Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

Post autor: przemas81 » 16 mar 2010, 20:14

Tak popatrywałem dzisiaj na egr i elektrozaworek na grodzi za wiele nie robiąc i zauwazyłem cos co nie wiem czy do końca tak byc powinno-otóż na tym elektrozaworze na grodzi są dwa przewody u góry ponizej jest wtyczka 2 pinowa a ponizej jest metalowy cypelek -wyglada jakby na nim też miał być wężyk-czy powinien byc a jeśli tak to dokąd ma prowadzić
pozatym jak zdjąłem wężyk z egr i dmuchnąłem w niego to z owego cypelka leciało powietrze i tak dziwnie furkotało,jakby liść był w środku
ma tak byc?????
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

Post autor: volf » 17 mar 2010, 20:51

Tak to u mnie wygląda
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

Post autor: brygadzista1 » 17 mar 2010, 21:14

A nie wiecie moze jak to jest w Lybrze 1.9JTD? Jak wyglada to polaczenie wezykami. Bo jeden zaworek do ktorego ida dwa wezyki jest na pasie przednim a jest jeszcze jakis zaworek za silnikiem pod szyba. U mnie wydajnosc turbo spada po przekroczeniu 2500obr i wiem ze to bedzie przez to. Kumpel mi czyscil ten zawor pod szyba i bylo dobrze a teraz jest niedobrze :x
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

Post autor: przemas81 » 17 mar 2010, 21:23

volf pisze:Tak to u mnie wygląda


ano właśnie ewidentnie u ciebie widać że pod elektrozaworkiem jest krótki wężyk idący w lewo i konczący się taka małą puszeczką- u mnie tego nie ma-co to jest i gdzie to kupić bo skoro jest to musi byc do czegoś potrzebne
bo u mnie wyjzy toi tak:
Obrazek
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

argenta67

Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

Post autor: argenta67 » 17 mar 2010, 21:33

lulu85 pisze:Wiem że masz TDSa ale te silniki się jakoś kosmicznie nie różnią:

U mnie takie objawy były po zaślepieniu EGR. Mechanik pokazywał mi kiedyś że EGR idzie tędy gdzie białe strzałki, posprawdzaj to z tym nie ma zabawy jak się coś wyprzedza .. Ew. przy wizycie w Warszawie poproś Skrzydlatego żeby do CS Cię zabrał na porządny examiner - myślę że nie będziesz żałował.
Nie, no jasne kosmicznie się nie różnią bo lejesz takie samo paliwo, JTD a TDS to niebo a ziemia, czy ty się zastanowiłeś o czym piszesz, praktycznie to samo to tylko paliwo a reszta ...............wszystko inne :nono:

Awatar użytkownika
lulu85
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1390
Rejestracja: 09 cze 2009, 21:31
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

Post autor: lulu85 » 17 mar 2010, 22:18

argenta67 pisze:
lulu85 pisze:Wiem że masz TDSa ale te silniki się jakoś kosmicznie nie różnią:

U mnie takie objawy były po zaślepieniu EGR. Mechanik pokazywał mi kiedyś że EGR idzie tędy gdzie białe strzałki, posprawdzaj to z tym nie ma zabawy jak się coś wyprzedza .. Ew. przy wizycie w Warszawie poproś Skrzydlatego żeby do CS Cię zabrał na porządny examiner - myślę że nie będziesz żałował.
Nie, no jasne kosmicznie się nie różnią bo lejesz takie samo paliwo, JTD a TDS to niebo a ziemia, czy ty się zastanowiłeś o czym piszesz, praktycznie to samo to tylko paliwo a reszta ...............wszystko inne :nono:
Moja wypowiedź dotyczyła EGRu. On też się kosmicznie różni ? Bo jak dla mnie działanie i elementy w obu silnikach się nie różni zbytnio. To chyba nic złego że chcę Przemkowi pomóc na tyle na ile mogę?
Były :
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD

argenta67

Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

Post autor: argenta67 » 17 mar 2010, 22:25

No tak EGR dusi się spalinami i tu i tu a i w benzynie też to pewnie też to samo.

Awatar użytkownika
lulu85
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1390
Rejestracja: 09 cze 2009, 21:31
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

Post autor: lulu85 » 17 mar 2010, 22:32

argenta67 pisze:No tak EGR dusi się spalinami i tu i tu a i w benzynie też to pewnie też to samo.
:lol: Nie rób sobie prywatnych wycieczek bez powodu bo wiesz dobrze że nie jestem mechanikiem,

2.4 JTD kappa vs. TDS kappa
Czy układ EGR w obu w/w silnikach różni się działaniem, elementami składowymi? Jeśli się mylę to przeproszę i nie będę siał zamętu ale nie widzę różnicy i proszę o podpowiedź.
Były :
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD

argenta67

Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

Post autor: argenta67 » 18 mar 2010, 6:11

lulu85 pisze:
argenta67 pisze:No tak EGR dusi się spalinami i tu i tu a i w benzynie też to pewnie też to samo.
:lol: Nie rób sobie prywatnych wycieczek bez powodu bo wiesz dobrze że nie jestem mechanikiem,

2.4 JTD kappa vs. TDS kappa
Czy układ EGR w obu w/w silnikach różni się działaniem, elementami składowymi? Jeśli się mylę to przeproszę i nie będę siał zamętu ale nie widzę różnicy i proszę o podpowiedź.
Nie robię żadnych wycieczek ale nie mogę czytać spokojnie jak ktoś kto sam pisze, że się nie zna a twierdzi, że TDS jest podobny do JTD a to co jednakowe w tych silnikach to dym z rury bo na tym samym paliwie jeżdżą.
Jeśli tak będziemy porównywać to wszystko, że wszystkim się nam pomiesza bo wszystkie auta maja kierownice i prowadzi je kierowca, mają koła, maja światła, itp, itd, JTD to zupełnie inna jednostka niż TDS, porównywalne silniki to np diesel i w takim samym modelu turbo diesel ale tylko porównywalne w granicach i ramach tego samego modelu.
Co do meritum to jeśli chcesz próbować w czymś pomagać to nie wypowiadaj się na temat w jakim nie czujesz się na siłach a tylko wydaje ci się bo to właśnie jest mącenie w głowach tym co im tez się wydaje.

Awatar użytkownika
lulu85
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1390
Rejestracja: 09 cze 2009, 21:31
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

Post autor: lulu85 » 18 mar 2010, 9:29

argenta67 pisze:
lulu85 pisze:
argenta67 pisze:No tak EGR dusi się spalinami i tu i tu a i w benzynie też to pewnie też to samo.
:lol: Nie rób sobie prywatnych wycieczek bez powodu bo wiesz dobrze że nie jestem mechanikiem,

2.4 JTD kappa vs. TDS kappa
Czy układ EGR w obu w/w silnikach różni się działaniem, elementami składowymi? Jeśli się mylę to przeproszę i nie będę siał zamętu ale nie widzę różnicy i proszę o podpowiedź.
Nie robię żadnych wycieczek ale nie mogę czytać spokojnie jak ktoś kto sam pisze, że się nie zna a twierdzi, że TDS jest podobny do JTD a to co jednakowe w tych silnikach to dym z rury bo na tym samym paliwie jeżdżą.
Jeśli tak będziemy porównywać to wszystko, że wszystkim się nam pomiesza bo wszystkie auta maja kierownice i prowadzi je kierowca, mają koła, maja światła, itp, itd, JTD to zupełnie inna jednostka niż TDS, porównywalne silniki to np diesel i w takim samym modelu turbo diesel ale tylko porównywalne w granicach i ramach tego samego modelu.
:lol: Czyli wyżycie się osobiste. Boczysz się na mnie za felgi 17' AZEV do którego zakupu nikt Cię nie zmuszał. Kupiłeś i mając wulkanizację sprawdziłeś.Pojechałem do Ciebie dzień po zakupie - powiedziałeś że są krzywe więc powiedziałem że opuszczę cenę albo je zabieram i oddaję pieniądze - wybrałeś opuszczenie ceny.

Nie mam zamiaru z Tobą dyskutować bo jeszcze nikt Cię tutaj nie przekonał - po prostu czytaj ze zrozumieniem : Dałem tylko zdjęcie komory z zaznaczonym EGR a uczepiłeś się porównywania silników które nic nie wnosi do tej dyskusji. Jeżeli to Cię uraziło - TAK POMYLIŁEM SIĘ W OCENIE PODOBIEŃSTWA JEDNOSTEK JTD i TDS. MASZ RACJĘ. A na pytanie dalej nie odpowiedziałeś bo jak mówię od trzech postów - pisałem o recyrkulacji spalin.
argenta67 pisze:Co do meritum to jeśli chcesz próbować w czymś pomagać to nie wypowiadaj się na temat w jakim nie czujesz się na siłach a tylko wydaje ci się bo to właśnie jest mącenie w głowach tym co im tez się wydaje.
Przepraszam guru forum - więcej nie zabiorę głosu w technicznym (...) Także sorry Przemek - radź se sam :lol:

Taz, wydziel ten śmietnik bo zrobiliśmy tutaj prywatne poletko.
Były :
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

Post autor: przemas81 » 18 mar 2010, 18:40

Prywatne spory jeśli takowe macie to prosze na privie sobie rozwiązać panowi i nie zasmiecac mi tu tematu : czerwona : Jak zauważyliście nie tylko ja mam taki problem,kilku innych uzytkowników także chciałoby się dowiedzieć czegoś więcej na temat przyczyny takiego zachowania auta,więc stwierdzam że:
-Lulu85-jesli masz jakiś pomysł to daj go na forum-moze znajdziemy problemu rozwiazanie
-Argenta67-jeśli jesteś takim fachowcem w temacie -a z wielu Twoich wypowiedzi w innych tematach wiem że posiadasz dużą wiedzę-to moze poradzisz cos na ta bolączkę-bo ja jako laik stwierdziłem że czegoś mi brakuje na elektrozaworze-przeczytaj posty wyżej-i chciałbym się dowiedzieć czego mi brakuje jak to się zwie i skąd to dorwać ,bo skoro ktos to zaprojektował to musi być
-Lulu85-porównał recyrkulację spalin a nie silniki
-a jak ktos chce sie tu kłócić to niech se odpuści bo nastepny post juz nie będzie taki przyjemny w czytaniu-zawsze ktos ma jakieś sapy-ludzie wiosna idzie cieszmy się ;)
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

argenta67

Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

Post autor: argenta67 » 18 mar 2010, 19:33

przemas81 pisze:Sprawa ma się następująco-jak ruszam i na każdym biegu wciskam pedał gazu to rwie jak szalona od jedynki do piątki,sytuacja robi się dziwna kiedy np jadę jakiś czas na 4 biegu obroty w okolicach 2000rpm wciskam gaz a tu nic jak zwykły ropniak,turbina jakby chciała a nie mogła ,wóz ciagnie tylko do 3200rpm i koniec,to samo dzieje sie na 5 biegu.
Jednak kiedy np jadę na 5 ,2500 rpm wciskam gaz ,ona nie rauguje i puszczę gaz wcisnę sprzęgło,obrotom pozwolę spaść do 800 jak na jałowym ,puszczę sprzęgło i dam po garach to idzie jak szalona
Na biegach 1-3 jest zawsze bajka niezależnie jak jadę

Nie wiem co jest cięte.dodam że turbo było regenerowane-ale chyba pizdowato bo pluje olejem delikatnie więc chyba uszczelniacze poszły nie wiem,nie ma u mnie nikogo od turbin ,mam uszkodzona przepływke-tak pokazał komputer i chyba wtryski do wymiany-zalewają się -troszku więcej pali i przy zejściu 1100-900 rpm szarpie

Mieliście kiedyś taki przypadek???
Takie stworzenie jak samochód to niestety złośliwe stworzenie i jeśli mu się na zbiera chorób to usuniecie tej najgorszej jest prawie nie możliwe a przy kilku problemach i odległości to próba pomocy może być strzałem kula w plot i tak ja wiedząc o tym, że pisanie propozycji mogę strzelić głupotę i dlatego wolę w takim przypadku przemilczeć.
Mogę jednie poradzić ci abyś wyeliminował błędy pewne abyś wiedział czego szukasz.


P.S.
Lulu nie wchodzi się dwa razy do tej samej wody bo drugi raz może być gorąca i nie tłumacz się oficjalnie bo jak bym chciał coś komuś wyjechać to nie szukałbym oficjalnie w sieci ale nie każdy potrafi to zrozumieć

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

Post autor: volf » 18 mar 2010, 20:50

Przemas81 to coś na dole to taki filtr powietrza, ale najlepiej popatrz w eperze po wpisaniu vinu auta, bo nie wiem czy nie było różnych wersji tego elektrozaworka na grodzi.
Drugie pytanie... Patrzę na fotkę wstawioną przez Ciebie i nie widzę coby egr był połączony z tym elekrozaworkiem wężykiem... U mnie jest tak
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
KAPPA TDS & JTD

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

Post autor: przemas81 » 19 mar 2010, 17:06

jest połaczony na pewno bo sprawdzałem tylko fotka zrobiona pod kijowatym kontem dlatego nie widać ,wszystko jest podłączone ,sprawdzę po tym vinie jak radzisz no i czy egr nie jest zaslepiony
pozdro
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
goldixll
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1538
Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Częstochowa

Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

Post autor: goldixll » 20 mar 2010, 15:22

Kurde panowie plaga jakaś czy coś... dzisiaj zauważyłem że mam to samo 1,2,3,4,5 rakieta a jak już jadę dajmy na to tą 100 i chce przyspieszyć to : cenzura : blada. Temat muszę zgłębić bo strach na trasę wyjeżdżać :| Najgorsze że nie tak dawno jak przed wczoraj byłem u mechanika i podłączył mi kappcie pod komputer i wszystko grało. :|

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”