To ja proponuję aby "włodarze" przenieśli off-top dotyczący wydechu do stosownego forum, ponieważ też mam coś do dodania a sam wydech do 20VT jest bardzo specyficzny i ciekawy jako temat rozmowy.
Rafako pisze:Zamiennik tłumika do 2.0 20V T ma tylko jedną rurkę, więc jest taki jaki powinien być.
Dla niezorientowanych a poszukujących pojazdu z takim silnikiem:
- oryginał (z podwójną końcówką) kosztuje ponad 1000 zł
- zamiennik (z podwójną końcówką) również kosztuje coś koło 700 złotych (o dokładną cenę, można pytać Tomzika).
Nie znam ceny oryginału, na pewno faktycznie jest to grubo ponad 1000zł. Zamiennik z podwójną końcówką produkuje jeszcze firma Imasaf i tłumiki takie są dostępne na ebay'u a od czasu moich bojów z wydechem także w Polsce przez firmę z Piaseczna, która sprowadziła mi ten tłumik z Niemiec za 770zł. Nic więcej poza Imasafem mimo najszczerszych chęci nie namierzyłem- niby jest w katalogu MTS (też z 2 rurkami), ale chyba zapomnieli go wykasować, bo jest niedostępny- nie produkują już i nie zamierzają.
Bardzo mnie natomiast ciekawi ten zamiennik z 1 rurą, bo wg mnie to jest tylko i wyłącznie tłumik od wersji 2,0/2,4 (taki komplet środek + tył miałem poprzednio) i obdzwaniając i przeszukując w necie wszystko co się dało kilka dni pod rząd nie trafiłem na jakikolwiek inny poza Imasafem tłumik o tej samej specyfikacji co oryginał i dedykowany tylko do silnika 20VT. Ale chętnie się dowiem gdzie kupić następnym razem i jaki
Co do jazdy na tłumikach od wersji wolnossącej i oryginale- ten samochód naprawdę zaczął jeździć dopiero po założeniu Imasafów- wcześniej prześmigałem na komplecie od wolnossących wersji dobre 3 lata i jak najbardziej jechać się da. Ale dopiero po założeniu tłumików dedykowanych (tylny z 2 rurkami) silnik ożył i mimo, że założyłem je w czerwcu to do dziś mi się papa śmieje jak wyprzedzam. Nie to auto- i tyle w temacie.