Gaz dla Lybry

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
muha
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 145
Rejestracja: 29 gru 2005, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

Gaz dla Lybry

Post autor: muha » 30 lis 2006, 15:46

Hej,

Ja nie spec i porady nie udziele, ale nie rozumiem chyba do konca problemu: piszesz o automatycznym przelaczeniu Gaz -> Benzyna ? A kiedy takie cos mialoby nastapic? Wydawalo mi sie, ze automatycznie przelacza sie Benzyna->Gaz po wystapieniu pewnych wymaganych warunkow (temperatura + obroty). Ale spowrotem na benzyne to przelacza sie tylko jesli sie gaz skonczy... Czy moze czegos nie rozumiem?

Pozdrawiam,
/muha/
/muha/

Awatar użytkownika
Zbyszek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 10 lip 2005, 0:00
Lokalizacja: Tychy

Gaz dla Lybry

Post autor: Zbyszek » 30 lis 2006, 17:55

Masz rację, popełniłem bład w opisie
=zacząłem mieć problemy z automatycznym przełaczeniem pracy z Gaz na Benzyna
Naturalnie jes poranny problem z przełaczenie pracy BENZYNA na GAZ.
Dziś po południu byłem u mechanika, dokonał pewnej korekty danych, i zobaczymy jutro rano.
Silnik w połączeniu ze skrzynią automatyczną, generalnie pracuje na znacznie nizszych obrotach jak ze skrzynią manualną. Po mieście przy prędkosci ok 50 km/godz manual ma ok 2500 obr/min (bieg 3/4), automat natomiast niewiele wiecej jak 1500 obr/min i sam dobiera przełozenie. Właśnie to samodzielne dobieranie przełozenia w połączeniu z czasem przełaczania się z benzyny na gaz sprawia mi poranny problem. Praktycznie problem nie występuje, kiedy to pierwsze przełaczenie jest w trakcie jazdy po prostej, przy stałej prędkosci. Tylko gdy zbiega się kilka czynników - silnik osiąga zadaną temperaturę, mam ruszać np. ze skrzyżowania - dodaję gazu i .........potrafi silnik zgasnąć przy próbie ruszenia i jednocześnie automatycznego przełaczenia z benzyny na gaz. I cała procedura - zatrzymanie samochodu - STOP, wybranie połozenia Neutral, zapalenie silnika, prtzełaczenie na Drive i .........spokojne przełaczenie z benzyny na gaz i jazda dalej bez problemów.
Zobaczymy co będzie jutro rano
LYBRA SW 2,4jtd INTENSA
(już ex LYBRA SW 2,0 / 20V Bi-Power NAVI / Tiptronic
(ex DEDRA SW 1,6/16V Bi-Power 1998)

Mart27

Re: ...

Post autor: Mart27 » 30 lis 2006, 18:37

"larry123" pisze:
w zime mi pali 13 lpg na 100 w lato 15 lpg na 100, taniej niż ropa.
TANIEJ NIŻ ROPA ?

mój Klekot pali srednio 6,7-6,9 l ropy (załózmy 7,0 na 100 km)

7*3,76=26,32 PLN

a 13 lpg/100 to daje (już nie mówię o 15)

13*2,15=27,95 PLN

i nie inwestowałem 4-5 tys. PLN na instalację i nie płacę dodatkowej kasy za przegląd....

wychodzi mi, że ropa taniej??? ale może coś źle liczę :wink:

Awatar użytkownika
gregory_gb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 87
Rejestracja: 20 sie 2006, 0:00
Lokalizacja: Śremkowo near Poznań

Re: ...

Post autor: gregory_gb » 30 lis 2006, 19:23

"Mart27" pisze: TANIEJ NIŻ ROPA ?

mój Klekot pali srednio 6,7-6,9 l ropy (załózmy 7,0 na 100 km)

7*3,76=26,32 PLN

a 13 lpg/100 to daje (już nie mówię o 15)

13*2,15=27,95 PLN

i nie inwestowałem 4-5 tys. PLN na instalację i nie płacę dodatkowej kasy za przegląd....

wychodzi mi, że ropa taniej??? ale może coś źle liczę :wink:
A jeśli jeżdzi się spokojnie to i 5,5 - 6,0 l/100km ropy weżmie a ceny np. z Nestle w m. P-ń (dzisiaj tankowałem :lol: ) on-3,59

to rachunek jest prosty: 6 x 3,59= 21,54

A ceny ropy dzisiaj to średnio 2,15/l
i dajmy już fory benzynkom : 10 x 2,15= 21,5

Niby to samo ale... to co pisał Mart27
1. koszty instalacji
2. corocznych droższych przeglądów
oraz
3. zabranego miejsca w bagażniku, choćby kosztem dojazdówki
4. corocznym wymianom świec i kabli

TO JA DZIĘKUJĘ ...

i od 5 lat jeżdżę już dieslami i raczej tak pozostanie... chyba że będzie mnie stać na benzynkę a motor nie mniejszy niż 2,0

.... bo tak między Bogiem a prawdą to jeszcze długo silnik zasilany benzynką będzie górował nad dieslami chociaż ostatnie testy różnych marek pokazujązupełnie co innego np. nowa BMW -ica :?

Jednak biorąć ekonomię to diesel górą i już :!: :!: :!:
KleKle...LANCIA Lybra 2,4 JTD SW LX...KleKle

Mart27

Gaz dla Lybry

Post autor: Mart27 » 30 lis 2006, 23:26

no Gregory takie niskie spalanie to chyba tylko na trasie ?!
chyba że ja mam coś z furką bo w mieście strasznie mi rośnie spalanie - na krótkich odcinkach w korku pokazuje nawet 11 litrów...
na szczęście nie jeżdzę tak ciągle i stąd udaje mi się utrzymać na średnim poziomie 6,5-6,9 (wg wskazań komputera)...

Awatar użytkownika
Łukasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 446
Rejestracja: 30 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Dąbrowa

Gaz dla Lybry

Post autor: Łukasz » 01 gru 2006, 11:28

O dieslach, bezynach itp juz sie wypowiadalem wiec dodam tylko nowe spostrzezenia.
Tydzien temu kupilem pod poznaniem mojej Mamie peugeota 307 SW 2.0 HDI (110ps). Ogolnie tam i spowrotem trasa 600km. W pierwsza strone zatankowalem sprawdzony gaz z mojej stacji krak gazu- gdzie spalanie wyszlo 12.5l lpg(komp. 11,8) srednia predkosc w/kom. 93km/h . Z powrotem ta sama trasa srednia predokosc 76km/h- predkosci dochodzily do 180km/h ale byly rowniez czeste stanie w korkach przed łodzia i w samym miescie. Spalanie rzeczywiste wyszlo 14.5l lpg Lybra i 7.5l ON peuegot. Komp w lybrze pokazal mi w drodze powrotnej 12.9l/100km...skad ta rozbierznosc??...poprostu jakosc gazu. Roznica w spalaniu pomiedzy lpg a Pb w moim przypadku przy dobrej jakosci gazu to 0.7l/100km. Jesli gaz jest zlej jakosci na 100km potrafi mi spalic nawet do 2.5l gazu wiecej.
14,5l X 2.15=31.17zl
7.5l X 3.75=28.12zl
Wyniki sa jak najbardziej realne bo samochody jechaly jeden za drugim tym samym tempem. Gdyby jakosc gazu byla pepsza to koszty przejechanych 100km byly by rowne.
BTW juz na sam koniec dodam, ze majac 131ps w mojej lybrze nie mialem najmniejszych szans ze 110ps 307HDI. Dostawalem baty na kazdym biegu i obojetnie czy mialem na obrotomierzu 4000obr/m czy 6000obr/m :evil:
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps

KJ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 223
Rejestracja: 10 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: ...

Post autor: KJ » 01 gru 2006, 13:25

"gregory_gb" pisze: Niby to samo ale... to co pisał Mart27
1. koszty instalacji
2. corocznych droższych przeglądów
oraz
3. zabranego miejsca w bagażniku, choćby kosztem dojazdówki
4. corocznym wymianom świec i kabli

TO JA DZIĘKUJĘ ...
Kappa 2.4 JTD - 136 KM
Kappa 2.0T - 205 (220) KM

Reszta jest mało istotna ... ;-)
******* KJ ******

Awatar użytkownika
gregory_gb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 87
Rejestracja: 20 sie 2006, 0:00
Lokalizacja: Śremkowo near Poznań

Gaz dla Lybry

Post autor: gregory_gb » 01 gru 2006, 14:21

"Mart27" pisze:no Gregory takie niskie spalanie to chyba tylko na trasie ?!
chyba że ja mam coś z furką bo w mieście strasznie mi rośnie spalanie - na krótkich odcinkach w korku pokazuje nawet 11 litrów...
na szczęście nie jeżdzę tak ciągle i stąd udaje mi się utrzymać na średnim poziomie 6,5-6,9 (wg wskazań komputera)...
Dokładnie tylko w trasie....

Jednak biorąc pod uwagę problemy osób z gazem ( no chyba tylko nie nażekają Ci którzy szarpnęli się na sekwencję) wolę jeżdzić dieslem lub jak kogoś nie stać bądź też nie lubi klekotów to polecam silniki 1,2 16V. Małe oszczędne a do tego całkiem zrywne.
KleKle...LANCIA Lybra 2,4 JTD SW LX...KleKle

Mart27

Re: ...

Post autor: Mart27 » 01 gru 2006, 15:29

"KJ" pisze:
"gregory_gb" pisze: Niby to samo ale... to co pisał Mart27
1. koszty instalacji
2. corocznych droższych przeglądów
oraz
3. zabranego miejsca w bagażniku, choćby kosztem dojazdówki
4. corocznym wymianom świec i kabli

TO JA DZIĘKUJĘ ...
Kappa 2.4 JTD - 136 KM
Kappa 2.0T - 205 (220) KM

Reszta jest mało istotna ... ;-)

czy 2.0 VIS to to samo 2,T ? bo Kappa 2,0 (155 KM)....

KJ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 223
Rejestracja: 10 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: ...

Post autor: KJ » 01 gru 2006, 16:07

"Mart27" pisze: czy 2.0 VIS to to samo 2,T ? bo Kappa 2,0 (155 KM)....
2.0 VIS to wolnossąca dwulitrówka
2.0T to 2 litry turbo (16V i 20V)
******* KJ ******

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: ...

Post autor: Nat » 01 gru 2006, 16:13

"KJ" pisze:
"Mart27" pisze: czy 2.0 VIS to to samo 2,T ? bo Kappa 2,0 (155 KM)....
2.0 VIS to wolnossąca dwulitrówka
2.0T to 2 litry turbo (16V i 20V)
KJ, ale oni porównywali 2,4 JTD do 2,0 Lybrowego. Niestety Lybra nie posiada uturbionej dwulitrówki, więc porównanie dotyczyło 2,0 VIS
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

KJ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 223
Rejestracja: 10 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: ...

Post autor: KJ » 01 gru 2006, 17:33

"Nat" pisze: KJ, ale oni porównywali 2,4 JTD do 2,0 Lybrowego. Niestety Lybra nie posiada uturbionej dwulitrówki, więc porównanie dotyczyło 2,0 VIS
nie chciało mi się czytać całego wątku ;-)
wtedy to co innego - jtd + chip to pewnie lepszy wybór....
******* KJ ******

Mart27

Re: ...

Post autor: Mart27 » 02 gru 2006, 11:40

"KJ" pisze:
"Nat" pisze: KJ, ale oni porównywali 2,4 JTD do 2,0 Lybrowego. Niestety Lybra nie posiada uturbionej dwulitrówki, więc porównanie dotyczyło 2,0 VIS
nie chciało mi się czytać całego wątku ;-)
wtedy to co innego - jtd + chip to pewnie lepszy wybór....
osiągi w przypadku 2,0 Vis i 2,4 JTD (Lybra) nawet bez chipa sa bardzo podobne...a spalanie zdecydowanie lepsze w tym drugim przypadku, nawet zakładając gaz - stad wywiązała się dyskusja bo ktoś zasugerował że jazda na gazie kosztuje go mniej niż ropa.... :wink:

Awatar użytkownika
gural881
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 21 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Płock

Gaz dla Lybry

Post autor: gural881 » 21 maja 2007, 10:53

Moim zdaniem to kupuje sie samochod z takim silnikiem jaki jestesmy w stanie utrzymac. Ja mam Lybre 1.8. bardzo fajny samochodzik i przyspieszenie ma takie w miare. jest to maly silnik wiec gazu nie zakladam. Wiec po co kupujecie samochody z duzymi silnikami na ktore Was (bez urazy Panowie) nie stac. mnie stac na 1.8 i taki mam. jakby mnie bylo stac na 2.4 ben. to bym kupil ale gaz jest najwiekszym gó.... jaki może być dla silnika. NO LPG
Lancia Lybra 1.8VVT ben. NO LPG

Awatar użytkownika
Łukasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 446
Rejestracja: 30 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Dąbrowa

Gaz dla Lybry

Post autor: Łukasz » 21 maja 2007, 12:18

ale osso chodzi??? :lol: :lol: :lol: co ma piernik do wiatraka??
Mozna miec przyjemnosc smigania V6 bez lapania sie za portfel...zreszta nie od dzis wiadomo, ze moje 1.8 w lybrze pali prawie tyle samo co BMW V8 Evana. 8)
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”