Strona 2 z 3

Re: Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty

: 20 kwie 2015, 16:55
autor: sinu600
Szukając silniczka do swojej byłem u kolegi który rozbiera auta na części między innymi włoskie miał 2 całe wyjęte pudła nagrzewnicy i w 1,6 np zupełnie inne silniczki,1,9 jtd też innego typu przy żadnych nie było gumek

u mnie wszystkie silniczki są takiego typu różnią się ilością pinów
http://autosklep24.pl/pl/p/Aktywator-si ... LYBRA/9223

te które widziałem u kumpla były takie
http://autosklep24.pl/pl/p/Aktywator-si ... LYBRA/9225
Fakt na allegro znalazłem te i są te gumki na łączeniu z pudłem nagrzewnicy.

: 20 kwie 2015, 17:55
autor: Pawcio78
Sinu600 masz rację. Są różne rodzaje silniczków. Swoją drogą ciekawe dlaczego?

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

Re: Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty

: 02 maja 2015, 11:07
autor: Zielony
Może po lifcie zaczęli montować inne?
Czy ten silniczek od obiegu działa na zasadzie przeciążenia?

: 02 maja 2015, 11:13
autor: Pawcio78
Centralka klimatyzacji stale mierzy pobór prądu przez silniczek i jeśli wychwyci jego zwiększoną wartość co odpowiada skrajnemu położeniu klapy to odcina napięcie.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

Re: Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty

: 02 maja 2015, 18:41
autor: sinu600
Pawcio78 dlaczego tak jest że,co jakiś czas 5 sek wysyłany jest sygnał do silnika klapy? Mimo że skrajne położenie klapy zostało osiągnięte i nie powinna słać prądu na silnik . Jestem po podmianie dwóch paneli od klimy i na każdym jest tak samo idzie prąd co parę sekund. Z tego co wyczytałem w tematach dot klapki tj obieg zamknięty/otwarty to użytkownicy lybr skarżą się ze silnik dostaje prąd co jakieś parę sekund. Co skutkuje awarią klapki bo wyrabia się ten kwadrat który wchodzi w klapkę,w takim przypadku jest to błąd fabryki i zaraz po wyjeździe z niej nie miało to prawa działać poprawnie.

: 02 maja 2015, 19:27
autor: Pawcio78
Nie wiem, może to zależy od wersji softu panela. Miałem okazję pomierzyć pobór prądu u siebie na dwóch panelach bo dokładałem czujnik zaparowania szyby i miałem wszystko na stole i po zablokowaniu silnika kluczem płaskim napięcie było odcinane po czym nie zauważyłem aby bez aktywacji przyciskiem obiegu napięcie samo pojawiało się samo na silniku. Według tego co mówisz, silnik po tych 5 sekundach sam powinien zacząć się obracać a tego nie zauważyłem a jak mówię wszystko miałem jak na dłoni. Narazie działa. Wersja softu mojego panela to SW V20.13 a wersja sprzętowa HW 058.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

Re: Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty

: 14 sie 2015, 11:17
autor: pawlos
Ja też miałem problem z obiegiem zamkniętym/otwartym - dostać się tam jest delikatnie mówią ciężko , dlatego zrobiłem inaczej: do klapki otwierającej powietrze przymocowałem 2 sznurówki, tak aby jedna zamykała a druga otwierała klapkę i poprowadziłem je do schowka- tam oznaczyłem która za co odpowiada i mam ręczne sterowanie obiegiem powietrza w schowku, które raczej się nie zepsuje.

Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty

: 14 sie 2015, 13:23
autor: Pawcio78
Tak tylko takie rozwiązanie nie pozwala Twojemu klimatronikowi na np. zamykanie obiegu na wewnętrzny kiedy w upalny dzień włączasz klimatyzację, a tak w początkowej fazie chłodzenia się dzieje. O sztucznym nosie nie wspominam.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

Re: Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty

: 14 sie 2015, 13:39
autor: Dudi
Pawcio78 pisze:Tak tylko takie rozwiązanie nie pozwala Twojemu klimatronikowi na np. zamykanie obiegu na wewnętrzny kiedy w upalny dzień włączasz klimatyzację, a tak w początkowej fazie chłodzenia się dzieje.
Zależy jak masz ustawiony ten przycisk obiegu ;)

Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty

: 14 sie 2015, 13:44
autor: Pawcio78
Dudi co masz na myśli? Czy po sześciu latach jeżdżenia lybrą nadal czegoś nie wiem? :)

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

Re: Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty

: 14 sie 2015, 15:50
autor: Dudi
Jeśli masz ustawiony z lampką pomarańczową, to zawsze będzie obieg otwarty i nic nie zmieni się automatycznie, nawet zaraz po uruchomieniu.
Jeśli masz ustawiony z lampką zieloną, to zawsze będzie zamknięty i dalej jw.
Jeśli masz ustawiony bez lampki to teoretycznie klapka powinna pracować w trybie automatycznym i tylko w tym przypadku może zajść proces, o którym pisałeś wyżej.
Ale szczerze mówiąc, ja z kolei pierwsze słyszę, żeby klima po uruchomieniu przechodziła w obieg zamknięty, nawet z przyciskiem ustawionym jak w ostatniej opcji :roll: ;)

Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty

: 14 sie 2015, 16:11
autor: Pawcio78
A ja to dość często słyszę po naprawieniu klapki obiegu zamkniętego ale tylko w bardzo gorące dni. Szum powietrza jest zupełnie inny przy otwartym niż przy zamkniętym. Co do kolorów lampki to wiem:).

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

Re: Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty

: 14 sie 2015, 17:50
autor: Dudi
U mnie klapka obiegu zamkniętego działa jak należy, ale nigdy nie doświadczyłem, żeby sama z siebie się przestawiła. Ale spróbuję ustawić bez lampki przy uruchomieniu i zobaczę co się będzie działo.

Re: Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty

: 22 lis 2015, 20:14
autor: promokator
Też się dołączę. Czytałem Wasze posty i ktoś napisał, że do wykręcenia tego silniczka jest potrzebna nasadka 5,5. Rzeczywiście 5,5 tak, ale nasadkę jestem w stanie wcisnąć na dwie dolne śrubki, a co z górną? Ktoś pisze, że ją urwał, bo tam nasadka się nie zmieści. Ja nie mogę zdobyć klucza oczkowego czy płaskiego o tym rozmiarze i chyba też czeka mnie walka z trzecią śrubką, czyli w rezultacie jej urwanie.
Tam jest tak ciasno, że mam obawy co do tego, czy w walce z tymi śrubkami, silniczek się wysunie z tej nieszczęsnej klapki.
Ale spróbuję, bo nie chciałbym pociągać za sznurówki w schowku :-) choć muszę przyznać, że i tak jet to lepsze rozwiązanie, niż to jakie ja zastosowałem. Wstyd się przyznać, podparłem klapkę patyczkiem (od strony filtra) i ciągle jest otwarta :-(

Re: Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty

: 22 lis 2015, 21:05
autor: bassooner
Dudi pisze:Jeśli masz ustawiony z lampką pomarańczową, to zawsze będzie obieg otwarty i nic nie zmieni się automatycznie, nawet zaraz po uruchomieniu.
Jeśli masz ustawiony z lampką zieloną, to zawsze będzie zamknięty i dalej jw.
Jeśli masz ustawiony bez lampki to teoretycznie klapka powinna pracować w trybie automatycznym i tylko w tym przypadku może zajść proces, o którym pisałeś wyżej.
Ale szczerze mówiąc, ja z kolei pierwsze słyszę, żeby klima po uruchomieniu przechodziła w obieg zamknięty, nawet z przyciskiem ustawionym jak w ostatniej opcji :roll: ;)

hmm... a nie jest tak, że lampka pomarańczowa to obieg zamknięty (uruchamia się zawsze jakby automatycznie przy trybie auto i przy trybie eco) a zielona to obieg otwarty. brak (dodam) to automatyczny, czyli raz (w zależności od sytuacji) jest otwarty a raz zamknięty... więc jak to w istocie jest ;-)