Strona 2 z 2
Re: Delta II 1.6 '94 - wymiana filtra na stożkowy
: 16 sie 2012, 6:31
autor: Dawid
Magnetyzer..wierzysz w takie cuda?Powodzenia;) Odnosnie stożka odpuść sobie taki wynalazek,no chyba że chcesz mieć kolorowo pod maską.Zainwestuj do oryginalnej puszki we wkładkę firmy K&N.To naprawdę działa.
Odp: Delta II 1.6 '94 - wymiana filtra na stożkowy
: 16 sie 2012, 7:00
autor: dawidson
I tutaj się nie zgodzę. W przypadku wkładki różnice czułem jedynie w portfelu. Cena w większości wypadków jest kosmiczna i nie rekompensuje jej nawet fakt, że można ją myć (mało kto liczy koszty mycia i nasączania). Moim zdaniem stosunek efektu do ceny jest kompletnie nieopłacalny.
Co do filtra stożkowego... U mnie różnica była wyraźnie odczuwalna.
Dolot który pokazałem był projektowany dla silnika CC. O ile dobrze pamiętam to kopia A-grupowego dolotu. W przypadku silnika 1,1 przyrosty mocy były udokumentowane. Zainteresowanych odsyłam na forum Centomanii.
Ja na ów dolot zdecydowałem się, bo pozwalał na estetyczny montaż, był solidnie wykonany.
Innym ciekawym eksperymentem jaki testowałem na jednym z moich silników SOHC była izolacja dolotu. Efekty były bardzo fajne chociaż wyglądało to naprawdę jak z odpustu
W każdym razie ważne jest doprowadzenie świeżego zimnego powietrza do filtra. Spora część osób o tym zapomina i osiąga efekt odwrotny do zamierzonego bo filtr ciągnie wrzątek spod maski.
"... I guess it's just the way I'm wired."
Re: Delta II 1.6 '94 - wymiana filtra na stożkowy
: 16 sie 2012, 7:17
autor: Dawid
Nie będę się rozwodził na temat K&N.Fakt kosztuje ale też i działa.Sprawdziłem to na 3 silnikach.O wiele bardziej wymagających jak 1.6 z delty.Na temat stóżkow słyszałem rożne opinie i w większości przypadków były nieprzychylne.Sam nigdy ich nie stosowałem.
Odp: Delta II 1.6 '94 - wymiana filtra na stożkowy
: 16 sie 2012, 7:38
autor: dawidson
Akurat kształt filtra ma według mniej znaczenie drugorzędne. Ja dzielę filtry na otwarte i na wkładki
Pisząc o słabym działaniu miałem na myśli wkładkę jako taką a nie akurat jeden konkretny produkt jednego producenta.
"... I guess it's just the way I'm wired."
Re: Delta II 1.6 '94 - wymiana filtra na stożkowy
: 16 sie 2012, 22:03
autor: Lukanio42
mój szwagier ma Kappe 2.0 turbo i niedawno zamontował właśnie stożek i teraz ma o wiele lepszy moment obrotowy no i ten dźwięk

właśnie jeszcze z nim porozmawiam i razem coś pewnie zdziałamy

dzięki wielkie za podpowiedzi

czyli najlepiej kupić K&N ? czy jakie firmy jeszcze byście polecali ?
Re: Delta II 1.6 '94 - wymiana filtra na stożkowy
: 18 sie 2012, 18:52
autor: bassman
"wiele lepszy moment obrotowy" - co przez to rozumiesz?
Pozdrawiam.
Re: Delta II 1.6 '94 - wymiana filtra na stożkowy
: 20 sie 2012, 0:33
autor: Lukanio42
znaczy chodziło mi o to że można więcej wycisnąć na max. obr ... nie wiem jak to wytłumaczyć dokładnie

Odp: Delta II 1.6 '94 - wymiana filtra na stożkowy
: 20 sie 2012, 18:01
autor: dawidson
Czyli na maksymalnych obrotach da się jechać szybciej?
"... I guess it's just the way I'm wired."
Re: Delta II 1.6 '94 - wymiana filtra na stożkowy
: 20 sie 2012, 23:21
autor: Lukanio42
hmm ... przy 6 tyś obr. przykładowo na 3 biegu z tym filtrem osiąga większą prędkość niż bez tego filtra ... mniej więcej o to mi chodziło
Odp: Delta II 1.6 '94 - wymiana filtra na stożkowy
: 20 sie 2012, 23:34
autor: dawidson
Lukanio42 pisze:hmm ... przy 6 tyś obr. przykładowo na 3 biegu z tym filtrem osiąga większą prędkość niż bez tego filtra ... mniej więcej o to mi chodziło
To niemożliwe. Prędkość przy danych obrotach pozostaje niezmienna - nawet gdy podniesiemy moc. Wynika to z tego, że prędkość wynika z przełożeń skrzyni biegów itd. To co zmienia się po podniesieniu moc to czas po jakim dana prędkość jest osiągana.
"... I guess it's just the way I'm wired."