Strona 2 z 2

Re: VW kupi Alfe Romeo??

: 04 gru 2010, 19:59
autor: broker
grzole pisze: Jeżeli jednak te rozmowy to prawda, to świadczyć może jedynie o świadomości VW słabości portfolio własnych marek, zwłaszcza upadku Seata mającego być w ramach VAG producentem aut o (pseudo)sportowym wydźwięku a który staje się kulą u nogi koncernu. Skoda jest bez prestiżu a VW śmiertelnie nudny ale obie marki są idealne dla Czecho-Niemca (oraz Polaka i Rosjanina) obywatela-szaraka czyli Schmidt'a (po naszemu p. Kowalskiego) w zależności od zdolności kredytowej. Audi i Porsche są dla nowobogackich sztywniaków. Lambo+Buigatti+Bentley dla tych co nie liczą kasy. Ewidentnie brak im w grupie tego czym u Fiata jest Abarth oraz AR.
Seat to największa porażka grupy VW, to właśnie ta marka miała być odpowiednikiem AR w portfolio.
Jak jest postrzegany Seat ? Jak usportowiona Skoda. I własnie dlatego VW może tak pragnąć Alfy.

Jednak ja cały czas zwyczajnie nie wierzę w taki scenariusz. Włosi by chyba powiesili Marchione za coś takiego ;)
To w końcu włoska legenda. Zresztą czy Marchione chciałby wpuścić smoka na własne podwórko (rynek włoski) ?
I w końcu te wszystkie informacje o produkcji SUV-ów na bazie Jeepa, możliwość wejścia na rynek USA, gotowy już prawie projekt Giulia. Zdecydowanie za szybko na ogłoszenie rynkowej porażki Alfy.

Pozostaje jeszcze kwestia sytuacji finansowej Fiata a ta nie póki co jest zła. I w końcu artykuł jakoś przemilcza fakt sprzedaży części udziałów w Ferrari by pozyskać dodatkowe pieniądze na udziały w grupie Chrysler.

Re: VW kupi Alfe Romeo??

: 05 gru 2010, 3:54
autor: broker
Przejrzałem neta - zero nowych wiadomości na ten temat. Ostatnie newsy były takie, że Marchione zdecydowanie odmówił sprzedaży Alfy i że fabryka w Mirafiori ma się stać joint-venture z Chrysler group i produkować Giulię o raz SUV-y Alfy i Jeepa.

Wszelkie nowe dywagacje na ten temat wzięły się wyłącznie z jednej analizy na autonews.com, gdzie autor coś tam sobie spekuluje.


TURIN ? Fiat CEO Sergio Marchionne's self-confidence has helped him tackle problems that lesser executives would duck, but he may have met his match.

In a very public test of Marchionne's faith in his own turnaround strategy, in September Volkswagen Chairman Ferdinand Piech bluntly announced that he wants to buy Alfa Romeo.

Piech was suggesting that VW ? and only VW ? could transform Fiat's perennial money-losing brand into a real moneymaker.

Marchionne subsequently declared that he would prefer to keep Alfa Romeo. But several sources with direct knowledge of the matter say that Fiat and VW have been discussing the sale of Alfa for the past four months.

Marchionne has not yet decided whether to sell the brand. And it's not just a matter of price. He has asked his staff to prepare a battle plan to evaluate how Fiat would fare without Alfa.

His staff's deliberations boil down to this: By selling Alfa Romeo, Fiat would be better positioned to survive the next two years, which promise to be the most difficult stretch of its turnaround.

But if Fiat can survive without selling Alfa Romeo ? and if it can successfully restructure that premium brand ? then Alfa Romeo would play a key role in Fiat's resurgence.

A chronic headache

So far, Alfa Romeo has been Marchionne's biggest failure. The brand has not turned a profit in the past six years, and possibly for the past decade.

Sales this year will barely surpass 120,000 units, nowhere near its goal of 300,000 units.

In April, Marchionne announced a plan to boost Alfa sales to 500,000 units by 2014. But analysts are skeptical.

?Maybe Alfa could get to half a million units a year, but only after the brand is sold to VW,? said Credit Suisse analyst Arndt Ellinghorst in a prophetic remark last June during the Automotive News European Congress in Bilbao.

Here are four good reasons why Fiat should sell Alfa Romeo, followed by six good reasons why it shouldn't.

By selling Alfa, Fiat could:

? Cash in between 1.5 billion to 2 billion euros. Then the post-spinoff Fiat Auto would be virtually debt-free;

? Slash product development expenditures of at least 1.5 billion euros, since Fiat no longer would have to launch five new Alfas from 2012 through 2014;

? Boost profits in 2011 and 2012, since the company would be rid of Alfa's annual losses projected at about 200 million euros;

? Reintroduce Dodge as a sporty brand in Europe, positioned above the mainstream Fiat brand. A sporty Dodge would not overlap Lancia-Chrysler, which will focus on comfort.

And here are six good reasons why Marchionne should keep Alfa Romeo:

? If Fiat can fight through the next three years, it will emerge in 2014 with fatter profit margins and a nearly debt-free balance sheet, according to Mediobanca Securities;

? Fiat can raise as much as 2 billion euros by selling Magneti Marelli, Comau and Teksid, which produce auto parts, production tooling and engine blocks. Then Fiat wouldn't have to sell Alfa, and it could focus more closely on the auto industry. Investors would like that;

? A relaunched Alfa eventually could command profit margins of 10 percent or so. That would help Fiat to generate the 3.5 billion euro annual operating profit that Marchionne has promised by 2014;

? Fiat will save money by letting Alfa Romeo and Chrysler share platforms. Moreover, Alfa could generate sales of 500,000 units a year, helping Fiat and Chrysler to achieve economies of scale. Roughly 300,000 of the 500,000 units of Alfa planned by 2014 will be based on architectures shared with Chrysler;

? Since Alfa Romeo will share its compact wide global architecture with Jeep, Fiat could produce those vehicles together in crucial growth markets such as China and Russia;

? Without Alfa Romeo, Fiat would be hard-pressed to make reasonable volumes and decent profits with mid-sized and large cars. Aside from Ferrari's handful of supercars, Fiat would be forced to eke out a profit from low-margin segments such as minicars and compact cars.

Selling or not selling Alfa is a challenging dilemma even for a no-nonsense decision-maker like Marchionne.

If he believes Fiat can battle through the next two years, he should probably keep Alfa Romeo. But if he harbors any doubts, perhaps it's time to sell.

Read more: http://www.autonews.com/apps/pbcs.dll/a ... z17FEUZrHQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: VW kupi Alfe Romeo??

: 07 gru 2010, 11:15
autor: Helios
A ja czytałem, że Marchionne wycenił Alfe na 20 mld euro. Oczywiście jest to cena 10-cio krotnie zawyżona, więc VW raczej się nie zdecyduje, ale pewnie gdyby złożył taka ofertę to Marchionne by sie zastanowił ;)

Re: VW kupi Alfe Romeo??

: 10 sty 2011, 20:39
autor: broker
Fiat Chairman: Alfa Romeo is not for sale

Read more: :link:

Re: VW kupi Alfe Romeo??

: 05 lut 2011, 17:15
autor: broker
:gitara: : brawo :

:link:


Marchione:
- 'tak długo jak jestem szfem Fiata, Pan Piech nie będzie miał Alfy'
- 'ręce precz od Alfy'
- 'Piech nie lepiej zajmie się naprawianiem Seata, którego kupił. Nie wiem czy mu sie uda, ale powinien przynajmniej spróbować' :lol:

Elkann
- 'nawet jak zaoferują nam tony pieniędzy nie sprzedamy Alfy' :D

Re: VW kupi Alfe Romeo??

: 04 mar 2011, 12:32
autor: broker
Ciekawy artykuł o Alfie na Automotive News.
Główny redaktor pisze, żeby uważać na 'odurzający urok' Alfy Romeo ;)

Spędź dwie minuty przy małym stoisku Alfy w Genewie a natychmiast zrozumiesz o co walczy Piech i Marchione i dlaczego obaj wierzą, że Alfa ma przyszłość i może zarabiać pieniądze (nie można na niej stracić). Tłumy, tłumy, tłumy ....


Beware of Alfa's intoxicating appeal

:link:

Re: VW kupi Alfe Romeo??

: 04 mar 2011, 12:46
autor: grzole
Alfa ma w sobie to coś, te qrwiki w reflektorach i lubi ostrą jazdę jak koń owies (robiąc powiązanie do posłanki Beger i jej słów). Pewnie dlatego Niemcy lecą na Alfę oraz polskie dziewczyny z warkoczami. :-D

Re: VW kupi Alfe Romeo??

: 15 mar 2011, 20:32
autor: broker
Porsche Has an Engine Ready for Alfa Romeo :link:

Dalszy ciąg wojenki o przejęcie Alfy .....

VW zaoferował silnik Porsche dla Alfy 4C
Fiat odrzucił ofertę z komentarzem: ' Zamykamy im drzwi przed nosem a oni próbują wejść oknem'
Piech komentując ostatnie wypowiedzi Marchione, że Alfa nie jest na sprzedaż: ' Volkswagen ma czas'


Mój skromny komentarz: Sprzedaż Alfy w tym roku wygląda więcej niż dobrze, styczeń 2011 do stycznia 2010 + 39%. Piech musi być baaardzo niezadowolony ;)

Re: VW kupi Alfe Romeo??

: 15 mar 2011, 22:10
autor: Saleen
Alfe z silnikiem Porsche, to chcialbym miec...!

Re: VW kupi Alfe Romeo??

: 16 mar 2011, 11:42
autor: Wilkin
nie wiem co w tym takie cool ze silnik Porsche , jeśli chodzi nawet o prestiż to zdecydowanie lepiej brzmi Alfa z silnikiem Ferrari .A z jednej stajni . :-P

Re: VW kupi Alfe Romeo??

: 16 mar 2011, 18:31
autor: broker
Tu chodzi o silniki typu Boxer, czyli powrót do tradycji Alfy.
Ale i tak to tylko kolejne zagrywki VW, nieustanne odgrzewanie kotleta. Przy okazji robią Alfie reklamę ;)

Fiat sprzeda Alfę Romeo za silniki Porsche? :link:

Re: VW kupi Alfe Romeo??

: 16 mar 2011, 19:59
autor: piterstilo
Saleen pisze:Alfe z silnikiem Porsche, to chcialbym miec...!
Silnik Porsche w Alfie pasowałby jak kwiatek do kożucha. W grupie Fiata są lepsze silniki, Maserati, Ferrari, Lancii. Nie twierdzę, że Porsche ma złe silniki. Mocną stroną koncernu Fiata zawsze były silniki.
Jak VW kupi Alfę, to nigdy sprzedającemu ktokolwiek to będzie, nie wybaczę. :x
A dobre boxery, to robi Subaru, więc nie ma się co podniecać Porsche. ;)

Re: VW kupi Alfe Romeo??

: 16 lis 2012, 14:41
autor: Dudi

Re: VW kupi Alfe Romeo??? Nie kupi!

: 16 lis 2012, 21:32
autor: Dawid
Bóg im zapłać za to.Zniszczyli tak zacną markę jak Lancia to niech Alfa choć pozostanie wisienką na torcie u Fiata.

Odp: VW kupi Alfe Romeo??? Nie kupi!

: 16 lis 2012, 21:59
autor: dawidson
piterstilo pisze:
Saleen pisze:Alfe z silnikiem Porsche, to chcialbym miec...!
Silnik Porsche w Alfie pasowałby jak kwiatek do kożucha. W grupie Fiata są lepsze silniki, Maserati, Ferrari, Lancii. Nie twierdzę, że Porsche ma złe silniki. Mocną stroną koncernu Fiata zawsze były silniki.
Jak VW kupi Alfę, to nigdy sprzedającemu ktokolwiek to będzie, nie wybaczę. :x
A dobre boxery, to robi Subaru, więc nie ma się co podniecać Porsche. ;)
Które to są tę dobre Boxery Subaru? Bo robią raptem 3-4 silniki na krzyż z których jeden dzięki doładowanie jakoś jedzie. "Jakoś" bo w porównaniu do tego jak pracuje boxer turbo od Porsche ciężko nazwać to inaczej. O jednostkach wolnossących nawet nie mówię bo w tej kategorii Subaru nie ma do powiedzenia NIC.



"... I guess it's just the way I'm wired."