Strona 2 z 2
Re: Lybra - metaliczny dźwięk miedzy 1500 a 1800 obr/min
: 22 gru 2010, 17:24
autor: dr_scott
To w końcu diesel! One pracują tak dy dy dy dy dy
Czy jest jakaś różnica na zimnym i na ciepłym silniku??
Ja obstawiam alternator. Sprawdź czy masz popękaną obudowę.
Następnie ściągnij pasek wieloklinowy i odpal silnik. Sprawdź czy objawy usąpią, tym samym sprawdzisz czy to dźwięk z silnika czy z osprzętu.
Re: Lybra - metaliczny dźwięk miedzy 1500 a 1800 obr/min
: 28 gru 2010, 14:49
autor: iwancafe
a jesli alternator to czy może być w małym stopniu nierówna praca silnika?? na jałowym biegu na wolnych obrotach i przenoszenie drgań na kierownice...?
Re: Lybra - metaliczny dźwięk miedzy 1500 a 1800 obr/min
: 28 sty 2011, 15:38
autor: pilot311
Mnie pojawił się taki metaliczny dzwięk w silniku (tykanie) w pewnym zakresie obrotów i po jakimś czasie okazało sią że panewki ruszyło na wale. Skończyło się na kompletnym remoncie silnika z wymiana wału na nominalny.
Re: Lybra - metaliczny dźwięk miedzy 1500 a 1800 obr/min
: 28 sty 2011, 19:34
autor: dr_scott
iwancafe pisze:a jesli alternator to czy może być w małym stopniu nierówna praca silnika?? na jałowym biegu na wolnych obrotach i przenoszenie drgań na kierownice...?
Teoretycznie źle pracujący alternator może powodować różne obciążenia silnika i na jałowym biegu może w niewielkim stopniu wpływać na obroty silnika. Drgania na kierownicy mogą pojawiać się jak drży cały silnik, im niższe obroty tym bardziej wyczuwalne mogą być drgania.
Najlepszym testem będzie zdjęcie paska wielorowkowego i sprawdzenie jak pracuje silnik bez urządzeń dodatkowych. To pozwoli wykluczyć albo osprzęt napędzany z paska albo sam silnik.