Strona 2 z 2
Re: kappa - servotronik
: 02 maja 2016, 17:30
autor: Rapeek
Różnica jest dość spora, wcześniej w 2.4 miałem serwotronik i jak przesiadłem się do 20 vT w której nie było, to nie mogłem się przyzwyczaić, dużo ciężej kieruje się na postoju. Możesz to sprawdzić wyjmując sterownik w bagażniku , odpal samochód i pokręć kierą, mniej więcej tak kieruje się ze zwykłym maglem. Nie chcę cię martwić, ale jak zakładałem do 20vT maglownice z serwotronikim której oryginalnie tam nie było, to z tego co pamiętam miałem problem z przewodami, inne śrubunki lub pod innym kątem wygięte przewody. Ale mogło też się różnić dlatego, że maglownica była z Kappy z 95r. a ja zakładałem do 99r.
Re: Kappa - servotronik
: 02 maja 2016, 17:54
autor: volf
A ja zawsze myślałem, że serwotronic zmniejsza siłę wspomagania przy wyższych prędkościach a na postoju jest tak samo z serwotronikiem jak i bez niego...
Re: Kappa - servotronik
: 02 maja 2016, 18:38
autor: Bichoń
No dobra, namówiliście mnie do zamontowania oryginalnej maglownicy, z servotronikiem. Wolę nie kombinować, tzn. wolę, żeby mechanicy nie kombinowali, bo nie wiadomo jaką rzeźbę tam zrobią.
Re: Kappa - servotronik
: 02 maja 2016, 20:49
autor: Bartek-Lodz
Różnica jest i to duża - moja stara Kappa ma servotronic - na postoju kiera kręci się prawie sama

a jak się jedzie to auto prowadzi się pewnie i kiera jest sztywna - w drugiej tej nowszej z 99 ktoś wymienił magiel na zwykły - no lipa, że nie idzie się przestawić, kierownik chodzi ciężej na postoju a jak się jedzie to auto nie prowadzi się tak pewnie jak z servotronic.
Re: Kappa - servotronik
: 16 sie 2016, 20:14
autor: mrn
Odświeżę temat. Miałem problem z wyciekiem z przekładni, mechanik wymontował ją i wysłał do regeneracji a po zregenerowaniu zamontował z powrotem. Zauważyłem, że siła wspomagania na postoju się zmniejszyła po tym remoncie, ale uznałem, że albo to fałszywe wrażenie albo kwestia zmiany charakterystyki pracy przekładni po regeneracji. Po przeczytaniu tego wątku zastanawiam się czy to nie kwestia servotronica. Dlatego mam parę pytań:
1. Czy w kappie 2.0 20v był montowany servotronic?
2. Czy regeneracja przekładni mogła pozbawić ją jakichś elementów koniecznych do pracy servotronica?
3. Czy sądzicie że może być to po prostu kwestia nie podłączenia servotronica po regeneracji przekładni?
Re: Kappa - servotronik
: 16 sie 2016, 20:43
autor: Maniak
Jestem przekonany, że do 2.0 20V nie turbo servotronik jest zbyteczny i nie był montowany. Przynajmniej w tych autach które rozebrałem na drobne, a było ich

nawet 2.4 20V są bez

Re: Kappa - servotronik
: 16 sie 2016, 21:59
autor: brygadzista1
Ja mam z 99roku 2.0 20V bez turbo i raczej servotronik jest bo na postoju kręci się mega lekko.
Re: Kappa - servotronik
: 16 sie 2016, 22:13
autor: Maniak
brygadzista1 pisze:Ja mam z 99roku 2.0 20V bez turbo i raczej servotronik jest bo na postoju kręci się mega lekko.
A ja natknąłem się na taki wpis......
argenta67
Temat postu: Odp: kappa - servotronikPostWysłany: 04 Sty 2010, 07:23
To jest ta różnica miedzy maglownicami i tylko w 3.0 występuje servotronik a licznik jest po to uwidoczniony na tym schemacie bo servotronik działa przy odpowiedniej prędkości, usztywnia prace maglownicy aby przy większej prędkości nie wykonać zbyt gwałtownych skrętów.
Co można na ten temat sądzić

Re: Kappa - servotronik
: 16 sie 2016, 22:24
autor: faraon
W mojej kappie 3,0 jest serwotronic. Ta 3 o którą pytaja w pierwszym poście to czujnik zamontowany do przekładni.
Mam także dylemat

Mam nófkę przekładnię bez serwotronica i swoją cieknącą z serwotronikiem. Mogę ją zregenerować, choć mam przykre doswiadczenia z kompleksową regeneracją w byłej kappieSW
Którą założyć

przy prawie kompletnej renowacji auta

Re: Kappa - servotronik
: 16 sie 2016, 22:35
autor: Maniak
Na obecny czas mam chyba 2 lub 3 magle z servo a na pewno 1

Re: Kappa - servotronik
: 17 sie 2016, 0:11
autor: Bichoń
Maniak pisze:
A ja natknąłem się na taki wpis......
argenta67
Temat postu: Odp: kappa - servotronikPostWysłany: 04 Sty 2010, 07:23
To jest ta różnica miedzy maglownicami i tylko w 3.0 występuje servotronik
No nie, ja mam w 2.0 16vT servotronic. Nikt nie jest nieomylny.
Re: Kappa - servotronik
: 21 sie 2016, 4:43
autor: stabraf
Bichoń pisze:... Nikt nie jest nieomylny.
Ano...tak się mnie przypomniało:

Re: Kappa - servotronik
: 27 sie 2016, 11:03
autor: mrn
Sprawdziłem - według serwisu Fiata - auto z moim VIN-em servotronica nie ma

Re: Kappa - servotronik
: 28 sie 2016, 2:18
autor: Wilkin
faraon pisze:W mojej kappie 3,0 jest serwotronic. Ta 3 o którą pytaja w pierwszym poście to czujnik zamontowany do przekładni.
Mam także dylemat

Mam nófkę przekładnię bez serwotronica i swoją cieknącą z serwotronikiem. Mogę ją zregenerować, choć mam przykre doswiadczenia z kompleksową regeneracją w byłej kappieSW
Którą założyć

przy prawie kompletnej renowacji auta

Ja bym regenerował.
Bo po prostu uwielbiam ten mechanizm
Kappa bez servotronica jest bee

Re: Kappa - servotronik
: 28 sie 2016, 9:47
autor: Borek
A to widać np. w Eperze i w jaki sposób jest to oznaczone? Bo ja nie wiem czy mam, ale na postoju kręci się lekko a im szybciej jadę tym większy jest opór.
