Strona 2 z 3

Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł

: 22 wrz 2010, 11:34
autor: Heathen
Nie nie, ja do diesla nic nie mam, sam takowego kupie jesli moj przebieg roczny przekroczy 25 tys km (narazie jest 12tys i stac mnie na PB ), ale raczej bede to traktowal jako zlo konieczne nie jako "sposób na udany duet":) bo moje aktualne doswiadczenia z dieslem zbyt dobre nie sa...:)
A artykuł to mi zwisa nacią od kalafiora...słuch mam dość dobry i to wystarczy;)

Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł

: 22 wrz 2010, 11:42
autor: Nat
Mi to też zwisa, choć nie ulega wątpliwości, że moja akurat benzyna jest głośniejsza od wielu diesli ;)

Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł

: 22 wrz 2010, 11:53
autor: Heathen
Oj, w mojej jak mialem wariator padniety to zagłuszałem nie jedna SCANIE :D

Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł

: 22 wrz 2010, 13:09
autor: Marcin_D
No nie wiem, ja mam słuch wyczulony dosyć mocno i dla mnie diesel pracuje głośniej od benzyny - zresztą wystarczy popatrzeć w tabelki z danymi -

no moja benzyna zagłusza dużo samochodów, ale to wynik braku czasu podjechania do tłumikarza - zrobiła się szczelina na łaczeniu rury wydechu z tym łacznikiem elastycznym i zaczyna chodzić jak rajdówka (moja żona stwierdziła, że wstyd jeździć).

Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł

: 22 wrz 2010, 15:22
autor: lancia1969
Wszystko z tymi dieslami ok - rozwój , sprawność, moment , spalania inne cuda na kiju tylko jedna rzecz która mnie odrzuca a w zasadzie dwie adin: smród ropy z tłustymi łapami po tankowaniu , wtaroj: rzecz to francowate drgania - nie słyszalne tylko odczuwalne i to nie zależy od samochodu wyciszenia ułożenia - w ciężarówkach tego nie ma bo jak na prawdziwego diesla przystało są tam silniki wolnoobrotowe .
Dlatego staram się kupować benzinkę i od razu fosgenik (po cholere przepłacać) , a co do szkodliwości gazu tfu tfu moje E240 ma już 250 tyś na gazie i jedyną rzeczą jaka zauważyłem to wydłużenie wymiany oleju, wymieniam średnio co 50 tyś km a na benzynie darł się po 35 -40tys ;)

Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł

: 22 wrz 2010, 16:32
autor: Art92
Najważniejszy jest odgłos słyszany wewnątrz, w Fordzie którego wyciszenie przy 100km/h podałem, przy tym samym wyciszeniu itd różnica wynosi 1db na niekorzyść diesla, mam gdzieś ze inni słyszą ze jeżdżę dieslem, ważne ze wewnątrz jest tak samo cicho jak w benzyniaku.

Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł

: 22 wrz 2010, 17:10
autor: wujekp
Art92 pisze:Najważniejszy jest odgłos słyszany wewnątrz, w Fordzie którego wyciszenie przy 100km/h podałem, przy tym samym wyciszeniu itd różnica wynosi 1db na niekorzyść diesla, mam gdzieś ze inni słyszą ze jeżdżę dieslem, ważne ze wewnątrz jest tak samo cicho jak w benzyniaku.
Ostanio jak mi się Kappa zbiesiła i postanowiła na weekend zamieszkać w warsztacie to śmigałem Volvo V70, które jest świetnie wyciszone. Oczywiście było z klekotem na pokładzie, i mimo tego że to bydlę nie kręci się do 6000 obrotów ;) i jechałem wolniej niż Kappą, to ciotka autorytarnie stwierdziła że w Kappie jest znacznie ciszej (i to mimo tego że w Kappie mi szumi szyberdach przy większych prędkościach).

Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł

: 22 wrz 2010, 17:53
autor: Heathen
Art92 pisze:Najważniejszy jest odgłos słyszany wewnątrz, w Fordzie którego wyciszenie przy 100km/h podałem, przy tym samym wyciszeniu itd różnica wynosi 1db na niekorzyść diesla, mam gdzieś ze inni słyszą ze jeżdżę dieslem, ważne ze wewnątrz jest tak samo cicho jak w benzyniaku.
To raczej masz problem ze słuchem...z drugiej strony w Mk3 benzynka chyba jest na łańcuchu, do najcichszych nie należy...

Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł

: 22 wrz 2010, 18:41
autor: Art92
Podany przyklad dotyczyl mk4. Mam mk3 i wiem jak zle jest wyciszona przegroda czolowa, w niektorych zakresach obortow 2.0 TDCi w moim Mondeo ma drazliwy dla ucha dzwiek(sredni zakres obrotow) 2.0 tdci w mk3 ma lancuch rozrzadu, nie wiem jak benzynka, nowe 2.0 tdci czyli tak naprawde 2.0 HDI maja pasek i zapewne sa cichsze.

Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł

: 22 wrz 2010, 19:01
autor: Heathen
ok o Mk4 sie nie wypowiadam, bo faktycznie najnowsze diesle jak pisalem dobrze wyciszone.

Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł

: 22 wrz 2010, 21:51
autor: maciej_ignys
Fajny temat Nacie zarzucasz, bo jak ostatnio na forum się logowałem jakieś trzy dekady temu to krew, żółć i pyskówka się sypały.

Z jednym się nie zgadzam - koszt eksploatacji diesla, absolutnie sumaryczny, od zakupu, poprzez utratę wartości, koszty napraw serwisów, wymiany fitrów FAP i innych gówien I TAK jest niższy niż benzyny pod warunkiem osiągania odpowiednich przebiegów.

Mój, zbieżny wstydem i znaczkiem służbowy dupolot choć przebiegiem mógłby zawstydzić Tony'ego Halika jeździ w zasadzie bezawaryjnie poza oczywistymi wymianami klocków/opon/oleju itp.: i mimo raptem czterech lat siódme okrążenie wookół ziemi rozpoczyna.

Oszczędność uzyskiwana między ..... 4.2 quatro i .... 2.0 TDI to 25 000 zł rocznie - kto się nie schyli temu.... gratuluję (80 tkm/rok)

Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł

: 22 wrz 2010, 22:40
autor: Nat
Pojawiałbyś się częściej, zobaczyłbyś, ile tracisz będąc za rzadko :)


Twoje twierdzenie "Z jednym się nie zgadzam - koszt eksploatacji diesla, absolutnie sumaryczny, od zakupu, poprzez utratę wartości, koszty napraw serwisów, wymiany fitrów FAP i innych gówien I TAK jest niższy niż benzyny pod warunkiem osiągania odpowiednich przebiegów." działa tylko dla dużych przebiegów. Dla niskich równie uprawnione jest wprost przeciwne: koszt eksploatacji benzyny, absolutnie sumaryczny, od zakupu, poprzez utratę wartości, koszty napraw serwisów I TAK jest niższy niż diesla pod warunkiem osiągania odpowiednich przebiegów.
A o benzynie z gazem nie wspomnę.

Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł

: 01 paź 2010, 17:02
autor: Nat
kwękanie na filtry cząsek stałych znajdziesz tutaj

Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł

: 02 paź 2010, 9:33
autor: Gros
głośność ,stuk -panowie to jest melodia silnika ,silnik gra
zapraszam do lasu na rowery uszka wam tam odpocznął :lol:

Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł

: 03 paź 2010, 16:28
autor: KGB

Zastosowanie LPG skraca żywotność tłumików - FAKT


To prawda. Podczas spalania LPG powstaje znacznie więcej węglowodorów niż podczas spalania benzyny. Woda skrapla się w środkowym i końcowym odcinku układu wydechowego, co przyspiesza jego korozję.
HC powstaje bardzo malo ,za to CO2 i H2O powstaje wiecej ,wlasnie kosztem niskiego HC ,
autor wiedzial ,ze gdzies swita ,ale nie potrafil okreslic strony ,
widac nie pytali go o ocene z chemii ,gdy go przyjmowali na pismaka
Art92 pisze:Najważniejszy jest odgłos słyszany wewnątrz, w Fordzie którego wyciszenie przy 100km/h podałem, przy tym samym wyciszeniu itd różnica wynosi 1db na niekorzyść diesla, mam gdzieś ze inni słyszą ze jeżdżę dieslem, ważne ze wewnątrz jest tak samo cicho jak w benzyniaku.
1db to nie jest tak samo cicho - skala jest logarytmiczna

jezeli chodzi o odpalaniena mrozie ,to gdy pare lat temu przyszly mrozy -30*C ,jedynie moja mamuska odpalila Poloneza i pojechala do domu ,
noa Octawia tdi i Focus tdci (czy inny las literek) czekaly na taksiarzy z akumulatorami od Stara w bagazniku ,
zawisc w oczach wlascicieli bezcenna

dzwieki wydawane przez silniki sa rozne ,ale natezenie tych dzwiekow tez takie samo byc nie moze ,
nowych benzyniakow nie slychac na wolnych obrotach ,nowe diesle slychac ,
po otwarciu maski wrazenie sie poglebia ,
nie mam mocno wyczulonego sluchu ,wiec pisze ,ze nowych benzyniakow "nie slychac" ,
oprocz dzwiekow drazniace sa tez drgania - zaryzykuje stwierdzenie ,ze Passat B5 1.9 TDI 115KM to idealny samochod dla samotnej kobiety (permamentna stymulacja za kierownica)