Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY

Awatar użytkownika
lulu85
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1390
Rejestracja: 09 cze 2009, 21:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY

Post autor: lulu85 » 01 mar 2011, 11:50

Weź poprawkę na 2009 rok i upewnij się z VINem bo tu chyba chodzi o ilość czujników temperatury - ja miałem Kappę 2.4 jtd z dwoma czujnikami - niebieskim i czerwonym , w Lybrze łapy sobie nie daję ciąć jak jest.

W każdym razie jak mówię , termostat Behr i okolice 150 pln. płaciłem, Verneta można kupić na Allegro za 120 pln.
Były :
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY

Post autor: FXX » 01 mar 2011, 21:54

lulu85 pisze:
FXX pisze:Kolego wymień czym prędzej tą popękaną rurę ;)
W przeciwnym wypadku będzie sypać błędami z przepływomierza i może gorzej ciągnąć.
Koszt tej całej rury w ASO to ok 200zł. Niestety trzeba wymienić całą, bo jest to element nierozłączny.
W Lancia Team do 2.4 jtd płaciłem 185 pln. brutto za nową rurę razem z kolankiem , termostat z tego co pamiętam chyba kole 150 pln. - były dwa rodzaje i potrzebny był VIN
Nie wiem czy do 2,4 JTD to to samo, bo np. do 1,9JTD w Lybrze i Alfie 156 są inne i do Alfy jest tańsza.
Jak ja brałem to w LT wołali do 1,9JTD 105KM ok. 200zł + przesyłka.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

szwagier
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 04 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Gniezno

Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY

Post autor: szwagier » 01 mar 2011, 22:43

Moja Lybra też kopciła . Okazało się że mam pęknięty wąż od intercoolera . Wąż narazie uszczelniłem taśmą do węży i mam spokÓj .
Ostatnio zmieniony 01 mar 2011, 23:17 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ortografia

Awatar użytkownika
lgurbiel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 594
Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
Imię: Leszek
Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka

Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY

Post autor: lgurbiel » 02 mar 2011, 7:34

Wyniki po czyszczeniu przepływki-kiepsko!! :x
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.

Awatar użytkownika
piotrgoralski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 221
Rejestracja: 27 sty 2011, 13:05
Lokalizacja: Gdańsk, czasem Moskwa, Wilno

Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY

Post autor: piotrgoralski » 02 mar 2011, 13:29

nie specjalnie wiem jakie są wyniki wzorcowe.
A czym dokonujesz tych pomiarów i jakiego programu używasz?

Awatar użytkownika
lgurbiel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 594
Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
Imię: Leszek
Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka

Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY

Post autor: lgurbiel » 02 mar 2011, 14:14

ja używam programu fiat ecuscan. Kabelek dokupiłem na allegro.
W programie masz mierzoną i docelową masę powietrza. Ta docelowa to (ja tak myślę) przewidywana wartość powietrza jaką powinien otrzymać silnik brana z map zaprogramowanych wcześniej przez konstruktorów i wczytana do pamięci kompa w naszych silnikach.
Dlatego po odpięciu przepływki komputer przyjmuje wartości ze swojej pamięci a nie posługuje się danymi które zmierzyła przepływka.Przy źle mierzącej przepływce po jej wypięciu z kostki zaciskowej autko jest żwawsze a spalanie mniejsze.
viewtopic.php?f=14&t=39580&start=15
Pomiar przy wypietej przepływce (mały test) mierzona wartość 6528,4 :?:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.

Awatar użytkownika
piotrgoralski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 221
Rejestracja: 27 sty 2011, 13:05
Lokalizacja: Gdańsk, czasem Moskwa, Wilno

Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY

Post autor: piotrgoralski » 02 mar 2011, 21:44

: cenzura : Skompletowałem wszystkie potrzebne mi części czyli: Rurę od turbo do przepływomierza (całość z kolankiem), przepływomierz, filtr powietrza, zabrałem się za wymianę i najpierw chciałem wyciągnąć całą obudowę filtra, bo, jak wcześniej pisałem nakrętki są tak skorodowane, że kręcą się wokół razem ze szpilką.
Okazało się że wyjęcie obudowy od spodu jest nie możliwe bo zasłania ją metalowa blacha pasa przedniego.
Od góry też nie można bo musiałbym po odłączać wszystkie rurki z chłodnicy i wyciąć kawałek półki na akumulator.
Gwoli wyjaśnienia obudowa filtra powietrza nie jest taka sama jak w 1.9jtd. U mnie w 2.4jtd 140KM ma ona przed sobą jeszcze sporą puszkę rezonansową która uniemożliwia wyciągnięcie tego w jakikolwiek normalny sposób. : czerwona : Pomyślałem że dam sobie z tym spokój na dzisiaj i zacząłem wymianę rury od turbo.
Przy turbosprężarce wyciągnąłem bez najmniejszego problemu, ten cienki króciec też poszedł bez oporu ale jak zacząłem demontować ten po środku idący do dolnej części obudowy filtra powietrza to... odłamał mi się on przy samej puszce (przy dotknięciu) :x : cenzura : : czerwona :
Teraz trzeba kupić jeszcze obudowę filtra powietrza i ją wymienić (ciekawe k : cenzura : jak)
Samochodem nie można jeździć bo przez tą rurkę zasysa całe bagno z ulicy do turbo.
Muszę to jakoś na szybko zaklajstrować bo jeździć trzeba a nie będę miał przez parę dni drugiego samochodu.
Nie mogę przecież jeździć z dziurą w dolnej części filtra i rurką wiszącą pod samochodem.
Jakieś pomysły czym to przykleić w takich temperaturach jak -2, -3 stopnie ?

sel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 25 paź 2009, 8:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY

Post autor: sel » 03 mar 2011, 4:15

Półka na aku przeszkadzająca w demontażu jest przykręcana.
Lancia Lybra 1.9JTD 2000r.

Awatar użytkownika
lgurbiel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 594
Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
Imię: Leszek
Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka

Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY

Post autor: lgurbiel » 03 mar 2011, 7:54

Z naszego forum:
"1.WYJĄC AKUMULATOR
2.WYJĄĆ PODSTAWĘ POD AKUMULATOR Z TWORZYWA
3.ODKRĘCIC POKRYWKE BEZPIECZNIKÓW (KRZYŻAK),ODPIĄĆ 2 CZERWONE KOSTKI
4.ODKRĘCIĆ PODSTAWE METALOWĄ AKUMULATORA (4 ŚRUBKI NA KLUCZ 13 + 1 (CHYBA 10)NA BOKU PODSTAWY POD CZERWONYMI KOSTKAMI BEZPIECZNIKÓW KTÓRE WCZEŚNIEJ ODPIELIŚMY)"
naprawa zerwanych srubek filtra.
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.

Awatar użytkownika
piotrgoralski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 221
Rejestracja: 27 sty 2011, 13:05
Lokalizacja: Gdańsk, czasem Moskwa, Wilno

Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY

Post autor: piotrgoralski » 03 mar 2011, 8:52

: ok2 : właśnie miałem zamiar w ten sposób naprawiać zerwane śrubki.
Co do podstawy akumulatora to wielkie dzięki za opis (widocznie szukajka mi się zepsuła : gafa : )
Dzisiaj będę to wyjmował i pokleje obudowę filtra.

Awatar użytkownika
lgurbiel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 594
Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
Imię: Leszek
Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka

Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY

Post autor: lgurbiel » 03 mar 2011, 9:09

Powodzenia.Napisz jak Ci poszło.
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.

Awatar użytkownika
piotrgoralski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 221
Rejestracja: 27 sty 2011, 13:05
Lokalizacja: Gdańsk, czasem Moskwa, Wilno

Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY

Post autor: piotrgoralski » 03 mar 2011, 17:54

No i obudowę filtra wyciągnąłem. Oprócz podstawki akumulatora trzeba było odkręcić od karoserii kabel masowy bo przeszkadzał przy wyciąganiu, oraz jeden wąż idący do termostatu. Uszkodzenia puszki są większe niż myślałem, ale nic, posklejam, ponituję i jakoś to będzie. Potem zdam relację.

Awatar użytkownika
lgurbiel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 594
Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
Imię: Leszek
Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka

Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY

Post autor: lgurbiel » 03 mar 2011, 17:56

: ok2 : Powodzenia.
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.

Awatar użytkownika
piotrgoralski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 221
Rejestracja: 27 sty 2011, 13:05
Lokalizacja: Gdańsk, czasem Moskwa, Wilno

Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY

Post autor: piotrgoralski » 03 mar 2011, 23:09

Tak wygląda obudowa filtra od boku. Rurka widoczna na zdjęciu była odłamana od puszki rezonansowej.
20110303169.jpg
20110303170.jpg
Do czego służy w ogóle ta rurka skoro puszka rezonansowa nie ma kontaktu z filtrem powietrza?
Zagadka dla mnie. Równie dobrze mógłbym tą puszkę obciąć a rurkę zaślepić od wewnątrz.
Postanowiłem to jednak posklejać żeby było tak jak w oryginale. Do klejenia użyłem kleju dwuskładnikowego BISON Bisonite super adhesive. Z doświadczenia wiem że trzyma jak skała. Jak klej stwardnieje to wrzucę jeszcze zdjęcie gotowej obudowy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
lgurbiel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 594
Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
Imię: Leszek
Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka

Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY

Post autor: lgurbiel » 04 mar 2011, 7:20

No faktycznie do czego ta puszka rezonansowa? :?: Może ktoś podpowie? :-P
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”