Kappa -DEFECTIVE ELECTRICAL CONNECTION / Motor Steuranlage
Odp: Kappa - komunikat DEFECTIVE ELECTRICAL CONNECTION
Sprawdziłem wszystkie wiązki w komorze silnikowej i nie ma oznak nadpalenia ,wymontowałem i przeczyściłem zespół przekażników na nadkolu,sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i nic podejrzanego a mimo wszystko po włączeniu świateł pali przekażniki -20 amperowe w tej chwili mam 4 na 5 do wymiany,info nic nie komunikuje.Sprawdzałem na alegro przekaźniki ale są same używki ,może ktoś kupował nowe -w jakiej są cenie ,czy tylko fiatowskie ?
Czy moduł obok bezpieczników może to powodować nie paląc bezpieczników ? .
Pytanie do fachowców od elektroniki co i jak można sprawdzić - pomierzyć mikrometrem ?
Czy moduł obok bezpieczników może to powodować nie paląc bezpieczników ? .
Pytanie do fachowców od elektroniki co i jak można sprawdzić - pomierzyć mikrometrem ?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 paź 2009, 19:38
- Lokalizacja: dania
Kappa - Motor Steuranlage Defekt/problem z elektryką
Witam. Mam mały problem z moja lancia kappa 2.0t benzyna z 98 roku.
Nikt nie wie co sie dzieje. Wiec pisze moze mi pomożecie.
A wiec tak: przy odpalaniu wszystkie liczniki świruja wskazówki maja disco, strasznie kopci na
bialo jak jest zimna, czasami podczas jazdy wyłacza sie serwo, szarpie jak ma powyzej 2 tys obrotów, i wyswietlacz mruga jakby miał spadki napiecia,a ma nowy akumulator. A i po odpaleniu zegarek startuje od poczatku i licznik ile bylo przejechane tez startuje od zera.
No i wyskakuje CHECK tzn swieci caly czas, i wyskakuje komunikat MOTOR STEURANLAGE DEFEKT.
Auto na 4 ledwo 90 wyciaga,
Prosze o pomoc z gory bardzo dziekuje. Pozdrawiam Justyna.
Nikt nie wie co sie dzieje. Wiec pisze moze mi pomożecie.
A wiec tak: przy odpalaniu wszystkie liczniki świruja wskazówki maja disco, strasznie kopci na
bialo jak jest zimna, czasami podczas jazdy wyłacza sie serwo, szarpie jak ma powyzej 2 tys obrotów, i wyswietlacz mruga jakby miał spadki napiecia,a ma nowy akumulator. A i po odpaleniu zegarek startuje od poczatku i licznik ile bylo przejechane tez startuje od zera.
No i wyskakuje CHECK tzn swieci caly czas, i wyskakuje komunikat MOTOR STEURANLAGE DEFEKT.
Auto na 4 ledwo 90 wyciaga,
Prosze o pomoc z gory bardzo dziekuje. Pozdrawiam Justyna.
Ostatnio zmieniony 09 paź 2010, 6:46 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Tytuł zgodnie z zasadami
Powód: Tytuł zgodnie z zasadami
Re: Coś z elektryka chyba!!!
Z tą pomocą to nie tyle mały jak daleki problem bo w profilu podajesz Dania( w dodatku z malej literyjustyna269 pisze:Witam. Mam mały problem z moja lancia kappa 2.0t benzyna z 98 roku.
Nikt nie wie co sie dzieje. Wiec pisze moze mi pomożecie.
A wiec tak: przy odpalaniu wszystkie liczniki świruja wskazówki maja disco, strasznie kopci na
bialo jak jest zimna, czasami podczas jazdy wyłacza sie serwo, szarpie jak ma powyzej 2 tys obrotów, i wyswietlacz mruga jakby miał spadki napiecia,a ma nowy akumulator. A i po odpaleniu zegarek startuje od poczatku i licznik ile bylo przejechane tez startuje od zera.
No i wyskakuje CHECK tzn swieci caly czas, i wyskakuje komunikat MOTOR STEURANLAGE DEFEKT.
Auto na 4 ledwo 90 wyciaga,
Prosze o pomoc z gory bardzo dziekuje. Pozdrawiam Justyna.


Coś mi się wydaje, że takie samoróbki gdzieś tam w świecie nie dadzą zadowolenia i autko nie powróci do żywych, tam jest potrzebna ręka chociaż kogoś z dużą ilością chęci do naprawy i choć małą dawką wiedzy.
Re: Coś z elektryka chyba!!!
Argenta masz cał?kowitą rację... ale może jesteś w stanie podać możliwe przyczyny takiego stanu rzeczy.. błąd sterowania silnikiem to jak zapewne wiesz częsty błąd i szczerze pierwszy raz słyszę żeby w kappie był jakiś tryb serwisowy, przez który auto by nie jechało.
Na początek sprawdź masę od akumulatora- często lubi zaśniedzieć dużo pracy nie ma z tym więc do warsztatu jechać nie musisz, tylko poszukaj jakiegoś faceta który wie jak trzymać klucz w ręku
możesz też poczytac forum, jest sporo tematów o braku masy w Kappie. Napisz czy dużo pije oleju, czy ubywa wody itd. z tym brakiem wspomagania... może po prostu silnik przestaje pracować na chwilę i pompa nie działa, szczerze powiedziawszy dziwny objaw... silnik oprócz kopcenia i braku mocy chodzi równo na postoju, wkręca się normalnie na obroty? Pozdrawiam
Na początek sprawdź masę od akumulatora- często lubi zaśniedzieć dużo pracy nie ma z tym więc do warsztatu jechać nie musisz, tylko poszukaj jakiegoś faceta który wie jak trzymać klucz w ręku

Re: Coś z elektryka chyba!!!
Ten typowy tryb awaryjny dotyczy bardziej turbiny niż samej Kappy jako modelu. Tryb awaryjny to ograniczenie mocy i dotyczy właśnie turbiny bo tylko w tym przypadku może dojść do niekontrolowanego doładowania i może być
. Trudno jest domniemać i siać radami w ciemno bo takie gdybanie może doprowadzić do negatywnych efektów i tak jak wskazania na brak masy niczego nie popsuje bo to zwykła kontrola prawidłowego połączenia to tak już grzebanie przy silniku może doprowadzić do całkowitego unieruchomienia.

Re: Coś z elektryka chyba!!!
Tak czy owak, w Danii ciężko Ci ją będzie naprawić
Nam się w każdym razie Kappy w Danii zrobić nie udało...
...może dlatego, że nie ma tam ani jednego serwisu Lancii
...a z autoryzowanych Fiatów, gonią, twierdząc, że nie podejmą się naprawić.
Najbliżej to masz do serwisów Lancii w północnych Niemczech (jeśli dobrze pamiętam: Hamburg, Bad Oldesloe i Kiel lub Flensburg).
Serdecznie pozdrawiam.

...może dlatego, że nie ma tam ani jednego serwisu Lancii




...a z autoryzowanych Fiatów, gonią, twierdząc, że nie podejmą się naprawić.
Najbliżej to masz do serwisów Lancii w północnych Niemczech (jeśli dobrze pamiętam: Hamburg, Bad Oldesloe i Kiel lub Flensburg).
Serdecznie pozdrawiam.
- michal1045
- Klubowicz
- Posty: 1646
- Rejestracja: 25 lis 2009, 16:31
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Łódź
Re: Coś z elektryka chyba!!!
Autoryzowanych serwisów może i nie ma, bo nawet nie ma oficjalnej strony Lancii w duńskim języku...Rafako pisze:Tak czy owak, w Danii ciężko Ci ją będzie naprawićNam się w każdym razie Kappy w Danii zrobić nie udało...
...może dlatego, że nie ma tam ani jednego serwisu Lancii![]()
![]()
![]()
![]()
...a z autoryzowanych Fiatów, gonią, twierdząc, że nie podejmą się naprawić.
Najbliżej to masz do serwisów Lancii w północnych Niemczech (jeśli dobrze pamiętam: Hamburg, Bad Oldesloe i Kiel lub Flensburg).
Serdecznie pozdrawiam.
Aczkolwiek myślę, że jeżeli koleżanka zapyta tutaj


Pozdrawiam Michał, syn Geparda
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Delta 1.4 Tjet 120 KM LPG
W rodzinie są jeszcze Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI + + Dodge Grand Caravan 2007
Były Kappa SW 2.4 TDS, Y 1.2 16v, Piaggio ZIP 2010, Phedra 2.0 JTD

Y 1.2 8v Cosmopolitan + Delta 1.4 Tjet 120 KM LPG
W rodzinie są jeszcze Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI + + Dodge Grand Caravan 2007
Były Kappa SW 2.4 TDS, Y 1.2 16v, Piaggio ZIP 2010, Phedra 2.0 JTD

- elec3c3
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 17:57
- Imię: konrad
- Lokalizacja: Łomża
I znowu błąd w kappie
Motor steuranlage defekt - czy ktoś wie co to może być i jak to cuś co kolwiek to jest zniwelować. a propo mam założoną sekwecje.... proszę o jaką kolwiek pomoc
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2011, 18:20 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Szukamy przed zadaniem pytania! Przeniosłem.
Powód: Szukamy przed zadaniem pytania! Przeniosłem.
KonRadKAppa
Re: I znowu błąd w kappie
My tak mieliśmy przy problemach z gazem. Po regeneracji listwy wtryskowej, wymianie filtrów i regulacji instalacji, problem ustąpił.elec3c3 pisze:Motor steuranlage defekt - czy ktoś wie co to może być i jak to cuś co kolwiek to jest zniwelować. a propo mam założoną sekwecje.... proszę o jaką kolwiek pomoc
Serdecznie pozdrawiam.
- hary171
- Forumowicz/ka
- Posty: 147
- Rejestracja: 22 lip 2009, 18:13
- Skype: GG 7882238
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łomża/Białystok
Re: I znowu błąd w kappie
Kolego jakbys potrzebowal to poszukaj na forum albo moge Ci zrobic ksero tlumaczen wszystkich wyswietlen na infocenter do schowka i oby jak najrzadziej korzystacelec3c3 pisze:Motor steuranlage defekt - czy ktoś wie co to może być i jak to cuś co kolwiek to jest zniwelować. a propo mam założoną sekwecje.... proszę o jaką kolwiek pomoc

Ona jest nietypowa niepowtarzalna jednorazowa i oryginalna... Lancia...
Kappa 2.0 lpg
Kappa 2.0 lpg
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 06 wrz 2011, 22:09
- Imię: piter
- Lokalizacja: Białystok i okolice
Re: Odp: Kappa - komunikat DEFECTIVE ELECTRICAL CONNECTION
miałem tak też - kappa 2,4 129kw 98r -problemem był czujnik położenia wału;mirek0p pisze:Jakieś półtora roku temu po tankowaniu nie mogłem odpalić dopiero po ostygnięciu wszystko wróciło do normy.Podobne psikusy miałem co kilka miesięcy,ale ostatnio co jazda to obowiązkowo odczekanie do ostygnięcia a co najgorsze w czasie jazdy uciekały prady i wyskakiwał ów komunikat.Od początku podejrzewałem jakiś styk że słabo łączy i teraz zaczły wysiadać światła mijania,po zmianie przekażnika swiatła były ok.,aż tu nagle w czasie jazdy zaczęło się kopcić z pod maski.Dymek wydobywał się ze spodu aku.Dzisiaj rozebrałem podstawę aku a tu nic nie widać podejrzanego wszystkie wiązki wyglądają na nie podjarane.Niezbyt uśmiecha mi się ściąganie izolacji z wiązek idących od przekażników świateł w głąb komory ale od czegoś czeba zacząć.
Jakie wartości ma dobry przekażnik świateł(w puszce na nadkolu jest ich pięć) ?
po wymianie jak ręką odjął;
jeśli czegoś nie możesz naprawić młotkiem widocznie problem tkwi w elektryce
kappa 2.4vis 99`
delta 1.6 16v 98`
charade GTti 1.0 87`
charade GTti 1.0 90`było
phedra 2.0 16v 136km 03'
kappa 2.4vis 99`
delta 1.6 16v 98`
charade GTti 1.0 87`
charade GTti 1.0 90`było
phedra 2.0 16v 136km 03'