Zastosowanie LPG skraca żywotność tłumików - FAKT
To prawda. Podczas spalania LPG powstaje znacznie więcej węglowodorów niż podczas spalania benzyny. Woda skrapla się w środkowym i końcowym odcinku układu wydechowego, co przyspiesza jego korozję.
HC powstaje bardzo malo ,za to CO2 i H2O powstaje wiecej ,wlasnie kosztem niskiego HC ,
autor wiedzial ,ze gdzies swita ,ale nie potrafil okreslic strony ,
widac nie pytali go o ocene z chemii ,gdy go przyjmowali na pismaka
Art92 pisze:Najważniejszy jest odgłos słyszany wewnątrz, w Fordzie którego wyciszenie przy 100km/h podałem, przy tym samym wyciszeniu itd różnica wynosi 1db na niekorzyść diesla, mam gdzieś ze inni słyszą ze jeżdżę dieslem, ważne ze wewnątrz jest tak samo cicho jak w benzyniaku.
1db to nie jest tak samo cicho - skala jest logarytmiczna
jezeli chodzi o odpalaniena mrozie ,to gdy pare lat temu przyszly mrozy -30*C ,jedynie moja mamuska odpalila Poloneza i pojechala do domu ,
noa Octawia tdi i Focus tdci (czy inny las literek) czekaly na taksiarzy z akumulatorami od Stara w bagazniku ,
zawisc w oczach wlascicieli bezcenna
dzwieki wydawane przez silniki sa rozne ,ale natezenie tych dzwiekow tez takie samo byc nie moze ,
nowych benzyniakow nie slychac na wolnych obrotach ,nowe diesle slychac ,
po otwarciu maski wrazenie sie poglebia ,
nie mam mocno wyczulonego sluchu ,wiec pisze ,ze nowych benzyniakow "nie slychac" ,
oprocz dzwiekow drazniace sa tez drgania - zaryzykuje stwierdzenie ,ze Passat B5 1.9 TDI 115KM to idealny samochod dla samotnej kobiety (permamentna stymulacja za kierownica)