Strona 2 z 4

Re: Lancia Lybra, pytania do zakupu

: 05 sty 2011, 7:33
autor: Zbynek
mattom pisze:Witam, postanowiłem rozglądnąc się za Lancia Lybra i mam pare pytań,
Czy z 10tys w portfelu jest sens w ogóle porywać się na Lybre ?
Znalazłem kilka ofert, które by mnie zaciekawiły
1) Diesel, czyli fiatowskie JTD, o ich wytrzymalości mam dobre zdanie, zaczerpnięte z alf, tylko pytanko jak ma sie w Lybrze spalanie, silnik 1.9?
2) Benzyna, widzę, że są silniki od 1.6 do 2.0 na wariatorach, czy są to TSy z alf czy może te silniki, które mam np w Barchettcie, (1.8 ze zmiennymi fazami rozrzadu 131 KM chyba o ile pamiętam>?)
3) Benzyna - ile te silniki są w stanie zrobić, opłaca się kupić auto z przelotem ponad 200tys ?
4) Benzyna + LPG, wiem wiem LPG to zlo, jednak ja musze mieć auto przede wszystkim ekonomiczne i to jest główny priorytet ( musi być też wygodne i dobrze wyposażone) Co do wygody jestem niewysoki wiec mala ilośc miejsca za kierownicą nie przeszkadzałaby, ale przechodząc do pytania, jest sens kupować zagazowane 1.8 ? z przelotem 210tys? Auto na sekwencji jak zapewnia sprzedający na gwarancji,
1,6 to chyba to samo co było montowane w Bravo/Brava/Marea, prosty, trwały, niezawodny silnik, ale osiągi szału nie robią.
1,8 to to samo co Barchetta, Fiat Punto II HGT, Stilo. Miałem Barchettę z gazem 2 generacji (mikser w dolocie i silniczek krokowy), więc prostszą niż sekwencja, z przebiegiem ponad 240tys. km, żadnych problemów nie było.
2,0 było montowane w Kappie, Bravo HGT, Marea 155. Najlepsze osiągi, ale to już 5 cylindrów, więc spalanie też będzie trochę wyższe. Do tego prawdopodobnie koło zamachowe dwumasowe, a to koszty przy ew. wymianie.

IMHO 1,8 to najlepszy kompromis osiągi/koszty, tym bardziej że silnik już znasz, masz do niego jakieś części. Wariatorem się nie przejmuj, po prostu pierwszy raz wymień go w ASO. Później co rok będziesz miał nowy z nowym rozrządem (uroki gwarancji) :D

Re: Lancia Lybra, pytania do zakupu

: 05 sty 2011, 9:04
autor: Rafako
Zbynek pisze: 2,0 było montowane w Kappie, Bravo HGT, Marea 155. Do tego prawdopodobnie koło zamachowe dwumasowe, a to koszty przy ew. wymianie.
Z tym kołem to mit. Jest zwykłe koło zamachowe a nie żadne dwumasowe.
Serdecznie pozdrawiam.

Re: Lancia Lybra, pytania do zakupu

: 05 sty 2011, 12:32
autor: Zbynek
Rafako pisze:
Zbynek pisze: 2,0 było montowane w Kappie, Bravo HGT, Marea 155. Do tego prawdopodobnie koło zamachowe dwumasowe, a to koszty przy ew. wymianie.
Z tym kołem to mit. Jest zwykłe koło zamachowe a nie żadne dwumasowe.
Serdecznie pozdrawiam.
Dobrze wiedzieć, zasugerowałem się tym.
Ja mam 2000r 2.0 VIS 155km i mam dwomasówke, 2 miechy temu wymieniana

Re: Lancia Lybra, pytania do zakupu

: 05 sty 2011, 19:45
autor: mattom
Co do gwarancji i wariata to chyba zalezy od serwisu ? bo pierwsze słysze, robiłem wariata w barchettcie w ASO wszystkie fakturki elegancko pojechalem po 30 tys ze mi klekocze wariat to stwierdzili ze trzeba kupic nowy i wymienic.

Re: Lancia Lybra, pytania do zakupu

: 05 sty 2011, 19:54
autor: Polej
Rafako pisze:
Zbynek pisze: 2,0 było montowane w Kappie, Bravo HGT, Marea 155. Do tego prawdopodobnie koło zamachowe dwumasowe, a to koszty przy ew. wymianie.
Z tym kołem to mit. Jest zwykłe koło zamachowe a nie żadne dwumasowe.
Serdecznie pozdrawiam.
Koło dwumasowe występuje, bo mam je we własnym. Mają je na pewno 2.0 20VT w Kappie i zwykłe 20V VIS z tym, że pewnie nie wszystkie roczniki- tu pewnie orientuje się Argenta.

Re: Lancia Lybra, pytania do zakupu

: 05 sty 2011, 20:14
autor: Zbynek
mattom pisze:Co do gwarancji i wariata to chyba zalezy od serwisu ? bo pierwsze słysze, robiłem wariata w barchettcie w ASO wszystkie fakturki elegancko pojechalem po 30 tys ze mi klekocze wariat to stwierdzili ze trzeba kupic nowy i wymienic.
Jest roczna gwarancja na wariator. Znając życie w ciągu tego czasu zacznie on "rechotać", więc po 11 miesiącach jedziesz do serwisu, zgłaszasz usterkę i na gwarancji wymieniają na nowy. A jako że zdjętego paska rozrządu drugi raz się nie zakłada to przy okazji masz nowy rozrząd :D Poszukaj szczegółów na forum alfy : ok2 :

Re: Lancia Lybra, pytania do zakupu

: 05 sty 2011, 21:20
autor: Rafako
Polej pisze:
Rafako pisze:
Zbynek pisze: 2,0 było montowane w Kappie, Bravo HGT, Marea 155. Do tego prawdopodobnie koło zamachowe dwumasowe, a to koszty przy ew. wymianie.
Z tym kołem to mit. Jest zwykłe koło zamachowe a nie żadne dwumasowe.
Serdecznie pozdrawiam.
Koło dwumasowe występuje, bo mam je we własnym. Mają je na pewno 2.0 20VT w Kappie i zwykłe 20V VIS z tym, że pewnie nie wszystkie roczniki- tu pewnie orientuje się Argenta.
Nie chce z Tobą polemizować ale...
...widziałem na własne oczy "koło dwumasowe" (przynajmniej tak je "fachowcy" w programie Fiata opisali dla polskie wersji).
Zapewniam Cię, że w rzeczywistości nie było w nim nic dwumasowego. Nawet foto na forum wrzucałem.
Lybra 2.0 20V 150 KM z 2001 roku.
Serdecznie pozdrawiam.

Ps. dzwoniłem wówczas do pewnej firmy handlującej częściami do Lancii, podałem dane samochodu i sprawdzałem dostępność i cenę. Również wpierali mi, że to dwumas i kosztuje krocie. Cóż wyszli pewnie z założenia: "barany są po to, żeby je strzyc".

Re: Lancia Lybra, pytania do zakupu

: 09 sty 2011, 10:10
autor: piotrek80
witam - zadam pytanie z innej beczki - co sadzicie o silniku 2.4 jtd? słyszałem opinie że nie jest to najszczęśliwsza konstrukjca - rozwiercone 1.9 i bardziej wysilony, przez to nie tak wytrzymały i solidny jak 1.9. znalazłem kilka ciekawych ogłoszeń lybry z tym własnie silnikiem, a ceny sa o ok 1tyś mniejsze niż z silnikiem 1.9. czy waszyz zdaniem warto interesować takim autkiem?

Re: Lancia Lybra, pytania do zakupu

: 09 sty 2011, 11:48
autor: laly2000
2.4 jtd ma 5 cylindrów, to nie jest rozwiercone 1.9. Bardzo dobry silnik (opinia na podstawie tegoż w zaprzyjaźnionej alfie 166). Troszkę więcej pali, ale też jest bardziej dynamiczny od 1.9. Sam zdecyduj, co wolisz. Oba silniki są dobre.

Re: Lancia Lybra, pytania do zakupu

: 09 sty 2011, 18:00
autor: piotrek80
dzieki za odp - a czy może ktoś wie jak jest z kosztami obsługi tego 2.4 - czy sa jakos szczególnie wieksze niż 1.9?

Re: Lancia Lybra, pytania do zakupu

: 09 sty 2011, 20:36
autor: Kamiloo
Koszty obsługi to będziesz miał zwiększone na stacji benzynowej :D

Re: Lancia Lybra, pytania do zakupu

: 10 sty 2011, 8:36
autor: kartonik
piotrek80 pisze:dzieki za odp - a czy może ktoś wie jak jest z kosztami obsługi tego 2.4 - czy sa jakos szczególnie wieksze niż 1.9?
1.9 się jeździ, a 2.4 się zap....a;)

Taka jest różnica między tymi dwoma silnikami ;)

Pamiętaj, im więcej cylindrów, tym większe koszty:)

Więcej oleju, więcej świec żarowych, więcej roboty przy zmianie paska rozrządu, więcej roboty przy zmianie rolek i napinaczy paska wielorowkowego...

Poza tym jednostka nie do zarąbania. Pali wszystko, co się do niej wleje;)

Wada? Jest ciężka. Lybra z tym motorem prowadzi się dużo gorzej od 1.9. Masa silnika sprawia też, że zawieszenie szybciej się zużywa.

Te opinie z własnego doświadczenia w jeździe obiema wersjami. Nie z zasłyszanych historii.

pozdro,
mp

Re: Lancia Lybra, pytania do zakupu

: 10 sty 2011, 8:38
autor: kartonik
Kamiloo pisze:Koszty obsługi to będziesz miał zwiększone na stacji benzynowej :D
2.4 pali w trasie średnio 0.5 litra więcej od 1.9. Oczywiście przy rozsądnych prędkościach (140-160 km/h).

W mieście jest już trochę gorzej. Różnica ok. 1.5-2 litrów na 100 km.

Ale to i tak nie są to różnice, które mogłyby przekonać mnie do zmiany decyzji o zakupie 2.4.

1.9 się jeździ. 2.4 się zap....a :-P

pozdro,
mp

Re: Lancia Lybra, pytania do zakupu

: 10 sty 2011, 8:50
autor: Alan
piotrek80 pisze: co sadzicie o silniku 2.4 jtd? słyszałem opinie że nie jest to najszczęśliwsza konstrukjca - rozwiercone 1.9 i bardziej wysilony, przez to nie tak wytrzymały i solidny jak 1.9.
ciekawe kto wprowadza w obieg takie bajki?

Re: Lancia Lybra, pytania do zakupu

: 10 sty 2011, 11:09
autor: Zbynek
kartonik pisze:
piotrek80 pisze:dzieki za odp - a czy może ktoś wie jak jest z kosztami obsługi tego 2.4 - czy sa jakos szczególnie wieksze niż 1.9?

Poza tym jednostka nie do zarąbania. Pali wszystko, co się do niej wleje;)


pozdro,
mp
To jest jednak JTD a nie TDS, więc z tym stwierdzeniem to bym polemizował...