Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty
- sinu600
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 35
- Rejestracja: 22 lut 2014, 14:10
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa Jelonki
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty
Szukając silniczka do swojej byłem u kolegi który rozbiera auta na części między innymi włoskie miał 2 całe wyjęte pudła nagrzewnicy i w 1,6 np zupełnie inne silniczki,1,9 jtd też innego typu przy żadnych nie było gumek
u mnie wszystkie silniczki są takiego typu różnią się ilością pinów
http://autosklep24.pl/pl/p/Aktywator-si ... LYBRA/9223
te które widziałem u kumpla były takie
http://autosklep24.pl/pl/p/Aktywator-si ... LYBRA/9225
Fakt na allegro znalazłem te i są te gumki na łączeniu z pudłem nagrzewnicy.
u mnie wszystkie silniczki są takiego typu różnią się ilością pinów
http://autosklep24.pl/pl/p/Aktywator-si ... LYBRA/9223
te które widziałem u kumpla były takie
http://autosklep24.pl/pl/p/Aktywator-si ... LYBRA/9225
Fakt na allegro znalazłem te i są te gumki na łączeniu z pudłem nagrzewnicy.
Były
Ford Orion 1.6
Skoda 120L
Skoda Felicja 1.6 MPI
Jest
Lybra 2.4 JTD 150KM INTENSA
Ford Orion 1.6
Skoda 120L
Skoda Felicja 1.6 MPI
Jest
Lybra 2.4 JTD 150KM INTENSA
Re: Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty
Może po lifcie zaczęli montować inne?
Czy ten silniczek od obiegu działa na zasadzie przeciążenia?
Czy ten silniczek od obiegu działa na zasadzie przeciążenia?
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Centralka klimatyzacji stale mierzy pobór prądu przez silniczek i jeśli wychwyci jego zwiększoną wartość co odpowiada skrajnemu położeniu klapy to odcina napięcie.
Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
- sinu600
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 35
- Rejestracja: 22 lut 2014, 14:10
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa Jelonki
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty
Pawcio78 dlaczego tak jest że,co jakiś czas 5 sek wysyłany jest sygnał do silnika klapy? Mimo że skrajne położenie klapy zostało osiągnięte i nie powinna słać prądu na silnik . Jestem po podmianie dwóch paneli od klimy i na każdym jest tak samo idzie prąd co parę sekund. Z tego co wyczytałem w tematach dot klapki tj obieg zamknięty/otwarty to użytkownicy lybr skarżą się ze silnik dostaje prąd co jakieś parę sekund. Co skutkuje awarią klapki bo wyrabia się ten kwadrat który wchodzi w klapkę,w takim przypadku jest to błąd fabryki i zaraz po wyjeździe z niej nie miało to prawa działać poprawnie.
Były
Ford Orion 1.6
Skoda 120L
Skoda Felicja 1.6 MPI
Jest
Lybra 2.4 JTD 150KM INTENSA
Ford Orion 1.6
Skoda 120L
Skoda Felicja 1.6 MPI
Jest
Lybra 2.4 JTD 150KM INTENSA
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Nie wiem, może to zależy od wersji softu panela. Miałem okazję pomierzyć pobór prądu u siebie na dwóch panelach bo dokładałem czujnik zaparowania szyby i miałem wszystko na stole i po zablokowaniu silnika kluczem płaskim napięcie było odcinane po czym nie zauważyłem aby bez aktywacji przyciskiem obiegu napięcie samo pojawiało się samo na silniku. Według tego co mówisz, silnik po tych 5 sekundach sam powinien zacząć się obracać a tego nie zauważyłem a jak mówię wszystko miałem jak na dłoni. Narazie działa. Wersja softu mojego panela to SW V20.13 a wersja sprzętowa HW 058.
Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
- pawlos
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 wrz 2011, 18:13
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Kraków
Re: Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty
Ja też miałem problem z obiegiem zamkniętym/otwartym - dostać się tam jest delikatnie mówią ciężko , dlatego zrobiłem inaczej: do klapki otwierającej powietrze przymocowałem 2 sznurówki, tak aby jedna zamykała a druga otwierała klapkę i poprowadziłem je do schowka- tam oznaczyłem która za co odpowiada i mam ręczne sterowanie obiegiem powietrza w schowku, które raczej się nie zepsuje.
LANCIA LYBRA SW 2002, 2.4JTD INTENSA.
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty
Tak tylko takie rozwiązanie nie pozwala Twojemu klimatronikowi na np. zamykanie obiegu na wewnętrzny kiedy w upalny dzień włączasz klimatyzację, a tak w początkowej fazie chłodzenia się dzieje. O sztucznym nosie nie wspominam.
Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty
Zależy jak masz ustawiony ten przycisk obieguPawcio78 pisze:Tak tylko takie rozwiązanie nie pozwala Twojemu klimatronikowi na np. zamykanie obiegu na wewnętrzny kiedy w upalny dzień włączasz klimatyzację, a tak w początkowej fazie chłodzenia się dzieje.

- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty
Dudi co masz na myśli? Czy po sześciu latach jeżdżenia lybrą nadal czegoś nie wiem?
Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty
Jeśli masz ustawiony z lampką pomarańczową, to zawsze będzie obieg otwarty i nic nie zmieni się automatycznie, nawet zaraz po uruchomieniu.
Jeśli masz ustawiony z lampką zieloną, to zawsze będzie zamknięty i dalej jw.
Jeśli masz ustawiony bez lampki to teoretycznie klapka powinna pracować w trybie automatycznym i tylko w tym przypadku może zajść proces, o którym pisałeś wyżej.
Ale szczerze mówiąc, ja z kolei pierwsze słyszę, żeby klima po uruchomieniu przechodziła w obieg zamknięty, nawet z przyciskiem ustawionym jak w ostatniej opcji

Jeśli masz ustawiony z lampką zieloną, to zawsze będzie zamknięty i dalej jw.
Jeśli masz ustawiony bez lampki to teoretycznie klapka powinna pracować w trybie automatycznym i tylko w tym przypadku może zajść proces, o którym pisałeś wyżej.
Ale szczerze mówiąc, ja z kolei pierwsze słyszę, żeby klima po uruchomieniu przechodziła w obieg zamknięty, nawet z przyciskiem ustawionym jak w ostatniej opcji


- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty
A ja to dość często słyszę po naprawieniu klapki obiegu zamkniętego ale tylko w bardzo gorące dni. Szum powietrza jest zupełnie inny przy otwartym niż przy zamkniętym. Co do kolorów lampki to wiem:).
Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty
U mnie klapka obiegu zamkniętego działa jak należy, ale nigdy nie doświadczyłem, żeby sama z siebie się przestawiła. Ale spróbuję ustawić bez lampki przy uruchomieniu i zobaczę co się będzie działo.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 9:48
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Kielce, Lybra 1.8
Re: Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty
Też się dołączę. Czytałem Wasze posty i ktoś napisał, że do wykręcenia tego silniczka jest potrzebna nasadka 5,5. Rzeczywiście 5,5 tak, ale nasadkę jestem w stanie wcisnąć na dwie dolne śrubki, a co z górną? Ktoś pisze, że ją urwał, bo tam nasadka się nie zmieści. Ja nie mogę zdobyć klucza oczkowego czy płaskiego o tym rozmiarze i chyba też czeka mnie walka z trzecią śrubką, czyli w rezultacie jej urwanie.
Tam jest tak ciasno, że mam obawy co do tego, czy w walce z tymi śrubkami, silniczek się wysunie z tej nieszczęsnej klapki.
Ale spróbuję, bo nie chciałbym pociągać za sznurówki w schowku
choć muszę przyznać, że i tak jet to lepsze rozwiązanie, niż to jakie ja zastosowałem. Wstyd się przyznać, podparłem klapkę patyczkiem (od strony filtra) i ciągle jest otwarta 
Tam jest tak ciasno, że mam obawy co do tego, czy w walce z tymi śrubkami, silniczek się wysunie z tej nieszczęsnej klapki.
Ale spróbuję, bo nie chciałbym pociągać za sznurówki w schowku


Pozdrawiam...
Lybra 1.8
Lybra 1.8
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 2555
- Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
- Imię: Sławuś
- Lokalizacja: Szamoni
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty
Dudi pisze:Jeśli masz ustawiony z lampką pomarańczową, to zawsze będzie obieg otwarty i nic nie zmieni się automatycznie, nawet zaraz po uruchomieniu.
Jeśli masz ustawiony z lampką zieloną, to zawsze będzie zamknięty i dalej jw.
Jeśli masz ustawiony bez lampki to teoretycznie klapka powinna pracować w trybie automatycznym i tylko w tym przypadku może zajść proces, o którym pisałeś wyżej.
Ale szczerze mówiąc, ja z kolei pierwsze słyszę, żeby klima po uruchomieniu przechodziła w obieg zamknięty, nawet z przyciskiem ustawionym jak w ostatniej opcji![]()
hmm... a nie jest tak, że lampka pomarańczowa to obieg zamknięty (uruchamia się zawsze jakby automatycznie przy trybie auto i przy trybie eco) a zielona to obieg otwarty. brak (dodam) to automatyczny, czyli raz (w zależności od sytuacji) jest otwarty a raz zamknięty... więc jak to w istocie jest

http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)