Kappa -DEFECTIVE ELECTRICAL CONNECTION / Motor Steuranlage

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Odp: Kappa - komunikat DEFECTIVE ELECTRICAL CONNECTION

Post autor: mirek0p » 02 lut 2010, 20:15

Sprawdziłem wszystkie wiązki w komorze silnikowej i nie ma oznak nadpalenia ,wymontowałem i przeczyściłem zespół przekażników na nadkolu,sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i nic podejrzanego a mimo wszystko po włączeniu świateł pali przekażniki -20 amperowe w tej chwili mam 4 na 5 do wymiany,info nic nie komunikuje.Sprawdzałem na alegro przekaźniki ale są same używki ,może ktoś kupował nowe -w jakiej są cenie ,czy tylko fiatowskie ?
Czy moduł obok bezpieczników może to powodować nie paląc bezpieczników ? .
Pytanie do fachowców od elektroniki co i jak można sprawdzić - pomierzyć mikrometrem ?

justyna269
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 22 paź 2009, 19:38
Lokalizacja: dania

Kappa - Motor Steuranlage Defekt/problem z elektryką

Post autor: justyna269 » 08 paź 2010, 18:32

Witam. Mam mały problem z moja lancia kappa 2.0t benzyna z 98 roku.
Nikt nie wie co sie dzieje. Wiec pisze moze mi pomożecie.
A wiec tak: przy odpalaniu wszystkie liczniki świruja wskazówki maja disco, strasznie kopci na
bialo jak jest zimna, czasami podczas jazdy wyłacza sie serwo, szarpie jak ma powyzej 2 tys obrotów, i wyswietlacz mruga jakby miał spadki napiecia,a ma nowy akumulator. A i po odpaleniu zegarek startuje od poczatku i licznik ile bylo przejechane tez startuje od zera.
No i wyskakuje CHECK tzn swieci caly czas, i wyskakuje komunikat MOTOR STEURANLAGE DEFEKT.
Auto na 4 ledwo 90 wyciaga,
Prosze o pomoc z gory bardzo dziekuje. Pozdrawiam Justyna.
Ostatnio zmieniony 09 paź 2010, 6:46 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Tytuł zgodnie z zasadami

argenta67

Re: Coś z elektryka chyba!!!

Post autor: argenta67 » 08 paź 2010, 19:30

justyna269 pisze:Witam. Mam mały problem z moja lancia kappa 2.0t benzyna z 98 roku.
Nikt nie wie co sie dzieje. Wiec pisze moze mi pomożecie.
A wiec tak: przy odpalaniu wszystkie liczniki świruja wskazówki maja disco, strasznie kopci na
bialo jak jest zimna, czasami podczas jazdy wyłacza sie serwo, szarpie jak ma powyzej 2 tys obrotów, i wyswietlacz mruga jakby miał spadki napiecia,a ma nowy akumulator. A i po odpaleniu zegarek startuje od poczatku i licznik ile bylo przejechane tez startuje od zera.
No i wyskakuje CHECK tzn swieci caly czas, i wyskakuje komunikat MOTOR STEURANLAGE DEFEKT.
Auto na 4 ledwo 90 wyciaga,
Prosze o pomoc z gory bardzo dziekuje. Pozdrawiam Justyna.
Z tą pomocą to nie tyle mały jak daleki problem bo w profilu podajesz Dania( w dodatku z malej litery : czerwona : ) a te usterki maja taki trochę zbieg okoliczności bo problem ze wskaźnikami wygląda na brak masy(trzeba sprawdzić wszystkie połączenia), kopcenie na zimnym to mogą być uszczelniacze zaworów lub turbina(nie wiadomo jakie to turbo 4,16, 5.20) a ten komunikat to zapewne tryb awaryjny i dlatego taka mała prędkość ale to wszystko zrobić można tylko w real w sieci :nono:

Coś mi się wydaje, że takie samoróbki gdzieś tam w świecie nie dadzą zadowolenia i autko nie powróci do żywych, tam jest potrzebna ręka chociaż kogoś z dużą ilością chęci do naprawy i choć małą dawką wiedzy.

Boorek

Re: Coś z elektryka chyba!!!

Post autor: Boorek » 08 paź 2010, 20:14

Argenta masz cał?kowitą rację... ale może jesteś w stanie podać możliwe przyczyny takiego stanu rzeczy.. błąd sterowania silnikiem to jak zapewne wiesz częsty błąd i szczerze pierwszy raz słyszę żeby w kappie był jakiś tryb serwisowy, przez który auto by nie jechało.


Na początek sprawdź masę od akumulatora- często lubi zaśniedzieć dużo pracy nie ma z tym więc do warsztatu jechać nie musisz, tylko poszukaj jakiegoś faceta który wie jak trzymać klucz w ręku : yesyes : możesz też poczytac forum, jest sporo tematów o braku masy w Kappie. Napisz czy dużo pije oleju, czy ubywa wody itd. z tym brakiem wspomagania... może po prostu silnik przestaje pracować na chwilę i pompa nie działa, szczerze powiedziawszy dziwny objaw... silnik oprócz kopcenia i braku mocy chodzi równo na postoju, wkręca się normalnie na obroty? Pozdrawiam

argenta67

Re: Coś z elektryka chyba!!!

Post autor: argenta67 » 08 paź 2010, 20:36

Ten typowy tryb awaryjny dotyczy bardziej turbiny niż samej Kappy jako modelu. Tryb awaryjny to ograniczenie mocy i dotyczy właśnie turbiny bo tylko w tym przypadku może dojść do niekontrolowanego doładowania i może być : cenzura : . Trudno jest domniemać i siać radami w ciemno bo takie gdybanie może doprowadzić do negatywnych efektów i tak jak wskazania na brak masy niczego nie popsuje bo to zwykła kontrola prawidłowego połączenia to tak już grzebanie przy silniku może doprowadzić do całkowitego unieruchomienia.

Rafako

Re: Coś z elektryka chyba!!!

Post autor: Rafako » 08 paź 2010, 21:11

Tak czy owak, w Danii ciężko Ci ją będzie naprawić :( Nam się w każdym razie Kappy w Danii zrobić nie udało...

...może dlatego, że nie ma tam ani jednego serwisu Lancii :?: :!: :?: ;)
...a z autoryzowanych Fiatów, gonią, twierdząc, że nie podejmą się naprawić.
Najbliżej to masz do serwisów Lancii w północnych Niemczech (jeśli dobrze pamiętam: Hamburg, Bad Oldesloe i Kiel lub Flensburg).
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
michal1045
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 25 lis 2009, 16:31
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź

Re: Coś z elektryka chyba!!!

Post autor: michal1045 » 09 paź 2010, 2:28

Rafako pisze:Tak czy owak, w Danii ciężko Ci ją będzie naprawić :( Nam się w każdym razie Kappy w Danii zrobić nie udało...

...może dlatego, że nie ma tam ani jednego serwisu Lancii :?: :!: :?: ;)
...a z autoryzowanych Fiatów, gonią, twierdząc, że nie podejmą się naprawić.
Najbliżej to masz do serwisów Lancii w północnych Niemczech (jeśli dobrze pamiętam: Hamburg, Bad Oldesloe i Kiel lub Flensburg).
Serdecznie pozdrawiam.
Autoryzowanych serwisów może i nie ma, bo nawet nie ma oficjalnej strony Lancii w duńskim języku...
Aczkolwiek myślę, że jeżeli koleżanka zapyta tutaj :link: to zostanie jej polecony jakiś serwis :!:
Pozdrawiam Michał, syn Geparda
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Delta 1.4 Tjet 120 KM LPG
W rodzinie są jeszcze Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI + + Dodge Grand Caravan 2007
Były Kappa SW 2.4 TDS, Y 1.2 16v, Piaggio ZIP 2010, Phedra 2.0 JTD
Obrazek

Awatar użytkownika
elec3c3
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 10 kwie 2011, 17:57
Imię: konrad
Lokalizacja: Łomża

I znowu błąd w kappie

Post autor: elec3c3 » 14 kwie 2011, 18:17

Motor steuranlage defekt - czy ktoś wie co to może być i jak to cuś co kolwiek to jest zniwelować. a propo mam założoną sekwecje.... proszę o jaką kolwiek pomoc
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2011, 18:20 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Szukamy przed zadaniem pytania! Przeniosłem.
KonRadKAppa

Rafako

Re: I znowu błąd w kappie

Post autor: Rafako » 14 kwie 2011, 18:54

elec3c3 pisze:Motor steuranlage defekt - czy ktoś wie co to może być i jak to cuś co kolwiek to jest zniwelować. a propo mam założoną sekwecje.... proszę o jaką kolwiek pomoc
My tak mieliśmy przy problemach z gazem. Po regeneracji listwy wtryskowej, wymianie filtrów i regulacji instalacji, problem ustąpił.
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
hary171
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 147
Rejestracja: 22 lip 2009, 18:13
Skype: GG 7882238
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łomża/Białystok

Re: I znowu błąd w kappie

Post autor: hary171 » 14 kwie 2011, 22:43

elec3c3 pisze:Motor steuranlage defekt - czy ktoś wie co to może być i jak to cuś co kolwiek to jest zniwelować. a propo mam założoną sekwecje.... proszę o jaką kolwiek pomoc
Kolego jakbys potrzebowal to poszukaj na forum albo moge Ci zrobic ksero tlumaczen wszystkich wyswietlen na infocenter do schowka i oby jak najrzadziej korzystac :)
Ona jest nietypowa niepowtarzalna jednorazowa i oryginalna... Lancia...
Kappa 2.0 lpg

bia2c
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 06 wrz 2011, 22:09
Imię: piter
Lokalizacja: Białystok i okolice

Re: Odp: Kappa - komunikat DEFECTIVE ELECTRICAL CONNECTION

Post autor: bia2c » 07 wrz 2011, 22:01

mirek0p pisze:Jakieś półtora roku temu po tankowaniu nie mogłem odpalić dopiero po ostygnięciu wszystko wróciło do normy.Podobne psikusy miałem co kilka miesięcy,ale ostatnio co jazda to obowiązkowo odczekanie do ostygnięcia a co najgorsze w czasie jazdy uciekały prady i wyskakiwał ów komunikat.Od początku podejrzewałem jakiś styk że słabo łączy i teraz zaczły wysiadać światła mijania,po zmianie przekażnika swiatła były ok.,aż tu nagle w czasie jazdy zaczęło się kopcić z pod maski.Dymek wydobywał się ze spodu aku.Dzisiaj rozebrałem podstawę aku a tu nic nie widać podejrzanego wszystkie wiązki wyglądają na nie podjarane.Niezbyt uśmiecha mi się ściąganie izolacji z wiązek idących od przekażników świateł w głąb komory ale od czegoś czeba zacząć.
Jakie wartości ma dobry przekażnik świateł(w puszce na nadkolu jest ich pięć) ?
miałem tak też - kappa 2,4 129kw 98r -problemem był czujnik położenia wału;
po wymianie jak ręką odjął;
jeśli czegoś nie możesz naprawić młotkiem widocznie problem tkwi w elektryce
kappa 2.4vis 99`
delta 1.6 16v 98`
charade GTti 1.0 87`
charade GTti 1.0 90`było
phedra 2.0 16v 136km 03'

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”