Strona 2 z 3

Re: Y - zegary 8v i 16v

: 25 gru 2012, 22:21
autor: siwyX
dariuszek_tryb pisze:świeciła sie tylko poduszka ale u mnie fabrycznie nie ma więc wymontowałem diodę i tyle:)
No właśnie ja mam jaśka wiec sobie od tak kontrolki nie wymontuje , może ktoś jeszcze zmieniał zegary ?

Re: Y - zegary 8v i 16v

: 29 gru 2012, 23:13
autor: zrobek
potwierdzam, po wymianie licznika też nie chciała gasnąć lampka od poduszki. Podłączyłem ją razem z lampką od oleju ;)

Poduszka działa - ostatnio nawet żona ją przetestowała :(

Re: Y - zegary 8v i 16v

: 29 gru 2012, 23:34
autor: Lukasz_TG
siwyX pisze:
dariuszek_tryb pisze:świeciła sie tylko poduszka ale u mnie fabrycznie nie ma więc wymontowałem diodę i tyle:)
No właśnie ja mam jaśka wiec sobie od tak kontrolki nie wymontuje , może ktoś jeszcze zmieniał zegary ?
Może to brzmi dziwnie, ale żarówki od oleju, air bagu, ładowania jak pamiętam mają 3 waty a pozostałe 5 wat. Co do mocy moge się mylić, ale jedno jest pewne te nietypowe mają kolorowe oprawki (na pewno zółta, niebieska) Więc robimy tak ze starych zegarów wyciągamy je i wsadzamy do nowych w te same miejsca. I wszystko działa Te w czarnych oprawkach możemy dowolnie zmieniać :)

Re: Y - zegary 8v i 16v

: 30 gru 2012, 0:30
autor: dariuszek_tryb
U mnie w liczniku było tak że kontrolka od abs i poduszki była wlutowana w płytę licznika a nie w oprawce. Musiałem ją wyciąć:)

Moim zdaniem w lanci z poduszką i abs-em jak po wymianie licznika zaświecą się lamki trzeba poprostu podłączyć pod komputer i skasować błąd. Miałem tak w Fiacie Barchetta że po wstawieniu żarówek innego koloru zaświecił się abs podjechałem - skasowali błąd i było ok:)

Co do samego licznika i obrotomierza podłącznie zajeło dosłownie 10 min. Jeden kabelek i lupa :)

Re: Y - zegary 8v i 16v

: 30 gru 2012, 13:33
autor: Lukasz_TG
dariuszek_tryb pisze:U mnie w liczniku było tak że kontrolka od abs i poduszki była wlutowana w płytę licznika a nie w oprawce. Musiałem ją wyciąć:)

Moim zdaniem w lanci z poduszką i abs-em jak po wymianie licznika zaświecą się lamki trzeba poprostu podłączyć pod komputer i skasować błąd. Miałem tak w Fiacie Barchetta że po wstawieniu żarówek innego koloru zaświecił się abs podjechałem - skasowali błąd i było ok:)

Co do samego licznika i obrotomierza podłącznie zajeło dosłownie 10 min. Jeden kabelek i lupa :)
Nie wiem może w zegarach z końca produkcji są wlutowane, ale w tych z 96 roku mają oprawki, jestem pewny na 100% bo kiedyś mi się z ABS przepaliła.

Re: Y - zegary 8v i 16v

: 30 gru 2012, 16:23
autor: siwyX
A jeszcze jedno jak wygląda sprawa wyświetlacza w liczniku ? bo wyświetlacz jest inny niż w licznikach bez obrotomierza....

Re: Y - zegary 8v i 16v

: 31 gru 2012, 12:52
autor: Lukasz_TG
siwyX pisze:A jeszcze jedno jak wygląda sprawa wyświetlacza w liczniku ? bo wyświetlacz jest inny niż w licznikach bez obrotomierza....
Problem będzie tylko z temperaturą zewnętrzną.

Re: Y - zegary 8v i 16v

: 31 gru 2012, 23:25
autor: dariuszek_tryb
Nom u mnie pokazuje -30 ale zastanawiam się nad kupieniem czujnika tem. i próbie podłączenia. Przeciecz też pewnie jakieś piny trzeba podłączyć :)

Re: Y - zegary 8v i 16v

: 03 sty 2013, 9:33
autor: Pawcio78
Lukasz_TG a co jeśli u mnie nie ma tych przekaźników? Mam autko z 2001 roku. Nie mam też sterownika wtrysku na prawym nadkolu tylko pod obudową filtra powietrza. Chyba pozostaje mi tylko podłączyć się bezpośrednio do komputera wtrysku...

Re: Y - zegary 8v i 16v

: 31 sty 2013, 11:42
autor: Pawcio78
dariuszek_tryb pisze:Nom u mnie pokazuje -30 ale zastanawiam się nad kupieniem czujnika tem. i próbie podłączenia. Przeciecz też pewnie jakieś piny trzeba podłączyć :)
Jeśli jeszcze nie uruchomiłeś termometru w liczniku to właśnie skończyłem podłączać obrotomierz i termometr i tak: obrotomierz wtyczka A pin 5, termometr wtyczka A piny 10 i 13 obojętnie jak podłączysz, to tylko termistor. Wtyczka A to ta z boku :)

Re: Y - zegary 8v i 16v

: 07 lip 2013, 13:38
autor: tomasz111
Chcę podpiąć zegary z obrotomierzem. Moje auto ma silnik 1,2 8v z 2001. Niestety nie potrafię zlokalizować ECU i oczywiście Pinu 23 lub głównego przekaźnika i Pinu 7. Czy ktoś pomoże? Na zdjęciu poniżej mój silnik.
lancia.jpg

Re: Y - zegary 8v i 16v

: 07 lip 2013, 13:52
autor: Lukasz_TG
Bo patent opisany w wątku tyczy się wtrysku jednopunktowego. Ty masz Y z końca produkcji i wtrysk wielopunktowy. I tu jest problem jak chcesz podmienić zegary to musisz szukać z twojej wersji. Na wyświetlaczu tam gdzie pokazuje przebieg cyfry masz na 99% czarne. Jak masz takie zegary z obrotomierzem to powinny działać bez ingerencji w okablowanie.

Re: Y - zegary 8v i 16v

: 07 lip 2013, 13:59
autor: tomasz111
Rzeczywiście w aktualnym liczniku przebieg pokazywany jest za pomocą czarnych cyfr na zielonym tle. Licznik z obrotomierzem, który mam ma wyświetlacz przebiegu (o ile dobrze pamiętam) czerwony + czarne lub żółte cyfry. Po podłączeniu działał, oczywiście bez obrotomierza i temperatury (-30, BTW jak się rozbiera lusterko by wsadzić termistor).
Zatem gdzie jest sterownik silnika i ten PIN 23?

Re: Y - zegary 8v i 16v

: 07 lip 2013, 14:09
autor: Lukasz_TG
Twoja wersja ma całkowicie inny wtrysk niż starsze. Komputer siedzi za silnikiem. Musisz wymontować całą obudowe filtra powietrza wtedy go zobaczysz. Najlepiej zrób zdjecia obu liczników wtedy może uda mi się coś więcej wywnioskować.

Re: Y - zegary 8v i 16v

: 07 lip 2013, 14:37
autor: tomasz111
Poniżej zdjęcia zegarów.
licznik1.jpg
licznik2.jpg