem doświadczenia i praktyki).
Innego racjonalnego wytłumaczenia nie ma

Serdecznie pozdrawiam.
Hak do Lybry jest w katalogu Lineaccessori 2002, do SW i Berliny jest taki sam nr.50900654
Ale być może jest tak jak mówisz, trzeba to po prostu sprawdzić w FAP lub u producenta.
Odp: Sprzedam lub zamienię Lancia Kappa 2.0 20VT TURBO
: 14 gru 2009, 19:33
autor: topcio
Pingvin pisze:Niedawno całkiem w którejś z gazet motoryzacyjnych czytałem, że od roku 2000 na polskim rynku był jeden samochód konstrukcyjnie nieprzystosowany do ciągnięcia przyczepy - Daewoo Tico. Na jakim źródle polegał ten artykuł niestety nie wiem.
a widziałem Tico z hakiem - nawet przyczepką ciągnął
Odp: Lybra - montaż haka holowniczego
: 15 gru 2009, 13:07
autor: zbebus
witam,
tak się troszkę wtrącę, ale montaż haka do lybry opisany jest w Instrukcji Obsługi Samochodu, która można ściągnąć ze strony fiat auto poland.
w punkcie Holowanie Przyczepy na tronie 171.
oraz na stronie 269 podana jest tabela z maksymalnymi obciążeniami haka holowniczego dla każdego modelu lybry:)
pozdrawiam
Odp: Lybra - montaż haka holowniczego
: 15 gru 2009, 14:22
autor: Krzysiek82
Dokładnie. W drukowanej też jest o tym rozdział.
Odp: Sprzedam lub zamienię Lancia Kappa 2.0 20VT TURBO
: 15 gru 2009, 15:20
autor: Dudi
Rafako pisze:
(przynajmniej takie dane są w bazie danych w SKP).
Złe dane mają w tej bazie. Jak Lybra może nie być przystosowana do montażu haka

Odp: Sprzedam lub zamienię Lancia Kappa 2.0 20VT TURBO
: 03 mar 2010, 23:25
autor: Toper
Panowie, chciałbym odgrzebać temat, bo albo do Punto II albo do Lybry potrzebuję założyć hak. Znalazłem takie coś w katalogu:
dwa haki bosala, jeden automatyczny z szybkim mechanizmem demontowania kuli, drugi bez
Podoba mi się ten mechanizm szybkiego demontażu. Widziałem to w akcji na nowej Cromie, to po zdjęciu kuli nawet nie widać, że tam jest hak zainstalowany. Czy podobnie jest w Lybrze?
Coś doczytałem, że żeby założyć w Lybrze hak, to trzeba coś konstrukcyjnego, jakieś wzmocnienia dokupić, to prawda?
Czy coś innego niż BOSAL możecie polecić? Niestety ten fajny Bosal, to aż 1000zł kosztuje
Pozdrawiam
Odp: Lybra - montaż haka holowniczego
: 04 mar 2010, 8:37
autor: Krzysiek82
Ja mam taki właśnie demontowany. Jakiej marki, to napiszę potem bo nie pamiętam. Mogę zdjęcie też zrobić w razie czego. Ja go nie kupowałem, kupiłem samochód z takim zamontowanym. Praktycznie widać tylko złącze elektryczne i to mocowanie do haka no i tą całą konstrukcję przymocowaną do spodu samochodu. Za to nic nie wystaje jak patrzymy z boku.
Re: Lybra - montaż haka holowniczego
: 09 lip 2010, 6:27
autor: piureczko
witam trochę odkopie temat

zamontowałem sobie hak (SAM)
i teraz mam problem z instalacją elektryczną
możecie mi powiedzieć gdzie sie wpiąć do instalacji elektrycznej ??
trzeba ciągnąć wiązkę do bezpieczników czy wystarczy sie wpiąć do świateł ??
bo nie mam modułu i wiązki , na allegro znalazłem coś takiego;
http://allegro.onet.pl/item1096193270_u ... a_e20.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Lybra - montaż haka holowniczego
: 09 lip 2010, 10:46
autor: Toper
piureczko pisze:witam trochę odkopie temat

zamontowałem sobie hak (SAM)
i teraz mam problem z instalacją elektryczną
możecie mi powiedzieć gdzie sie wpiąć do instalacji elektrycznej ??
trzeba ciągnąć wiązkę do bezpieczników czy wystarczy sie wpiąć do świateł ??
bo nie mam modułu i wiązki , na allegro znalazłem coś takiego;
http://allegro.onet.pl/item1096193270_u ... a_e20.html" onclick="window.open(this.href);return false;
jaki hak kupiłeś?
Dużo roboty?
Re: Lybra - montaż haka holowniczego
: 09 lip 2010, 12:33
autor: piureczko
hak mam bosal bez ściąganej kulki (zwykły)
2 godzinki roboty (samu)
trzeba wywiercić 9 dziur

Re: Lybra - montaż haka holowniczego
: 09 lip 2010, 21:29
autor: piureczko
dzisiaj po robocie pojeździłem po elektromechanikach i warsztatach montujących haki wszyscy mi powiedzieli że do mojej Lybry (99 rok) nie jest wymagany MODUŁ STERUJĄCY ŚWIATŁAMI PRZYCZEPY bo ten rocznik (od 1999 do 2004) nie był montowany komputer z pełną obsługą instalacji elektrycznej , w instrukcji obsługi pisze ;
" Do podłączenia elektrycznego należy użyć złącza 7 lub 13 stykowego 12
Volt DC (tabela CUNA/UNI i ISO
/DIN) z uwzględnieniem ewentualnych
zaleceń dodatkowych i/lub uzupełniających
producenta tego haka."
pokazali mi tą tabele (i tak nic nie zrozumiałem) tam nic takiego nie pisze ze jest potrzebny moduł .
i doradzili mi żebym sprawdził czy mi komputer pokaże błąd jak wymienię żarówkę na spaloną albo jak podłącze dodatkową żarówkę
jutro sprawdzę i coś napisze
Re: Odp: Lybra - hak holowniczy
: 10 lip 2010, 7:30
autor: lybra1,9
Gość pisze:Montując hak musisz koniecznie zastosować powtarzalnik/lub w/g ciebie moduł/
JESLI NIE ZASTOSUJESZ MODUŁU /CZY JAK TO NAZYWASZ/NA BANK ROZPIE.....LICZNIK.WSZYSTKIE POŁĄCZENIA LUTUJEMY NIE NA SZYBKOZŁĄCZE.I JESZCZE WĄZNA RZECZ ZASILANIE MODUŁU NIE NALEŻY BRAĆ ZE WZMACNIACZA LUB ZMIENIARKI CD/BO NAJBLIŻEJ/TYLKO Z PRZEKAŻNIKA OTWIERANIA TYLNEJ KLAPY TEN MASZ NAJBILŻEJ
Kolego piureczko zastosuj sie do tej uwagi a pozwoli to Ci uniknąć wielu problemów w dalszej eksploatacji autka.Pozdrawiam
Re: Lybra - montaż haka holowniczego
: 15 lip 2010, 23:36
autor: piureczko
kupiłem coś takiego
http://allegro.onet.pl/show_item.php?item=1134378602" onclick="window.open(this.href);return false; i jutro biorę sie za montaż
mam jeszcze jedno pytanie
gdzie sie podpiąć do zasilania ??
bezpośrednio pod akumulator ??