Strona 2 z 2

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

: 20 lis 2012, 19:49
autor: marceli
Według tabeli z linku, z A6, raz przegrywa raz wygrywa, choć jest tylko Kappa Coupe i JTD Sw ,no ale dane chyba też są z nie jednego źródła wg ostatniej tabelki to chyba z jakichś testów czy gazet, nie wiem.

Wiem,że na forum często jest poruszany temat "słabych" hamulców w Kappie i ich poprawy, co mnie osobiście dziwi no ale albo ja nie jechałem autem który dobrze hamuje, albo moja dobrze hamuje albo wszyscy jeżdżą w stylu WRC :) a ja się wożę jak powozem

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

: 20 lis 2012, 21:07
autor: Borek
Przy jeździe dyliżansowej jest spoko, dopóki ktoś nie wejdzie centralnie przed maskę - 1,5 tony to nie w balon dmuchał.

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

: 21 lis 2012, 7:33
autor: kd_ola
Zgadzam się że przy spokojnej jeździe jest w miarę ok,ale przy nagłym hamowaniu jest źle.A co do tarcz to próbuje sprzedać jak się uda to kupię takie jak są teraz(22mm/280mm).Może ktoś zainteresowany tarczami 26/280+klocki?przebieg około 3tys.

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

: 21 lis 2012, 8:24
autor: grzesiekj23
Ja tam popieram Marcina :P Jeździłem już różnymi wozidełkami i Kappa daje radę. Oczywiście przecież to nie rajdówka i nie stanie w miejscu- nawet nie była na taką projektowana, ale kilka razy zdarzyło się wtargnięcie na jezdnię (pies, lis etc.) i ze 100km/h z ABS-em dała pasem po płucach. Naturalnie wszystko zależy od pogody i generalnie opon- na letnich było gorzej bo twarde skubane, ale na zimówkach ładnie hamuje. Mnie tam rankingi tak nie bardzo ruszają bo liczą się wrażenia, a te u mnie pozytywne i czuję się bezpiecznie z tym co mam. :) Pozdrawiam

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

: 21 lis 2012, 9:17
autor: Michor
Z moich odczuć wynika że hamulce jako takie nie są złe-
Słaba jest tylko ich odporność na przegrzanie (szybko puchną) - i to jest chyba najgorszy problem:)

Tak jedno dohamowanie z 120-130 i na następnym robi się już miękko (i pod nogą i w gaciach:P )

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

: 21 lis 2012, 9:20
autor: Borek
A ja właśnie na zimowych miałem problem, ale w lecie i może dlatego. Ja wiem, że teoretycznie zimówki w lecie to wyższe opory toczenia i trudniej zerwać przyczepność, ale nie po deszczu, ooooj nie. Ale fakt, że w dobrych warunkach hamuje całkiem przyzwoicie i to na osprzęcie, który niedługo będzie musiał być wymieniony.

Michor - o właśnie! Ale może to pora płyn wymienić? :lol:


Ja bym może takie tarcze przytulił z powyższego, ale jeśli dobrze kojarzę to mam 310mm, a do tego na chwile obecną brak kasy. :(

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

: 21 lis 2012, 9:45
autor: Michor
Ja bym bardzo chętnie się na brembo przerzucił ale dopóki nie będę miał felg to lipa...
i potem w zimę też lipa bo zimówki też muszą być 16 :/


A i własnie - bo widziałem ten jeden charakterystyczny wzór felg 16 - turbo/3.0 v6 (takie kwiatki) - no i drugi wzór - 8 czy 10 ramion - o pod oboma (wydaje mi się) widziałem brembo- czy nie jest tak że pod te drugie brembo nie wchodzi? (w wyniku za małego et /konstrukcji felgi)

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

: 21 lis 2012, 11:32
autor: Borek
To jest możliwe, żeby dobrać felgę o prawidłowym rozmiarze, ale nie wchodzącą "bo hamulce"? Znaczy rozumiem jeszcze jako tako zbyt małe odsadzenie, ale wewnętrzna średnica felgi chyba powinna trzymać jakąś normę. 8-O

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

: 21 lis 2012, 12:15
autor: Michor
tak - ale jak zwrócisz uwagę, fabrycznie "kwiatki" 16 zostawiają miejsce na zacisk (trochę wygięte na zewnątrz ramiona) - a jak masz felgę "prostą" od środka, to wtedy może być taki cyrk że et jest ok, ale zacisk zaczepia:)


czytałem gdzieś na forum widziałem że ktoś tam dokładał dystanse żeby się zacisk zmieścił.

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

: 22 lis 2012, 23:49
autor: kecajgo
Wchodzą i w te 16 8 -śmio ramienne(przykład łukaszłódź) i w kwiatki jak wy to ładnie nazywacie z tą różnicą, że były kwiatki bardziej płaskie i bardziej wypukłe i z tego co pamiętam to brembo wchodzi tylko w te wypukłe :nono: Pozdrawiam :)

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

: 24 lis 2012, 9:09
autor: fotisk
Witajcie,
wg mnie, po zamianie tarcz na grubsze, samo hamowanie nadal jest ok, jak piszą koledzy daje radę, poprawiła się odporność na przegrzewanie... to co spowodowało, że zmieniałem hamulce, nie zostało jeszcze osiągnięte - szybkość narastania siły hamowania... muszę nad tym jeszcze popracować (wymienić pompę hamulcową)...

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

: 24 lis 2012, 10:32
autor: kd_ola
Zaciski na tarcze gr.26mm w drodze .Jak dotrą biorę się za wymianę a potem PRÓBA :zjezdzam:

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

: 03 gru 2012, 9:53
autor: kd_ola
Witam
Zaciski wymieniłem.Różnica jest ,ale dlatego chyba że tarcze i klocki nowe.Przy dłuższym hamowaniu jest lepiej (lepsze chłodzenie tarcz)masa robi swoje SW+instalacja gaz.to ponad 1600kg :( .Może jeszcze nad wymianą pompy pomyśle jak sugerował kolega fotisk.
Dziękuje za wszelkie porady i sugestie : ok2 :

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

: 03 gru 2012, 23:37
autor: fotisk
Z wymianą pompy czekam do wiosny, teraz już mi się nie chce... łapki grabieją...

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

: 04 gru 2012, 7:49
autor: kd_ola
Wiem coś o tym,i tak mi pogoda dopisała bo od wczoraj już ZIMAAAA :(