Jam_Belfegor pisze:no i jak się sprawują?
Świetnie. Po zmianie auto kompletnie się zmieniło. Prowadzi się neutralnie i bardziej przewidująco. Zawieszenie jest twarde, ale nie tak twarde jak np Koni. Moim zdaniem kompromis miedzy komfortem podróżowania a twardością jest całkiem ok. To składowa wielu czynników:
-nowe wahacze
-nowe tuleje i końcówki drążków
-amortyzatory
-sprężyny
-górne mocowania kolumn Mcperson'a
-porządnie skorygowana zbieżność
Naturalnie cudów nie ma. To ciężki samochód (zatankowany do pełna to prawie 1400kg + 10kg kierowca) o takim sobie rozkładzie masy (ciężki przód). Do tego fabryczny rozmiar opon (205/50R15) sprawy nie ułatwia.
Na autostradzie nawet przy prędkościach rzędu +/- 200 auto prowadzi się jak po sznurku. Mocne poprzeczne nierówności są odczuwalne i potrafią zachwiać samochodem, jednak nie ma problemu z opanowaniem tego. W sumie w Hondzie mam na fabrycznym zawieszeniu i szerszych oponach tak samo. Jak jest przy wyższych prędkościach sprawdzę na wiosnę, na razie opony nie pozwalają.
Na krętych drogach lokalnych też jest bardzo przyzwoicie. Auto jest posłuszne kierowcy, prowadzi się pewnie i precyzyjnie. Auto ma tendencję do nadsterowności przy dohamowaniu, ustawia się lekko do zakrętu już z ujęcia. Przy przyśpieszaniu w zakręcie minimalnie "wstaje".
Moim zdaniem przydałby się grubszy tylny stabilizator - niestety, nie ma go skąd wziąć. Co prawda Eibach robi zestaw grubszych stabilizatorów do Fiata Coupe ale koszt to 450 euro. Podobno Bravo HGT ma grubszy tylny stabi i pasuje on do Coupe, ale to niepotwierdzona informacja

Auto aż prosi sie o to aby przednie zawieszenie spiąć rozpórkami: górną i dolną
Na pewno przydałyby się większe koła o niższym profilu. Na wiosnę zamierzam założyć Bridgestone RE002 205/45R16 do codziennej jazdy i zdobyc wspomniane rozpórki. Jest duża szansa, że to wiele zmieni. Chciałbym tez przenieść akumulator do bagażnika. Fabryczne 60Ah to ważąca 22-23 kg cegła wisząca przed przednią osią. No chyba, że aku wcześniej umrze i to zmotywuje mnie to zakupu czegoś z palety Braille Batteries
Czy jestem zadowolony z zakupu?
Tak, jestem. Szukałem sportowego zawieszenia "na ulicę" i go dostałem. Zestaw jest Plug'n'Play, nie wymaga żadnych kombinacji przy montażu. Jest zaplecze serwisowe pozwalające amortyzatory regenerować (Zerkopol choćby). To są niewątpliwe plusy.Na pewno jest to fajny "usportowiony" zestaw. Mimo swojej ceny (amortyzatory to koszt rzędu +/- 2500PLN, sprężyny 750PLN, sporo nowych elementów zawieszenia co też kosztowało) jest i tak dość tanio w porównaniu do "sportowych" zawieszeń których ceny zaczynają się sporo wyżej.
Z drugiej strony, jeśli ktoś szuka czegoś naprawdę BARDZO dobrego to musi niestety wybrać jakiś lepszy (i droższy) zestaw. Mimo wszystko kombinacja Eibach ProKit/Bilstein B6 to bardziej szybki zestaw uliczny niż torowy zawias. Na tor moim zdaniem zbyt miękkie, mimo wszystko zbyt wolne (szybkość odbicia/rebound) - chociaż z drugiej strony wymiana innych elementów zawieszenia i założenie większych kół mogłoby wiele zmienić w tej kwestii.
Z opinii innych użytkowników wynika, że podobnie sprawdza się i podobnie kosztuje Sachs Supertouring. Koni niestety nie produkuje zestawów pasujących bez przeróbek dla HF. Innych alternatyw w tej klasie cenowej i jakościowej nie ma a przynajmniej ja o żadnych nie słyszałem.
Z chęcią bym się przejechał Deltą 2,0 16 z jakimś "ulicznym" zawieszeniem (KYB/Monroe) aby mieć porównanie.