Lybra - metaliczny dźwięk miedzy 1500 a 1800 obr/min

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Re: Lybra - metaliczny dźwięk miedzy 1500 a 1800 obr/min

Post autor: dr_scott » 22 gru 2010, 17:24

To w końcu diesel! One pracują tak dy dy dy dy dy :)


Czy jest jakaś różnica na zimnym i na ciepłym silniku??

Ja obstawiam alternator. Sprawdź czy masz popękaną obudowę.
Następnie ściągnij pasek wieloklinowy i odpal silnik. Sprawdź czy objawy usąpią, tym samym sprawdzisz czy to dźwięk z silnika czy z osprzętu.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

iwancafe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 16 wrz 2010, 22:52
Lokalizacja: lubuskie

Re: Lybra - metaliczny dźwięk miedzy 1500 a 1800 obr/min

Post autor: iwancafe » 28 gru 2010, 14:49

a jesli alternator to czy może być w małym stopniu nierówna praca silnika?? na jałowym biegu na wolnych obrotach i przenoszenie drgań na kierownice...?

pilot311
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 16 lis 2009, 14:08
Lokalizacja: Ostojow
Kontakt:

Re: Lybra - metaliczny dźwięk miedzy 1500 a 1800 obr/min

Post autor: pilot311 » 28 sty 2011, 15:38

Mnie pojawił się taki metaliczny dzwięk w silniku (tykanie) w pewnym zakresie obrotów i po jakimś czasie okazało sią że panewki ruszyło na wale. Skończyło się na kompletnym remoncie silnika z wymiana wału na nominalny.

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Re: Lybra - metaliczny dźwięk miedzy 1500 a 1800 obr/min

Post autor: dr_scott » 28 sty 2011, 19:34

iwancafe pisze:a jesli alternator to czy może być w małym stopniu nierówna praca silnika?? na jałowym biegu na wolnych obrotach i przenoszenie drgań na kierownice...?
Teoretycznie źle pracujący alternator może powodować różne obciążenia silnika i na jałowym biegu może w niewielkim stopniu wpływać na obroty silnika. Drgania na kierownicy mogą pojawiać się jak drży cały silnik, im niższe obroty tym bardziej wyczuwalne mogą być drgania.

Najlepszym testem będzie zdjęcie paska wielorowkowego i sprawdzenie jak pracuje silnik bez urządzeń dodatkowych. To pozwoli wykluczyć albo osprzęt napędzany z paska albo sam silnik.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”