Lybra 1.8 - poziomy na bagnecie

Awatar użytkownika
Honza
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 17 lip 2008, 0:00
Imię: Honza
Lokalizacja: Bochnia

Re: Lybra 1.8 - poziomy na bagnecie

Post autor: Honza » 09 lip 2011, 12:13

Dzięki za informacje. Owszem - sprawdzałem na bagnecie i niestety było poniżej minimum. Nie wymagam gwarancji, że silnik po remoncie nie wypije w ogóle oleju, ale byłem ciekaw jaka jest tolerancja. Niestety wyjazd do mechanika okazał się problemem bo... coś się podziało z elektryką. Z początku myślałem, że to akumulator (choć nie jest stary), ale wygląda to na coś innego, bo wszystko świeci, ale w momencie próby zapłonu - nie odpala (nawet nie rzęzi). Po prostu wszystko gaśnie i cisza.
Najgorsze jest to, że mam tę Lybrę kilka lat i do tej pory nie było problemów, a teraz wszystko na raz. Kompletna dezorientacja, a fachowców od Lancii "jak na lekarstwo"... :(

Kris
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1185
Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)

Re: Lybra 1.8 - poziomy na bagnecie

Post autor: Kris » 09 lip 2011, 13:21

Fachowca od Lancii nie potrzebujesz. Sprawdź sobie miernikiem - jeśli posiadasz - jakie masz napięcie na akumulatorze przed i w czasie próby rozruchu. jeśli masz przed rozruchem pow.12,6 to ok. Jeśli Ci przy rozruchu spada do poniżej 8,5 to masz akumulator zasiarczony. Na dobrym aku powinno spaść do ok 10V maksymalnie. Może też być problem z rozrusznikiem, może Ci się któreś łożysko zatarło, może alternator nie ładuje, jeśli Ci się wszystko przed rozruchem świeci to nie znaczy to że akumulator masz dobry. Może być zasiarczony i mieć mniejszą wydajność prądową. Możesz też mieć utlenione klemy, przeczyść sobie papierem ściernym klemy i bieguny akumulatora a potem posmaruj wazeliną techniczną i skręć klemy do porządku. W tym miejscu też Ci mogą "uciekać wolty". Jak Ci to nie pomoże to szukaj elektryka samochodowego :)
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”